![]() |
|
Rangen kulutus - Printable Version +- Rover Ystävät ry Keskustelupalsta (https://roverfriends.fi/palsta) +-- Forum: Autot ... (https://roverfriends.fi/palsta/forumdisplay.php?fid=4) +--- Forum: Range Rover (https://roverfriends.fi/palsta/forumdisplay.php?fid=13) +--- Thread: Rangen kulutus (/showthread.php?tid=565) Pages:
1
2
|
- jvaho - 20-01-2010 Seuraan kulutusta. Mulla vanhempi vie 13.5-18l/100km luonnollisesti suuresti ajosta riippuen, tietysti maantiellä rauhallisessa ja ennen kaikkea tasaisessa ajossa vähiten. Ennätys on hiukan alle 13ltr. Veneen kanssa ja nurkka-ajossa heti 16-19ltr. Ajon laatu tuntuu vaikuttavan eniten, liikennevalokiihdyttely näkyy heti. Säädöillä voisi varmasti vaikuttaa suuresti kuten SuffixA tuossa ylempänä jo toteaa, mutta missäs hemmetissä tätä säädättäisi..?! Nyt auto on käynyt loppukesästä harmittavan huonosti, pakokaasu haisee ja tyhjäkäynti on onnetonta. Säätöön pitäisi saada nyt ensihätään, mutta pelkään että kaasuttajat ovat kuluneet. 2000-luvun alussa muutamia vuosia ollut 3.9efi automaatilla vei keskimäärin 13.9ltr/100km (n. 50 000km:n keskiarvo). Sillä pääsi matka-ajossa alle 12 litran jos piti matkanopeuden 80-90km/h sa. Nykyisestä 3.9efistä ei vielä kunnollista mitattua mutta liikkunee siinäkin 14 litran paikkeilla.
- SuffixA - 21-01-2010 Eikös teillä siellä ihan lähiseudulla ole paja, josta tarvittavat mittauslaitteet löytyy :?: :wink: . Jos kaikki on kunnossa, reagoi moottorin käynti ihan pieneenkin seoksen säätöön välittömästi. Näissä mun Zenith-Strömbergeissä säätö tehdään vielä ulkopuolelta. 1/6 säätöruuvin kierrosta tuntuu jo käynnissä.Kaasuttimia voisi varmaan testailla jollain vuototesterillä moottorin käydessä. Eikö näihin saa vielä korjaussarjojakin :?: . - Ahosensetä - 21-01-2010 Poistettu, syytä voi miettiä - SuffixA - 21-01-2010 Netistä voi yrittää etsiskellä kuitenkin. Onhan noita käytetty muissakin autoissa. Tietysti eri tyyppejä on useita eli tarkkana saa olla. Tuurilla voi löytää paremmat käytetyt tai ainakin osia .Sitten on pakon edessä siirryttävä Weber / Holley -linjalle . Valmiita satseja on tarjolla tosin hintaakin on :? .
- jvaho - 21-01-2010 Juu mulla sama, eli säätö tehdään pohjasta käsin. Olen joskus koittanut säätää itse mutta en hyvin tuloksin. Mutta säätöpaikkoja ei tosiaan enää noin vain löydä. Vielä viisi-kuusi vuotta sitten oli vanhan polven säätäjiä ja vehkeitä useammallkin asemalla, Kaarinassakin, mutta nyt ne ovat huomattavasti tiukemmassa. Täytyy aktivoitua säätöpaikan etsimiseen ja koittaa vielä säädöillä saada käynti kivaksi - jos vaikka välttäisin kaasuttimien vaihdoin! - kaldo - 22-01-2010 Pari säätöpaikkaa tulee itsellä mieleen, joissa pitäs olla vehkeet ja taito kahden muuttuvakurkkusen kaasarin kalibroimiseen ja säätämiseen. Tampereella Pakokaasuanalyysi ja Nurmijärven shellillä Pispalan Tommi. Tommi on ajanut aikanaan paljonkin kisaa Rangella. Toisaalta noita samoja kaasareita on ollut maailman sivu Volvoissa ja Saabeissa, joten myös niissä pajoissa voisi tuota knowhowta löytyä. - Mikki3011 - 24-01-2010 Ja päivitystä Hyvinkäältä... Pakkaskeleillä (-20*C) ja 2.5km ajomatkaa --> kulutus "pompannut" tuonne 30/100km! hock: Ja koeajo Helsinki - Hyvinkää (64km) ja polttoainetta (98E) katosi n. 40 litraa, kun ajonopeus oli 40km ajan n. 170km/h :roll: :roll: Joten KYLLÄ MAISTUU kun ANTAA MAISTUA!!! :wink: :wink: - TimoV - 24-01-2010 Pariakymppiä näkyy vievän näillä keleillä (-20 ja alle, nytkin näköjään -28 ) munkin ajossa. Ihmekös tuo - pirusti niveliä ja öljyjä lämmitettävänä... - Mikki3011 - 28-01-2010 TimoV Wrote:Pariakymppiä näkyy vievän näillä keleillä (-20 ja alle, nytkin näköjään -28 ) munkin ajossa. Ihmekös tuo - pirusti niveliä ja öljyjä lämmitettävänä... Mulla on nivelet IHAN jäässä, kun rattiputkesta puhaltaa "viileetä" just sit suoraan onnex polville!!! :roll: :roll: :roll: :lol: :lol: :lol: hock: hock: hock:
- SuffixA - 08-02-2010 jvaho Wrote:Nyt auto on käynyt loppukesästä harmittavan huonosti, pakokaasu haisee ja tyhjäkäynti on onnetonta. Säätöön pitäisi saada nyt ensihätään, mutta pelkään että kaasuttajat ovat kuluneet.* Tosta vaan ihan vinkkinä, että "jusku1" myy ´70-luvun Rangen Zenithejä imusarjoineen OD:n osien myyntipalstalla, 100 eur .Kaveri huomasi tuon ilmon siellä sattumalta ja kysyi, että olenko kiinnostunut. Tuli vaan mieleen, jos tarvetta ilmenis siellä päin :wink: . - jvaho - 09-02-2010 Kiitti vinkistä! Mutta myy missä..? - Allu - 09-02-2010 jvaho Wrote:Kiitti vinkistä! Mutta myy missä..? Olisko tuo: http://www.overdrive.fi/ - SuffixA - 09-02-2010 Se on se "overdrive.fi". Sehän on se USA-autojen palsta. Tuo kaveri ei vain ole tullu ajatelleeksi, että kannattais ehkä ilmoitella niitä Zenithejä vaikka täällä :!: . Vanha tuttava liikuskelee sillä palstalla silloin tällöin, kun ajelee Cherokeella... :wink:Se on siinä "Myydään osat ja tarvikkeet" -palstalla. Aika alussa. Kuvat on mukana. Ei ehkä kaukana sieltä teiltä, kun ilmoittelee "Turunmaata" paikkakunnaksi .
- Ahosensetä - 09-02-2010 Poistettu, syytä voi miettiä - SuffixA - 09-02-2010 Tuskinpa millään :!: . Kannattaa ainakin huomioida hinnassa .
- jvaho - 09-02-2010 Juu kiitos. Pistin viestin. Länsi-Turunmaa on hieman laaja käsite, mutta aika kulmilla on. - Tom-ppa - 20-04-2010 Uutena Range-kuskina on tullut sivusilmällä seurailtua 3.9sin kulutusta...ja nyt kyllä tuntuu että onhan hän vähän liian janoinen :evil: Mutupohjalta tuntuu että sekalaisessa ajossa kevyellä kaasujalalla ei 20l satasella riitä, pitäänee mittailla tarkemmin gps:illä Onkohan vielä "normaalin" rajoissa :?: :roll: - SuffixA - 20-04-2010 Isolta vaikuttaa tuo kulutus . Varsinkin, kun sanoit, että "kevyellä kaasujalalla". Seuraile tarkemmin jonkin aikaa, ja kurkistele säätöjä sitten, jos ei käynnissä muuten ole moittimista. Saahan sillä tietysti menemään... :wink:
- jvaho - 20-04-2010 Suurehko kulutus mutta minusta vielä normaalin rajoissa - painava automaattivaihteinen Range on janoinen kaupunkiajossa. Kulutus on pikkuautoja selvemmin ajo-olosuhteista kiinni; moniakaan liikennevaloja ei tarvita ja kulutus nousee päälle viidentoista litran satasta kohden. Oma uudempi RRC on tuolla 3.9:lla ja kyllä se heti 15-16 litraa/100km vie jos 10-20%:kin ajomatkasta on taajamassa. Lyhyt taajama-ajo vie tietysti eniten, varmasti sen 20l/100km. Sen enempää on jo vaikea normaaliajolla saada palamaan! Rauhallisessa matka-ajossa kulutus sitten putoaa selvästi alle viidentoista, unelmaoloissa jopa alle 11 litraan/100km. Mutta kuten tästäkin keskusteluketjusta voi lukea, suurimmalla osalla RRC-kuskeista arkikulutus pyörii 14-15 litran/100km tuntumassa. Koita pidempi maantiepätkä..?! - Tom-ppa - 20-04-2010 Pitää tutkailla tilannetta kun tulee ajettua "puhdasta" maantieajoa :wink: , olin kuvitellut kulutuksen sijoittuvan 15-20l välimaastoon, nyt on auton omalla matkamittarilla mittailtuna mennyt yli 20l tod. rauhalisessa ajossa. Mutta pitää ottaa gepsi mukaan ja ajella lisää
- Tom-ppa - 24-05-2010 Tom-ppa Wrote:Pitää tutkailla tilannetta kun tulee ajettua "puhdasta" maantieajoa :wink: , olin kuvitellut kulutuksen sijoittuvan 15-20l välimaastoon, nyt on auton omalla matkamittarilla mittailtuna mennyt yli 20l tod. rauhalisessa ajossa. Mutta pitää ottaa gepsi mukaan ja ajella lisää Nyt on ollut retkeilygepsi kyydissä jonkun aikaa ja lukemat näyttääkin paremmilta 15-17 väliin juo sadalla(nurkka-ajoa 20% maantietä 80%) - AVRO - 24-05-2010 Tom-ppa Wrote:Tom-ppa Wrote:Pitää tutkailla tilannetta kun tulee ajettua "puhdasta" maantieajoa :wink: , olin kuvitellut kulutuksen sijoittuvan 15-20l välimaastoon, nyt on auton omalla matkamittarilla mittailtuna mennyt yli 20l tod. rauhalisessa ajossa. Mutta pitää ottaa gepsi mukaan ja ajella lisää Tuo näyttää jo hyvältä. Omani joi aikoinaan esikaupunki-kehäajossa 16-18, riippuen vähän lämpötiloista. Yli 20litran kulutus korjautui uudella tyhjäkäyntiventtiilillä, 23litrassa katkesi mun pelihermo... Tosin tyhjäkäyntikin oli jotain ihan muuta kuin 700. :? - Velar - 25-05-2010 Mun 3.9 ei ainakaan anemiaa potenut toissa kesänä.. Seka ajossa kulutus oli yli 35L ja sekin rauhallisella ajolla. Syy löytyi sitten virranjakajasta ja toinen vika askelmoottorista. Askelmoottorin puhdistus ja jakajan vaihto tiputti kulutusta melkeen 20L Ei ollut huono remppa. Kiitokset kuuluu Espoon "pienyrittäjälle" Kimmo Linnavuorelle.
- rejouni - 30-05-2010 Oliko kellään kokemusta v. 2002 4,4 l V8 bensarangesta (kulutus ja muutenkin). Näitä näyttäisi olevan pari myynnissä. |