Rover Ystävät ry Keskustelupalsta

Full Version: Haetaan syylarin tinaajaa
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Ostin Disco II:n. Olin onnellinen. Onpa hyvä ajaa Japanilaisten jälkeen. Onpa kivat, jämäkät jakkarat. Ilmastointi, wau. Napakasti toimiva laatikko ja herramiesmäinen tunnelma. Tupla wau.

Sitten todellisuus iski vasten kasvoja. Ostohetkellä (lue: huumassa) näin pientä vuoto vaihdelaatikossa. Eihän se haittaa jos vähän vuotaa. Korjata voi sitten joskus. Ajoin viikon, ajoin kaksi. Vaihdoin akun. Roplasin aikani ajoneston kanssa. Nää on pikkujuttuja. Nautin silti.

Sitten suru kohtasi. Laatikko luovutti öljynsä pihalle. Itkin ja kyynelehdin. Ei tästä pitänyt projektia tulla. Piti tulla käyttöauto. Käyttöauto.

Osat olivat halvat. Kysyin tarjouksia korjaamoilta. 1000-1500 vähintään. Noh, nokkelana japanilaisia ja saksalaisia omistaneena poikasena ajattelin; "Eihän tuo ole homma eikä mikään. TEen itse ja säästän."

Nyt olen säästänyt jo monta sataa euroa, kun ei ole tarvinnu ajaa. On nimittäin *****maisen iso homma tuo laatikon irroitus. Ei ole monimutkaisemmaksi voitu tehdä tuota. Ja koska olen nokkela nuori mies rikoin myös syylärin avaimella. Helposti rikoin. Ei juurikaan vaivaa ollut siitä.

Nyt pitäisi tinaaja keksiä syylärille.

Mutta hei, olenhan silti onnellinen Land Roverin omistaja. Viinaakaan ei paljoa kulu, kun kaikki aika menee auton alla.

Ja miksi tuo on pitänyt rakentaa niin ahtaaksi? Cruiseriin mahtuu koko ukko koneen ja syylärin väliin. Tuonne ei mene edes nyrkki.

Noh, on se silti hulppea vehje.
:mrgreen:

Täähän sopis paremmin tonne "mikä nyt on hienoa" topicciin
Tinaaja löytyi. Ens viikolla sitten selviää, että onnistuuko korjaus, vai tuleeko vielä kalliimmaksi omat koheltamiset.
Syyläri on korjattu. Maksoi 60 euroa+kuljetus. Kiteeltä löytyi sellanen kun Jäähdytin- ja konekorjaamo J. Rouvinen ky. Erittäin hyvä ja nopea palvelu. Tinaus+koeponnistus suoritettu siellä. Paikalleen en ole vielä laittanut, mutta jos on kerran koeponnistettu, niin eiköhän tuo kestä.

Joensuussa ei muuten tunnu oikeasti olevan tinaajaa noihin hommiin.