Rover Ystävät ry Keskustelupalsta
Ramin V8 soft top/pickup series 3 109" hässäkkä - S3 - Printable Version

+- Rover Ystävät ry Keskustelupalsta (https://roverfriends.fi/palsta)
+-- Forum: Omat fixaukset ja vastaavat (https://roverfriends.fi/palsta/forumdisplay.php?fid=102)
+--- Forum: Series mallit (https://roverfriends.fi/palsta/forumdisplay.php?fid=103)
+--- Thread: Ramin V8 soft top/pickup series 3 109" hässäkkä - S3 (/showthread.php?tid=3404)

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13

- rami-mli - 27-08-2013

Käytän itse. Sekin on lähes uuden veroinen. Melko hyvältä näyttää kaikki muukin

- Kaitsu - 27-08-2013

Joo, sen minkä kuvista näkee niin runko on tosiaan hyvässä kunnossa Confusedhock:

- Pertsa - 27-08-2013

Pakoputkikin taitaa olla alkuperäinen :o

- rami-mli - 27-08-2013

Pertsa Wrote:Pakoputkikin taitaa olla alkuperäinen :o

siltä näyttäis. onko tarvetta?

tuolla lisää kuvia tästä projektista http://s260.photobucket.com/user/rampe13/library/lantikka/Land%20Rover%20Series%203?sort=3&page=1

- Pertsa - 27-08-2013

Kyllä, mutta kiisselissä on erilainen pakojärjestelmä. Mulle on tulossa enklannista uusi setti.

Voisi joskus taas tulla lyhyesti katsomaan projektia... hurahtaa sitten taas tunti jutellessa :lol:

Meikäläinen sai tänään viritettyä ohjauksen paikoilleen.

- rami-mli - 27-08-2013

Pertsa Wrote:Kyllä, mutta kiisselissä on erilainen pakojärjestelmä. Mulle on tulossa enklannista uusi setti.

Voisi joskus taas tulla lyhyesti katsomaan projektia... hurahtaa sitten taas tunti jutellessa :lol:

Meikäläinen sai tänään viritettyä ohjauksen paikoilleen.

tuu vaa, kolistellaan runkoa. ja meikäläisen pitäis tulla kopioimaan etutankin kiinnike ja lavan kiinnikkeiden paikat ja mallit

- Guest - 27-08-2013

Mulla on projektisivulla ja picasassa jotain kuvia siitä tankkivirityksestä. Tarvitset runkopätkän Briteistä, ei oikeastaan muuta. Taisi takimmaiset kiinnitysreiät löytyä valmiina rungosta...

Andy

- rami-mli - 30-08-2013

L-Andy Wrote:Jos £35 riittää voit pitää itseäsi onnekkaana

kyllähän se tuli tolla hintaa perille Big Grin ainut vaan ettei se taida käydä serieksen lootaan Cry

[Image: 20130830_164226_zps023f1952.jpg]

- Pertsa - 30-08-2013

Mikäs siinä on siis vialla? Muuta kuin ettei se sovi?

- rami-mli - 30-08-2013

Ei käy pulttijako laatikon luolelle. Saattas olla mahdollista modata kuntoon

- Guest - 30-08-2013

Eikös sitä myyty sulle nimenomaan sellaisena, Serieksen laatikkoon sopivana, vai menikö multa nyt jotain ohi?

Andy

- rami-mli - 30-08-2013

L-Andy Wrote:Eikös sitä myyty sulle nimenomaan sellaisena, Serieksen laatikkoon sopivana, vai menikö multa nyt jotain ohi?

Andy

kyllä se piti seriekseen nimenomaan käydä, 2, 2a ja 3 malleihin. otin yhteyttä myyjään mutta ei ole vielä vastannut. edellisten myyntien palaute on 100% positiivista joten ei varmaan mistään huijarista suoranaisesti ole kyse, ehkäpä inhimillinen erehdys/väärä luulo. eipä stressiä, tosta pystyy kyllä pultti jakoa muuttamalla muokkaamaan käypäsen mutta mietitään vielä ennenkuin lastu alkaa lentää 8)

- Guest - 30-08-2013

Tai sitten epähuomiossa lähettänyt väärän kopan... Meneekö yksikään pultti oikein, vai onko siinä peräti kehän läpimittakin väärä?

Andy

- rami-mli - 30-08-2013

L-Andy Wrote:Tai sitten epähuomiossa lähettänyt väärän kopan... Meneekö yksikään pultti oikein, vai onko siinä peräti kehän läpimittakin väärä?

Andy

kehäkin on väärä. kuvan mukainen se kyllä on. jos siitä ottais kaikki pinnapultit irti, sorvauttas reiän sentin isomaksi, serieksen laatikkoon sopivaksi niin olisi helppo tehdä uudet reiät pinnapulteille ja se olis siinä

- Guest - 30-08-2013

Pahus, odota nyt myyjän kommenttia ennenkuin sorvaat kopan palautuskelvottomaksi.

Andy

- rami-mli - 30-08-2013

myyjä hyvitti koko ostoksen posteineen ja kertoin olevansa pahoillaan vaivan näöstä ja hyvin vahvasti siinä uskossa että seriekseen se on. onko ykkös serieksessä myös sama jako? melko reilua kuitenkin. osa jää siis mulle ilmaseksi. toisaalta, olisin toiminut itse samoin.

- Guest - 31-08-2013

Käynnistä sorvi, ja jos saat siitä käyttäkelvollisen palan maksa jotain myyjälle! Smile

Andy

- Guest - 04-10-2013

Svante teki salapoliisityötä:

http://ollr.createaforum.com/technical-tips-questions/4-syl-and-6-syl-gearbox/

http://engine-conversion.com/

Andy

- rami-mli - 29-10-2013

niin toi sovitehan käy series ykkösen laatikkoon yhtä pinnapulttia lukuun ottamatta. olen kytännyt ebaystä mutta ei ole tullut sopivia sovitteita vastaan. taidan kohta antaa sorvarille käynnistys käskyn. kevyttä suvantoa tämän projektin kohdalla mutta ei mitään kyllästymistä ole kuitenkaan havaittavissa Big Grin

- rami-mli - 11-12-2013

svantelta sain eilen mukaan series 2 kytkinkoppa jossa on laatikon sisäänmenoakseli paikallaa. tarkoitus olis laittaa väärä sovite sorviin ja katsoa mitä tapahtuu. ehkä jopa veekasin ja serieksen laatikon yhdistyminen :wink:

- rami-mli - 12-12-2013

eilen mittailin jotta kyllä tosta saapi sorvailtua käypäsen sovitteen. ainoastaan vaihteiston sisäänmeno akselista pitää sorvata tavaraa pois kun rangen silmälaakeri on pienempi kun serieksen. kampuraa tuskin kannattaa alkaa sorvaamaan suuremmaksi. onkos kellään mitata minkä kokoinen serieksen kytkin asetelma on ulkomitoiltaa?

- Kaitsu - 12-12-2013

rami-mli Wrote:kun serieksen silmälaakeri on pienempi kun serieksen.
:mrgreen: :lol:

- rami-mli - 12-12-2013

Kaitsu Wrote:
rami-mli Wrote:kun serieksen silmälaakeri on pienempi kun serieksen.
:mrgreen: :lol:

hohohooo :lol:

- Kaitsu - 09-01-2014

Mitäs tälle "rojektille" kuuluu? Onko edennyt?

- rami-mli - 09-01-2014

Kaitsu Wrote:Mitäs tälle "rojektille" kuuluu? Onko edennyt?
tunti sitten vein vaihteiston sovite palan sorvarille. pesuhuone/sauna/kodinhoito/omakotitalo remontti on ottanut nyt vähän aikaa :lol:

mutta kyllä tämä tästä etenee.

- Pata - 09-01-2014

Mulle kanssa tollanen 33 tuntinen vuorokausi!

- Guest - 09-01-2014

Mulle kanssa parikin kappaletta niitä... Rami voi kuljettaa ensi viikolla kun käy sumpilla :mrgreen:

Andy

- rami-mli - 18-03-2014

sain tänään huudettua tähän ihan oikeanlaisen sovitteen ja silmälaakeri sovitteen kanssa, käyttämättömät. toivottavasti sopii paikalleen. tämä projekti saattaa kohta muutenkin liikahtaa eteenpäin vauhdikkaammin.

- rami-mli - 26-03-2014

adaptor plate ja spigot bush adaptor saapuivat. adaptor plate sopii mutta spigot bush adaptor ei mene ihan bolt on. puslan keskireikä on jostain syystä 19mm kun serieksessä on 22mm. sorvissa siivu pois eli ei ongelmaa. saas nähä jos viikonlopun aikana käyttäis veekasia konehuoneessa sovitusmielessä. [Image: 20140326_173159.jpg]

- rami-mli - 29-03-2014

Kertokaapas että millä osilla kannattaa rakentaa tähän seriekseen tehostettu ohjaus? Jos jollakin on myydä siihen osia niin laittakaahan viestiä. Myös pienet pakosarjat kelpaa. Missäs mallissa lähtö on yhdellä putkella per puoli. Nyt ovat sellaiset josta tulee kaksi reikää puolelta.