Rover Ystävät ry Keskustelupalsta

Full Version: spoileri ja vararenkaan suojapussi/kotelo disco2
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
olen ollut ny n.kuukauden ajan -99 disco2:en onnellinen omistaja.mutta minua häiritsee että vararengas on ilman suojaa ja takapää on aina lumen peitossa.olisiko kenelläkään myydä kohtuuhinnalla molempia tai edes toista.jos ei, niin missä hintaluokissa nämä yleensä pyörivät?
Lisäksi, satunnaisesti ajon aikan mittaristoon syttyy abs, tc ja alamäkijarrun keltaiset valot jolloin yksikään mainituista ei ole toiminnassa.onko muilla samanlaisia kokemuksia.jos on, mistä tämä johtuu vai onko täysin ominaisuus?
Edellisissä dieselautoissani minulla on ollut tapana käyttää välillä 2-tahtiöljyä polttoaineen seassa.joku kylähullu tiesi sanoa että land roveri ei tykkää siitä.itse epäilen asiaa vahvasti mutta kertokaa te nyt sekin viisaampina ja kokeneempina että kuinka asian laita on?
Jos multa kysytään, niin varapyöränsuoja on täysin turha vekotin. Se vain ruostuttaa teräsvanteen eikä auta mitään aluvanteenkaan kanssa. Saa niitä, mutta uudet alkuperäiset ovat kalliita.

Niistä valoista on jo pitkä keskustelu täällä:
http://www.roverfriends.fi/foorumi/viewtopic.php?t=1664

En ole koskaan käyttänyt 2-tahtiöljyä yhdessäkään dieselissä. Tuskin siitä mitään haittaa on, mutta vahvasti epäilen, ettei ole hyötyäkään. Tästäkin taitaa löytyä aikaisempaa keskustelua. Käytä ylävalikon "Haku"-kuukkelia.
Henkilökohtasesti en panis nykydiisseleihin tippaakaan 2 tahtiöljyy, kun kyseessä on kuitenkin sähkösesti ohjattu suutin.. Vanhemmassa 300tdi moottorissa kikka voisi olla toimivampi kun suutin on "mekaaninen"

Ja eikö tolla varapyörän suojalla pyritä estämään auringon valo kumelle? Ymmärtääkseni sillä pyritään estämään renkaan kovettuminen/halkeilu?
kokkolanpoika Wrote:Ja eikö tolla varapyörän suojalla pyritä estämään auringon valo kumelle? Ymmärtääkseni sillä pyritään estämään renkaan kovettuminen/halkeilu?
Saa ne alla olevat kuitenkin valoa ... ja varapyörä kovettuu vaikka olisi varjossakin. Tämä on vähän semmoista 50-60-luvun juttua.

T, Antti
CYV Wrote:olen ollut ny n.kuukauden ajan -99 disco2:en onnellinen omistaja.
Onneksi olkoon.
CYV Wrote:mutta minua häiritsee että vararengas on ilman suojaa ja takapää on aina lumen peitossa.
Spoileria en Discossa ole kokeillut, mutta edellisessä maasturissa spoileri vain pahensi lasin kuraantumista/irtolumen kerääntymistä. Aiheutti vielä suuremman pyörteen taakse, kuin ilman.
Varapyörän (rätti)peitteen ostettuasi olet sidoksissa yhteen ja samaan rengaskokoon kesä- ja talvirenkaissa ja riittävän isot kovat boksit maksaa maltaita.
Sama se rengasta vaihtaessa onko se rätti kurainen vai se rengas jonka sieltä ottaa.
Esteetikon silmää tietysti kova boksi hivelee...
jomppe Wrote:Esteetikon silmää tietysti kova boksi hivelee...
Päinvastoin. Esteetikon silmää se häiritsee !