Rover Ystävät ry Keskustelupalsta

Full Version: Ongelma ja ongelman hoito?
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Kun katselee tuota tojotan rämpimistä suossa, tuntuvat vanhat Roverit luetettavilta kulkkineilta 8) Tuo viimeisin juttu kuulosta lähinnä suomalaiselta politiikalta mutta kait se sitten on japanilaista hightechiä: "Yhtiö ilmoittaa asentavansa uusiin autoihin järjestelmän, joka sammuttaa moottorin, kun kaasu- ja jarrupoljinta painetaan samanaikaisesti." Eli kun kaasu hirttää kiinni niin lisätään yksi tekninen viritelmä lisää jonka pitäisi sitten estää vahingot? Jotenkin vain kuulostaa että joillakin on jäänyt aamulääkkeet ottamatta ennen töihin menoa... Idea
KariK Wrote:kun kaasu- ja jarrupoljinta painetaan samanaikaisesti.

Voi voi, tätä tekniikkaa olen harrastanut aina, kun ei viitti kässäriä nykiä
esim. mäkilähdössä. Nyt ei voi ostaa japanialaista autoa :wink:
Kai ne asentaa saman systeemin automaatteihinkin ? Confusedhock:
kun painaa useimmissa uusissa autoissa jarrua ja kaasua yhtäaikaa, niin ohjelma leikkaa kierrokset/syötön pois. Puuma on ensimmäinen Defe ku tekee näin. Monesti koittanut tätä( ainoa tapa minkä keksin puhistamaan talvella jarrut defessä), VW on herkin tekemään näin, ennen radalla pysty nojaamaan jarruihin mutkassa, nyt se on juotu ku bensa loppuu.
Quote:kun painaa useimmissa uusissa autoissa jarrua ja kaasua yhtäaikaa, niin ohjelma leikkaa kierrokset/syötön pois.

-Ensin tehdään auto millä voidaan ajaa. Sitten asennetaan siihen ajonestolaite.
-Sitten tungetaan autoon 250heppanen kone ja tehdään siitä ohjus. Sitten kuristetaan kaasu jos vähänkin sutii. Koitin kerran ajaa farmaribemarin mutaselta peltoparkkipaikalta pois, ni se hyyty keskelle lätäkköä kun olis tarvinnu hanaa...
-Renkaitakaan ei voi vaihtaa itse lukematta raamattua ja viemättä merkkihuoltoon kun auto huutaa kun hinaaja ja väittää sua rengasvarkaaksi tunkatessa kulmaa ylös.
-Puhumattakaan siitä kun haluat parantaa auton äänentoistojärjestelmää ja yrität etsiä iirrotusruuveja ovipahville niin paukahtaa sipsipussi silmille.

Mikä hel###ti on kun täysin väärät ihmiset suunnittelee autoja? Niistä koitetaan tehdä semmosia että ameebakin pystyy ajamaan niillä, vaikka ameeba ei yllä polkimille eikä omaa jalkoja. :evil:
Onko teillä tapana kovinkin usein painaa kaasua ja jarrua yhtäaikaa? Confusedhock:

Mäkilähdöt onnistuu hyvin ilman kaasun ja jarrun painamista yhtäaikaa ilman käkkäriäkin.

Väärämerkkisellä tulee välillä tuota kaasun ja jarrun painelua harrastettua, kun odottaa valoissa kovin pitkään niin täytyy välillä hieman kaasutella ettei nyykähdä sitten lähdössä. Mutta tuo onkin jotakuinkin ainoa paikka.
No ei oikeestaan nykyään tarvi kun nostaa kytkintä, Puuma hoitaa loput Big Grin
Jossain tilanteissa tarvii hiukan enempi voimaa, lähinnä maastossa,
niin tulee käytettyä kaikkia polkimia yhtä aikaa.

En ole omassa Puumassani huomannut mitään kaasun häviämistä,
vaikka jarrua samalla paineleekin, ei ole kyllä oikeaa tarvettakaan,
tarviikin kokeilla hiukan umpihangessa, auttaa kuulemma jossain
vajaavetoisissa luistonestovermeillä varustetuissa vehkeissä,
niissä kylläkin usein automatiikka leikkaa tehoja ja kuulemma näin
pystyy hieman ecua hämäämään.
Maastossa voi ollakin tarvetta joskin itse olen niin lällyoffailja, että yhdellä jalalla hoitelen ne kaksi poljinta, jotka autosta löytyy. Joskus olen kokeillut kahta ja todennut, että parempi vaan lepuutella sitä toista. :lol:
...sammuttaa koneen kun painetaan yhtäaikaa jarrua ja kytkintä...

Mitens sitten paniikkitilanne kun pitää saada kaara nopeesti seis ja vielä ohjattua autoa että saa väisettyä? Näin äkkiseltään voisin sanoa, että varmaan itellä tulis tintattua jarru ja kytkin pohjaan yhtäaikaa ja käännellä rattia siinä samassa että saa väistettyä, olkoon nyt vaikka toista autoa.

Kun tojotan suunnittelema järjestelmä sammuttaa moottorin kytkimen ja jarrun yhtäaikaisella painamisella, miten käy ohjaustehostimen ja sen jälkeen auton ohjattavuuden...? Perinteinen öljyllä+pumpulla toteutettu tehostus on samantien pois pelistä kun moottori sammuu, ja tietääkseni myös sähköinen tehostin lopettaa toimintansa kun moottori sammuu...
Juge Wrote:Kun tojotan suunnittelema järjestelmä sammuttaa moottorin kytkimen ja jarrun yhtäaikaisella painamisella, miten käy ohjaustehostimen ja sen
Eikö tarkoitus ollut sammuttaa moottori jos painaa jarrua ja _kaasua_ yhtäaikaa? Vai onko tuo muuttunut jossain kohtaa?
maddis Wrote:
Juge Wrote:Kun tojotan suunnittelema järjestelmä sammuttaa moottorin kytkimen ja jarrun yhtäaikaisella painamisella, miten käy ohjaustehostimen ja sen
Eikö tarkoitus ollut sammuttaa moottori jos painaa jarrua ja _kaasua_ yhtäaikaa? Vai onko tuo muuttunut jossain kohtaa?

Oho... :oops: meikän moka, mitenkä mä luin että kytkintä ja jarrua yhtäaikaa... hmm olisko syynä pitkähkö päivä töissä tai jotain... Big Grin Tulipas nolo kirjotus kyllä, pitäisköhä poistaa toi teksti... :oops: Big Grin No kyllä se oudolta kuulostikin kun nyt vähän myöhemmin ajatuksella kattoo tuota mun tekstiä... Ei perhana, nyt pitää mennä nukkumaan tai jotain...
Voisi olla perin ikävä ajettava kaupungissa tuommoinen auto, joka sammuu aina kun painaa kytkintä ja jarrua yhtäaikaa. Wink
Mun Rangeni oli edellä aikaansa. Se sammui taannoin aina liikennevaloihin mentäessä, ihan ilman minkään polkimen painamista.
Poistettu