Rover Ystävät ry Keskustelupalsta
ABS, TC ja alamäkihidastimen valo palaa koko ajan... - Printable Version

+- Rover Ystävät ry Keskustelupalsta (https://roverfriends.fi/palsta)
+-- Forum: Autot ... (https://roverfriends.fi/palsta/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Forum: Land Rover (https://roverfriends.fi/palsta/forumdisplay.php?fid=14)
+--- Thread: ABS, TC ja alamäkihidastimen valo palaa koko ajan... (/showthread.php?tid=1692)

Pages: 1 2

- lacrits68 - 23-11-2011

moi!

On ne eri maassa eri tavat! :lol: Täällä "inssi" kattoo esim discosta vain se metallilevyn etuikkunasta ja defestä se saman!

Ikinä ei ole sitten -98 rungosta mitään kaivettu!

//Janne

- JariR - 23-11-2011

Mitenkäs toi kun auton (D2 vm. -01) käsikirjakaan ei mainitse tuosta rungossa polttoainesuodattimen liepeillä olevasta valmistusnumerosta sanaakaan. Googlaamalla en löytänyt kuin piirrettyjä kuvia tuosta kohdasta, mistä numeroa pitäisi etsiä. Mitään merkkejä mistään numeroinnista omassa autossani en kyennyt löytämään taskulampun kanssa etsiessäni, eikä tuo kohta vaikuta kärsineen erityisemmin korroosiostakaan. En viittinyt tuota teräsharjan kanssa alkaa hinkkaamaan, kun olisi kanssa leimalle lähiaikoina matka...

- -NewJuhani- - 24-11-2011

Tuolla oli runkonumeroista lisää...

http://roverfriends.fi/foorumi/viewtopic.php?t=3366&postdays=0&postorder=asc&start=0

...ja vähän muustakin. :wink:

- jyrkipie1 - 25-11-2011

Vuonna 2000 kun ei Pajerosta löytynyt rungonnumeroa laittoivat ajokiellon ja punaisen tarran tuulilasiin.

- jyrkipie1 - 07-08-2012

Aika hyvä ajoitus tuolla valokolmikolla. Eilen olisi ollut ensimmäinen mahdollinen katsastuspäivä ja juuri silloin alkoivat taas ABS, TC ja alamäkihidastin palaa kojelaudassa. Jos olisin aamupäivällä käyttänyt katsastuksessa niin olisin voinut ehtiä.

Kesän aikana on kahdesti käynyt ABS ja TC valot päällä, mutta pysyneet poissa seuraavan käynnistyksen jälkeen. Alamäkihidastin ei palanut silloin lainkaan.

Ja viime syksynä piti myös käyttää testerissä ennen katsastusta samasta syystä.

- jyrkipie1 - 12-09-2012

Eilen kävin Wetterillä kuittaamassa valot pois ja tänään katsastuksessa. Läpi meni, vaikka pikkuvikoja löytyi. Jippiii! Vuoden saa taas ajaa.

Vika muuten oli oikean eturenkaan anturin "signal erratic" tjsp. Vaihdettava olisi laakerit ja anturi. Wetterin hinta 618€. Ei kiitos.

- jyrkipie1 - 14-09-2012

Hih, valot syttyi taas. Onneksi saa nyt ajella 13,5 kuukautta ennen korjausta.

- yawara - 15-09-2012

Minulla on tuo Bearmach hawkeye testeri käytössä,jos joku tarvitse täällä Oulun suunta voin kyllä avusta,siis se käy Disco 2 v8 ja td5 kone.

- jyrkipie1 - 18-09-2012

yawara Wrote:Minulla on tuo Bearmach hawkeye testeri käytössä,jos joku tarvitse täällä Oulun suunta voin kyllä avusta,siis se käy Disco 2 v8 ja td5 kone.

Vaikuttaa hyvältä vehkeeltä. Varmasti joskus olisi tarvetta. Miten sinut saa kiinni tarvittaessa?

- yawara - 18-09-2012

jyrkipie1

PM sent

- Pab - 28-09-2012

Itsellä toi tc ja alamäkihidastin valo syttyy, kun poltattaa sulakkeen kärryä vetämällä. (freelander 2001 b 1,8)

en muista mikä sulake kyseessä, mutta arvoltaan 15 A.

Eli noita sulakkeita oon hommannu repullisen, jotta riittää.

- jyrkipie1 - 04-10-2012

Kävipä muuten ilmi, että useissa ihan normaaleissa autokorjaamoissa käytössä olevalla Auto Com testerillä voi nollata nuo vikakoodit (minulla 1999 käyttöönotettu 2000 malli Disco 2 jossa OBD).

Ilmeisesti voi tehdä paljon muutakin.

Re: - jyrkipie1 - 07-12-2015

jyrkipie1 Wrote:Kirous ja kuolema! Taas syttyi nuo. pari vuotta sitten piti vaihtaa ABS-modulaattori.

Heh, tämä ongelma vaivannut jo 4 vuotta (ja samantapainen aiemminkin). Nyt vasta jäi kiinni katsastuksessa.

Re: ABS, TC ja alamäkihidastimen valo palaa koko ajan... - series3kalle - 07-12-2015

Tää on vähän niinku mulla serieksessä... 15vuotta ajoin ongelmitta niin että polttoaineen sähköisen siirtopumpun katkaisija sammutti auton. Eli jos avaimet käänsi nollille ja otti pois virtalukosta niin auto senkun kävi... :roll: ...Menin kerran -hölmö kun olin- väärälle konttorille enkä vakio konttorille ja nyt se ominaisuus pitää muuttaa tirektiivien mukaiseksi... nooh tuleepa vihdoin tehtyä kun sais koneenvaihdon ensin tehtyä...ja rempatun vaihteiston viimeset hileet nippuun ennen sitä...

Re: ABS, TC ja alamäkihidastimen valo palaa koko ajan... - jyrkipie1 - 12-01-2016

Ei saanut enää nollaamalla pysymään poissa hetkeäkään. Modulaattoria vasaralla paukuttamalla pysyi katsastuksen ajan poissa.

Heti kohta sitten hajosi ilmeisesti polttoainepumppu.

Re: ABS, TC ja alamäkihidastimen valo palaa koko ajan... - jyrkipie1 - 14-01-2016

Niin ja nyt se Testeri muuten näytti että vika on modulaattorissa. Tähän asti ollut anturin signaalissa. Ja absit ei toimi. No en minä niitä tarvikaan ennen kuin seuraavassa katsastuksesta.