Mitenhän kannattaa menetellä...virtalukko on ruvennut jumittamaan niin, ettei avain aina käänny kun yrittää käynnistää. Pikku rassailun jälkeen suostuu jossain asennossa pyörähtämään. ongelma tullut vähitellen. Joutaishan tuota rassailemaan mutta kun näköjään lyö sitten jossain vaiheessa aina hälyt päälle ja kuskia nolottaa :oops:
Onnistuisko niin, että laittaisi hieman CRC:tä avaimeen ja rassaisi sitten? Vai tuleeko oikosulku? Ongelma esiintyy myös vähemmän käytetyllä vara-avaimella. Disco -00 TD5.
Olen käytellyt CRC:tä jo "ennalta ehkäisevästi" vanhoissa virtalukoissa.
Ei ole ainakaan ollut haitaksi :!:

.
Yrittäisin itse sillä

.
Samaa vaivaa meidän Discossa. Notkea öljy ainakin itsellä on parantanut tilannetta.
Joskus luin netissä (LRO sivut?), että oli kaveri irroittanut virtalukon ja liuottanut moskaa pois. Oli saanut ravisteltua ja kopisteltua lukon puhtaammaksi. Kuulemma lukossa on erillinen kela, mikä liittyy käynnistyksenestoon. Miten lie - en ole katsonut.
Lukon irroitaminen lienee muutenkin haasteellista, koska kiinnityspultit yleensä ovat kannattomia. Tällä estetään varkauksia.
kane Wrote:Mitenhän kannattaa menetellä...virtalukko on ruvennut jumittamaan niin, ettei avain aina käänny kun yrittää käynnistää. Pikku rassailun jälkeen suostuu jossain asennossa pyörähtämään. ongelma tullut vähitellen. Joutaishan tuota rassailemaan mutta kun näköjään lyö sitten jossain vaiheessa aina hälyt päälle ja kuskia nolottaa :oops:
Onnistuisko niin, että laittaisi hieman CRC:tä avaimeen ja rassaisi sitten? Vai tuleeko oikosulku? Ongelma esiintyy myös vähemmän käytetyllä vara-avaimella. Disco -00 TD5.
Minulla oli viime tai toissa talvena sama ongelma. Suihkautin aamulla vähän aseöljyä virtalukkoon ja myös siihen avaimeen. Ei vaikuttanut heti. Illalla sitten toimikin jo mainiosti.
Suihkautin CRC:tä pienen määrän virtalukkoon ja heti rupesi pelaamaan. Mitenköhän saisin takaluukun salvan auki? Jumittaa pakkasessa eli kahva ei palauta kunnolla ja jäänyt ikäänkuin 'auki'-asentoon. Mihin kohtaan kannattaa ainetta suihkauttaa (ulkoapäin) vai onko jähmeys todennäköisesti sisuskaluissa?
kane Wrote:Jumittaa pakkasessa eli kahva ei palauta kunnolla ja jäänyt ikäänkuin 'auki'-asentoon. Mihin kohtaan kannattaa ainetta suihkauttaa (ulkoapäin) vai onko jähmeys todennäköisesti sisuskaluissa?
Ulkoa päin CRC tai vastaavaa puol pulloa avasi mun takakahvan ja toi samalla ulos hiekkaa ja kuraa kahvan alta, eli sieltä mistä painetaan kahvaa auki niin CRCtä sisään reilusti.
Kun oven saa auki niin loput voi suihkutella saranoihin ja oven alla olevaan liukuvaan rajoitin mekanismiin.
Ulkokahvaa voi myös herkistää kampeamalla sitä varovasti vaikka pienellä ruuvimeisselillä. Näin liikeradan saa palaamaan (ainakin lähelle alkuperäistä).
T, Antti