Rover Ystävät ry Keskustelupalsta

Full Version: viikon pähkäily: aiotkos "ottaa" influenssa piikin
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
moi!

Niin kun otsikko jo sanoo....otatko piikin vai et?

Ite olen vähän kiikun kaakun jos ko piikkiä tarvii...! Eikös se kropan immuunisysteemi hoida homman??

--Janne--
Minä en meinannut ottaa, en kuulu enää riskiryhmään koska se kuulemma tarttuu vain alle 30-vuotiaisiin :roll:
Viime vuonna olisi voinut vaikka tarttuakin.
En ota.
Ei ole tarkoitus ottaa. Käytännössäkin varmaan olen aina väärällä paikkakunnalla edes piikkiä saadakseen. Ja varmaankin olen saanut sellaisen immuniteetin rovereiden öljypohjista ettei mikään enään tartu. Täytynee turvautua tislattuihin 'lääkkeisiin' Big Grin
On Suomessa viranomaiset jälkijunassa rokotusohjelmineen...Scheisse sanon vaan, enkä odota enää piikkejä. Iskee jos on iskeäkseen, sitten teholle!
Ikää on senverran että en kuulu riskiryhmään, että en siis ota.
Paitsi olutta, mutta sehän onkin toinen topic... Smile
nope...
Mikäli alkuperäinen kysymys koski tuota H1N1-influenssaa, niin täällä etelässä ei mitään isompaa aaltoa noiden tartuntojen suhteen ole ollut, vaikkakin muutama tuttu on viettänyt viikon kuumeessa. Mutta kun lukee uutisia Suomesta, niin tarkoituksemme olisi hakea naapuri-apteekista rokote-piikki heti ensi viikolla kun ne täällä tulevat myyntiin, ja mennä lääkärille rokotettavaksi. Saattaa olla että julkisen terveydenhuollon kautta noita rokotteita voisi myös saada, mutta yksityiset lääkärit (joita käytetään kun on firman kautta sairasvakuutus) eivät pidä omaa varastoa.

Lähinnä itse yritämme saada jonkinlaisen suojan ettei joululoma-reissu Suomeen mene aivan sairastellessa, tai jopa peruunnu mahdollisen tartunnan vuoksi. Ja sen verran lähisukulaisia ja tuttavia kuuluu riskiryhmiin, kuten kait itsekin, joten parempi varautua etukäteen. Mieluummin sairastan muutaman päivän rokotteesta 'sopivaan' aikaan, kun itse influenssan vuoksi 'pahimpaan' aikaan.

Suomesta kuulimme yhden tuttava perheen käyneen ottamassa rokotuksen, mutta ilmeisesti lapset olivat saaneet jo koulukavereiltaan tartunnan ja ovat molemmat nyt sitten kipeinä. Eli hieman liian myöhään olivat rokotteet ehtineet ottamaan.

Täältä kauempaa kun noita uutisia lukee lähinnä netin välityksellä, ja samalla seuraa paikallista uutisointia, niin pieni pelko on kuitenkin päällä. Täällä ei voi soittaa äitiä tuomaan kanakeittoa kuumeeseen, ja tosiaan julkinen terveydenhuolto on - vaikkakin ilmaista - niin hieman eritavalla hoidettua kuin Suomessa. Paikallinen influessa-A -vihjepuhelin toimii siten, että saa kutsuttua Mossos d'Esquatra'n (ts. Katalonia poliisin) hakemaan karanteeniin. En tiedä voiko siihen tehdä ilmoituksen naapuristakin, mutta veikkaisin että jos ei kyseistä tautia vielä ole saanut, niin tuolla sen ainakin sitten saa..

Pari päivää sitten oli postilaatikosta tiputettu virallisen näköinen lappu, jossa selitettiin että Gripe-A (sika-influessa siis) on salajuoni saada ihmiset ottamaan 'rokotteena' tarjottu tappavaa nanoteknologiaa sisältävä aine, jolloin puolet maailman väestöstä saadaan pois päiviltä. Itseasiassa tänään 11.11. klo 11 taisi olla dia de protesta mundial contra matanza de humanos tapahtuma (vapaasti suomennettuna 'kansainvälinen protestipäivä ihmisten surmaamista vastaan') mutta harmittavasti olin puhelinpalaverissa...
en ota piikkiä koska poltan piippua,piipun kautta tuleva hengitys ilma on ikään kuin desinfioitua :wink:
Enpä taida ottaa,kun ikäni puolesta olen riskiryhmän ulkopuolella. Tytär 14v. sairastaa sikaa par`aikaa ja nähtäväksi jää milloin 16v ja 10v lapseni saavat tartunnan. Täällä Tuusulassa koululaisten rokotukset alkavat vasta vkolla 48, jos alkavat. Eli meidän perheen tapauksessa auttamattomasti liian myöhään. Sairastuneella tyttärellä on kova kuume, n. 38,0 - 39,5 astetta kera yskän ja kurkkukivun.
Tänään soitin terv.keskukseen ja kerroin oireet,sanoivat että tulkaa vastaanotolle vasta sitten,jos kuume ei ole hävinnyt seitsemään vuorokauteen. Onneksi lapset ovat muuten terveitä,eivätkä kuulu mihinkään riskiryhmään.
Otan jos sellainen mulle joskus tarjotaan.
En ota ellei pakoteta.
En ota piikkiä vaikka määrättäisiin. En ole koskaan ottanut yhtä ainutta lentsupiikkiä, enkä ota nytkään.
Hep,

Rokotteen haittariskit ovat häviävän pienet. Edut ainakin yhteisötasolla suuret. Valitettavasti vaan rokotetta saadaan vain pikkuhiljaa Suomeen ja koko kansan rokottaminen, jos päätetään toteuttaa, tullee toteutumaan hiukan myöhään. Riskiryhmät alkavat olla kohta piikitetty.
Eipä tässä ole vielä sikanuha iskenyt vaikka ympärillä on sikanuhaisia ollut enemmänkin. Liekö tosiaan reippaasti ellei jopa ylettömästi valkosipulilla varustetut ruokailutottumukset, LR sekä RR projektit ja työkeikat raittiissa ulkoilmassa toppahaalarissa vaikuttaneet siihen taudittomuuteen.

Noh, heikot sortuu elon tiellä ja jos itse siihen ryhmään kuulun niin menkööt. Taitaa tuo piikittely olla jo hivenen myöhäistä, isäni ottaa joka vuosi influenssarokotteen noin 2-4kk etukäteen. Lääkäri totesi, ettei rokotteesta muuten ole p....ankaan hyötyä. Eikä tämä sikainfluenssarokote paljoa siitä eroa, hiukan erilainen viruksen pintarakenne.
Vaikka kuinka yrittävät terveydenhuoltoviranomaisien puolelta sanoa että ottakaa piikit ottakaa niin sanonpahan vaan, ettei niistä ole sen kummempaa hyötyä kuin vasta parin kuukauden päästä. Ei taida paljoa onnata joululle enää. Ehkä nippanappa. Parhaassa tapauksessa käy niin, että otat rokotteen tänään, sairastat sen taudin ja sen heikentämänä saat sitten vielä joltain sikainfluenssaviruksen ja sairastat sen siihen päälle ja mahdollisesti kuolet siihen. Jeii!
Ainiin, virukset muuttavat sitten sitä pintarakennettaan mitä enemmän ihmiset ovat immuuneja sille, eli voipi olla että ensi vuonna mitelläänkin sitten aivan erilaisen influenssaviruksen kanssa jollei enää tälle vuodelle ehdi kehittyä.

HUOM! Kirjoitus perustuu löyhästi faktoihin, lähinnä kuitenkin kirjoittajan asenteisiin (eihän se MINUUN nyt voi tarttua kun MINÄ olen näin prkln(!) kova jätkä.) ja epäterveellisten ruokailutottumusten aiheuttamiin aivoverisuonen rasvoittumisiin.
Alle viisitoistavuotiaiden kohdalla suosittelemme vanhempien valvontaa ja sensuuria. Kukin luokoon oman turvallisuudentunteensa tämän jälkeen.

Wink
nonii!

täällä media vouhottaa että virus on "mutatoitunut" ja "suurin osa" kuolemaan johtaneista tartunnoista olis tätä "uutta virusta". Spekuloidaan myös että rokote ei tehoa tähän uuteen variaatioon!

http://www.dn.se/nyheter/sverige/muterat...e-1.998605

--Janne--
lacrits68 Wrote:Spekuloidaan myös että rokote ei tehoa tähän uuteen variaatioon!
Samaa kertoi myös Suomalainen infektiolääkäri radiohaastattelussa.
Sanoi myös että keväällä pitää kansa rokottaa uudelleen ja sitten taas seuraavana syksynä, mutaatiota varten ja vielä seuraavana keväänä.
Eli tätä sikajuttua kestää vielä 2,5-3 vuotta.