Rover Ystävät ry Keskustelupalsta

Full Version: ODB lukija ?? hankinta
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Ajatus on tilata yksi ODBII lukija jolla voi lukea ja nollata auton tietoja.
Kyse on "OBDLink LX" palikasta. Se on tällä hetkellä varmaan markkoinoiden paras lukija, jos ei nyt ota noita 200€ laitteita huomioon.
Paras piirre on se että se sammuu noin 10 minutin kuluttua jos se ei oal aktiivi käytössä ja sen yhteys moduulin ja puhelimen välillä kryptattu, eli salattu. Siihen ei pääse kiinni toisella puhelimella. Sitä voi myös käyttää lähes kaikilla laiteilla ja ohjelmilla ja "Apeilla"

Onko tällä muita jotka olisi kiinnostumut sellaisen hankintaan. Voin yrittää saada laitteet kimppa hintaan ebglannista. Jos löytyy niin laittakaa minulle sähköposti niin jatkamme asiaa sen kautta. Tiedon saa lähettää suoraan omaan sähköpostiin: martin.ericsson@roverfriends.fi.

Lisää laitteesta löytyy tämän linkin kautta: http://www.scantool-direct.co.uk/obdlink...290-p.html, valitettavasti vain Lontoon kielellä.
Mielenkiintoinen juttu. Kiinnostaa kyllä, mutta onko nyt varmuutta että mitä LR-malleja tämä varmasti tulkitsee, ja oikein.
Laitetaan myyjä koville :-) Juttelin sp. kautta heidän kanssa tänään, ja sanoi että kyllä sillä kaikkiin pääsee kiinni. Ihmettelin vaan miten esim. P-38 EAS -systeemiin pääse kiinni kun se on omilla pinneillä siinä ODB -liitimessä. Kysesiset pinnit on ns. avoinna valmistajan omaa käyttöä varten.
Väitti että esim. Freelandersita ja bensakoneella saa enemmän data pihalle kun TD koneesta.
Katsotaan mitä saadaa paluupostissa.
jos lukee tukee paremmin Disco2:n TD5Confusedta kuin icarsoft 930, niin voisi kiinnostaa kyllä.
Mulla ykkösfreekkua ja abseja pääsi lukemaan vasta pikkasen kalliimmalla Autelin maxidiag elitellä jossa kaikki protokollat. En nyt ulkoa muista pääsikö moottorin dataan miten käsiksi.
Kaitsu post_id=97079 time=1488316000 user_id=854 Wrote:Mulla ykkösfreekkua ja abseja pääsi lukemaan vasta pikkasen kalliimmalla Autelin maxidiag elitellä jossa kaikki protokollat. En nyt ulkoa muista pääsikö moottorin dataan miten käsiksi.

Pitää ensi kerätä rahat niin että saan hankittua yhden lukijan ja sitten pääsee testaamaan. Siihen voi mennä pikkasen aikaa, kun on eläkeläinen niin se raha on pikkasen tiukoilla..