Onko oire kaukosäätimen patterin loppumisesta vai jostain isommasta?
Onneksi tuli mentyä kalaan 13km päähän eikä 50km päähän alkuperäisen suunnitelman mukaisesti. Auton käydessä ovet menivät lukkoon ja vara-avain oli kotona.
Paikassa ei ole langattomia systeemejä häiritsemässä ellei läheisen älylataamon tai Nightwish-Jukan verkko yllä
http://kansalaisen.karttapaikka.fi/kartt...cale=80000
Poistettu, syytä voi miettiä
Ahosensetä Wrote:s.
Itse en koskaan laita keskuslukolla varustetun auton ovia kiinni kun avaimet ovat sisällä. Ihan sama onko kone käynnissä vai ei. Ikkuna auki tai ovi vain tuulihakaan.
Kompataan Setää, perusvirheiden perusvirhe luottaa keskuslukkoon niin ettei ole joku paikka raollaan, tämä on nähty moneen kertaan.
Ropleemiin ei ole vastausta, jos ei ole sähköinen häiriö niin voisko olla jotain hienosäätöä kuskin oven vivustoissa?
Mulla ainakin on jonkinmoinen häiritsevä tekijä ovien lukkiutuminen ajossa, ei tarvi kuin hipaista sitä oven lukkonuppia niin rämähtävät lukkoon.
PRKL!
Ikävä todeta "vanhana" tiepalvelu mekaanikkona, MUTTA 99% keskuslukon "itsestään meni kiinni" tapauksista on vikana kuljettaja!!!!!

hock:

hock:
Se nyt menee niin, että ajetaan luu lasissa kiinni ja "jokin" painaa hieman lukkonappia. Sitten ovi auki ja PAm ovi kiinni. Kuskin ovi kun ohjaa jokaisessa koko järjestelmää, niin "välillä" oleva nuppi tulkitaan auton sähköissä "LUKITTU" asennoksi ja kuuluu se inhoittava "ZÄKDÄK" ja kaikki ovet lukossa!!!
20vuotisen korjaamohistorian aikana tullut vastaan 2kpl viallisia lukkoyksiköitä, joista toinenkin oli sitten asiakkaan omatoimisesti vaihdettu (lue romikselta haettu) väärään lukkoyksikköön, joka johti oven tuhoamiseen, jotta lukko saatiin auki (Volvon "deadlock", joka ei aukea kuin rikkomalla!!! --> eli pintapeltiin reikä ja lukko atomeiksi, hyvin edullista korjausta!)
HOMMASSA ON HELPPO JA YKSINKERTAINEN TURVAMEKANISMI!!!!
Käy teettämässä 1kpl avaimia (siis pelkkä "rauta") ja laita se rasvapaperiin ja se minigrippiin, joka teipataan "roudarilla" sopivan muotoiseksi paketiksi ja se johonkin koloon, josta suht helposti saa otettua. Maksaa 5€ ja pelastaa reissun 100varmasti!!!
Ittellä molemmissa autoissa (ja reissussa AINA 2x avaimet) --> jos käy kuten Tuukalla viimeisessä Talman kisassa.... (tietenkin ILMAN kaatoa)
T.Hilter Wrote:Onko oire kaukosäätimen patterin loppumisesta vai jostain isommasta?
P38:n patterithan vaihdetaan 24kk/40.000km välein. JOS teettää huollot ohjeiden mukaan...
Patterin loppuminenhan tarkoittaa että ovet EI MENE KIINNI tai EI AUKENE kauko-ohjaimesta!
Muuten kuskin oven lukkoyksikkö / oviohjainlaite, TAI tuo ylläoleva juttu???
Siis autossa ei ollut ketään kun lukko meni päälle. Pitänee aloittaa paristoiden uusinnalla, auton ollut kohta sen 2 vuotta enkä tiedä milloin ne on vaihdettu viimeksi. Toisinaan ei kyllä ota yhdellä painalluksella.
Ainakin kerran on kyllä ajaessa mennyt ovet lukkoon mutta en muista oliko toinen avain taskussa. Tänä kesänä on pitänyt jo kerran tiirikoida oven välistä (siinä onkin ilmeisesti tiirikointijälkiä karmissa edellisen omistajan jäljiltä) kun vahingossa käsi osui siihen lukitusnappiin ovessa kun olin laittamassa kiinni. Onneksi ei mennyt pohjaan asti.
Tuo että koodit "tasaantuvat" kun avaimen laittaa virtalukkoon.
http://www.rangerovers.net/repairdetails...ynchronize
Quote:The remote handset uses a "rolling code" algorithm, meaning the code is changed every time remote locking or unlocking is performed. The BeCM stores the code sequence in its RAM and has a capture range of 100 codes after the previously received value, so should be able to remain synchronized with the handset unless more than 100 attempts have been made to operate the remote while out of range, or the remote's batteries are removed or die, or the vehicle's battery dies or is disconnected
Mitenkähän nuo kaukosäätimet on muilla merkeillä toteutettu? Renaultilla taisi olla että 10 minuuttia aikaa pariston vaihtoon tai tulee merkkiliikekeikka...
Ovet kannattaa jättää auki, tai lukkoon vain avaimella. Itse olin vaikeuksissa, kun ovet olivat lukittu kaukosäätimellä, eli ajonesto ja häly päällä.Tuo avaimen synkkaus ei onnistu tässä 'turvalukitus' tilassa. Minä tietenkin huolsin molemmat kaukosäätimet yhtäaikaa
No tulipa tuo koodinsyöttökin kokeiltua tuosta kuskinovesta.
Tuossapa onkin mainio keksintö vara-avaimen säilyttämiseksi, tosin sittenhän se on kassakaapin avain joka jää autoon... :lol:
http://www.iltasanomat.fi/autot/1727492
Vaan tuossa onkin numerokoodilla.
Ja mihin se vara-avain laitetaan kun tarvitaan koukkua?
Takapaksiin tai hanskalokeroon...?
Ja kun laitetaan auto käyntiin ja käydään takana tsekkaamassa kärryn valot, niin ZZäk, klok..
Ovet kiinnni ja kaikki avaimet autossa...

hock: