Rover Ystävät ry Keskustelupalsta

Full Version: Defender ulkomailta?
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
Onkos kukaan tuonut lähiaikoina -07-08 mallista puma defenderiä esim. Ruotsista tai Saksasta?
Mulle nää tuontiautojutut on täyttä hepreaa ja miten se siis menee jos esim. Ruotsissa on myynnissä -08 110 puma, ajettu inan alle 200000km, hinta 188000kr + moms? Saksassa vähän vastaava peli 22000 eur.
Helmikuussa joku oli tuonut -07 puman, jossa autoveroa Trafin laskurin mukaan oli 6135eur. Mitä muita kuluja ton veron ja tietty matkojen lisäks tulee?
Oon ihan pihalla!
No ainakin rekisteröintikatsastuksen hinta ja mahdolliset hankittavat vastaavuustodistukset jotka on jonkun satasen luokkaa.
Harvemmin niitä kuitenkaan tarvii. Saksassa täytyy auto käydä rekisteröimässä paikallisella Zulassungstellellä ja myyjä varmaan auttaa siinä hommassa.
Rekkaus siellä maksaa jotain...oisko ollu abaut satkun, riippuu kuin pitkän vakuutuksen siihen otat siirtoa varten. Kilvet makso kans jonkun kympin.

Homma on kuitenkin melko suoraviivasta ja ihan tavallisen ihmisen tehtävissä. Viranomaiset jeesaa jos itselle on epäselvää.
Itse kävin aikoinaan ostamassa defen saksasta ihan peruskoulun 2 vuotisella saksan oppimäärällä ja homma onnistui. Big Grin

Miten tuo Ruåtsin moms oikein menee, sitä en tiedä. Siellä ei vissiin tarvii tota rekisteröintirumbaa tehdä? Joku kokeneempi varmaan tietää?

Kannustan tähän hankkeeseen!
Kannattaa olla tarkkana sen ensirekisteröintipäivän suhteen. -08Confusedta täytyy olla alkuvuonna rekisteröity. Ko. vuonna meillä muutettiin päästöpohjaseen verotukseen jossain touko-kesäkuussa ja sen jälkeen rekisteröidyt autot verotetaan päästöjen mukaan. Taitaa siinä vaiheessa defen verot hieman nousta.
Eli pitää olla enne huhtikuuta 2008 rekisteröity auto ni onnistuu vanhoilla säädöksillä.
Veroahan tuosta menee 6-9 tonnia, joten kalliiksi tulee, mutta kun kotimaan tarjonta on niin huonoa tai sitten autot omaan budjettiin liian kalliita.
Yks sopiva oli tarjolla, mut ehti vissiin mennä just ennen ku sain omani myytyä.
Sullahan oli hieno puma, paraneeko ne vaihtamalla. Tällaisia ajattelen ku oon ite aivan onneton saamaan aikaiseksi minkäänsortin autokauppoja. Tuppaa paaliin päätyvän ihan loppuunajettuna mun kulkineet. Pitäs vissii keskittyä hankkimaan valmiiks raatoja nii sais kokea "uuden auton" viehätystä edes joskus
Enpä tiedä paraneeko, mutta mulla ois tarkoituksena hankkia vähemmän ajettu yksilö. Vanhassakaan ei kyllä vikaa ollut, mutta kilsoja jo 257 tuhatta.
Toki olen myös kattellut esim. Disco kolmosia sillä silmällä kun välillä tuntui hölmöltä omistaa kaksi 110 lantikkaa. Mut defemieshän mä kuitenki oon ja tuskin mulla kauaa disco pysyis.
Nyt kun oon puman myytyäni ajellut tolla V8 satakympillä kaikki arkiajot ni tajuaa miten nautinnollista pumalla ajo oli.
Osta nyt se L322, mutta V8 tai TDV8 - jätä vähempisylinteriset kauppaan Big Grin
Varmasti hieno auto ja sellaista joskus meinasinki mut ku oon 90 autoa omistanu ni pakko pikkuhiljaa uskoa, että en mä oo onnellinen muuta ku defen puikoissa. Ja niitäkin on ollu monen moisia, mut puma on päivittäisenä käyttöautona aivan eri planeetalta ku vanhemmat defet. Semmonen se siis on pakko taas hankkia.
257 000 km Defelle paljon? Sitäkö tarkoitit kun sanoit "jo"? Ajellaanhan jollain renuilla ja sitikoillakin 400 000.
Oman mittarissa vajaa 220 000. Onneksi vähän ajettu Series tallissa! Big Grin
vesku post_id=97708 time=1494010535 user_id=703 Wrote:Varmasti hieno auto ja sellaista joskus meinasinki mut ku oon 90 autoa omistanu ni pakko pikkuhiljaa uskoa, että en mä oo onnellinen muuta ku defen puikoissa. Ja niitäkin on ollu monen moisia, mut puma on päivittäisenä käyttöautona aivan eri planeetalta ku vanhemmat defet. Semmonen se siis on pakko taas hankkia.

On L322 hieno ja hyvä Tongue .
On hyvä syy lähteä töihin ja tulla kotiin.
Tarkoitin ajonautintoa, en sitä et olis varaa tankata.
TD6:lla ajaa 1000 kilsaa tankillisella :mrgreen: :oops:
Paavo post_id=97712 time=1494019820 user_id=2766 Wrote:257 000 km Defelle paljon? Sitäkö tarkoitit kun sanoit "jo"? Ajellaanhan jollain renuilla ja sitikoillakin 400 000.
Oman mittarissa vajaa 220 000. Onneksi vähän ajettu Series tallissa! Big Grin

Ei ole paljon, mutta kun markkinoita seuranneena saa parin tonnin satsauksella 60-70 tonnia vähempiajettuja pumia ni siitä tää kaikki lähti.
Nyt kun tarjontaa ulkomailla saatikka kotimaassa ei ole ni alkaa harmittaa koko myynti
No niin on! Arvaappa oonko tehny siitä tarjouksen.. No oon tietty, mut eipä menny läpi!
Oon sillai just astetta pienemmällä budjetilla liikkeellä.
castillo post_id=97715 time=1494048823 user_id=3938 Wrote:https://m.nettiauto.com/land-rover/defen...8&vifNav=Y

Tuossahan olis aika hieno

Eikö uudemmissakaan Defeissä oo edes kuskin turvatyynyy? Confusedhock: :roll: :!:
No ei oo!!?
Mut mul o melkone vatta, joten kait se vähä pehmentää törmäyksessä.?
Toiset tykkää 6-packistä ja toiset 1-packistä. Jälkimmäisen saa rahalla ja ensimmäisen kun jättää syömättä. Big Grin :o 8) :mrgreen:
Big Grin

Eipähän ole srs häiriömerkkivalosta huolta
Eihän tuota ole edes kolaritestattu!
Tiedättekö miksi?
Paavo post_id=97712 time=1494019820 user_id=2766 Wrote:257 000 km Defelle paljon? Sitäkö tarkoitit kun sanoit "jo"? Ajellaanhan jollain renuilla ja sitikoillakin 400 000.
Ja Sitikalle vasta hyvä alku. Nykyisissä hallussaolevissa Xm 389000 km ja Dyane 588000 km sekä Sm 112000 km, tuo viimeisin selittyy sillä että se oli aikanaan ajossa vain 12 vuotta ja seuraavat melkein 30 vuotta liikkumatta. Viimeksi takaisin liikenteeseen elvytetystä Dyanesta ei ole sitten mitään tietoa...

Ainiin, ja sehän oli hupaisaa kun viimeksi loppuun ajamani käyttö -Xm:n kun purin, mittarissa oli vasta 635000 km, niin mittariston sisältä löytyi 90-luvulle päivätty ruotsinkielinen paperi jossa ehdotettiin ettei enempää ruuvattaisi kun oli ottanut 420000 pois. No, olisihan se ollutkin aika outoa, jos Tukholmassa pitkään taksinakin ollut yksilö olisi oikeasti ollut alle 400000 km ajettu, kymmenvuotiaana, etenkin kun yksilöllä oli ennen Ruotsin aikaa historiaa jo Saksassa "raatoautona"...

Sorry, ihan oli "pakko" veistellä aiheesta kun noilla tuonmerkkisillä on kuitenkin tovi tullut leikittyä. Tuo vajaat kuussatkua ajettukin kun on ollut hallussa syksystä -93 lähtien, jolla oli ennen minua ajettu 142000km...
Juu ei ole todellakaan tuo kilometrimäärä paljon lantikallakaan, mutta kun nyt kuitenkin tarjolla on samaan 30 tonnin budjettiin vähemmän ajettuja yksilöitä.. siis pelkkää hifistelyä.
Ja auton kilsat tossa hintaluokassa kun lähestyy 300 tuhatta niin markkina-arvo laskee vääjäämättä.

Jos ei hyvää pumaa tai ilmastoitua Td5-koneistä löydy niin ostan varmaan kuutoskoneisen sätkän, jolla tuo 35 kilsan työmatka sujuu astetta taloudellisemmin ainakin kesäaikaan kuin nyt tolla mun veekasi bensa lantikalla (16L sadalla).
Oon välii miettiny että kuinkahan työläs olis päivittää td5 defeen pumadefen kojetaulusysteemi. Sitte vielä puma konepelti nii sellane olis aikalailla mun dreamcar Big Grin. Tai no tietty ihan ykkösmuutos olis mersun om606 kone ja automaattiloota tuohon nykyiseen muttei taia katsastuskonttorin väki antaa siunausta sellaselle
Castillo voisi tulla harjoitteleen kojelaudan vaihtamista tänne meille!
Nuo lasinpyyhkijät pitäs korjata. :|
Mä korjasin omastani.
Pikkusen oli kädet naarmuilla, mut onnistuu.
Mulla pitäis olla uudet osatkin vielä hyllyssä ku tilasin vahingossa tuplat.
castillo post_id=97748 time=1494229736 user_id=3938 Wrote:olis mersun om606 kone ja automaattiloota tuohon nykyiseen muttei taia katsastuskonttorin väki antaa siunausta sellaselle

Siis ei kai tuohon ole muuta estettä kuin vuosimalli eli päästövaatimukset?
Vai,,,murtuuko myös mun unelmat tässä samalla -92 defen + OM606.962 kanssa...
Sulla unelma toteutuunee, koska on riittävän vanhaa vuosimallia. Mulla ei tässä valtiossa kyllä lie millään huijauksellakaan onnistu. Eli pitäis hankkia sopivan vanha defe ja rakentaa rauhassa koko laitos
Nyt ois tiedossa hyvä ja hyvillä varusteilla oleva -07 mallinen puma Saksassa.
Autolla ajettu 93 tuhatta ja sen sais ilman retkivarusteita noin 23 tonnilla.
Ääskroftin lukot molemmissa päissä, webasto ja winterpaketti ym.
Myyjänä erittäin asiallinen harrastaja, jolle auto on toiminut perheen kolmospelinä ja sillä on tehty oikeestaan vaan reissuja. Esim. Kahdesti Afrikkaan.
Nää verot vaan jänskättää ku verottajalta ei saa mitään tarkempaa ennakkotietoa.
Tiedossa ainoastaan siis vuoden sisään verotetuista on se, et -07 mallisesta on joutunu maksaa sen 6135 euroa ja kaks vuotta uudemmasta reilun kympin veroa. Vaikuttaako ajokilometrit veroon?
vesku post_id=97825 time=1494914424 user_id=703 Wrote:Tiedossa ainoastaan siis vuoden sisään verotetuista on se, et -07 mallisesta on joutunu maksaa sen 6135 euroa ja kaks vuotta uudemmasta reilun kympin veroa. Vaikuttaako ajokilometrit veroon?
Vaikuttaa, kuten myös kaikki varusteet mitä "muistat" tulli-ilmoituksessa mainita. Pirusti oli rasteja monivalintakupongissa, kun tuli jokunen auto Germaaneilta tänne raahattua. Mitään selkeää linjaa en löytänyt, eikä moni muukaan, mukana on sekalaista arvontaa verojen suhteen. Tiedä sitten miten muuttui, kun muistelen tuohon arvontapisteen muuttuneen tullilta verottajalle...

Viimeksi kaivoivat "lähinnä vastaavan uuden", josta sitten verotusarvon määrittelivät käyttökuukausien mukaan, siitä uudesta laskien. Ja vanhasta kun oli kyse, niin kympeillä selvisi, ja päätöksen olivat tehneet parissa päivässä vaikka ilmoitusta jättäessä katsoivat kohteen olevan "sen verran harvinainen ja erikoinen että päätöksessä saattaa kestää, ja kauan"....
No niinhän siinä sitten kävi, että veropäätösten kirjavuuden vuoksi tein kaupat kotimaassa!
vesku post_id=97829 time=1494928167 user_id=703 Wrote:No niinhän siinä sitten kävi, että veropäätösten kirjavuuden vuoksi tein kaupat kotimaassa!

Ei mitään selityksiä!
Kuvat ja linkit kehiin ennenkuin on siirtynyt JO seuraavalle. 8) :lol: Confusedhock:
[ATTACHMENT NOT FOUND]
[ATTACHMENT NOT FOUND]
Pages: 1 2