Rover Ystävät ry Keskustelupalsta

Full Version: (Kimppa)tallia Pirkanmaalta
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Tuli hieman ongelmia nykyisen tallin (sijaitsee kerrostalon alakerrassa) kanssa ja sen pitämisenä 'verstaana' (kuulemma autotallista tulee heti verstas jos siellä korjataan autoa) joten viitsimättä aiheuttaa sen enempää kitkaa minnekään niin etsiskelyssä on (kimppa)talli Pirkanmaalta. Mielummin Tampereelta tai Tampere-Vammala akselilta. Toki muutkin suunnat otetaan huomioon. Tiedän kyllä ettei talleja kasva joka oksalla.

Tympäsee tämmöinen, kun olin juuri päässyt hyvään vauhtiin Rangen korjailussa.
Vähän samaa myös etsin... Omaa pieni tallin on vasta suunnitteluasteella ja Defe joutui muutaamaan nyt pois nyt edellisestä harrastelupaikasta.
Tampere olisi minullekin paras paikka mutta hinta vaikutta asiaan
Jos tarpeeksi osakkaita ilmaantuu niin voisi suunnitella isomman tilan vuokraamista. Tämä tietysti vaatisi, että joku lähtee vetämään hommaa ja saadaan tarpeeksi osallistujia mikä tietysti tekee asiasta monimutkaisemman. Itse olisin kyllä valmis moiseen porukkaan lähtemään jos sen vain saa toimimaan ja kaikki on mukana siinä 100% eikä heti katoamassa.

Nyt on tullut sijoitettua sen verran jo työkaluihin, etten ainakaan ole harrastusta heti lopettamassa. Wink
Tarvetta voisi olla. Eli mikäli tällainen löytyy niin kiinnostaa kovasti.
Sitten ei olisi mitään tekosyitä pidättelemässä.
No nyt meitä olis tässä sitten 'jo' kolme. Smile

Voisi periaatteessa harkita jo jonkun isomman tilan vuokrausta jos vaan kukin on tahollaan valmis sitoutumaan siihen ettei kadota heti hetken päästä. Joskus on ollut reilumman kokoisia halleja vuokralla, mutta tämän hetkistä tilannetta en tiedä. 500m2 halli on tietysti vielä hieman reilun kokoinen kolmelle.

Pikaisesti vilkaisin, niin esim. Hervannassa olisi sopivan kuuloinen tila.

http://www.toimitilat.fi/main_vapaat.php...&language=

Hintaa ei ole sanottu, mutta epäilen, että on 'ihan kiva' ottaen huomioon minkä kokoinen tila on kyseessä ja kun on vielä nosturikin.

Toinen sitten. Olisi ainakin soveliaaseen käyttöön valmiiksi. Wink Joskin hieman kaukana.
http://www.toimitilat.fi/main_vapaat.php...&language=
Mä ilmottaudun neljänneks. Tosin omalla kohdalla taitaisi (toivon mukaan) suurinman ajan tallissa seistä amerikan maan tekele. Käyttöauto Discoa vaan silloin kun sitä pitää korjata.
Oma haave olisi, että tila olisi länsitampereen puolella. Joko Tampereella tahi ympäristökunnissa.
Miltäs nayttäs: http://www.toimitilat.fi/main_vapaat.php...&language=
tahi: http://asunnot.oikotie.fi/vuokrattavat-t...at/5428077
Kummatkin linkin kohteet vaikuttivat varsin hyviltä! Ensimmäisessä olisi paineilmakin tarjolla, mutta mietin hieman että kuinkahan iso tuo itse halli on, kun siellä on toimistokin.

Itse en ole mitenkään merkkiuskovainen tuon asian suhteen, vaan itsekin tod.näk. siellä 'vääränmerkkisiä' kulkineita toisinaan rassailisin. Laitoin tänne vain tuon ilmon, kun epäilin että varmaan tarvetta on muillakin. Smile

Periaatteessahan tässä näitä osallistujia olisi nyt neljä, mikä riittäisi hyvin kumpaankin noihin talliin (isompikin on jaettavissa 190m2 tai 250m2 kokoiseksi. Ilmottautuuko kukaan vapaaehtoiseksi vetämään hommaa? Itselläni ei näistä hommista ole kokemusta.
Millaista rahasummaa olette ajatelleet sijoitaa talliin kuukaudessa? Hallien vuokrat on yleensä jossain 5-9€/m2/kk. Tähän lisäksi yleensä sähkö.
Itsellä kesällä alkamassa pieni talon laajennus joka hieman jarruttelee harrastustoimintaa. Tallille olisi kyllä tarvetta. Harrasteprojekteina/autoina: Defe, MGB ja 2 Daimleria.
Tällä hetkellä makselen 26.5m2 tallista vajaa 200e/kk. Tietysti jos vuokrattava pala tallista on vaikkapa tuplaten tuon kokoinen ja talli on oikeasti semmoinen missä voi remppaa tehdä niin en pidä 400e/kk pahana sijoituksena. Harrastukset maksaa. Wink

Laskeskelin, että jos tuon 202m2 tallinkin vuokran jakaa neljään osaan niin vuokra per nuppi on jotain reilu 300e/kk, mikä minusta ei ole ollenkaan paha. Mutta tämä vain minun mielipide.
Tuollainen 200 eur /kk on varmaan varauduttava maksamaan asiallisesta tilasta.
Sitten taas 300 on jo kustannus jolla saataneen sellaista yltäkylläisyyttä ja hohtoa jota en varsinaisesti myönnä tavoittelevani.
Riippuu paljon minkä kokoista palaa itsekukin tallista haluaa. Sen mukaanhan vuokrakin menee. Tietysti isommassa hallissa ei seinät 'kaadu' päälle samalla tavalla kuin pienemmässä tallissa. Itselläni on tällä hetkellä 26.5m2 tallissa kaksi autoa ja voin sanoa, että se on jo aika ahdas.

Tietysti, jos osallistujia tulee yksi lisää niin se laskee suhteessa vuokraa ja jos kaikki ei ota samankokoista palasta tallissa. Nämä pitäisi selvitellä minkä verran kukainenkin on valmis sijoittamaan. Itse en pidä tuota 300e/kk pahana, mutta tietysti vähempi parempi.
Täytys varmaan pitää jonkin näkönen palaveri naamatusten, jossa voitaisiin asiaa miettiä porukalla. Ja muutenkin voitaisiin siirtää viestittely sähköpostin puolelle. Laittakaa vaikka mulle privalla sähköposti osoitteenne, niin laitan sitten kaikille yhteisen meilin.
Sinällään en usko, että lisäporukankaan keräileminen olisi ollenkaan mahdotonta, mutta yleensä määrä ei korvaa laatua.
Tällähetkellä näyttää siltä että pääsen tekemään "pienet" korjausket tuttavan halliin. Syksyllä jos kaikki toteutuu niin pihassa olisi oma pieni talli.
Nostetaas tätä aihetta, kun itselläkin tuli tarve harrastetilaan. Eli onko vielä Pirkanmaalla harrastetallitilan tarvitsijoita siinä määrin, että jonniinmoinen kimppa voisi olla tekeillä ?
Tai sitten jos jollakulla on tiedossa paikkaa vapaana, missä voisi säilyttää (ja vähän laittaa Smile ) yhtä autoa ja moottoripyörää, niin vinkkejä kuunnellaan.
Alue voisi olla luokkaa Sastamala-Ikaalinen-Pälkäne-Akaa, mistä moisesta tilasta haaveillaan.

EDIT: Nyt on tila löytynyt, joten tämä aihe ei ole enää itselleni ajankohtainen.