Rover Ystävät ry Keskustelupalsta

Full Version: Täysin turha aihe eli herneet ja jupinat tänne
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Kyllä mä ***** ja sitten vielä ***** ja vähän tätä ****!

Ja sit meen nukkumaan.
Sodan jälkeen Wilks teki sota jeeppiä vastaavan tuotteen land roverille.
Nyt kauan palvellut series/defender korvautuu modernimmalla.
Ja ehkä tulee uuden discoveryn tekniikalla ?
- mm. moderni 2l diesel, ja discovery/ range pohjalevy tekniikka. Ja uusi hyötyajoneuvo kori ?
2011 - 2014 esitelty uusi defender konsepti sai lehtitietojen mukaan tyrmäävän huonon vastaanoton,
joten lienee parempi versio tulossa, perinteisempi ?
:?:
Ajokortti kyselyä. Auttakaa ja antakaa mulle konkreettinen esimerkki.
Kortti C1E, johon kuuluvat:

a) ajoneuvoyhdistelmät, joissa on C1-luokan vetoauto ja hinattava ajoneuvo, jonka kokonaismassa on yli 750 kg edellyttäen, että ajoneuvoyhdistelmän kokonaismassa on enintään 12 000 kg;

b) ajoneuvoyhdistelmät, joissa on B-luokan vetoauto ja hinattava ajoneuvo, jonka kokonaismassa on yli 3 500 kg edellyttäen, että ajoneuvoyhdistelmän kokonaismassa on enintään 12 000 kg;

Ja nyt yritän hahmottaa millainen yhdistelmä on tuon B-kohdan kriteerit täyttävä?
Timbba Wrote::?:

b) ajoneuvoyhdistelmät, joissa on B-luokan vetoauto ja hinattava ajoneuvo, jonka kokonaismassa on yli 3 500 kg edellyttäen, että ajoneuvoyhdistelmän kokonaismassa on enintään 12 000 kg;

Ja nyt yritän hahmottaa millainen yhdistelmä on tuon B-kohdan kriteerit täyttävä?

B luokan vetoauton kokonaispaino saa olla max 3500kg,
peräkärry saa tuossa kohdassa painaa 3500-8500kg

Vetoauto saa olla kevyempikin, mutta vastaan tulee tietysti aina se, mitä sillä vetoautolla saa otteen mukaan vetää.
Eli jos tuota kohtaa b käsittelee kirjaimellisesti, niin vetoauto kokonaispaino 3500kg tai alle ja peräkärry 3500-8500kg.

Esim vetoauto 2500 ja kärry 4000 jos auton ote tuon kärryn sallii.
Maksimissaan vetoauto 3500 ja kärry 8500 jos auton ote sallii.
No niin näköjään on. Kun ei ole tarvetta ollut, niin on näköjään tipahtanut kärryiltä.
Eli tuollainen Defe, jonka perässä 5300kg kokonaismassan kärry on ihan laillinen.
Pelkkää autoa voi ajaa B-kortilla, mutta jos kärry perään, niin hypätäänkin C1E luokkaan.

Defe 130 + 5300kg kärry
"Uusi" käyttäjä ilmoittautuu, olen entinen nimim. Rövare/Rövaren. Jostain syystä käyttäjätunnukseni lakkaavat aina toimimasta, eikä ylläpitokaan ole osannut auttaa. Jälkimmäisellä tunnuksella en edes ehtinyt kirjoittaa yhtään viestiä. Saadaanpa nähdä kuinka kauan tämä käyttäjätunnus toimii Big Grin Kiitos ja anteeksi jo etukäteen Big Grin
Tyytyväisyys vaihtui harmistukseen. Rankun konepellin lukitus oli kolarikorjauksen yhteydessä sössitty jotenkin ettei se nyt aukene, todennäköisesti säädetty päin viulukoteloa ja toinen tappi junttaa nyt sinne lukkolaitteensa reunaan eikä pelti nouse ylemmäs. Prkleen prkl, ite pitäis ihan kaikki tehdä.
Epäilin jo lukituksen kiukuttelua kun nehän on tässä mun vanhuksessa välillä vähän nihkeät, varsinkin kylmällä. Nyt ei kuitenkaan ole siitä kyse kun lukitus kyllä aukeaa.

Jumaleisson että mua taas jurppii. Piti ruveta tuhertamaan autoon katsastusherkistelyä ja etukäteistarkkailua, mut heti rupes menee pieleen. Muuten vois viedä auton takas sinne pajalle mutta leima on jo ummessa, eikä muutenkaan ole vaihtoehto kun sitten on taas eestaas jumppaamista. :twisted: :twisted:
Ei oo elämä helppoo!! Pitäsköhän Defenderin konepellin lukituksen avaus ulkoapäin opetella etukäteen?
Onko kellään ollut ongelmia?
Kapiiniinhan pääsee helposti https://www.youtube.com/watch?v=S7lNCN3zMqg Confusedhock: