Harkinnassa maastorenkaiden osto, koko&malli hieman hakusessa. Pieni kysely aiheesta kuinka käytätte maastorenkaitanne. Vaihdatteko alle kotona/pelipaikalla, vai ovatko alla aina.
Lasketaan tässä tapauksessa maastorenkaiksi vähintään Mud Terrain tai vakiota suurempi muutoskatsastettava rengaskoko. Oletuksena tietenkin, että näillä käydään maastossa.
Alkuperäiskokona leimalla käyvät AT:t menee luokka "en omista" -- kuten omanikin.
"Renkaani ei ole muutoskatsastettu ja ajan niillä vain siirtymät." ja maastossa.
Yhteen aikaan jumppasin renkaita pelipaikalla, mutta nyt olen laiskistunut. Ja yllättävän hyvät nuo Swamperit on ajaa, kunhan vaan pistää tarpeeksi painetta.
Jos ajoa tulee muuten, niin vaihdan katurenkaat (BFG MT).
Niin, ja on ne ylikokoset :oops:
Äänestin ylimmäistä. Aloittelevana maastoilunoviisina päädyin laillisiin (kimppa)maastorenkaisiin jotka siis lailliset mutta eivät kylläkään maastossa parhaat mahdolliset. Voittavat kuitenkin "katurenkaat". Minulle yhä oikein tyydyttävä vaihtoehto.
Ääni neljänneksiylimmälle. Discolla nyt vaan yhdet renkaat, 245/75/16 AT-kumit jotka myös otteessa ja jotka alla kesät talvet. Hankintalistalla seuraavaksi 235/85/16 fedima extremet joilla on tarkoitus ajella jatkossa osan vuotta. Niillä voi kokeilla jo lällyoffiakin

jvaho Wrote:Äänestin ylimmäistä. Aloittelevana maastoilunoviisina päädyin laillisiin (kimppa)maastorenkaisiin jotka siis lailliset mutta eivät kylläkään maastossa parhaat mahdolliset. Voittavat kuitenkin "katurenkaat". Minulle yhä oikein tyydyttävä vaihtoehto.
Samat sanat.
Kyselystä jäi puttumaan tietysti vielä tuo "käytätkö autoasi päivittäin"-näkökulma, mutta aikalailla tulokset keskittyy -- aina alla vaihtoehtoon.
Itse olisin kallistumassa, tarpeen tullen alle ja vain siirtymäajoa, vaihtoehtoon. Töihin täytyy kuitenkin rallattaa moottoritietä 20km suuntaansa joka päivä.
Jos ajelujen jälkeen laiskottaa tai uudet ajelut tiedossa muutaman viikon päässä edellisistä, epäilen jaksanko vaihdella toisia kumeja alle. Näin ollen leimakoko voisi olla hyvä vaihtoehto. Toisaalta haen renkaita vain maastokäyttöön..
Miten yksien renkaiden hankinta voi olla näin vaikeaa? :roll:
Mä voin lainata sulle 245/75-16 Mutiaisia toviks, jos haluut kokeilla, miltä sellaset tuntuu motarilla ym. Mun mielestä tavalliset MT:n on ihan OK kadulla, mutta karkeempikuvioiset on jo vähän "extremet".
niko Wrote:Mä voin lainata sulle 245/75-16 Mutiaisia
Ajattelin hieman karkeampaa kuviota :oops: Epäilen onko M/T

tä isompaa iloa verrattuna nykyisiin Geolander A/T (alla):
Tietty voisin tiukan paikan tullen vuokrata sulta mutiaisia kovaan hintaan, kun ei ne kuitenkaan Rangen alla ole.

Tetto Wrote:Ajattelin hieman karkeampaa kuviota :oops: Epäilen onko M/T
tä isompaa iloa verrattuna nykyisiin Geolander A/T
Veikkaisin, että ero Mutiaisien ja tuon AT:n välillä on korvin kuultavissa, muttei se ehkä mikään radikaali ero ole. Mutta jos karkeampaa haluat, niin sitten mennään TSL ja Bogger osastolle. 34" TSL:ää voidaan tietty myös kokeilla, mutta mahtuneeko se vakioon Discoon alle?
Juu ei taida 34" mennä. Noita Rabitillä myynnissä olevia 32" TSL:iä olen harkinnut, josta kyselykin kumpusi.
Mulla on series 1

sä 33/12,5 15" kumit, jotka on otteessa ainoana kokona. Joten 35

et saa laittaa alle ilman muutoskatsastusta. Tarkistin asian leima kontorilta.
Monella maastorenkaat ovat siis aina alla mutta ajo pääasiassa vähäkilometristä harrasteajoa. Kiinnostaisi kuulla onko ollut ongelmia maastokumeille vieraissa olosuhteissa, siis jäisellä tiellä jne? Noissa kun ei käsittääkseni esim. lamelleita yleensä ole, ja voisi kuvitella niiden pitävän huonosti?
Ja pikkusen OT: aiemmalla foorumilla taisi olla tavan kumien nasta-kitka-keskustelu, jossa moni muistaakseni piti nastoja selvästi parempina. Oma kokemus on tuon suuntainen, eli nastoilla en ole pyörähtänyt mutta nastoitta pari ikimuistoista kertaa. Tämä on mielessä kun ajattelin ajaa Saharoilla sunnuntaina läyllyilemään ja mietin mitenhän ne maantiellä pitävät jos keli on liukas. Vaihtojumppa olisi tietty vaihtoehto mutku ei viittis...
Itse ajelen myös maastorenkailla, kun toiset renkaat on vielä surkeammat.
Pitohan noissa on huomattavan paljon surkeampi kuin normaalissa talvirenkaassa. Kelillä on kans suuri vaikutus asiaan. Kyllä niillä ajella voi kun varautuu vaan siihen, että renkaissa on huono pito _joka_ suuntaan.
Jos ajaisin arkiajoni Rangella, niin hommaisin siihen kyllä oikeat talvirenkaat.