Paljonkos teillä lukee perävaunun massa jarruin series-lantikoissa? Mulla lyhkäsessä 2a

sa 1450kg . Joissain myynti-ilmoituksissa on isompia lukemia, eli miten tuo paino vedettävälle kärrylle määräytyy? Voiko sitä muuttaa mitenkään isommaksi, kun esim. kaikki jarrut on vaihtuneet levyiksi, jatkuva neliveto ja tehokkaampi moottori. Vaikuttaako nämä mitenkään vetopainoon?
Harmittavasti tuo heppakärry painaa 1600kg (kok.paino).
Jarruitta 500kg! Jarruin 2000kg!
Series 3 88" vm.74 pakettiauto N1. Diesel. Teho 62kW 2790cm3
Omamassa 1500kg, 2160kg kokonaismassa
Series III '78 109" STW Paku (alunperin Diesel, muutoskatsastettu 2 ,25 bensakoneelle)
Omamassa 1830 ja suurin sallittu kok. massa 2760
Perävaunumassa jarruin 1820kg, jarruitta 750kg
moggirange Wrote:Paljonkos teillä lukee perävaunun massa jarruin series-lantikoissa? Mulla lyhkäsessä 2a
sa 1450kg . Joissain myynti-ilmoituksissa on isompia lukemia, eli miten tuo paino vedettävälle kärrylle määräytyy? Voiko sitä muuttaa mitenkään isommaksi, kun esim. kaikki jarrut on vaihtuneet levyiksi, jatkuva neliveto ja tehokkaampi moottori. Vaikuttaako nämä mitenkään vetopainoon?
Harmittavasti tuo heppakärry painaa 1600kg (kok.paino).
Mulla kanssa pätkä series kakkosessa sama 1450kg ja 725kg.
Aiheestahan oli jo puhetta toisessa ketjussa, mutta saathan tuota heppakärryäkin vetää, jos todellinen paino ei ylitä tuota otteeseen merkittyä 1450 kiloa.
Mulla vastaavasti päin vastoin, otteeseen merkitty virheellisesti Jarrullinen 750kg ja jarruton 750kg.
Mutta tuon ohjeen perusteella saa vetää valmistajan suosittelemat:
-70 SIIA ohjekirjassa jarrullinen 2000kg.
Trafilta ilmoiitivat että saa vetää 2000kg jos on valmistajan ohjeistus esitettävänä, otteesta ei saa tekstejä pois (saa jos löytää virheen tekijän ja pyytää korjaamaan, vaikea vaan arvata kuka virheen on tehnyt viimeisen 44 vuoden aikana)
Series IIA 88" -67, jarruin 2900kg ilman 725kg
hietsu Wrote:Trafilta ilmoiitivat että saa vetää 2000kg jos on valmistajan ohjeistus esitettävänä, otteesta ei saa tekstejä pois (saa jos löytää virheen tekijän ja pyytää korjaamaan, vaikea vaan arvata kuka virheen on tehnyt viimeisen 44 vuoden aikana)
Täähän on mielenkiintoista. Mikähän riittää valmistajan ohjeistukseksi? Ois nimittäin aika päheetä vetää vajaan 2000kg traileria 88 Serieksellä 8).
Eikös tossa edellä Sotaraudan pätkällä saa vetää jopa vajaata 3000kg traikkua :wink:
Ainakin series 3 rintapellissä olevassa kilvessä sanotaan että saa vetää 2000 kg traileria. Se riitti katsurille täällä päin Suomea