Alkoi tuosta Tdci-defenderistä vakuumipumppu roiskimaan öljyä ympäriinsä.
Onko vakavaa ja pitääkö vaihtaa heti vai voinko laittaa uuden pumpun/tiivisteen tilaukseen ja ajella huoletta siihen asti?
Kannattaa laittaa auto telakalle ja tilata uusi pumppu. Vuoto voi pahentua nopeasti ja keskeyttää matkanteon.
Nää on kyllä jänniä vehkeitä.
Putsasin ja kuivailin roiskeet pois ja oon sen jälkeen ajellu taas parisen tuhatta kilsaa. Paikat kuivina. Itsestään korjaantuvia näemmä ovat nämä.
Samoin jossain muussa yhteydessä mainitsemani kutosvaihteella ajelusta johtuva "limb modeen" meno, joka tulee siis aina silloin kun auto on pakattu täyteen ja ollaan reissunpäällä ja perhe on kyydissä.
Ongelma ratkeaa virrat päälle-virrat pois-menetelmällä ja välttämällä kutosvaihdetta.
MUTTA. Yksin ajellessa, kutosvaihteella vedätettäessä eli normaalioloissa vika ei ikinä ilmene vaikka oon monesti tarkotuksella yrittänyt, jotta pääsis vian päälläollessa testerille!!
Orkkis pumpuissa on yksinkertainen stefa, joka ei kauaa kestä. Uudemmissa on tuplahuulinen stefa, joka pitää p....at pois sisemmältä huulelta. Kestoikä on (mahdollisesti ) moninkertainen. Omani vaihdoin jo 35tkm kohdilla.
Kantsii tilata osa hyllyyn. Vaihto ei ole kummoinen homma.
Kuutosvaihteella ajellessa kannattaa pitää mielessä kaksoismassavauhtipyörän kestävyys, ettei ajele liian pienillä kierroksilla. Ite en juurikaan pitkäkestosemmin rassaa alle kahen tuhannen varvin, enkä koskaan peräkärryn kaa kutosella.
Pitääkös tilata koko pumppu vai riittääkö uuden mallinen tiiviste?
Mistä tietää saavansa uudemman tiivisteen? Mistäs tilasit?
En koskaan aja kutosvaihteella alle 2000 kierroksen ja karry perässä ja muutenkin vasta satasen nopeudessa aikaisintaan sitä oon käyttänyt. Isompi cooleri ilmeisesti ratkaisis tuon ongelman.
Tilasin uuden pumpun. Tilatessa pyysin uudemman mallisen, eikä niitä "vanhan mallisia" taida enää myynnissä ollakaan. Taisin Liedosta ostaa sen pumpun, puhelimitse tilasin. Tiivisteen vaihto ei edes käynyt mielessä. Ei olis miun kyvyillä vaihtunu.

Artturi. Lähetä pumpunraato mulle niin voin tutustua sen sielunelämään?
Paavo Wrote:
Artturi. Lähetä pumpunraato mulle niin voin tutustua sen sielunelämään?
Muuten joo, mutta meni jo kierrätykseen

Harrrmi!
Jos jollain muulla hajoo jotain "jonka-ehkä-kenties-joku-jossain" vois korjata, elekää laittako kierrätykseen.
Yritetään jotenki korjata "porukalla" se. Siis ei nyt 17€ osia ja silleen kuitenkaan.
Montako valokatkaisijaa Defenderistit vaihtaneet? Senkin voi korjata paremmaksi kuin uusi.
Joku jossain joskus sanoi sen olevan tyyris(paljonko maksaa?), no itsellä tuli akuutti-tilanne korjata vanha, jotta pystyi meneen töihin.