![]() |
|
Panssari topic! - Printable Version +- Rover Ystävät ry Keskustelupalsta (https://roverfriends.fi/palsta) +-- Forum: Autot ... (https://roverfriends.fi/palsta/forumdisplay.php?fid=4) +--- Forum: Off Road (https://roverfriends.fi/palsta/forumdisplay.php?fid=15) +--- Thread: Panssari topic! (/showthread.php?tid=668) |
- oilywadder - 27-11-2009 Kuvassa southdownin discoI / RR classic tankkipanssari omassa rangessa. Hyvin istuu 8) - -Sami - 27-11-2009 Aikas samannäköinen kuin tuo Guardianin versio, mutta ilman tuota laser-leikattua logoa hock: ![]() http://www.guardianoffroadproducts.co.uk/ Hintaa näyttäisi olevan 209puntaa + rahti (alvista en nähnyt mainintaa??) - maddis - 27-11-2009 Tommonen kelpais, mut mä en mielelläni alkais turhaan maksamaan tuosta koukun paikasta, kun ei sille koukulle ole käyttöä. Luulisi noita jostain ilman koukunpaikkaakin löytyvän metallitankille, mut tuntuu olevan vain muovitankille muut paitsi koukulliset? - Angelo - 27-11-2009 Hieman asia edennyt. Joulukuun aikana autoja mittaukseen ja panssareiden suunnitteluun. Ainakin disco/range tankin suoja suunnitteilla. Defe 110 tankin panssaria myös suunniteltu ja keski panssareita myös. :!: Nyt kaikki muut ideat ja ajatukset ja kuvat esiin samaan syssyyn. :!: - Angelo - 27-11-2009 maddis Wrote:Tommonen kelpais, mut mä en mielelläni alkais turhaan maksamaan tuosta koukun paikasta, kun ei sille koukulle ole käyttöä. Luulisi noita jostain ilman koukunpaikkaakin löytyvän metallitankille, mut tuntuu olevan vain muovitankille muut paitsi koukulliset?Onko metalli tankki eri muotoinen kuin muovitankki? Luultavasti onnistuu tuohin tulevaan sarjaan lisätä koukku tai jättää pois. - maddis - 27-11-2009 Angelo Wrote:En tiedä onko erilainen, mutta tod.näk. se jollain tavalla on, kun se erikseen mainitaan?maddis Wrote:Tommonen kelpais, mut mä en mielelläni alkais turhaan maksamaan tuosta koukun paikasta, kun ei sille koukulle ole käyttöä. Luulisi noita jostain ilman koukunpaikkaakin löytyvän metallitankille, mut tuntuu olevan vain muovitankille muut paitsi koukulliset?Onko metalli tankki eri muotoinen kuin muovitankki? Luultavasti onnistuu tuohin tulevaan sarjaan lisätä koukku tai jättää pois. Kun saisikin tuon ilman koukunpaikkaa, mutta epäilen, että sen pois jättö ei ole joko mahdollista tai se nostaa entisestään hintaa. - jööran - 29-11-2009 Angelo Wrote:Hieman asia edennyt. Joulukuun aikana autoja mittaukseen ja panssareiden suunnitteluun. Ainakin disco/range tankin suoja suunnitteilla. Defe 110 tankin panssaria myös suunniteltu ja keski panssareita myös. Minulla on Defenderissä nuo kaikki. Niitä saa lainaksi mittauksia varten. Niiden keskinäisestä tarpeellisuusjärjestyksestä en osaa sanoa, mutta kyllä ne vain tekevät ajamisesta huoletonta hupia. - p - Angelo - 23-07-2010 Laitetaan taas tämä topic kartalle. Panssarit on valmiit, koe sovitus vielä ja sitten tilaamaan. Minun profiilissa on kuvia offipalstan puolella. http://forums.offipalsta.com/member.php?u=9815 Hinnat oli kanssa jossain, laitan ne tänne kun löydän. Kaikki panssarit muotoon prässättyjä ja vaatii hitsauksen ja sovituksen. Myös "avaimet käteen" tyylillä onnistuu. Materiaali oli raexia ja hitsaus onnistuu kotilaitteilla. Kiinnitys tapahtuu runkoon hitsattaviin erillisiin lattarautoihin jossa on kierteet, panssareissa reiät. Kiinnitys tapahtuu sivulta. Selvennykseksi vielä että: MINÄ EN NÄITÄ MYY TAI VALMISTA JOTEN SUOMALAISTEN OFFROAD KAUPPOJEN ON TURHA SUUTTUA MINULLE! Lisä kysymykset mielellään tänne. - Angelo - 23-07-2010 HINNASTO Range Rover ja Disco 1: - keulapanssari 130 euroa - keskipanssari 155 euroa - tankin panssari 150 euroa Land Rover Disco 2 - keulapanssari 133 euroa - keskipanssari 220 euroa (suojaa myös rungon molemmilla puolilla oleva ulkopuoliset säiliöt) - tankin panssari 165 euroa Defender 110 - keulapanssari 143 euroa - keskipanssari 180 euroa - tankin panssari 140 euroa - Jyrki J - 23-07-2010 Olisko noista Rangen panssareista kuvaa paikoillaan? Lähinnä kiinnostaa keskipanssarin ja keulan istuvuus (Lähinnä omiin sovelluksiin istuvuus ) - lacrits68 - 23-07-2010 Angelo Wrote:Selvennykseksi vielä että: Eikai ny kukaan moisesta hernettä nenään vedä??? Pisnes ku pisnes...! //Janne - Angelo - 23-08-2010 Panssareista kiinnostuneet saa tarjota autoaan koe sovitukseen suoraan panssareiden suunnittelijalle. Kesän kiireet ei ole laskenut autoja ja panssareita samaan paikkaan. Eli jos olet kiinnostunut panssarista nyt sen voisi saada valmiiksi sovitettua autoon. :!: :!: Soittakaa Isto Toola nolla viisisataa 518470 - maddis - 23-08-2010 Angelo Wrote:Panssareista kiinnostuneet saa tarjota autoaan koe sovitukseen suoraan panssareiden suunnittelijalle. Kesän kiireet ei ole laskenut autoja ja panssareita samaan paikkaan.Kysytään nyt ettei jää epaselväksi muillekaan. Hyvinkäällekö pitää tulla koesovittamaan vai missäpäin koesovitus tapahtuu? Itse en viikolla kerkeä, mutta viikonloppuna kyllä jos vain Range on ajokuntoinen
- Angelo - 23-08-2010 Huittisiin. Isto asustelee siellä, kannattaa soittaa ja sopia suoraan. - maddis - 23-08-2010 Angelo Wrote:Huittisiin. Isto asustelee siellä, kannattaa soittaa ja sopia suoraan.Nyt on sovittu sovittelut. - jas - 23-08-2010 Minä kävin aikoinaan Huittisista hakemassa kyseisen panssarin etukeppien suojaksi. Hitsauksen lisäksi vaati korvakkeen siirtämisen ja kun sitten halusin sinkitä levyn ja ajelin pari kertaa sen takia Auraan (ja kerran siis Huittisiin), ei tienestiä juuri kertynyt verrattuna Pajan hintoihin. Rakenne on sinänsä toiminut, mutta tulee ehkä turhan alas. Mutta oma loorani on siis 4 vuotta vanha konstruktio. - maddis - 23-08-2010 Katselin pajan sivuja, ja sieltä en äkkiseltään Rangeen tankinsuojaa löytänyt. Raidetangon suoja siellä kyllä oli, mutta hetken saa vielä säästää siihen. Tarpeeksi monta kertaa harjottelee tuota panssarin tekoa niin eiköhän se jossain kohden ala sattumaan kerralla kohdalleen.
- maddis - 08-01-2011 Laitetaans viestiä tänne, kun olis (taas) tarvetta panssarille. Keskipanssarille olis tarve Rangeen. Pari eri panssaria olen nähnyt joista on ajatuksia jo hieman tullut mimmoisen voisi omasta tehdä. Esimerkkejä ei ole koskaan liikaa ja jos jollain sattuu olevan myynnissä valmispanssarikin niin saa ehdottaa. Yksi panssari oli hieman kuin tankinpanssari, mutta tulee tuohon jakolaatikon kohdalle. Hieman vaan mietityttää kuinka se keittää massat pohjasta ja polttaa auton, kun vaimenninkin tulee sinne saman panssarin ja korin väliin. Siksi hieman avonaisempi panssari mietteissä. - MikaM - 20-01-2011 Omaani myös tuota tankinsuojaa jossain vaiheessa hankkimassa. Mietin kun tuossa RRCssä on tällä hetkellä vetokoukku. Kannattaako jättää se tankin yli poikittain kulkeva vetokoukun kiinnitys/tukitanko paikalleen ja rälläköidä loput pois.. onko tuosta mitään lisäsuojan arvoa vai onko turha paino matkassa joka vain hankaloittaa panssari asennusta? - maddis - 20-01-2011 Tai ostat sit semmoisen tankinsuojan johon saa vetokoukun kiinni. Edellyttää tosin sen alkuperäisen vetokoukun poistamista, mutta ei ole sitten tiellä maastossa se koukku. - MikaM - 20-01-2011 Mä en tarvii tohon vetokoukkua, joten voin säästää tässä kohtaa Se yksi kerta viidessä vuodessa, kun pitää jotain siirtää menee tolla Freelanderillakin ![]() Enemmän on tarvetta noille hinauspisteille
- maddis - 20-01-2011 Itse tein uuden takapuskurin palkista johon sitten laitoin tukevan hinauslenkin. Ei tartte kovin pitkälle auton alle kömytä kiinnittämään liinaa. ![]() Tässä kuva omasta tankinsuojasta. Puskurista puuttuu vielä se vetolenkki.
- MikaM - 25-01-2011 Oon nyt tässä katsellut ja ihmetellyt erilaisia valmis panssareita sekä itsetehtyjä.. Osassa valmis panssareita käytetään 8mm alumiinia ja osassa ihan vaan rautaa.. Kummin parempi? Käsittääkseni tuo alumiini tuolla vahvuudella ei ole merkittävästi kevyempää ja sen laatuluokituksissa on valtavia eroja. Joissain CT autoissa oli ilmeisesti 10mm alumiinia rauta kehikossa ja Mantecilta saa esim Classic Rangen ja Disco 1 & 2 etupanssaria rautakehikko- 8mm alumiini yhdistemänä. Eli kysmys kuuluu rautaa vai alumiinia? .. ja miksi? - maddis - 25-01-2011 Tuo mun tankinpanssari on 3mm terästä. Jotain kovemman luokan vielä, en muista sitä nimeä nyt. On ottanut osumaa kunnolla, mutta ei ole mennyt mutkalle. - MikaM - 25-01-2011 etit niitä keski panssarimalleja.. löysin tänään vahingossa tällaisen http://www.safari-equip.co.uk/index.php?page=150 - maddis - 25-01-2011 Ajattelin itseasiassa kysyä samalta tekijältä, joka teki tuon tankinpanssarin. Nyt kun koria on nostettu niin lämpöongelma ei ole enää läheskään niin suuri. Kyllähän tuo linkissäkin ollut äkkiseltään katsottuna näyttää ihan pätevältä. - MikaM - 25-01-2011 Toi on niin simppelin näköinen että ehkä kannattaa kopioda kun itse tekee en usko että on rahtien arvoinen tuotos, jos vertaa vastaavaan oma tekeleeseen
- series3kalle - 25-01-2011 Quote:Eli kysmys kuuluu rautaa vai alumiinia? .. ja miksi?Rauta ei tarraa kiinni vaan liukuu esteen yli kun taas alumiini puree kiinni... - maddis - 25-01-2011 MikaM Wrote:Toi on niin simppelin näköinen että ehkä kannattaa kopioda kun itse tekeeJuu, itse olen hieman kahden vaiheilla, että tehdäkö itse vai ostaako joku valmiste. Itse tehden tietysti saa semmoisen kuin sattuu tulemaan.
- MikaM - 25-01-2011 series3kalle Wrote:Quote:Eli kysmys kuuluu rautaa vai alumiinia? .. ja miksi?Rauta ei tarraa kiinni vaan liukuu esteen yli kun taas alumiini puree kiinni... 1-0 raudan hyväksi... Lisää tällaisia perusteluja
|