Rover Ystävät ry Keskustelupalsta

Full Version: Webasto + lohkolämppäri?
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Defe 110Confusedsä on Webasto. Rassukka saa edes talvet olla sisällä kylmähkössä tallissa, muulloin joutuu olemaan taivasalla.

Voiko ja kannattaako siihen asennuttaa Pajalla lohkolämppäri ja sisätilanlämmitin kellolla varhaisten pakkasaamujen työmatkojen sulostuttamiseksi?

Minkäs firman tuotteen ja mihin hintaan about Paja siihen tälläisi?
moi!

Mulla on ollut disco 2 TD5 defan lämmitin, 4kpl 2,5 vuotta! En voi mitenkän suositella!
Tiedä sitten mikä hommassa mätti, 2 eri asentajan toimesta samaan ( ainoaan?) paikkaan mutta eivät kestäneet!!!

Nyt on 2 vuosi Calixia menossa, ½ ( rapiat 400w) tehoinen defaan verrattuna mutta näyttäis kestävän! Kone on vaan 2h käytönjälkeen haalea, defan jäljiltä oli aina lämmin!

--Janne--
lacrits68 Wrote:Mulla on ollut disco 2 TD5 defan lämmitin, 4kpl 2,5 vuotta! En voi mitenkän suositella!
Tiedä sitten mikä hommassa mätti, 2 eri asentajan toimesta samaan ( ainoaan?) paikkaan mutta eivät kestäneet
Mulla on kaikissa autoissa ollut Defa, paitsi nykyisessä disco 2 TD5, jossa vaan webasto.
Kaikissa on kestäneet hyvin, olleet päällä 2-4h aamulla ja päivällä töissä, syksystä kevääseen. 6-10 vuotta jokaisessa, eikä mitään murheita.
lacrits68 Wrote:Nyt on 2 vuosi Calixia menossa, ½ ( rapiat 400w) tehoinen defaan verrattuna mutta näyttäis kestävän! Kone on vaan 2h käytönjälkeen haalea, defan jäljiltä oli aina lämmin!
Oisko syy juuri tuossa: Defa käynyt liian kuumana/saanut ilmaa ja vastus palanut. Samantehoinen Calix olis palanut/hajonnut myös.
lacrits68 Wrote:Tiedä sitten mikä hommassa mätti
Liian suuri teho/väärään paikkaan asennettu.
moi!

voipi olla...lämmittimet asennettiin toki defan suositusten mukaan tuli sitten tehoon ja paikkaan! Luulen että TD5 on vain 1 paikka johon se lämmitin sopii!

otin asian puheeksi defan luona ja sain vastauksen "mikään ei ole ikuista"

Itse lämmittimestä ei voinut sanoa että se olisi "Käyny kuumana". Väri niissä kuulema vaihtuu jos ovat käyneet kuumana-muuttuvat sinisen-mustaksi!!

--Janne--
lacrits68 Wrote:otin asian puheeksi defan luona ja sain vastauksen "mikään ei ole ikuista"
Tämä näissä jutuissa närästää eniten, kun asiakaspalvelu on tuota tasoa..
Rahat pois ja uutta tilalle... Kun olis voinu vaikka selvittää asiaa ja sanoa suoraan, että ei käy/toimi tuossa mallissa... :evil:
andlover Wrote:öö, miksi siihen pitää lohkolämppäri asennella jos sulla on wepasto?? tai sit ymmärsin väärin... noh ittelläni eperi jossa viikkokello ja samallahan se ohjaa sisätilan lämmitintä eli puhallinta. eli kone ja sisätilat aamulla sopivan lämpimät, vaatii tosin suurempitehoisen akun autoon---

Sitähän minä kokeneemmilta yritin kysyä, että kannattaako asentaa lohkolämmitin, jos jo on Webasto eli olisiko lohkolämmittimestä jotakin lisähyötyä. Minulla kun ei ole ikinä ennen tuollaista Webastoa ollut eikä mitään tietoa siitä.
Kiitos siis vastauksestasi.
Eipä lohkolämppärillä mitään tee, jos autossa on toimiva Webasto. Ennemmin asentaisin autoon kiinteästi (vaikka Defan johdoilla) akkulaturin, jolla voi silloin tällöin elvyttää Webaston rassaamaa akkua. Ainakin Ctek tekee mainioita latureita.
Kiitos ehdotuksesta! Taidanpa sellaisen asennuttaa.
sähkölämppärille löytyy mielestäni kaksi selvää perustetta.
1. Auton lämmitäminen työpaikalla työnantajan sähköllä Big Grin
2. Auton lämmittäminen kylmässä suljetussa tallissa

Em syistä aikomus asentaa ensi talveksi
Poistettu, syytä voi miettiä
moi!

onkos pajalla kokemusta/tietoa Defan lämmittimistä, ja niiden "palamisesta" disco 2 td5, vai onko mulla vaan ollut helevetin huono tuuri?

--Janne--
juha Wrote:sähkölämppärille löytyy mielestäni kaksi selvää perustetta.
1. Auton lämmitäminen työpaikalla työnantajan sähköllä Big Grin
2. Auton lämmittäminen kylmässä suljetussa tallissa

Em syistä aikomus asentaa ensi talveksi

Tuollainen 2. perusteesi tilanne minulla tulee olemaan. Eikö Webastoa saa käyttää sisällä? Varmaan tyhmä kysymys mutta Defen Webasto on ensimmäinen kosketukseni ko. lämmittimeen.
KaleX Wrote:Eikö Webastoa saa käyttää sisällä?
Sama kun käyttäisit autoa suljetussa tilassa. Webasto käyttää samaa polttoainetta kuin autosi ja puhaltaa pakokaasut auton alle.
Onneksi älysin sen verran, että sanoin esittäväni tyhmän kysymyksen!
Sen verran ymmärsin jo auton ostaessani, että Webasto käyttää dieseliä, mutta varmaan kuvittelin pakokaasujen muuttuvan Pyväksi Hengeksi ja poistuvan tallin räppänöistä.
Kolmas syy voisi olla se että Webasto ei lämmitä enää kun on pikkuauton tankillinen bensaa jäljellä...
Sen verran olen tästä viestiketjusta oppinut, että minun kannattaa hankkia lohkolämmitin (+ sisätilanlämmitin) ja akkulaturi. Merkki on kai sitten se Defa? Täytyy siis viedä Pajaan tai johonkin Defa-firmaan - jos sellaisia täällä Hämeessä on?
minulla kun edessä vesipumpun (juttua alla olevassa ketjussa) vaihto. Olisi varmaan järkevää laittaa samalla, kun kone on kuivana, lohkolämppäri. Mihin kohti se tulee, kuinka mittava operaatio eli kuinka paljon purkamista