Rover Ystävät ry Keskustelupalsta
Ensimmäinen Defender - Printable Version

+- Rover Ystävät ry Keskustelupalsta (https://roverfriends.fi/palsta)
+-- Forum: Autot ... (https://roverfriends.fi/palsta/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Forum: Land Rover (https://roverfriends.fi/palsta/forumdisplay.php?fid=14)
+--- Thread: Ensimmäinen Defender (/showthread.php?tid=3103)

Pages: 1 2

- JuKu - 14-02-2013

pete Wrote:Tultakin saattais onnella löytää...http://www.kvd.se/
En kyl koskaan ole siellä Defeä nähnyt, Rangeja on kyllä ollut.

https://www.kvd.se/sv/auktion/konkursbon-avveckling/land-rover-defender-90-25-td5-cswsw-hellader122hk-2002_566882.html

- Guest - 14-02-2013

frozen Wrote:Terkut vaan täältä pohjoisesta. Uusi foorumilainen laittelee ensimmäistä viestiään.

Tervetuloa joukkoon Smile

frozen Wrote:Hankin sen pk-seudulta ja toin sen tänne ylä-Lappiin.

Yleensä yritetään siirtää autoja toiseen suuntaan ruosteettomuuden toivossa mutta kai se noinkin menee... Confusedhock: :mrgreen:

Andy

- frozen - 15-02-2013

Kiitosta vaan L-Andy ja castillo.

Pitää vähän yrittää tasapainottaa laatuautojen virtaa sinne etelään ja tuoda sitten vaihtoehtoisesti etelän parhaimmistoa pohjoiseen Smile Defessä näyttääkin olevan asiallinen ruostesuojaus tehtynä eli etelän suolat ei ole päässeet tekemään pahojaan tähän yksilöön ollenkaan. Hyvä niin!

castillo. Vedät ilmeisesti Defelläsi myös asuntovaunua? Millainen Defe on veturina. Defen omat peilit ei varmaan riitä leveän vaunun kanssa? Mulla on tosin asuntoauto, mutta olen kyllä miettinyt että nyt kun on hyvä vetoauto(?) niin voisi vaihtaa asuntoauton vaunuun? Yhdistäisi ikään kuin molemmat harrastukset...

- vesku - 15-02-2013

Tervetuloa joukkoon!
Onkos tuo "jaffathenesteen" eli Jeanin vanha auto?

- castillo - 15-02-2013

Vaunua vedän defellä paljon. n.10tkm vuodessa ja tykkään defestä vetohommassa. Iso on vaunu mutta defe sen edessä oikein kotonaan. Omat peilit ei riitä 250 leveälle detskulle ja lisäpeilit on välttämätön hankinta. Lisäpeilit oli alkuun hukassa, kunnes hoksasin emuk merkkiset asuntovaunun "universal" peilit jatkovarrella. Ne saa defen peilin varteen tosi kätevästi kiinni ja näen koko vaunun kyljen. Voimaa kaipais ajoittain hiukan lisää etelän ja pohjoisen piiiiitkissä ylämäissä reilun 2 tonnin talon hinaamisessa, pumassa se asia lie väännön osalta sopivampaa. Mutta tykkään defestä veturina. Menee kuin juna ja ajaminen rentoa kun ei vaunu vie autoa. Matkaamme mieluusti maisemien ja vaihtelun vuoksi pieniä maaseutu yms teitä aina kun mahdollista (siis valtaväyliä välttäen) ja siellä defe on kotonaan vaunun kanssa ja ilman. Oishan se mukava joskus vaunuillessa tavata toinenkin defe yhdistelmä. Ei muuta ku as-auto myyntiin ja vaunua tilalle 8) :lol:

- rejouni - 16-02-2013

Tervetuloa palstalle Frozen. Mukava, että muitakin pohjoisen asujia on palstalla.
Isekin olen suunnittelemassa vaunun hankintaa Defenderi perässä kiskottavaksi. Tähän mennessä kiskottu kaikkea muuta mukavaa (rakennustavaraa, polttopuurankoja, kelekkaa, mönkkäriä jne).
Ihan samaa mieltä en ole tuosta Defenderin lämpimyydestä kuin arvoista kanssapalstalaiset, mutta ehkä olen vaativaisempi ja kylmänarempi :lol:

Ps alla on jo reilu120 tkm defenderiajelua, ja matka jatkuu...

- VelociPertti - 16-02-2013

Yo!

Vain hieman Ivaloa etelämpänä löytyy myös 05nen 110. Ei kiskota vaunua, ajellaan vaan valkoisten koirien/harrastusvälinneiden kera huonoja ja vähä parempia teitä. Ei ongelmia pakkasillakaan kun pukeutuu oikein.

Pertti

- frozen - 18-02-2013

Moro vaan kaikille ja kiitos kovasti mukavasta vastaanotosta.

vesku: Jep, jep. Samasta autosta puhutaan eli Jeanin vanha kärry on siis nyt mulla

castillo: Sulle tuleekin hyvin kilometrejä myös vaunun kanssa. No sitähän varten nuo on tehty että niillä liikutaan Smile Tuo peilihomma mua ehkä tuossa eniten askarrutti, mutta jos olet hyvät löytänyt niin minun pitänee kokeilla niitä kanssa. Kuhan nyt hankin sen vaunun ensin... Onhan iso vaunu Defen takana aika komia näky ja varmaan siinä tassu nousisi aika isosti jos vastaava yhdistelmä tulisi vastaan Smile Pistän siis asian harkintaan ja kerron kyllä täälläkin jos vaunuun päädyn.

rejouni: En ole vielä testannut Defen vetokykyä millään vermeellä mutta luulen että mitään ongelmia sen kanssa ei ole. Jos meitä Defellä ajavia karavaanareita on enemmänkin niin pitänee varmaan laittaa joku oma topic pystyyn ja vaihtaa siellä kuulumisia ja kokemuksia. Ideaa?

VelociPertti: Sen verran tulee pyssykylässä käytyä että saatamme hyvinkin törmätä jossain. Noihin sun molempiin harrastuksiisi Defe onkin varmasti oiva peli. Itsellä usein kanssa pari rekkua kyydissä mukana.

- castillo - 18-02-2013

frozen Wrote:...Onhan iso vaunu Defen takana aika komia näky ja varmaan siinä tassu nousisi aika isosti jos vastaava yhdistelmä tulisi vastaan Smile

Tästä onkin kokemus. Ihan meinasin häkeltyä toissakesänä kun toistaiseksi ainoasta vastaan tulevasta karavaanari defestä (ulkomaalainen) nousi käsipystyssä puoliukkoa ikkunasta pihalle ainakin kolmesta ikkunasta samaan aikaan. Ihan säikähdyin alkuun.

Ja nelostiellä eräs vanhanliiton karavaanari morjensti 124-mersustaan vanhaa fendiään hinaten kesäyönä niin näkyvästi että peili meinas hänen lapaseen kolahtaa. Siinäkin oli komeesti miestä auton ulkopuolella. Tollanen nostaa väsyneenkin reissaajan fiiliksen tappiin.

- siipimies - 18-02-2013

Onko kukaan käyttänyt tällaisia: http://www.paddockspares.com/defender-mirror-with-extended-wolf-type-arm.html
Saattais olla ihan kivatkin kärryn tai vaunun kanssa.

- castillo - 18-02-2013

Nuo ajattelin alkuun laittaa vaunuilua ajatellen, mutta ei varren pituus riittäny kun mittailin. Yheellä defellä ajoin missä sellaset (tai vastaavat) oli ja niissä oli vielä isot peilit, hyvin näkyi taakse. Mutta ne tärisi ärsyttävästi pyykkilautasoratiellä.

- Kaskela - 02-03-2013

Kävin Virossa katsomassa yhtä Defeä, mutta oli minun silmään ruosteinen. Ei siis mitään ihmeellistä, mutta kun katsoin pultteja ympäri autoa ja pohjaa niin ruostetta oli siellä täällä. Myyjä sanoi, että on ihan normaalia ja että defenderit menee muutamassa vuodessa ruosteiseksi. Onko asia näin ja saako ruosteen jotenkin pois? Auto oli vuoden 2008 vuosimallia ja kauempaa katsoen todella hyväkuntoisen oloinen.

- Guest - 02-03-2013

Syy taitaa olla täysin puutteellinen ruosteensuojaus. Ei se viidessä vuodessa on voinut ruostua käyttökelvottomaksi!

Andy

- rejouni - 02-03-2013

Jos vm 2008 auto on runsaassa ruosteessa, on se mielestäni ollut hieman huonolla huolenpidolla. Itselläni on vm 2007 Defe ja siinä ei ole ruostetta.

Ilmeisesti on eri koulukuntia, mitä tuolle ruosteelle voisi tehdä:
- Hiekka / lasikuulapuhallus ja massaus
- Puhdistus ja huolellinen massaus ruosteen päälle (hapettomaan tilaan), jos on vain kerrostumatonta ohutta pintaruostepölyä
- Oljyn, terven tms laitto alustaan
- Antaa olla

- Kaskela - 02-03-2013

ok, näin arvelinkin. Täytyy jatkaa etsintää, jos tulisi parempi vastaan.

- castillo - 02-03-2013

Minun defe on nyt 105tkm ajettu vuodelta 06 eikä se ole ruosteessa. Ei ollut ostettaessa eikä nyt. Itse teetin ruostesuojauksen heti ostettuani, niin kuin aina ennenkin autohankinnoissani minulle "uuden" auton ostettuani. Mutta etulamppujen metallikehät oli ruosteessa ja ne uusin heti vaikka ei niin oleellinen puute ollutkaan.

- Kaskela - 02-03-2013

Todella hyvä tietää, ei siis kannata astua tähän ansaan.

- Kaskela - 22-04-2013

Näkyy olevan todella vaikea löytää 08 vuoden 110 defeä, johon mahtuisi 7 henkeä eikä olisi ruosteessa tai muuten pommi. Muutamaa olen käynyt katsomassa ja netissä viettänyt muutamankin tovin nyt liki puoli vuotta. Onko hyviä ideoita mistä voisin yrittää tai miten kannattaisi edetä, kaverinkin saa ilmiantaa, jos joku on myyntiaikaisessa.

- castillo - 22-04-2013

Niin. Aika vähänhän niitä noin yleensä ottaen on varmaankin rekisteröity suomenniemelle ja vielä vähemmän 7-paikkaisena, ja ne mitä sitten on, niin eivät ole myynnissä. Pitkään meni omanikin "viimeisien 9-paikkaisten" etsimisessä ja etenkin löytämisessä. Ja kun tätä on parisen vuotta mieleisekseen rakennellut ja parannellut niin ei voi edes kuvitella myymistä. Luulen, että en ole ainoa, joka kokee samalailla asian.

Mutta se täytyy kyllä todeta että erittäin vähän on ollut 7-paikkaisia defendereitä myynnissä viimeisen vuoden aikana. Mieleen tulee yksi musta, joka oli pariinkin otteeseen metroautossa tampereella, hyvin lyhyen aikaa kerrallaan.

Mutta älä luovuta, omanikin tuli ihan puun takaa siinä vaiheessa kun ei enää edes odottanu sellaista olevankaan, sitten pitikin iskeä kiinni oitis. Ja kun jälkeen päin asiaa muistelee, niin se tulikin sitten parhaalla mahdollisella hetkellä omistukseeni mitenpäin vain asiaa ajatteleekin. Rouva, joka oli asiaan hyvin hitaasti lämmennyt, suli kerrasta kun seuraavana aamuna auton kotiin tulon jälkeen oli talven pahimman pyryn jäljiltä pakkosauma liikahtaa asioille ja keli ei ollutkaan este. Siitä lähtien on ollutkin auton suhteen kauniimman puoliskon "asenteellinen" myötätuuli jopa varustelun suhteen :lol:

Kattoteltasta haaveillaan

Bloketissa noita on jonkinverran enemmän tarjolla, sieltä meinasin itsekin lähteä kruunut taskussa hakemaan.

- hanes - 23-04-2013

Autoscout 24:tä löytyy!
Saksan tuonti on helppoa kuin heinän teko ja matka on kiva seikkailu.

- vesku - 23-04-2013

Itse löysin omani ihan tuurilla Suomesta. Suunnittelin jo ulkomailta hakua, mutta onneks tärppäs ja läheltäkin vielä Big Grin

Suosittelen katsomaan netistä ainakin:
Www.Mobile.de (Espanjassa Martin Rojasilla paaljon hyviä defendereitä, jonka saa pientä korvausta vastaan sen värisenä kuin haluaa)

Www.Blocket.se (nytkin muutamia sopivia pelejä tarjolla)

Www.Auto24.ee (Viron Inscapella ainaskin yks sopiva)