Miltäs tämä nyt vois johtua..ilmoitus normal height only..
Ratin asentoa kun muuttaa ja kolauttaa niin vika valo hetken poissa..onko ratin alla jokin järjestelmän liitos kohta jossa vain olisi jokin kontakti häiriö.?
Omakohtaista kokemusta ei tästä viasta ole mut brittifoorumia mitä lukaisin niin yks vaihtoehto vois olla ohjauskulma anturi (steering angle sensor) tai siihen liittyvä? Vikakoodien luku kertois varmaan lisää..
Vika koodi luku antoi tulokseksi..air pressure sensor..mistähän mahtaa löytyä.?
Kyseinen anturi löytyi...Mutta huollon mukaan ei saa edes varaosana vaan tulee jonkun muun tai jopa kompuran kanssa samassa paketissa..sieltähän nyt oltiin heti valmiita tilaamaan uusi Kompura..kaikki johtoliitokset kävin läpi tasoantureista lähtien.
Näyttää noita antureita esim eBayssa olevan RQH500011G, mut jossain oli kyl tosiaan juttua että useammin kuin vika itse anturissa niin kielii kompuran väsymisestä tms.
Oliko sulla muita oireita kuin vikavalo? Laskeeko auto alas jos seisoo esim pari päivää ajamatta? Käykö kompura jatkuvasti jne. Livedataa kompurasta seuraamalla kaiketi sais varminta tietoa. Omassani olen onneksi selvinnyt toistaiseksi ilmajousituksen osalta vain etuventtiiliyksikön vaihdolla.. Reilu viikko sitten päästiin pidemmältä reissulta melkein kotiin saakka kun laturi hajosi ilman mitään ennakkovaroitusta tai valoa. Meni niin oikariin että loppui ajo samoin tein. En ole vielä ehtinyt uutta laittaa paikoilleen joten en pääse testaamaan näkeekö IID toolilla mitä arvoja kompuralta.
Eipä kompuran vaihtokaan kovin monimutkaiselta vaikuta jos se sen vaatii
http://www.disco3.co.uk/forum/topic67721.html
Muistelisin että jollain oli nettivaraosassa uus kompura myynnissä, jos siis ei halua briteistä tilata tai huollossa laitattaa.
Ei muita oireita..Eikä se kyllä laskekaan..tuossa juuri huomasin kun auton hämärässä laitoin käyntiin niin nousi kyllä jonkin verran..en kyllä ole huomannut tai kuullut että kävisi kokoajan..
Kompuraakaan ei tarvitse välttämättä vaihtaa uuteen, jos alkaa hyytyä. Tilasin omaani briteistä rebuild-kitin jossa oli uus ilmankuivain ja kompuran männäntiivisteet yms. Maksoi 75eur ja toimii taas kun uusi.
Niin ja jos joku tarvii vikakoodienlukua länsiuudellamaalla, ni mulla on (Inkoossa) iCarsoftin skanneri. Noita ilmajoisituksen ongelmia ei kannata lähteä arvailemalla korjaamaan.
Moikka,
Minulla myös auto ilmoittaa suspension fault normal height only. Ilmoitus tulee heti kun auton on käynnistänyt kovilla pakkasilla.
Kovilla pakkasilla auton etupää myös laskee alemmas kuin takapää. - 25 pakkasilla yön jälkeen myöskään takapää ei pysy ryhdissään. Kun mennään plusasteille, myös etupää pysyy ryhdissä.
Kun auton käynnistää, näyttäisi siltä, että takapää nousisi ja etupää yrittää nousta kunnes vikavalo syttyy. Auto kuitenkin nousee normaalikorkeuteen vaikka vika on päällä, joskin hitaasti. Ajotuntuma on mielestäni suht normaali vaikka vika on päällä. Muutaman minuutin ajon jälkeen vikavalo poistuu jos auton käynnistää uudestaan.
Ongelmat alkoivat alunperin kun pakkaset oli pidemmän aikaan - 25. Autoa käynnistettäessä tuli hdc faultia yms, mutta mikään vikavalo ei jäänyt päälle. Auto nousi ja laski normaalisti. Heti kun lämpötila muuttui nopeasti nollan tietämille ja auto seisoi kaksi päivää parkissa, suspension fault ongelma alkoi.
Itse uskottelen kaiken johtuvan siitä, että akun kunto on huono, sekä rajusta lämpötilamuutoksesta. En saa autoa kuivumaan lämpimään talliin, jotta tämän voisi tosistaa vääräksi. Johdoissa voisi olla murtumia johon on päässyt kosteutta.
Olen tarkastanut että kaikki sulakkeet on ok, kaikki jarruvalot toimii. Vikakoodeja en ole päässyt lukemaan.
Olisiko kenelläkään ideoita?
Moro, mulla hälyyttelee kans pakkasilla suspension faulttia. Icarsoft antaa vikakoodin c1a13. Kompura pitäs olla uudehko. Kun auto tai ilma lämpenee ja starttaa uudelleen niin tilanne normalisoituu. Onko kokemuksia
Pystytkö laskemaan tai nostamaan autoa silloin kun vikavalo ei pala?
Itselläni vikavalo sammuu kun auton käynnistää uudestaan muutaman minuutin jälkeen. Suspension fault normal height only tulee kuitenkin heti jos yrittää nostaa tai laskea autoa.
Ongelmat alkoivat -20 pakkasten jälkeen kun ilma lauhtui todella nopeasti ja auto seisoi muutaman päivän. Epäilen että kyseessä on joku kontaktivika liittimissä tai joku johto poikki.
Juu, jousitus toimii normaalisti kun valo sammuu
Ceska post_id=99498 time=1511078082 user_id=4082 Wrote:Kompuraakaan ei tarvitse välttämättä vaihtaa uuteen, jos alkaa hyytyä. Tilasin omaani briteistä rebuild-kitin jossa oli uus ilmankuivain ja kompuran männäntiivisteet yms. Maksoi 75eur ja toimii taas kun uusi.
Tuon koko rebuilt-kitin saa tosiaan paikasta riippuen vajaalla tai hiukan yli satasella. Toisinaan saattaa auttaa pelkkä kuivaimen ryynien ja suodattimien vaihto. Oliko noille hinta jotain 30€ tietämillä.
Minulla oli ilma-alustan releeksi laitettu 100 ampeerinen, jonka vaihdoin 70 ampeeriseksi, niin nyt ei herjaile kuin hyvin harvoin. Aiemmin herjasi lähes joka ajossa.
Päivitystä omaan ongelmaan..
Etupää laski jo muutaman tunnin aikana pohjaan asti, takapää pysyi ryhdissä. Viikonlopun aikana otin edestä valve blockin irti ja puhdistin sen huolellisesti. Nyt näyttäisi myös etupää pysyvän ryhdissä.
Suspension fault normal height only herja tulee silti lähes välittömästi käynnistyksen jälkeen, sekä heti jos yrittää nostaa tai laskea autoa. Varoitusvalo kuitenkin poistuu kun auton käynnistää uudestaan.
Jääkö suspension fault muistiin vaikka varoitus katoaakin uudelleenkäynnistyksen jälkeen? Vikakoodeja en ole nollannut kun ei ole kapulaa. Kenelläkään etelä-suomessa iidtoolia tai vastaavaa? Korvausta vastaan jos olisi mahdollista katsoa koodit yms?
Päivitystä omaan ongelmaan:
Suspension fault Normal height only herja muuttui pari viikkoa sitten pelkäksi Suspension faultiksi, lisänsi special programs off. Kompressori käy vain muutaman sekunnin käynnistyksen jälkeen ennen kuin vikailmoitus tulee.
Samalla kun aloin ihmettelemään kompressoria, kiinnitin huomiota sen voimakkaaseen ääneen. Irroitin suojakotelon kannen jolloin näin heti että kompressorin "teline" oli haljennut ja kompressori pääsi tärisemään.
Samalla kun kompreasori oli esillä, otin sen irti ja tarkasin kunnon. Kaikki oli mielestäni ok, kuten kuivaimen sisällä oleva silikoni. Kuivaimen kannessa ei myöskään ollut halkeamaa, mikä taitaa olla kovin yleistä.
Putsasin myös cross link valven, mutta näistä ei ollut apua itse ongelmaan. Auto on siis ollut lowriderina viimeiset pari viikkoa eikä nouse ylös.
Tänään luulin tekeväni läpimurron. Irroitin kuskinpuoleisen eturenkaan lokasuojan tutkiakseni sen takaa löytyviä liittimiä. Löysin yhden liittimelle tulevan kaapelin olevan lähestulkoon poikki. Korroosio oli selkeästi purrut ja nyt se mureni käsiin.
Leikkasin kaapelista palan pois ja lisäsin väliin liittimen. Olin aivan varma että tämä ratkasee suspension faultin välittömästi... Ei mitään vaikutusta.
Täytyykö vikakoodit nollata, vaikka ongelma olisikin korjaantunut? Olen ymmärtänyt että suspension fault herjat nollaantuu ihan uudelleenkäynnistettäessä.
Tilasin tänään icarsoftin i930. Täytyy ihmetellä lisää kun saa koodit luettua ja nollattua. Kenelläkään mitään ajatusta?
C1A20 - Pressure increases too slow when filling reservoir
U0421 - Invalid data received from ride level control module
Täytyy seuraavaksi tutkia ilmasäiliö ja putket tai hyväksyä, että kompressori on sökö.
Juurisyy löytyi. Tarkastin kompressorin vielä kertaalleen koska jäin miettimään kompressorista lähtevää kovaa ääntä. Aluksi epäilin äänen johtuvan murtuneesta kompressorin kiinnikkeestä, jolloin kompressori pääsisi heilumaan ja näin ollen resonoimaan.
Avasin kompressorin vielä uudemman kerran. Huomasin että vastapaino johon kanki ja mäntä kiinnittyy, oli irronnut moottoriyksiköstä. Uskon että tämä osa tulisi olla kiinteä, eikä sitä ole mahdollista irrottaa. Varaosia ei ainakaan ole markkinoilla tarjolla. Koska tuo osa on irronnut, ei myöskään mäntä liiku mihinkään joten ilmankos kompressori ei tuota järjestelmään yhtään ilmaa. Tilasin uuden kompressorin island 4x4 englannista.
Kiinostuneena kysyn että oliko vika lopulta kompurassa? Auttoiko vaihto ja mitä kustansi?
Osaako kukaan kertoa mikä vialla ,kun syttyy jousituksen merkkivalo punaisena ja kuskin puolen takarenkaan kohdalta kuuluu naksuttava noin kerran sekunnissa ääni ja auton joka nurkka on pudonnut alas. Ei suostu nostamaan manuaalisesti . Sitten vasta sammutan auton ja käynnistän uudelleen niin merkkivalo palaa nyt keltaisena ja suostuu nostamaan manuaalisesti ja merkkivalokin sammuu.itse ei lähde nostamaan .Vika ei ilmene aina ja joskus parikin kertaa pienelläkin matkalla.