Mistähän löytyisi -96 vuotisen TDI 300 Discon inertiakytkin?
Kävin niin, että tuli ajettua metsätien töyssyssä iskarit pohjaan kunnolla ja inertiakytkin varmaan laukesi kun hätävilkut jumitti päälle.
Rele naputtaa ajonestoboksissa (vihreä laatikko), joka on apukuskin jalkatilassa lämppärin vieressä. Kun liitimen siihen irroittaa, loppuu vilkutus kyllä mutta mahtaakohan autossa olla ulkoinen kytkin joka sen laukaisi? Englanninpalstoilla sanotaan että se olisi lasinpesunestesäiliön takana tulipellissä, mutta ei se siellä ole, eikä kuskinkaan puolella. Ihan hirveästi en ole ennättänyt etsiä mutta jos joku paremmin tietäisi.
Hälysummerit on tietenkin poistettu ja ajonesto myös pelistä vuosia sitten, mutta keskuslukko ei pelaa ellei boksia saa toimimaan eli ajella voi mutta karvalakkiversiona.
TT
Pistätkö kuvan mistä toi ajonesto/hälyboxi löytyy ja miltä se näyttää? Kiinnostaa myös miten olet ohittanut käynnistykseneston.
Itsellä monasti sama probleema kun auto riittävästi tärähtää niin hätävilkut vilkkuu.
Pois olen ne saanut siitä hälyttimen kaukosäätimestä kun aikansa painelee niitä nappuloita.... :roll:
Joo, ei munkaan Discossa ole inertiakytkin siellä tulipellissä, vaikka workshop manuaalikin niin sanoo. Joskus muistan nähneeni sen kyllä, oisko ollut apparin jalkatilassa sen ovenpuoleisen sivutrimmin alla :roll: voi tietysti olla et oli jossain toisessa.
P38:n jalkatilassa on moinen nappula. Ja kakkos-Discossa on tulipellissä...
Joo, mut nyt etitään Disco 1 300TDi:n nappulaa.
Se olikin kommentti lähinnä siihen viimeiseen lauseeseen, "voi tietysti olla et oli jossain toisessa."
The alarm ECU is a green box that is mounted on a thin metal plate beneath the cruise contol ECU, ABS ECU and Window Lift ECU with a few 7mm bolts. It's not mounted anywhere near the chassis.
Olisko se tämätin? Hälyn ECU

sa sisäinen inertia switch joka hermoilee.
Niin minäkin oletan, että se kytkin on ihan siellä boksissa jossa rele naputtaa... ei hyvä.
Hanes kyseli, että missä ne on. Apparin jalkatilassa, hansikaskotelon alla jossa lämppärikin on, niin sen oikealla puolella on kolme ecua eli häly, ikkunat ja moottorinohjaus (ilmeisesti sillä ei ole mitään virkaa?) Ajonesto on ohitettu niin, että hälytyssireenistä johdot irti jolloin vain vilkut voi vilkkua. Ja käynnistyksenesto on tehty niin, että siellä apparin jalkatilassa lokasuojaa vasten olevista neljästä relekannasta on yhden relekannan joku johto vedetty suoraan maihin muistaakseni. Brittisaiteilla on tästä hyviä ohjeita. Ja syöttöpumpun solenoidi on porattu irti ja ohitettu vaihtamalla kahden johdon paikkaa kolmesta. Oli aika hankala porattava mutta kun sen saa auki niinse on helppo juttu. Siihenkin on brittiohjeet saatavana vähän monella foorumilla. Mulla on vaan niin monta vuotta siitä hommast aettei enää oiekin muista mutta voin tarkastaa jos ei löydy muualta.
Joissakin Discoissa tuo hälypoksi on keskikonsolin takana jossakin lämppärisäätimien ja radion tienoolla. Näinkin olen ymmärtänyt.
TT
Kiitos vastauksesta. Luin vähän huonosti tuon ekan postauksen :roll: 300tdi Defen hälyboxi ois kiinnostanut minua.
Oiskohan se siellä mittariston takana kenties? Naksutus kuuluu sieltä joskin siellä on joitakin mystisiä releitä jotka ääntä pitää....
Sen moottori ECUn :lol: aikanaan poistin ilman mitään seuraamuksia. Lie ollut joku EGR-aivo? Löytyi cubbyboxin alta.
hanes post_id=109223 time=1572270188 user_id=19 Wrote:Kiitos vastauksesta. Luin vähän huonosti tuon ekan postauksen :roll: 300tdi Defen hälyboxi ois kiinnostanut minua.
Oiskohan se siellä mittariston takana kenties? Naksutus kuuluu sieltä joskin siellä on joitakin mystisiä releitä jotka ääntä pitää....
Sen moottori ECUn :lol: aikanaan poistin ilman mitään seuraamuksia. Lie ollut joku EGR-aivo? Löytyi cubbyboxin alta.
se on mittariston takana defessä.
TT