Rover Ystävät ry Keskustelupalsta

Full Version: Disko 2 Takapyörän Laakerit
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Onkos kukaan vaihtanut disko 2 takapyörän laakereita ?
Näyttäs olevan tuo vetoakseli aika lujassa niissä pooreissa.
Vaihdoin uuden pinnapultin taakse ja lähti tuo vetoakseli navan mukana pois
ja siinä tuli huomattua että laakeri piti pientä jurinaa kun sitä pyöritti.
Ja vaihdetaanko yleensä pelkät laakerit vai koko napa kerralla.
käsittääkseni tulee koko napa niinkuin eteenkin.
TT
Joo ei net ole pahan hintasia tuola englannin maalla mutta ongelma on että miten tuo navan saa irti siitä vetoakselista
joku puhu että saattaa olla rympätty siihen kiinni.. onko se joku kylmäsovitus.
etupäästä näyttää videoiden mukaan lähtevän ihan vaan käsin vetämällä mutta tuo takanapa ei kyllä liikahtanu mihinkään
Mutteri auki ja lekaaa eli voimaa, siellä spoorit ja liima välissä.
Moskalla tai ulosvetäjällä lähtee ihan mukavasti.

Pirun kalliitahan noi laakerit Discoon on. Britpartin 70 punnan laakereita ei kannata ostaa, ei kestä. Tai en tiedä katurenkailla, mutta mulla niiden kestoikä on ollut sellaisen 5000km.

Toki discon laakeri on niin helppo vaihtaa tienpäälläkin, että pari britparttia voi olla varoiksi aina mukana.
No hyvä tietää..ootko vaihellu pelkät laakerit vai koko navan kerralla
Koko navan. Joku innokas niitä laakereitakin siihen napaan on jossainpäin vaihdellut, mutta en näe itse järkeä juurikaan. Se on kuitenkin prässäilyhommaa ja vie aikaa ja vaivaa. Navan vaihtaa alle tunnissa tienpäälläkin kun vain on oikeat työkalut ja vetarinmutteri ei täysin jumissa ole.
Oletko laittanut jotain liimaa pooreihin vai ootko luottanu että mutteri pitää navan paikallaan
noissa etunavoissahan ei taija mitään liimoja olla kun noissa youtuben videoissa näyttäs lähtevä ihan käsivoimin irti
Kyllä se pysyy ilman liimaakin. Mutterissa lyödään se lukitus vetarin uraan. Se mutteri kannattaa tilata samalla kun laakeri, mukavampi temuta, kun ei tarvitse sitä samaa tunkea takaisin.

Tiukassahan ne yleensä on ilman liimaakin. Mutterit meinaan sekä napa akselissa, vetari lähtenyt itsellä navasta aina ihan ongelmitta.
Oliko tässäkin mutterin koko 2"?
Ei. Ulkomuistista 32mm. Gurut korjaa jos olen väärässä.