Rover Ystävät ry Keskustelupalsta

Full Version: Bongaukset 2021
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3
Tällä lähtee uusi vuosi käyntiin. Olisi toki sopinut lasten kommentteja -ketjuunkin..:

[Image: 20210101111058-d070851e-me.jpg]
Aku Ankan taskukirja 159, Italialaista käsialaa, painettu 1993. Vaikea olla tunnistamatta piirteiden alkuperää...
On siellä akkaria ollut joku viksu piirtämässä.... 8)
Juu, vaikka rapakon takanta lähtöisin, eivät ole laittaneet Jeeppiä strippiin :mrgreen:
Bongasin, että Rover Ystävät on myös sukupuolineutraaliasian ajaja :mrgreen:

Rover Ystävät - Rover Ystävätär > Rover Ystävär - Palsta on tuossa sinisessä palkissa :lol:

EDIT: näköjään korjattu, jos joku ihmettelee mitä horisen...
Kaitsu post_id=110912 time=1612079562 user_id=854 Wrote:Bongasin, että Rover Ystävät on myös sukupuolineutraaliasian ajaja :mrgreen:

Rover Ystävät - Rover Ystävätär > Rover Ystävär - Palsta on tuossa sinisessä palkissa :lol:
Huh, nyt rupes huolestuttamaan että frouva huomaa tämän ja kieltää palstalla asioinnin. Tyttöystävät on ankarasti kielletty... ei varmasti auta selittelyt "katoppa ku..."
Täytyy laittaa, vaikka ihan vääränmerkkisiä ovatkin. Eilen kävin Siuntion asemalla xzö kylmäasemalla tankilla ja bongasin vanhan Citroèn AX:n! Aika harvassa rupee olemaan nämäkin... Tädillä oli aikoinaan tommonen kippo, jonka kyydissä n.10v:nä tuli paljonkin matkusteltua serkun kanssa etupenkistä tapellen. Muistan tuolloin jotenkin ihastuneeni kyseiseen menopeliin.
Toinen outous samalla kaupan pihalla oli IH Scout! Noita oon nähny Suomessa vain tuon yhden yksilön n.3-4 kertaa täällä kotikylällä.
Kävästiin pari sataa kilometriä ajelemassa, muutama bongaus matkalle osu..:

-Saarijärvellä tuli vastaan pitkä lava-Defe josta käsikin näkyi nousevan, parkissa näkyi parikin L322 Rangea ja joku uudempi Range
-Hirvaskankaalla L322
-Jyväskylässä Mattilanpellon tienoolla valkoinen 5-ovinen Classic

P38:lla oltiin matkassa, hienosti kyllä toimii matka-ajossakin mokoma, ja näillä pakkasilla tekee lämmintä hyttiin enemmänkin kuin olisi tarve. Lämppärin säädötkin taas toistaiseksi toimii kuten pitää...
Eilen sunnuntaina oli poikkeuksellinen päivä. Olin ajelulla Espoossa ja Nöykkiön nurkilla tuli parin minuutin välein kaksi Defeä vastaan. Kaikilla nousi käpälät pystyyn. Hetki tämän jälkeen kävin Ogelissa K-Raudassa ja viereen oli ilmestynyt taas Defe. Tästä kuva.
[Image: fc08e99fe411f25328b9e84d61f0df4a.jpg]

Sent from my iPhone using Tapatalk
Valkoinen 5-ovinen Classic oli Keljon Motonetin parkkipaikalla, melkein viereen sain kammettua oman 3-ovisen Classicin. Siinä kun sain itteni autosta ulos, kiinnitti huomion kanssaliikkujien katseet, kummasti nämä kaksi kiinnitti monenkin huomion...

Aika paljon siistimpi kyllä oli se valkoinen mitä oma, maalikaan yhtään hilseillyt... :lol:
Ai niin, tosta tulikin mieleen viime viikolla ke 31.3 Lohjan keskustassa Prisman/Matkahuollon/Hesen puolella risteyksesä bongaamaani punainen kolmeovinen patinoitunut rankku. Suht pulleet kumit alla. Oisko kuskin etuloksu ollu musta?. Nainen ratissa, eipä evä liikahtanut, vaikka serieksellä kurvasin vierestä risteyksessä.[emoji846]

Lähetetty minun SM-G398FN laitteesta Tapatalkilla

Mäkelänrinteen kohdalla oli tänään joku "M Mitta" tai "MITTA" tekstillä varustettu keltainen HCPU Defe (PUMA) parkissa ja äijät töissä.

Etulokasuojat oli valkoiset, auto muuten keltainen, paitsi lavan koppi oli kans mielestäni valkoinen.
Tähän Nummisten kylän alueelle on ilmestynyt vihreä Series I erään talon pihaan. Kunhan siinä joku hahmo näkyis ulkona niin kurvaisin pihaan. Sen verran etäisyyttä tieltä ettei sen kummempia yksityiskohtia näe.
Kukas on nyt parinakin päivänä päristellyt HeVa-lentoaseman liepeillä todella hienolla avo Serieksellä? Tänäänkin olin just ajanut Laitoksen portista ulos ja odottelin sen sulkeutumista kun tämä vihreä kaunotar meni siitä Tullimiehentietä. 8)
AVRO post_id=111155 time=1618936115 user_id=36 Wrote:Kukas on nyt parinakin päivänä päristellyt HeVa-lentoaseman liepeillä todella hienolla avo Serieksellä? Tänäänkin olin just ajanut Laitoksen portista ulos ja odottelin sen sulkeutumista kun tämä vihreä kaunotar meni siitä Tullimiehentietä. 8)

Tänään kävin "multakuorman" hakemassa -- eli oli vähän niinkuin hyötyajoakin samalla: Puuilosta 7 säkkiä multaa ja yksi säkki yleislannosta 8) Teki hyvää jousitusmukavuudelle tuollainen kuorma lisäpainona. Eilen oli ohjelmassa lasten haku päivähoidosta Ruskeasannasta ja siitä liikuntaleikkikouluun Hiekkaharjun urheilukentälle. "Körmy" on lasten suosikkiauto!

Todella hienolta näytti myös P6!

Janne
Homehill post_id=111156 time=1618944316 user_id=1439 Wrote:Todella hienolta näytti myös P6!

Janne

Tack, ilo oli siis molemminpuolinen. Mietin ankarasti kenenkä tuo Series on mutta en sitten saanut millään yhdistettyä nicciä ja autoa. :lol:

Autosi ei ulkopuolelta katsoen ollut moksiskaan kuormasta, ryhdikkäänä kulki.
Tässä viikon sisään ollut monenlaista liikkeellä. Semmoinen "hassunvärinen vaalea sinivihreä" P38 näkyi kaupungissa, valkoinen 5-ovinen RRC muutamaan kertaan, viikonloppuna hopeanvärinen pitkä Defe ja äsken uudelleen Muuramessa, kakkos- ja kolmosDiscoja useita...

Nämä havainnot 3-ovisen Classicin ratin takaa...
Mites Jasu, tuleeko pystylapasta noista uudemmista?
Meilläpäin aika paljon Disco 3,4,5:ia, vauva rangeja, sportteja, isoja rangeja tulee vastaan kuskien ihmetellessä mitä ton vanhan autoraadon kuski oikeen moikkailee... Yks Sporttikuski on jo oppinut moikkaamaan takasin, samalla koulunpihalla kun kerran aina kohdataan...[emoji4]

Tuoreimmassa Moottori-lehdessä klassikko esittelyssä RRC 3,5efi. Positiivissävyinen artikkeli aistikkaasta kulkupelistä. Oikein hieno yksilökin... 8)
AVRO post_id=111164 time=1619196680 user_id=36 Wrote:Tuoreimmassa Moottori-lehdessä klassikko esittelyssä RRC 3,5efi. Positiivissävyinen artikkeli aistikkaasta kulkupelistä. Oikein hieno yksilökin... 8)
Vähän kaksijakoinen oli tarinointi, kehuttiin kyllä siistiä yksilöä, mutta sen omistajan jutuista jotenkin paistoi että kyseessä on kaikinpuolin parempi kuin mikään muu voi olla. On kyllä melkoinen säilymistarina yksilöllä, mutta sitten taas vanhempien (eli kolmeovisten) mollaminen että ruostuisi kadoksiin kun suola-autonkin näkee, sen mitä näitä on vähän nyt päässyt näkemään ja harrastajia jututtamaan, niin sen perusteella taitaa kuitenkin viisioviset hävittää peltiään kolmeovisia tehokkaammin..?

Mutta joo, oli kyllä hieno yksilö, ei pääse mihinkään siitä...

series3kalle post_id=111163 time=1619195149 user_id=219 Wrote:Mites Jasu, tuleeko pystylapasta noista uudemmista?
Meilläpäin aika paljon Disco 3,4,5:ia, vauva rangeja, sportteja, isoja rangeja tulee vastaan kuskien ihmetellessä mitä ton vanhan autoraadon kuski oikeen moikkailee... Yks Sporttikuski on jo oppinut moikkaamaan takasin, samalla koulunpihalla kun kerran aina kohdataan...[emoji4]

Vähän tuurissaan, osasta lapanen nousee sujuvasti, osassa ei edes huomioida heiluttelua. Tänään kaupunkia päin lähtiessä, odottelin ysitielle pääsyä stop -merkin takana, siinä isolla tiellä letkan mukana kulkeneesta "isosta" uudehkosta Rangesta kyllä tuijotettiin aika tarkkaan...
Tuo Moottori lehden artikkeli tuli kanssa luettua heti ekana kun lehden avasin.[emoji846]
On erittäin hienoa että Clasanteri .com kunnostaa viimesen päälle kuntoon näitä helmiä ja pitää yllä LR-kantaa. Ainoa mikä mulle vaan särähti pahasti silmään on se että tämä on autokauppias ja ajoneuvoja myydään luonnollisesti myös pois Suomesta, mikäli asiakas lykkää riittävän paksun nipun seteliä kouraan... Eli häviääkö kaikki helmet ja harvinaiset pikkuhiljaa Suomesta?[emoji848]

series3kalle post_id=111166 time=1619254124 user_id=219 Wrote:Eli häviääkö kaikki helmet ja harvinaiset pikkuhiljaa Suomesta?

Täällä on niin kovin vähän ymmärrystä, ja erityisesti rahaa. Sivistysmaissa vanhojen autojen, ja koneidenkin arvostus muutenkin jotenkin vähemmän rikosluonteista. Cry
Tuolla em. sivulla oli juttua mm. V8 110Confusedtä, joka oli 1 / 3Confusedta Suomeen tuodusta. Myytiin ulkomaille...
Osta autoista onneks on myyty Suomeen vissiin, mutta just tommosia mitä ei oo Suomessa kun noin vähän ei sais hävittää/päästää lähtemään täältä muutaman tonnin takia missään nimessä. Vaikee semmosia on takaspäin tuoda...

Mut joo, siks kai oonkin pientuloinen, kun on kaikenlaisia hassuja periaatteita...

Ja kyllähän sitä työkseen autoja kauppaavan, kunnostavan, entisöivän on oltava luonteeltaan semmonen joka ostaa ja osaa myös myydä...

P38 eilen aamulla Onttolassa. Kahden brittiläisen malmikasan arvokas kohtaaminen hienostuneesti tervehtien.
Mua tuli maanantai aamupäivällä uusi Defe vastaan 51 tiellä välillä Degeby-Inkoo. Ei noussut käsi irti ratista vaikka kovasti moikkailin....[emoji53]

Tänään, tai siis eilen tuli iltapäivällä 45:lla valkoinen HCPU Defe vastaan, lapastelut tuli heitettyä.
Tuolla Siuntio -Inkoo välillä tuli viimereissulla n. kourallinen uudempia disko, range, range sportteja vastaan. Ja ykskään lapanen ei noussut seriekselle...

"armas", Napapiirin Shell:llä. :mrgreen:
Eilen Siuntiossa "sinappi-ketsuppi"-talojen pihalla, Aleksis Kiven tilapäisparakki koulun vieresssä n. klo.17.30 aikoihin bongattu musta 110 defe Offroadpajan tarra takaovessa.[emoji41]

Eilen kävi Tomcat takapihalla. Oli kyllä kiva päästä katselemaan omin silmin aiempaa ruudun takaa silmäillyn sijaan. Kummaa kutinaa kyllä aiheutti, toivottavasti siitä selviää vain pienellä potemisella...
Pages: 1 2 3