Rover Ystävät ry Keskustelupalsta

Full Version: Paljonko Roverilla (75) voi ajaa?
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Tervehdys!

Nyt olen itse pähkäilemässä Rover 75 CDTi farkun ja Volvo V70 välillä. Saksasta olisi tarkoitus tuottaa.

Ajoa tulee melko paljon (n. 50tkm/vuosi) joten vähän kiinnostaisi Rovereiden kestävyys kilometreissä. Jos ostan jonkun 150tkm ajetun Volvon, niin todennäköisesti voin sillä ajella aika pitkään, sillä eihän 500tkm ajettu Volvo ole mikään harvinaisuus.

Rovereista sen sijaan on vaikea tietoa löytää! Ehkä te osaisitte minua tässä asiassa auttaa?

Entä millaisia huoltoja Roverille tulee yleensä eteen? Esim kuinka usein jakohihna pitää vaihtaa?

Entä mitkä ovat asioita, jotka kannattaisi huomioida Roveria Saksasta tuotettaessa?

Vähän foorumia pläräilin läpi, mutta ihan kaikkiin kysymyksiini en löytänyt vastausta. Pahoittelut jos toistan vanhoja kysymyksiä!
No ensinnäkin kyllä Roverilla voi ajaa samanmäärän kuin Volvolla. Lähes millä tahansa laadukkaalla autolla voi ajaa tuon verran, jos huoltaa järkevästi. Tässä mielessä eroa ei synny. Kyseessä on vähän niin kuin tyylikysymys. Volvo on jokaisella vastaantulijalla ja mikä tahansa liike hallitsee volvon huollot, Rover ei tule niin usein vastaan ja kaikki ei halllitse huoltoja. Mitä tulee jakohihnaan niin sellaista ei ole niin ei kai sellaista tarvitse vaihtaakkaan? Saksan tuonnissa on hyvä varmistua ns. nordic-varustelusta eli Webasto löytyy. Saksasta ei kannata kyllä ostaa mitään 150 tkm ajettua Roveria (Sellaisia saa Suomesta samaan hintaan ja on vielä jokin käytetyn takuu) ne kun ei harrasta huoltoja kuten Suomalaiset. Suositeltavaa on katsoa vähän ajettu koska niitä saa kohtuulliseen hintaan.
Kiitos vastauksesta.

Jos tyyli ei olisi kriteeri, niin en olisi varmaan rovereihin tutustunutkaan. Mutta kun ajoa on 50tkm vuodessa niin se ei saa olla ainoa kriteeri. Jostain olen kuullut ettei bemun diisselit ole ihan samalla kestävyys tasolla kuin kilpailijansa. Toivottavasti tämä tosiaan on väärää tietoa!

Ilmankos en googlella mitään jakohihnasta löytänyt. Smile Mitkä sitten ovat ne isot ajoittaiset huollot? Tampereelta varmaan osaamista löytyy?

Ruotsista nyt tarjottiin 2003 120tkm CDTi mustaa Conneisseur farkkua 7000e + verot. Kiinnostus on suuri!
Taitaa olla Tampere huoltojen suhteen hieman "mustaa aluetta" jos olen aikaisemmista jutuista tajunnut oikein, mutta Hollola on lähin paikka. Korjatkoon paremmin paikallista tietoa hallitsevat, jos tilanne on muuttunut.

Onko kyse ollut juuri 2 litraisesa dieselistä? Tosin en tiedä onko kukaan ehtinyt Roverin D:llä vielä 500 tkm ajaa. Muutama yli 300 tkm ajettu on ollut. Niin ja se jakopää on siis ketjulla. Huollot ovat 25 tkm välein mutta esim. moottoriöljyn vaihtovälin valmistaja suosittelee 12,5 tkm tai 6 kk, ei lue ohjekirjassa mutta maahantuojan huolto-ohjeessa ja polttoainesuodattimen vaihto vähintään 6 kk välein, tämäkin on Saksa ohjeissa aivan toisin kun ei niillä ole talvea jne.
markku Wrote:Taitaa olla Tampere huoltojen suhteen hieman "mustaa aluetta" jos olen aikaisemmista jutuista tajunnut oikein, mutta Hollola on lähin paikka.
Aika paha homma. Sad No eipä itsellä ole ollut tapana autoa kauheasti huolloissa käyttää, ellei ole vikaa ollut. Mutta sitten kun on, niin ikävä on lähteä kauhean kauas apua etsimään.

Tuo pari kertaa vuodessa öljyjen ja diesel-suodattimen vaihto on ihan normaali. Lienee näiden hommien itse hoitaminen ihan yhtä helppoa/vaikeaa kuin muissakin autoissa...

Quote:Onko kyse ollut juuri 2 litraisesa dieselistä?
No ihan ylipäänsä näin on mulle sanottu. Mutta lienee usein yksilökohtaisia tietty tällaiset kokemukset.

Paha on valinta varsinkin kun puoliso kampanjoi V70Confuseden puolesta... Huolto ja kestävyys tietysti edelleen mietityttää. Riippunee nyt siitä millaisia yksilöitä tulee vastaan ja kuinka saan vanhan focuksen alta pois.
Englannin eBayConfusedsä oli kesäkuussa myynnissä vm. 2002 CDT Tourer (ex-taksi), jolla oli ilmoituksen mukaan ajettu 423 000 mailia, eli yli 680 000 km!
Kuvien perusteella ihan ryhdikkään näköinen peli edelleenkin.

En siis hätäänny omani vasta n. 250 tkm lukemasta Wink

Linkki ko. ilmoitukseen: http://tinyurl.com/5aso2y