Rover Ystävät ry Keskustelupalsta

Full Version: TD5 hiipui
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Tuttavan tuore hankinta hiipui juuri Pirkanmaalle. TD5 disco, kuulemma suuttimen prikat juuri uusittu, johtosarja kanssa sekä polttoainepumppukin hiljan. Käynnistyy sahaamalla, ei oikein jaksa alle 2500 kierroksen, menee "palanmatkaa" siis joskus jonkun kilometrinkin ja sitten taas sammuu. Jotakin napinaa suuttimilta kuuluu kun hiipuu, eli onko ilmaa linjastossa paljonkin...?

Suodattimelle kuitenkin polttoaine tulee hyvällä paineella, jota ei tosin ole mitattu. Paineensäädin ei vuoda. Ei vaan oikein ole vedossa vaikka puheiden mukaan pitäisi olla huippukunnossa.

Mikähän olisi vikana? Potilasta voi kyllä auttaa mm. sopivilla varaosilla ja teknisellä osaamisella mitä pikimiten, sijainti noin 30 km Tampereelta. Auto ei ole tienpäällä vaan ihan pihassa, joten sinänsä ei ole muuta murhetta kuin päästä paikasta a paikkaan b mieluiten mahdollisimman pian (19.6).

TT
Intercoolerin letkut?
Jotenkin sisäpuolen pinta irtoaa ja menee luttuun.
kyllä sieltä polttoainepumpusta kuuluu jotakin ylimääräistä ääntä. Suostui kuitenkin useiden yritysten jälkeen lähtemään liikkeelle ja tuli paikkaan b. Pumppu menee vaihtoon. Kaiketi siellä on joku tarvikepumppu eikä VDO.

TT
Kattoo sen naftan suodatinjalassa olevan ilmanpoistoventtiilin kans. Sen tukkeutuminen pitää ilman järjestelmässä koko ajan ja tekee juuri sitä, että käynnistyy pitkällä sahaamisella ja ajossa hyytyy aina välillä ja taas pienen odottelun ja sahaamisen jälkeen matka jatkuu. Sen voi ottaa kokonaan pois sieltä.

Sen tukkeutumisen kuulee kyllä pumpun normaalia kovemmasta äänestä, kun ilmaa pyörii järjestelmässä koko ajan.

Mahdollinen vikapaikka ja korjaus maksaa puoli tuntia työtä = kannattaa tarkistaa.
https://www.youtube.com/watch?v=BENlNexvSL8

Ja itsellä tuo aiheutti juurikin ensimmäisessä viestissä kuvatut oireet.
sopii hyvin kuvaan, veikkaan että juuri tästä on kyse. Ihan uusi asia mulle. Olipa hyvä tieto tuommonenkin. Mitä hemmettiä tuommosella tekee, jos putket on täynnä naftaa niin ei kai siellä ilmanpoistoventtiileitä kaivata....

Siis repäistäänkö tuo koko roska sieltä vaan veks? ja sitten ruuvataan liitin uudelleen kiinni.

TT
En nyt muista, missä niistä putkilähdöistä se on, itsellä avasin ensiksi väärän, vaikka oli ohjekuvakin. Se koko nippa pitää siis irrottaa suodatinjalasta ja se on siellä puolella.

Nipan tarkoitus on päästää ilmat järjestelmästä takaisin tankkiin ja se sulkeutuu polttoainepaineella. Vanhemmiten tukkeutuu, eikä poista ilmaa. Itse putsasin ensin sen, mutta ei auttanut asiaan. Otin kokonaan pois ja rupesi toimimaan, eli kokonaan pois on helpoin ja toimivin ratkaisu.
Quote:eli kokonaan pois on helpoin ja toimivin ratkaisu
Perinteinen tapa parantaa laitteiden toimivuutta... :lol: egr,abs...
nå niin
mulla ilmeni nytten samoja oireita mun disco Td5 sessa vm 04.
voiko noita molempia ventiiliä ottaa pois vaan onko se vaan siitä takimaisesta.
kyllä tuossa yksilössä ainakin oli niin, että sen takaiskuventtiilin poisto heikensi käynnistystä. Sanoisin, että se on siellä ihan tarpeeseen!

Vikanahan tuossa ko. autossa oli niinkin mielenkiintoinen perusvika, että yksi suutinten johtosarjan johto oli kuoresta puhki ja veti ajoittain maihin. Sen seurauksena tuli hyytyminen. Vikaa ei ollut kun äänieriste oli koneen päältä pois, mutta ilmeni kun eriste oli paikallaan. Siitä se sitten pikkuhiljaa syy selveni. Itse en ole ko. johtoa nähnyt että mikä se oli ja missä tarkemmin.

TT
Ok.
Mä poistin sen pienen valkosen ventiilin. Ja nytt käynistyy heti. Eikä sammuile.
Ei päästä ilmaa järjestelmään enää.
Mut kyl se varmaan on niin et kannattaa ostaa uus ventiili ja laittaa takas.
?