Rover Ystävät ry Keskustelupalsta

Full Version: Defenderin td5 moniurahihna
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Tervehdys!!

Tänään tulin yövuorron töihin ja 100metriä ennen parkkipaikka kuului ulvahdus. Ajoin parkkipaikalle ja huomasin kumin käryä.

Nyt deffe ei jaksa pyörittää käyntiin. ja vika näyttäisi olevan kuskin puoleisen monihihnan rullapyörä olisi leikannut kiinni.

Kysymys kuuluu pyörittääkö hihna vesipumppua, eli voiko hihnan ottaa pois jotta pääsen aamulla kotia. Vai olsiko kellään parempia ideoita????
Aivan, näitä apulaitehihnojen kiristinrulliakin kannattaa vaihtaa säännöllisesti, samalla tavalla ne leikkaavat kiinni kuten jakopäässäkin, tai väljistyvät jne. Hihnakoneissa voi käydä ohraisesti, on käynyt niinkin että rämmäle apulaitehihnasta on mennyt hihnan väliin ja tehnyt selvää koneesta.

Nytpä en muista oliko tuossa defessä vesipumppu hoidettu jo jakopään avulla. En kyllä suosittele noin uudella autolla akkujen ajoa tyhjäksi kun laturin antama paukku puuttuu. Itse kyllä hinauttaisin auton lähimmälle paikalle jossa voin itse vaihtaa tai vaihdattaa apulaitehihnan. Säästyypä murheilta. Vaikkakin auto defe on niin td5 koneet ja se tekniikka on uutta ja kuten kaikki muukin uusi tekniikka se on häiriöherkkää sähkövaihteluille...
Poistettu
Heh

Aamulla 7 pääsen töistä ja kotiin olisi 55km. Voi perhana!!!!
Poistettu
Heh

Ei sinne toimivanakaan tule liikaa lämmintä. Olen kaikille perustellut pakkasella Defenderillä ajamista että ei tule pukeutumis ongelmaa kun lämpötila ulkona ja sisällä on samat.

Purkasin hihnan pois ja otin rullankin pois. Totaalinen kiinni leikkaantuminen.

Tilasin aamuksi hinausauton.

Antti voi katsoa oikeat osat maanantaina pakettiin. Laitan tarkemmin sähköpostilla.
Jos autossa on eberi tai webasto niin autolla voi tietyin varauksin ajaa. Lämpöä tulee kabiiniin ja vesi kiertää koneessa kun laittaa lisälämmittimen päälle. Siinä on oma vesipumppunsa, joka sitten kierrättää vettä niin koneessa kuin lämppärin kennollakin. Itse ajoin näin noin 50km Smile.

Hinausauto on toki turvallinen vaihtoehto, ei pääse tapahtumaan mitään ihmeempiä.