![]() |
|
Serieksen modaukset - Printable Version +- Rover Ystävät ry Keskustelupalsta (https://roverfriends.fi/palsta) +-- Forum: Autot ... (https://roverfriends.fi/palsta/forumdisplay.php?fid=4) +--- Forum: Land Rover (https://roverfriends.fi/palsta/forumdisplay.php?fid=14) +--- Thread: Serieksen modaukset (/showthread.php?tid=3977) Pages:
1
2
|
Serieksen modaukset - series3kalle - 20-01-2014 Tähän vois laittaa jatkeeksi mielenkiintoisia muutoksia/osia serieksen parannukseen. Mielenkiintoinen löytö modausosia seriekseen : http://www.heystee-automotive.com/onlineshop/catalog/index.php?cPath=41_50_51 - Showman - 21-01-2014 ...valistakaas vähän ymmärtämätöntä. Mikä tässä on idea, kun ei näin aamukahvilla auennut: http://www.heystee-automotive.com/onlineshop/catalog/product_info.php?products_id=126 Hinta on ainakin sellainen, että toihan on ihan pakko saada! - Kaitsu - 21-01-2014 Jos nyt yhtään olen jyvällä, niin eikös Serieksissä ole "perinteisempi" kardaaninivelen tyyppinen ristinivel etuakselissa ja tuo uudempi konstruktio mikä on uusissa lantikoissa (ja yleensä etuvetosissa autoissa) on ns "murrosnivel" joka on kestävämpi jatkuvassa vedossa, eikä kulu samalla tavalla kuin ristinivel. Noin niinkuin yksinkertaisesti selitettynä. - Racingrabbit - 21-01-2014 Aika könttyrä Series on jatkuvalla nelivedolla ajaessa,kun siinä ei ole keskitasauspyörästöä jakolaatikossa. Ennemmin laittaisin tuon rahan vaihteiston/jakovaihteiston päivitykseen nuoremmaksi,kun monella on moottori jo kumminkin päivitetty uudemmaksi. Ja LT230 laatikkon sitten "part time kitti",että saa takavetoiseksi tarvittaessa. http://www.ashcroft-transmissions.co.uk/miscellaneous/part-time-4wd-kits/90/110-lt230-part-time-kit.html Nuo napalukot on uudempaan akseliin,Seriekseen löytyy omiakin napalukkoja. Tuli sitten tälläinen asiakin mieleen... Suurimmassa osassa Serieksissä on kumminkin kiinteät navat ja vetarit pyörii koko ajan.Miten ne vetarin ristikot ei muka silloin kulu?Miksi ne pitäisi päivittää uudemmiksi cv-tyyppisiksi niveliksi? - Kaitsu - 21-01-2014 Racingrabbit Wrote:Aika könttyrä Series on jatkuvalla nelivedolla ajaessa,kun siinä ei ole keskitasauspyörästöä jakolaatikossa. Toi on muuten ihan totta, käännöksissä se silti jäkittää ilman keskitasauspyörästöä. Kai se jonkun verran vähemmän rasittaa niitä niveliä ilman vetoa vaikka pyörivätkin? - JT - 21-01-2014 Käsittääkseni jenkkifoorumeilla (Land Rover) pitävät serieksen jakolaatikkoa kohtuu kestävänä. Harrastavat jopa yhtälöä V8 moottori-usa automaattivaihteisto-series jakis. Joskus olen kesärenkailla tullut Kainuusta rannikolle nopea neliveto päällä, kun talvi yllätti kesken linnunpyynnin hock:
- rami-mli - 21-01-2014 niin siis tollanenhan mun pitäis saada tohon v8 projektiin ni sitten vois laittaa vaikka rangen askilla ilman murros ongelmia. toi ristikko etuakseli rangen nelikolla vatkaa rattia ja kestävyyskin ongelma - Racingrabbit - 21-01-2014 rami-mli Wrote:niin siis tollanenhan mun pitäis saada tohon v8 projektiin ni sitten vois laittaa vaikka rangen askilla ilman murros ongelmia Mites Stage1 sa tuo etupää on toteutettu,kun lueskelin yhdestä Land Rover lehdestä että niissä on käytetty Rangen LT95 laatikkoa?
- rami-mli - 21-01-2014 Racingrabbit Wrote:rami-mli Wrote:niin siis tollanenhan mun pitäis saada tohon v8 projektiin ni sitten vois laittaa vaikka rangen askilla ilman murros ongelmia range tyyppisellä akselilla eli murrokset http://www.landroverv8.com/webuploads/stage1cv.png - rami-mli - 21-01-2014 andlover Wrote:Mie muistelen että niissä erilainen etuakseli sisäkaluiltaan. Nii tosiaan miksi se etupää olisi erilainen ajaa kun vaikkapa rangen/discon? Jakishan sen jökkimisen aiheuttaa. series on siis nelikko päällä samanlainen kun disco tai defe lock päällä eli keskitasauspyörästö lukossa. eli samanlailla jökkii ero on siinä että series on toisessa asennossa takaveto ja disco/defe nelikoita mutta keskilukko auki eli etu/keski/taka tasauspyörästöt antaa kaikkien renkaiden pyöriä omaa nopeuttaan. - Guest - 21-01-2014 En nyt ymmärrä miksi joku haluaisi sijoittaa 860€ näinkin tarpeettomaan asiaan . Serieksen etutikkujen ristikot ovat mallia kardaani eikä ne ole tunnettuja siitä että porsisi samaan vauhtiin kuin esimerkiksi saman konsernin murrokset, päinvastoin. Ovat kestävät mutta kömpelöt, ja lilluvat mukavasti rasvan ja/tai öljyn peitossa kääntökuulien suojassa. Heysteen sarjalla ei voita edes booreissa, kun murikan päässä edelleen 10't ja laipassa 23. Samaan pääsee kun vaihtaa vanhempaan kakkoseen kolmosen 24 booriset ulkotikut.Toki, jos ajattelee ajavansa LT230'llä jatkuvalla nelivedolla niin mikä jottei. Minä ainakin pidän Serieksen jakolaatikon ylivoimaisena nimenomaan 2WD-ominaisuutensa takia. Ja sitten tietysti se että se koostuu parista hassusta osista, eli yksinkertainen. LT230 part time kit'illä olisi ehkä hieman parempi idea, ja orkkis LT230 + napalukot varmaan kaikista halvin vaihtoehto... jos Serieksen jakis ei miellytä... :wink: Serieksen heikoimmat lenkit taitaa olla päälaatikko ja onnettomat tasauspyörästöt Rover-akseleissa jos alla on isot (+35") renkaat. Andy - rami-mli - 21-01-2014 andlover Wrote:Nii siis meinasin että jos ajat lt77ja 230 jakiksella serieksen akselilla ni kai se on enempi vaihteisto ja jakis yhdistelmästä jökkimine ku etuakselista? Eix vaan? joo lock päällä jökkii yhtälailla kun series mutta lock pois ni ratti vispaa ja nivelet ei tykkää kun pahimmassa tilanteessa vain toinen eturengas vetää. voi myös vaikuttaa epävakaalta kun on noi lehtijouset eli vetelee. ite oon joskus siirtäny seriestä ilman takakardaania nelikkä päällä eli etuvetona. melko levoton ajettava - rami-mli - 21-01-2014 andlover Wrote:Eli tarkoitan vain että etuakselilla ei ole jökkimiseen väliä. ei ole - Racingrabbit - 21-01-2014 rami-mli Wrote:joo lock päällä jökkii yhtälailla kun series mutta lock pois ni ratti vispaa ja nivelet ei tykkää kun pahimmassa tilanteessa vain toinen eturengas vetää. voi myös vaikuttaa epävakaalta kun on noi lehtijouset eli vetelee. ite oon joskus siirtäny seriestä ilman takakardaania nelikkä päällä eli etuvetona. melko levoton ajettava Pelkällä etuvedolla ajaminen on eri asia kuin diffi auki ajaminen. - rami-mli - 21-01-2014 L-Andy Wrote:Minä ainakin pidän Serieksen jakolaatikon ylivoimaisena nimenomaan 2WD-ominaisuutensa takia niin määki, sen takia mulle tulee v8 ajokkiin se sovite ja serieksen vakio loota. se kyllä kestää järki käyttöä ton kasin perässä - Guest - 21-01-2014 Sulla on Rami alusta löysä jos jökkii...! Olen ajanut ilman etujordaania, ilman takajordaania ja pitkiäkin matkoja isolla nelikolla. Auto menee suoraan ja käyttäytyy mukavasti... kunnes nelikolla yrittää kääntää rattia äärilaitaan, silloin pomppii! Ja se johtuu nimenomaan etutikkujen ristikoista! Andy - rami-mli - 21-01-2014 Racingrabbit Wrote:rami-mli Wrote:joo lock päällä jökkii yhtälailla kun series mutta lock pois ni ratti vispaa ja nivelet ei tykkää kun pahimmassa tilanteessa vain toinen eturengas vetää. voi myös vaikuttaa epävakaalta kun on noi lehtijouset eli vetelee. ite oon joskus siirtäny seriestä ilman takakardaania nelikkä päällä eli etuvetona. melko levoton ajettava on toki mutta silloin sen viipottamisen etuakselin osalta huomasi selkeästi. normalisti toi ongelma on varmasti paljon vähäisempi - Racingrabbit - 21-01-2014 L-Andy Wrote:Sulla on Rami alusta löysä jos jökkii...! Olen ajanut ilman etujordaania, ilman takajordaania ja pitkiäkin matkoja isolla nelikolla. Auto menee suoraan ja käyttäytyy mukavasti... kunnes nelikolla yrittää kääntää rattia äärilaitaan, silloin pomppii! Ja se johtuu nimenomaan etutikkujen ristikoista! Ei vaan siitä että toinen etupyörä kiertää pidempää reittiä kuin kumpikaan takapyörä. Samalla tavalla pomppii HJ:t,Pajerot ym vastaavat neliveto päällä ja niissä on cv-malliset vetonivelet - rami-mli - 21-01-2014 L-Andy Wrote:Sulla on Rami alusta löysä jos jökkii...! ei mulla jöki kun juurikin noin nelikko päällä jyrkkään käännettäessä pitävällä pinnalla jota tietenkin tulee välttä. oli ton mun koppi aika levoton ajaa pelkkänä etuvetona. varsinkin käännettäessä ja samaan aikaan kiihdyttäessä. silloin sen viipottamisen parhaiten huomasin. - rami-mli - 21-01-2014 Racingrabbit Wrote:L-Andy Wrote:Sulla on Rami alusta löysä jos jökkii...! Olen ajanut ilman etujordaania, ilman takajordaania ja pitkiäkin matkoja isolla nelikolla. Auto menee suoraan ja käyttäytyy mukavasti... kunnes nelikolla yrittää kääntää rattia äärilaitaan, silloin pomppii! Ja se johtuu nimenomaan etutikkujen ristikoista! tämähän on normaali juttu. kaikki missä jäykkä nelikko tekevät näin. eli liittyy tohon jakolaatikkoon ei etumurroksiin - rami-mli - 21-01-2014 L-Andy Wrote:Ja se johtuu nimenomaan etutikkujen ristikoista! njet njet :wink: - Guest - 21-01-2014 Racingrabbit Wrote:Ei vaan siitä että toinen etupyörä kiertää pidempää reittiä kuin kumpikaan takapyörä. Ai niinhän se olikin. Tarkoittaen vaan siis sitä ettei ristikot häviä murroksille missään asiassa... :mrgreen: rami-mli Wrote:oli ton mun koppi aika levoton ajaa pelkkänä etuvetona. varsinkin käännettäessä ja samaan aikaan kiihdyttäessä. silloin sen viipottamisen parhaiten huomasin. Ei ole kaikki ihan hyvin sitten, onhan sulla etupään puslat kunnossa ja olkatapit trimmatu? Andy - rami-mli - 21-01-2014 L-Andy Wrote:Ei ole kaikki ihan hyvin sitten, onhan sulla etupään puslat kunnossa ja olkatapit trimmatu? uudet jouset jossa uudet puslat, korin puslat vaihdettu ja olkatapit säädetty. itekkin ajoin pitkää ilman etujordaania ja ekan talven lähes läpeensä nelikko päällä ja auto käyttäytyy normaalisti mutta toi etuveto ei ollut serieksen juttu :lol: . en tosin ajanut pitempää vaan siirsin jokusen kilometriä. - Racingrabbit - 21-01-2014 rami-mli Wrote:oli ton mun koppi aika levoton ajaa pelkkänä etuvetona. varsinkin käännettäessä ja samaan aikaan kiihdyttäessä. silloin sen viipottamisen parhaiten huomasin. Samaa oiretta ilmenee myös Defessä ilman takakardaania ajaessa,vaikka siinä on cv-nivelet. Chevyllä on muistaakseni NP205 jakolaatikko "full time" laatikko keskitasauspyörästöllä. Etuakselilla on silti vanhanmalliset neulalaakeri "ristikot". En usko että se vetoakselin ristikko mikään ongelma on näillä harrasteautojen kilometreillä. Tottakai cv-nivel on pidempi-ikäinen,siksi niiden käyttöön ollaan varmaan siirryttykin. - rami-mli - 21-01-2014 mutta loppujen lopuksi toi sarja josta kaikki keskustelu alkoi on melkosen hintanen hyötyynsä nähden. mielummin ajan takavedolla tolla kasilla kun avoimella nelikolla, se on mun valinta
- rami-mli - 21-01-2014 [quote="Racingrabbit" Chevyllä on muistaakseni NP205 jakolaatikko "full time" laatikko keskitasauspyörästöllä. Etuakselilla on silti vanhanmalliset neulalaakeri "ristikot". [/quote] toi onkin eka peli jossa on ristinivelet full time nelikon kanssa josta olen kuullut. eli sekin on siis oikeasti toimiva yhdistelmä. - Racingrabbit - 21-01-2014 rami-mli Wrote:mutta loppujen lopuksi toi sarja josta kaikki keskustelu alkoi on melkosen hintanen hyötyynsä nähden. mielummin ajan takavedolla tolla kasilla kun avoimella nelikolla, se on mun valinta Ajattelin vaan että se Rangen LT95 tai nämä uudemmat (LT77/LT85 + LT230) olisivat vähän vahvemmat sille V8:n kehutulle voimalle
- rami-mli - 21-01-2014 Racingrabbit Wrote:rami-mli Wrote:mutta loppujen lopuksi toi sarja josta kaikki keskustelu alkoi on melkosen hintanen hyötyynsä nähden. mielummin ajan takavedolla tolla kasilla kun avoimella nelikolla, se on mun valinta huolisin sellaset mielummin ton teräväkäyntisen ja vääntävän 200tdi kanssa. uskon että toi v8 on paljon hellempi serieksen vanhoille hampaille. ehkä joskus toteutan ton 5 vaihteisen swapin kunhan ehdin(seuraavat 10v?) - Racingrabbit - 21-01-2014 rami-mli Wrote:huolisin sellaset mielummin ton teräväkäyntisen ja vääntävän 200tdi kanssa. uskon että toi v8 on paljon hellempi serieksen vanhoille hampaille. Hys hys Rami!!! Saat kohta Range miesten vihat niskaasi,kun kehut nokivasaraa paremmaksi
- Racingrabbit - 21-01-2014 Kevinille laitettiin Seriekseen Discon laatikko,pitää yrittää muistaa kuvata se kepin asennus. Keskipenkki ei mahdi enää olemaan,mutta ihan hyvälle hollille se jäi käytön kannalta. Se yleisemmän (Disco1) LT77 laatikon muuttaminen "long stick":iksi on aika kallis homma.(laatikon päälle vivustot,kytkinkaaveli,kytkinakseli...) |