![]() |
|
Disco 1 V8 -98 "Fenix" - Printable Version +- Rover Ystävät ry Keskustelupalsta (https://roverfriends.fi/palsta) +-- Forum: Autot ... (https://roverfriends.fi/palsta/forumdisplay.php?fid=4) +--- Forum: Land Rover (https://roverfriends.fi/palsta/forumdisplay.php?fid=14) +--- Thread: Disco 1 V8 -98 "Fenix" (/showthread.php?tid=2483) |
- lacrits68 - 09-02-2012 pitäisköhän viikonloppuna rälläköidä?
- Guest - 09-02-2012 Loistavaa settiä! Onko kellään käytössä niitä Paddockinkin myymiä Flexi Arches-levikkeitä? Omasta mielestä ne ovat aika hyvännäköisiä... Andy - arska - 09-02-2012 lacrits68 Wrote:pitäisköhän viikonloppuna rälläköidä?Jep, siistimmän jäljen saa sillä Ja ainahan voi jostain kattella kiven, hiekkakasan tms ja kokeilla venytellä joustoja .. selviää äkkiä ottaako pyörät johonkin kiinni. FlexiArc - pohamala - 09-02-2012 Laitoin Arcit kiinni omaani, tuolla offipalstan profiilissa on muutama kuvatus http://forums.offipalsta.com/album.php?s=a2ec3150c85a83cc306cb1a9553559ed&albumid=4272 - Juge - 09-02-2012 Velar Wrote:Kun Rangen kulutus on 10L/100km, niin ei kone kauan kestä. Käy silloin todennäköisesti aika laihalla ja sytkän ennakko liian monta astetta... Mutta kaupungis se kulutus oliki jotain +20 l/100km. Olisko ollu mittarilukema jotain 280tkm ku me se Range ostettiin ja +510tkm ku se vaihdettiin uudempaan. Ei koneelle tehty mitään, jotain nokka-akseleille muistaakseni tehtiin vähän ennen puolta miljoonaa, mutta ei mitään muuta. Sen muistan jotta me oltiin sen auton historiassa sen toiset omistajat. Re: FlexiArc - Guest - 09-02-2012 pohamala Wrote:Laitoin Arcit kiinni omaani, Kyllä kyllä, hyvän näköisiä tosiaan! Andy - lacrits68 - 10-02-2012 .....aina se :lol: tulee huulille kun 8 lyö tulille! Mukavan leppoisaa kotimatkaa japsiin verrattuna!
- lacrits68 - 11-02-2012 havaintoja...! Ulkona huono keli, tuiskuttaa ja kinostaa! Mielestäni D1 on HUOMATAVASTI parempi ajaa kun D2 huonossa kelissä kuten just tänään! Paljon vakaampi ja johdonmukaisempi! Vao olenko luulosairas? ![]() korjattavaa/paranneltavaa: 2 henkeä edessä, 2 takana ja kontissa viikko-ostokset=>takapää roikkuu rumasti ja pohjaa töyssyissä. 235 raapii ikävästi pienimmissäkin pumpuissa! Eli jousitus menee uusiksi...olisiko raadilla ehdotuksia mitä alle? keulilla 12 000lb vinssi 45kg-karjarauta 30kg ja taakkateline 3-40kg painoa lisää! tässä nyt tuskin kannattaa säästää ja ostaa sitä ihan halvinta? mitä mieltä olette? //Janne - pohamala - 11-02-2012 Kattele noita kuvia mun edellisen postauksen linkissä. Siinä on D1, 50mm jousisatsi, 12Klbs vinssi, itse värkätty karja-aura, vahvistettu orkkis takapuskuri, palkkihelmat, levikkeet, uudet puslat, edessä camper-säätö ja kuvissa 33x12,5x15 mettäpallot alla. Toimii. Jos lähtee pidemmälle katuajoon tai vetää traileria niin orkkiskumekset - sitten on hyvä ajaa kadulla. Vielä pitäis säätää tellinki katolle ja saada valot siihen asiallisesti. T/P - lacrits68 - 12-02-2012 moi! Mitäs settiä sulla on sielä? britpart? bearmachia? "Ome? terrafirmaa? Noita edellämainituista pitäs löytää se hyvä hinta/laatu suhde jousitus. Kellään ollut kokeilussa? 2s discon alla mulla oli britpartin HD keltaiset jouset, eivät "sakanneet", kantoivat kuorman hyvi ja tielä hyvikin mukavan napakat! MUTTA tien ulkopuolella eivä jousta yhtään ja pyrkivät meilkein "kaatamaan" auton sopivassa tilanteessa! ![]() Mitä tehdä? //Janne - lacrits68 - 12-02-2012 http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=pqgZtzzXIQA mukavaa katteltavaa! Näinhän sen jousitusen tulisi toimia!
- pohamala - 12-02-2012 Tossa mulla on Bearmachin setti, ostin sen .... hmmm .... kun muistas; Nää tuli First Fourilta. Varmaan OME ja Terrafirma toimii kanssa, suunnillee saman hintaisia ja ominaisuuksia tarjoavat. - Kaitsu - 14-02-2012 lacrits68 Wrote:moi! Mulla on Britpartin 2" HD setti myös, mutta keulalla on vinssipuskuri, 10000 vinssi, ohjausvarren panssari, tupla-akut. Takana kanssa panssaria ja HD puskuri, maastotunkkia, sammutinta, työkaluja jne... Ei vielä kokemusta maastossa "äärioloissa", mutta mites noi löysemmät sitten toimii kun on painoa, eikös ne mene enemmän "läjään" ja korotus jää sitten kuormalla pienemmäksi kuin jäykillä/pohjaavat helpommin? - Allu - 14-02-2012 Kyllä löysemmät jouset toimii kunhan ne on valittu kuormituksen ja korotuksen kannalta oikein. Britpartin keltaiset muistuttavat ominaisuuksiltaan lähinnä rautakankea. - lacrits68 - 14-02-2012 moi! Ominaisuuksista kun puhutaan...! Monet vannovat OME nimeen, mutta onkos muita "hyviä" vaihtoehtoja, vai onko vain lehdättävä kokeilemaan? ![]() //Janne - lacrits68 - 15-02-2012 moi! Tankilla käyty (taas) sekalaista ajoa ja paukkupakkasia 21l/100km. 30% on taajamassa kurvauiltua ja loput 90km/h maantie ajoa! Oli tullu viimeyönä 25-30cm uutta lunta...aurapartiot pahasti vaiheessa...! Mukava oli kurvailla! Pakko mainita vielä, että tämä yksilö D1 on paljon paree ajaa kun se mun vanha D2 ainaski näin huonolla kelillä! tuli vastaan http://www.neste.fi/artikkeli.aspx?path=2589%2c2655%2c2698%2c2707%2c2708 mitä sinne discontankkiin laitetaan? Täällä kun on vain E85, 95 ja 98 tarjolla! //Janne - pohamala - 16-02-2012 molempia, 95E10 ja 98E5 olen surutta tankkiin lotrannut nyt ½ vuotta - vielä on toiminut. Kulutus on samaa luokkaa, alla 33", mittarin mukaan 310km ja tankkiin meni 68L. Mittari näyttää noilla kumeksilla ehkä 10% liian vähän ... T/P - lacrits68 - 20-02-2012 moi! No tuli tehtyä sellanen pieni 1000km lenkki kotoSuomessa. Kattoleine sai jäädä koti ja tankkiin E98....hyvin pelas! Huomiona että kattoteline tekee sellaset 1-2l/100km lisää kulutusta ja lisää HUOMATTAVASTI sitä auton meteliä! keskikulutus 1000km tuli 12-13l/100km, eli ei paha olleskaan ja katastrofaalinen 1s auto T***ta 5l/100km verrattuna! ![]() Pikkuisen ärsyttäävää on se että "normi" nopeus on Suomessa näköjään 80km/h kun täällä Sveduloissa se on 90km/h....automaatti ei vaan osaa päättää että ajetaanko sitä 3 vai 4lla? vaihtaa "ylös" GPS mukaan 81km/h ja "alas" 78km/h...! eli aika vexlailua oli!Sitten saatiin lisäpisteitä, ku lauantai yönä vedettiin 2 B*W merkkistä autoa kinoksista irti, joista topinen oli 4x4..! :mrgreen: se 4x4 pemari oli auttamassa kaveri ja sa "luuletkos että saat se irti....tää munkin auto on neliveto eikä lähde"! :oops: Keli oli aika hivee la yönä kotia ajellessa! Onneksi oli "kunnon auto" alla!" Huomasin myös että nestettä häviää paisunta säiliösta....sitä vuotaa ulos jostakin...jostakin 20cm etuakselin takapuolelta! Näkyi selvä "glykolipaikka" auton alla! mistäköhän mahtaa vuotaa? En silmämääräisesti kyllä nyhnyt vuotokohtia! Ainetta häviää n 1l/2000km. jotta sellaasta! - lacrits68 - 20-02-2012 moi! Onko roverin V8 normaali käytöstä että se lämpöisenä "nypyttää" hiukan tyhjäkäynnillä...ja kierroksen "vaeltaa" sellaset 100rpm ylös ja alas? Nypytyksellä tarkoitan että ratissa tuntuu sellanen just nypys aivan kun ilmastointi löis päälle ja pois aina välillä? Onko aika rempata jotain? //Janne - maddis - 20-02-2012 Ainakin Range käy tasaista tyhjäkäyntiä eikä nypytä mihinkään. En tiedä noista uudemmista, mut ei kuulosta normaalilta. - lacrits68 - 08-03-2012 moi! Noniin....paketti saarilta tuli ja eikun remppahommiin! siitä flektin remmistä ERR5579 oli just se mun remmi! Ja remmi vaihtoon! Oli tainu tulla tunnit täyteen? :roll: ![]() ja sitten ei sitä viskoflektiä irti sitten millään...hihna paikalleen kaikestya huolimatta...loppu rytäkässä sitte tietty yks siipi flektistä poikkI! :roll: No ajattelin vaihtaa samalla tulpat, ku käret ny oli jo p....aaset...no eilen hankittu tulppahylsy esiin ja PERKELES... :twisted: :evil: :twisted: :evil: hylsy 3/8 ja ko koko ei satu olemaan 1/4 ja ½ tuuman setti löytyy! eli jäi sitte nekin vaihtamatta! ei ollu oikein "Mun päivä" tänään(kään) positiivista tässä on se että alkaa roppa jo olemaan "Kisakunnossa" eli voi jo auton alla makailla" ![]() Milläs mä sen flektin oiken saan irti??? 36 ISO avain on ja "vastaanpito" työkalukin on...onko nyt vai kysessä se että on liikaa velliä hauiksessa? :roll: :oops: //Janne - HNT - 08-03-2012 Kai sä väännät sitä oikeeseen suuntaan? En nyt vinoile mutta kun itsellä kävi ainakin vanhanaikaiset...
- lacrits68 - 08-03-2012 moi! Flekti pyörii vastapäivään...ite tempuillu sen flektin kanssa myötäpäivään! //Janne - Allu - 08-03-2012 No kokeile napauttaa toiseen suuntaan. - lacrits68 - 09-03-2012 moi! Moottorin kannakkeet näyttävät aika orginaaleilta=aika surkean näköisessä kunnossa! Posti toi uudet....onko noiden vaihdossa jotain huomioitavaa tai kikkaa millä ne vaihtuu "helposti" ( paitsi korjaamolla)? //Janne - lacrits68 - 24-03-2012 moi! Voikos nuo kallistuksen vakaimet ottaa pois ja laittaa rumulooraan? Vai tuleeko discosta "ajamaton" maantiellä? //Janne - armas - 24-03-2012 Tuskin siitä sen ajamattomampi tulee kuin niistä harvoista RR Classic:eista, joista ne on pois napsittu. Hyvät jouset (uudet alkuperäiset tai HD, käytetytkin) kun on alla niin eiköhän tuo tiellä pysy...asiallisesti. Fenix - mtk71 - 26-03-2012 Moi, kyllä ne vakaimet joutaa heittää pois jos alustan osat vaan muuten on kunnossa. Mulla kun on OME:n 2" korottava sarja niin meinas olla maantiellä jopa turhan kova vakaajien kanssa. Ensin poistin takaa ja kun olin todennut ettei ajo-ominaisuudet siitä huonontunu niin sit otin edestäkin. Toki nyt oon havainnut että on joitakin mutkia kyläteillä joihin ei kannata moottoritienopeudella painaa -Miika- - lacrits68 - 26-03-2012 moi! OK! Tarvinnee kokeilla! Saahan ne sinne sitte takas jos siltä tuntuu! ![]() //Janne - series3kalle - 27-03-2012 Ja Miikallahan taitaa olla hieman painavampi tuo oikea jalka. Pari kertaa oon meinaan joutunu ohituksen kohteeksi pololla kun on vilahtanu disco ohi... :wink: |