Tämmösen ketjun avasin. Ajankohtainen näin syksyn pimeyteen.
Eli, pohdintaa ajovaloista. Mulla on hieman pyörinyt mielessä mitkä olis ne parhaat 7" Halogeeniumpiot seriekseen. Sama lamppuhan on defessä ja tais olla classic rangessakin.
Led-versioistakin voi keskustella, mutta mun perstasku on sen verran laiha että... Halogeenit/ tai ehkä xenonit(?)
Viime syksnä laitoin Rangeen led-umpiot.
Onhan ne mukavan kirkkaat.
Rumathan ne tietysti on tuommosessa klassikkoautossa ja pitkillä ajettaessa kuvio vähän hassu "kumpupilvi".
No kappas! Näyttää tuo Motonetin malli aikalailla tuolla ulkomaan karkkikauppojen wipac crystal mallilta?
Onko porukoilla sanoa mielipiteitä Defen vakio Wipaceista vs. crystalista eli sileä lasi muotoiltu heijastin mallin väliltä?
Tai Motonet mallin vs. Defen vakio Wipac?
Mulla on kokeilussa Autopal:in valot vs. Hellan valot.
Toi alla oleva testi tehtiin Villen kanssa joku vuos sitten ni voi verrata Hella vs. Vakio Wipac ( parilla eri polttimolla oli Hellat tuolloin). Suuntaus olis ollu tarkistaa, mutta oli hieman kylmä testipaikalla näpräillä....
http://villelindfors.net/valotesti.html
Noissa led malleissa on hinnassa ja laadussa ymmärtääkseni aika paljon eroja. Löytyi googlaamalla niiden testikin
series3kalle post_id=109207 time=1572035080 user_id=219 Wrote:Noissa led malleissa on hinnassa ja laadussa ymmärtääkseni aika paljon eroja. Löytyi googlaamalla niiden testikin
Pistä linkki tänne
Kyllä noi motonetin ff-umpiot pikkasen paremmat on kun orkkis wipacit. Ei paljoa.
Haen sellaista valokuviota joka on tasaisen hyvä. Varsinkin siellä sais olla valoa mistä ne hirvet hyökkää. Eli hullun kirkas, keskeltä kauaskantoinen ja hajavaloton ei oo hakusessa.
Autopal umpiot on muuten hyvät ja valoa ja kantavuutta muuten mukavasti, mutta just siinä kohtaa mistä hirviä koitaa tiirailla on tumma alue.
Hellat on hieman paremmat tuossa kohtaa. Ehkä ei niin kirkkaat kauas vaan hieman leveämmälle tasaisesti leviävämpi.
Täähän on kun viiniä kuvailis... 8)
Mä ostin aikanaan tollaset Motonetin FF-umpiot 2A seriekseen. En ollu tyytyväinen epämääräiseen valokuvioon ja muutenkin mun mielestä valaisi huonosti. Vaihdoin tilalle uudet Hellan umpiot ja olin tyytyväisempi ja olen edelleen. Lähes käyttämättömät FF:t löytyy vielä varaston perukoilta jos joku ne haluaa.
Kurkkaappas Hellan lampustas speksit kun kerkeet, ni katotaan onko samat kun mulla.

http://roverfriends.fi/forum/viewtopic.p...28#p109228
Parhaan valot, mitä mulla on ollut. Ovat myös oikeasti liikennekäyttöön hyväksytyt
Lähivalon raja on terävä, eikä tule käytännössä lainkaan hajavaloa. Kaukovalot on hieman pistemäiset, mutta kuitenkin huomattavasti paremmat kuin mitkään halovalot.
Nämä laitoin juuri kiinni, ja ei voi muuta kuin kehua.
Jää nähtäväksi, miten pitkään muovinen kupu pysyy kirkkaana. Onhan se toki kiillotettavissa uudestaan.
J0hannes post_id=109229 time=1572340298 user_id=3124 Wrote:http://roverfriends.fi/forum/viewtopic.p...28#p109228
Parhaan valot, mitä mulla on ollut. Ovat myös oikeasti liikennekäyttöön hyväksytyt
Lähivalon raja on terävä, eikä tule käytännössä lainkaan hajavaloa. Kaukovalot on hieman pistemäiset, mutta kuitenkin huomattavasti paremmat kuin mitkään halovalot.