Rover Ystävät ry Keskustelupalsta

Full Version: Wappu III kannaksella 27.4-1.5 2017
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3
Wappua 2017 viettämään sotahistorialliselle reissulle karjalan kannakselle.
Retken tarkoitus on enemmän on road-tyyppinen, toki halutessaan voi hakea haasteita. Ohjattua mutaupotusta ei ole tarkoitus järjestää.

Leiri johonkin Äyräpään kirkon raunion nurkille, tai Salmenkaidalle? JariJ:llä tietoa talvisodan tapahtumista ja mestoilla on räjäytettyjä bunkkereita.

Ajatus olisi pitää perusleiri paikoillaan ja sieltä saa sitten sinkoilla kukin tahoilleen, tai viettää leiri Wappua, syödä hyvin ja pudottaa hetkeksi orava pyörästä.

Rajasta olis tarkoitus pyrkiä yli Vaalimaalta, ainakin näin Etelän näkökulmasta.

Viipurin tien varressa on jokin ihme rakennelma, jonka vois käydä matkalla katsomassa, pysähdyttiin siinä pikku tauolle edellisellä reissulla.

LA-puhelin ch FM12 yhteydenpitoon.

Lähdössä:

Hannu Rami CPU Defe

JariJ Matti FS JEEP

Mika V HCPU Defe

Jorkki Harri 90 Defe

Hanes 110 STW Defe ilmestyy paikalle perjantaina 28 päivä, mä voin ottaa Haneksen PJ-teltan kyytiin, jos siellä yöpymisestä joku haaveilee. Harrilla ja, ainakin, Jorkilla on kokemusta teltan pystyyn saamisesta.

Janne RRC 3.5 EFI

Artturi, Ylipäälikkö 90 Defe Puma

Köpi RRC

Kaitsu Disco/Range/Series

Jontte Appari ExMod 110
Kuulostaa leppoisalta retkeltä. Kiinnostusta tollaiseen olisi, mutta Wapunaika ei oikein sovi kalenteriini. Eli jään seuraamaan kalenterini ja tilanteen kehittymistä.
Kuulostaisi mukavalta idealta. Nostan käteni pystyyn että jos jollain apparin paikka on auki niin tulen mielelläni matkaan mukaan.
Alustavasti mukana.
No miekiin sitten. Joko Jarin apparina tai sitten tolla mun XJ hökötyksellä.
Alustavasti mukana Defellä
Mukana RRC:llä, jos joukkoon sopii, t janne
Tumut Wrote:Mukana RRC:llä, jos joukkoon sopii, t janne

No tottakai! Hieno saada ukkeli taas mukaan reissuun!
ranke Wrote:
Tumut Wrote:Mukana RRC:llä, jos joukkoon sopii, t janne

No tottakai! Hieno saada ukkeli taas mukaan reissuun!

Hienoa, tässä onkin nettisafaroitu ihan riittävästi
rami-mli Wrote:Kuulostaisi mukavalta idealta. Nostan käteni pystyyn että jos jollain apparin paikka on auki niin tulen mielelläni matkaan mukaan.

Mun kyytiin mahtuu, tilavaan pick-up:n hyttiin.

TEMÄHIK
Äyräpäästä on kohtuu matkan päässä muutamia kohteita, jos sellaiset kiinnostaa. Heinjoen lentokenttä n. 30km, Taipale n. 60 km.

TEMÄHIK
ranke Wrote:
rami-mli Wrote:Kuulostaisi mukavalta idealta. Nostan käteni pystyyn että jos jollain apparin paikka on auki niin tulen mielelläni matkaan mukaan.

TEMÄHIK
Kiitos tarjouksesta. Ensisijaisesti lähden serieksellä jos saan kaikki kuntoon. Seuraava ajatus voi olla että saan veljen huokuteltua mukaan disco2. Lisäksi JariJ ja sinä olette tarjonneet kyytiä. Sovitaan asiasta lähempänä wappua sitten. Nämä suunnitelmat varmaan kääntyy monta kertaa vielä mutta se on varma että mukana ollaan jollain tyylillä (toivottavasti ei jalat edeltä) Big Grin
ranke Wrote:Viipurin tien varressa on jokin ihme rakennelma, jonka vois käydä matkalla katsomassa, pysähdyttiin siinä pikku tauolle edellisellä reissulla.

Paikka on Tienhaara, eli Rapattilan ja Tienhaaran välissä oleva isompi puolustuslinnoitus.
Olisikohan JariJ:llä tästyä tarinaa kerrottavana?
Aika vaikuttavan näköinen rakennelma!
rami-mli Wrote:
ranke Wrote:

TEMÄHIK
Kiitos tarjouksesta. Ensisijaisesti lähden serieksellä jos saan kaikki kuntoon. Seuraava ajatus voi olla että saan veljen huokuteltua mukaan disco2. Lisäksi JariJ ja sinä olette tarjonneet kyytiä. Sovitaan asiasta lähempänä wappua sitten. Nämä suunnitelmat varmaan kääntyy monta kertaa vielä mutta se on varma että mukana ollaan jollain tyylillä (toivottavasti ei jalat edeltä) Big Grin

Ok. Hienoa. Serieksellä mukaan ja veli mukaan kanssa. Voidaan katsoa sellaisia reittejä, jossa ei tarvii uida Discon konepeltiä myöden Big Grin

Viime helan reissulla Keijo nöyryytti pätkä serieksellä kaikki "monsterit".

TEMÄHIK
Me tullaan ylipäällikön kans mukaan, pätkällä. Jos yp ei lähe, sit tulee joku muu.
Mahtuuko Loviisasta RCC mukaan ?

Köpi
RCC 3,5 efi
Classic 82 Wrote:Mahtuuko Loviisasta RCC mukaan ?

Köpi
RCC 3,5 efi

No, Loviisan kiintiö alkaa olla täynnä, enemmän kaivataan porukkaa esim. Hauholta....

Tottakai, mukaan vaan!

Keijo kyseli FB:n puolella onko tällainen retki sopiva perhesafariksi:

"Olisko tässä aineksia perheretkeksi? Eli jos vaikka lähtis 8v tytön kanssa reissuun :-D Eli sitä lähinnä että mitä muu raati on mieltä jos mukana olisi lapsi?
Tykkää
Kommentoi
Kommentit
Hannu Iso-Kuusela
Hannu Iso-Kuusela Tottakai, mukaan vaan! Leevi on ollut Jarnon ja Millan kanssa useammalla reissulla ja tuskin on ihmeempiä traumoja jäänyt. Ottakaa kanootti mukaan, niin pääsee vuoksen koskia laskemaan, tullaan hakemaan sitten alajuoksulta. Iltanuotiot on mitä on, samanlaista seurustelua/ruuanlaittoa, mitä Helan reissulla. Varsinaista ohjattua päiväohjelmaa ei ole, joten mölkyt, riippukeinussa makoilut, silliaamiaiset, maastossa samoilu/möyriminen, melominen, paikallisiin nähtävyyksiin tutustuminen jne... saa ite päättää, mikä huvittaa. Epäilen, että esim. Heinjoen lentokenttää lähtee joku porukka katsomaan tms."

TEMÄHIK
Kappas, pitäis muistaa seurata palstaakin aika-ajoin. Hauholta en ole, mutta jos Kyrkslätistä kelpuutetaan mukaan, niin saatan harkita. Jos vaikka perusleirissä keittelis käärme- tai oravasoppaa.
Ja tuli vielä mieleen, että jos laittais henkilökunnan ajamaan ExMODin mestoille niin vois tulla on-road henkisesti kurapyörällä Confusedhock:
Alustava "yes" 8)
ranke Wrote:
rami-mli Wrote:
ranke Wrote:Viime helan reissulla Keijo nöyryytti pätkä serieksellä kaikki "monsterit".TEMÄHIK
Itsellä ei ole "monsteri" ja Keijon series meni kyllä tosi upeasti ja aivan hieno laite etenemään vaan ylisanoja sekä inflaatiota välttääkksemme kysyn kuitenkin missä kohtaa se Keijon series nöyryytti muita?
mikkotapani Wrote:
ranke Wrote:
rami-mli Wrote:
Itsellä ei ole "monsteri" ja Keijon series meni kyllä tosi upeasti ja aivan hieno laite etenemään vaan ylisanoja sekä inflaatiota välttääkksemme kysyn kuitenkin missä kohtaa se Keijon series nöyryytti muita?

Kyllä mun mielestä se nöyryytti mua kokoajan pysyessään perässä selkeästi pienemmillä renkuloilla ja jousetkin tais olla vähän niin ja näin Smile

Ja siis mullahan ei ole mikään monsteri vaan jokapäiväinen käyttis.
DefeHKI Wrote:Kyllä mun mielestä se nöyryytti mua kokoajan pysyessään perässä selkeästi pienemmillä renkuloilla ja jousetkin tais olla vähän niin ja näin Smile

Ja siis mullahan ei ole mikään monsteri vaan jokapäiväinen käyttis.
Tuo nöyryytys lienee sitten suhteellinen käsite.
Viisumia täytyy laittaa hakuun.
Alustava aikataulu: 27.4 klo 8:00 Vaalimaan Tebarilla. Imatran ym. muuta kautta tulevat, varmaan sopivat omat aikataulut. Leirin koordinaatit saa myöhemmin.
Rahanvaihto ja ostoksia voi tehdä Viipurin veikossa muutama sata metriä rajasta, tankkaus muutaman kilsan päässä.

Viipurissa voi käydä karusellissa ruoka ym. ostoksilla, S-market tyyppinen kauppa.

Porukkaa voi, ja mun mielestä kannattaa hajauttaa, jos joku haluaa lähteä suoraan leiriä arpomaan, Viipuria katsomaan, muita muistomerkkejä ihmettelemään, ettei kaikkien tarvitse seisoskella ja odotella semmoisissa paikoissa, jossa on jo käynyt, tai ne ei kiinnosta. Jos/kun porukka hajaantuu, niin mielellään jokaisella ryhmällä olisi jokin sortin suunnistusväline/kartta/yhteydenpito väline (puhelin, LA).

JariJ:llä on kerrottavana tarinaa Viipurin valtaukseen liittyen ja samoin Ilves-bunkkerin historiasta ja varmasti monesta muustakin paikasta.

Mulle vois laittaa privana puh numerot, niiltä joilta ei mulla ole. En jaa niitä julkisesti, jos ei halua.

Onko kiinnostusta jonkin tyyppiseen yhteis ruokailuun? Wappu menu: mulkkua, silliä, perunasalaattia ym.

Leirinuotio on varmasti joka ilta/yö, jossa voi käristellä makkaroita ym.

Pelmenit/saslikit ovat olleet varsin suosittuja aikaisemmilla reissuilla. Pelmenit löytyy pakasteena karusellista, saslikit on arvoitus, syksyllä oli vissiin sesonki ohi, eikä mistään löydetty saslikki pönttöjä

Sitten Jonten/Saken ym. keittiöt?

ranke at jippii.fi 050-4636766

TEMÄHIK
Uusi passi tuli joten askartelen viisumihakemuksen tänään.
Tuon pj-teltan mukanani. Pikkasen on arvoitus pääsenkö 27pv aamusella lähtemään mutta yritetään.
Onkohan ketään tulossa imatran kautta? Täytyy vielä harkita että lähdenkö serieksellä vai ei. Pitää ajaa vielä keväällä koeajoa ettei ole talvella tullut mitään ongelmia ajokkiin. Kaasuttimet olisi tarkoitus ainakin kunnostaa sekä laittaa toi välittetty jakolaatikko paikalleen.

Onko JariJ Jeeppi jo täynnä vai sopisiko siihen tarvittaessa?

Koitan vielä houkutella tota pikkuveljeä messiin. Silloin discoilu saattaa tulla kysymykseen, omassa on vaan noita kilometrejä alla niin maltillisesti et en viittis tonne venäjälle sitä leväyttää.
hanes post_id=96987 time=1487746006 user_id=19 Wrote:Uusi passi tuli joten askartelen viisumihakemuksen tänään.
Tuon pj-teltan mukanani. Pikkasen on arvoitus pääsenkö 27pv aamusella lähtemään mutta yritetään.

Haneksella varmaan mukana myös perinteinen notski muurikka?

TEMÄHIK
Terve !.
Kyllä jeepin kyytiin minun ja Matin ( jos Matti ei lähde xj:llä )lisäksi vielä kolmas henkilö mahtuu.
Kuinkahan monta telttaa on tulossa pj-teltan ja minun tiipii-teltan lisäksi ?. Teen jossain vaiheessa vakoilumatkan alueelle, niin voisin katsella sopivan jalkapallokentän kokoista aluetta teltoille ?. Seniorit, eli minä ja Matti nukutaan tiipiissä. Hätätapaukseessa sinne mahtuu kolmas henkilö, joka kärsii kuunnella voimakasta kuorsausta, tai osaa nukkua korvatulpat korvissa. Matti on jo kuorsaukseen tottunut...??.
T. Kuorsaaja
Kiitos Jari että huomioit minutkin. En ole vielä varma lähdenkö xj:llä vai tuunko sun mukaan. Täytyy hakea uusi leima xj:lle ennen reissua, ja se ratkaisee.
ranke post_id=96997 time=1487789609 user_id=376 Wrote:Haneksella varmaan mukana myös perinteinen notski muurikka?

TEMÄHIK

Kyllä, muurikka on aina mukana.

Edit : Nyt on viisumi. Pääsen itse tosiaan lähtemään reissuun vasta perjantaina joten joku (kaima) saa tuoda tuon pj-teltan etujoukoissa sinne sikäli kun sitä siellä nyt kukaan tarvitsee. Ihmetellään tätä lähempänä reissua.
Pages: 1 2 3