....talo nuorin tytär 13v piti hakea defestä jumppapussia....ottaa avaimet, menee ulos....puuhastelee auton ympärillä...10min myöhemmin tulee takas ja ihmettelee...!
"iskä, kumpaa nappia pitää painaa että ovet saa auki"?
autohan on -97 defe...! ILMAN "herkkuja"....! Oli ihme ilme tyttären naamalla kun selitin että avaimella ne ovet avataan! :lol:
--Janne--
Olisitpa nähnyt minun lasteni ( 15v, 13v ja 9v ) ilmeet kun noin vuosi sitten kaivoin vanhan vinyylisoittimeni varastojen kätköstä esiin ja aloin soittelemaan vinyylejä. Eivät voinneet uskoa, että niistä tulee musiikkia !!!.
Tommosta sattuu nykyään just autojen ja vinyylisoittimien kanssa :!: :? Sitä kai vaan alkaa huomata mitä itselle on käymässä :wink: . Meillä oli samat ihmetykset, kun kaivoin muutama vuosi sitten varaston kätköistä ´57 mallisen Telefunkenin levynpyörittäjän esiin ja toin olkkariin saman vuotisen putkiradion kaveriksi. "Mikä toi on???" Ja lastu lentää... 8)
Marja oli 4 v ja Kaisa 2 v. Olin ajamassa Rangella muiden harrastajien kanssa Vermuntilassa Rauman eteläpuolella. Olin mennyt pienen ojan yli kun jonossa seuraavana ollut T****a ajoi samaan ojaan liian suorassa linjassa eikä päässyt yli. Yritti peruuttaa ja renkaat vain heittivät vettä ilmaan. Tytöt olivat katsomassa ojan ylitystä ja alkoivat pomppia villisti ja kiljua
"vinssi, vinssi, vinssi"
Joku on varmaan kuullut tämän jutun jo aikaiseminkin

Itselleni hauskin kohta on ollut edellisen 110 kanssa.
Juhannuksen jälkeen paluu kaupunkiin ja piti etsiä se ainoa valintatalo joka on auki. Jäin autoon kun parempi puolisko nopeasti juoksee maidon ym. Eteen ajaa mitsubi vai mikäseoli ja kyydistä hyppää pieni poika ja ilmiselvästi isä. Poika jää tuijottaa ja isä huutelee jo kaupan ovelta että tule nyt.
Parempi puolisko saapuu ostosten kanssa ja kertoo huvittuneene kun kassalla oli pikku poika tohkeissaa selittänyt isälleen että se oli oikea maasturi. :lol: :lol:
Taannoin tapahtunutta. Lähdettiin ajelemaan maalle, takapenkillä tytöt 3 ja 5 v. Ekat viis kilometriä takapenkillä on ihan hiljasta. Sitten alkaa viisivuotiaaan syväluotaavaa analyysi kasin käyntiäänestä hyvin keskittyneellä ja vakaalla äänensävyllä: Tää Rangen ääni on ihan kuin, ihan kuin musiikkia! Siinä on niinku, niinku pianoa sitte viulua ja, ja, ja sitten on vielä rumpuja.
Saattaa olla että tämäkin tarina on kerrottu toimestani jo useampaan otteeseen.
Taannoin tuli joku Marsun hyötyajoneuvo-mainos jossa komeaa rekkaa ja pakua kehuskeltiin. Oikein nimellä tullut. Pikkusälli sitä mietteliäänä katteli ja ihmetteli et miks iskälle tulee Marsumainoksia? Selitin että lähettelevät niitä siinä toivossa että joku vaihtaisi merkkiä.
Ilme jäi vähän semmoiseksi että asia ei mennyt ihan perille.
Jonkun ajan päästä sälli totes että jos tää on tullut sille "Mersu-miehelle"...
Putosin, ja niin putos emäntäkin.

Taloudessahan ollut meikäläisen toimesta aina vitsailua että kun isäntä on pois niin Mersu-mies käy "kylässä" äiteen luona. Pihassa on aina muka selkeet renkaan jäljet ko. automerkistä.
Kertakaikkiaan hauska lohkaisu.
Toinen, ei ehkä joka tilanteessa niin hauska lausahdus tuli prinsessalta(4v)
Ruokailun jälkeen ruoppasin pöytää ja olin laittamassa margariinirasiaa jääkaappiin kun se lipes kädestä nurinperin lattiaan. En ehtinyt edes kirota kun prinsessa lyö nyrkin topakasti pöytään ja huutaa "per***e!!! Ei voinut kun yrittää hytkyä pää jääkaapissa ja frouva on ihan kippurassa sohvalla, kertakaikkiaan ei voinut ääneen hirveesti nauraa... vaikka nauratti pitkästäaikaa aivan mahdottomasti. Mistä lienee oppinut moisia juttuja.
AVRO Wrote:Mistä lienee oppinut moisia juttuja.
:roll: mistähän....???
AVRO Wrote:Mistä lienee oppinut moisia juttuja.
Samantyyppistä oppia:
Apukuski, kummipoikani Miikka 7v. pari vuotta sitten.
Leikittiin autoilla pojan huoneessa, kun lipaston laatikosta piti hakea peräkärry traktoriin. Laatikko jumitti ja poika renkutti sitä hetken käsin.
Ei auttanut: nousi seisomaan ja potkaisi laatikkoa;V**tu Tää Ei Toimi. !
Minä purin alahuulta verille, etten purskahtaisi nauramaan.
Edellispäivänä iskä oli asentanut uutta televisiota ja digiboksia...
Minä tiettävästi viisivuotiaana tulin kotiin ja selitin äidille jääkiekkokaukalon reunalla opittua: ...ja sitte kun se kiekko menee sinne maaliin niin sen sedän kuuluu lyödä maila jäähän ja huutaa että voi v****u.
Meillä oli keväällä pojan 6v kaveri kylässä. Asumme maalla ja tiet kärsivät kelirikosta. Lupasin kuskata vieraan kotiin kun tämän isä toi hänet meille. Kotimatkalla vieras totesi meidän pojalle: tää auto ei rämise tällä tiellä ollenkaan niin kuin meidän auto!
Noista sukupolvien välisistä eroista tuli mieleen kun selitin pojalle pari vuotta aiemmin tämän pelatessa tietokoneella että isän lapsuudessa ei ollut tietokoneita ja vaarin aikaan täällä ei vielä edes ollut sähköä. Poika mietti hetken ja kysyi: "miten se vaari sitten sai luettua sähköpostinsa?"

Meidän 2 v neiti (nyk. 20 v) tokaisi äitinsä pudottaessa kattilan kannen lattialle, että "aatana, anti ippu". Tämä oli neidin ensimmäinen julkilausuttu täydellinen lause. Tässä jäljet johtavat suoraan sylttytehtaalle, eli äidiltään on oppinut tuollaisen dialogin.

hock:
Nuorempi siskonsa myös 2 v:nä (nyk. 13 v) tokaisi isänsä, siis minun sirkkelöidessä peukalon lähes poikki, että "ku itiltä loppu lauta ni te tahat toomee".
moi!
.....THTn kuormuri toi aamulla meidän uuden keittiön....kuskit oli nakellut paketit "ovesta sisään" ja niitä tässä illansuussa järjesteltiin...!
Zacharias 5v päästi suustaan... "...on se hyvä kun isi on vahva...mutta onneksi äiti on fiksu...!" :roll: