![]() |
|
Mikä hatuttaa just nyt? - Printable Version +- Rover Ystävät ry Keskustelupalsta (https://roverfriends.fi/palsta) +-- Forum: Autot ... (https://roverfriends.fi/palsta/forumdisplay.php?fid=4) +--- Forum: Yleistä keskustelua (https://roverfriends.fi/palsta/forumdisplay.php?fid=17) +--- Thread: Mikä hatuttaa just nyt? (/showthread.php?tid=1051) |
- -NewJuhani- - 16-02-2013 Siellä se olis ollut varmaan 3000€---> - Guest - 16-02-2013 Suutinjohtosarja (venttiilikopan alle tuleva) maksaa karvan alle 40€ kotiinkannettuna ja hyvällä tuurilla pärjää sillä eikä tarvitsekaan sitä ECU'un menevää, joka oli joitain satoja jos nyt en hirveän väärin muista. EDIT: Johtosarjan mielipuolinen hinta liikkeessä koostuu varmaan eniten työtunneista kun se ei ole ihan kahvitauolla tehtävissä oleva urakka... Andy - vesku - 16-02-2013 L-Andy Wrote:Ei se johtosarja niin kiesuksen kallis ole. Tuo Vesku autosi tänne niin vaihdan sen johtosarjan sulle tonnilla... :wink: :mrgreen: No jos noin halvalla suostuisit vaihtamaan niin tottakai Pitää putsata se ecun kotelo. - -NewJuhani- - 16-02-2013 Eka johto pitäis katkaista ennen liitintä ja tehdä apikoliitinboxi, johon öljyt jäis. Mut ton tekeminen pohjolan isossa tallissa ei oo viel iskenyt :roll:. Jää varmaan seuraavan omistajan harrastukseksi:oops: . Öljy pääsee ECU:lle asti, mut ei kai oo montaa Td5 ta josta olis se hajonnut.
- vesku - 16-02-2013 Jos tehdään kimpassa ni ois vertaistuki paikalla Lähden nyt talliin tutkimaan asiaa. Jos polttaisin tupakkia ni nyt ois hermosauhujen aika. jos ei tuu kuntoon ni sit vaihdan halvempaan V8 rangeen tai defeen. Prkle! - huithapeli - 16-02-2013 Huithapeli komppaa L-Andya. Omassa autossa oli juuri tälläinen öljyn aiheuttama ongelma johtosarjassa. Öljyä oli kartturinpenkin alla olevassa laatikossa ei nyt ihan lainehtimalla, mutta runsas kerros kuitenkin. Ongelman poistoon riitti suuttimilta lähtevän lyhyen johtosarjan vaihto. Sarja maksoi muutamia kymppejä (Pajalta) ja paikallinen monimerkkiasentaja vaihtoi sen parissa tunnissa. Epäilemättä koko sarjan vaihto on tolkuttoman kallista, mutta siihen ei pidä suinpäin ryhtyä -huithapeli- - vesku - 16-02-2013 Ai muutamia kymppejä! No sitte. Ei muuta ku pajalle ostoksille! - Kaitsu - 16-02-2013 No hatuttaa kun koko yön särki jäseniä/selkää eikä saanut nukuttua missään asennossa, aamulla vähän lämpöä :x - TimoV - 16-02-2013 Ostin jenkin... :oops: - Guest - 16-02-2013 TimoV Wrote:Ostin jenkin... :oops: Onko palautusoikeutta...? hock: :wink: Andy - kaldo - 16-02-2013 Kaitsu Wrote:No hatuttaa kun koko yön särki jäseniä/selkää eikä saanut nukuttua missään asennossa, aamulla vähän lämpöä :xKuulostaa normi salipäivän jälkeiseltä yöltä. TimoV Wrote:Ostin jenkin... :oops:Jenkki on hyvää. - Kaitsu - 16-02-2013 kaldo Wrote:Kaitsu Wrote:No hatuttaa kun koko yön särki jäseniä/selkää eikä saanut nukuttua missään asennossa, aamulla vähän lämpöä :xKuulostaa normi salipäivän jälkeiseltä yöltä. Tässä tapauksessa ei, ihan flunssa tai jotain muuta...tosin päivällä ei enää kuumetta, illalla taas vähä yli 37. Toivottavasti huomenna ei mitään, pääsis venemessuille ja Rover-ystäväpäiville Siuntion Tebikalle 8) - Guest - 16-02-2013 En pääse Siuntiolle... Vaimoke ja äitini olivat salakavalasti suunnitelleet iloista suurperhepäivällistä samalle päivälle. Törkeätä...Andy - Kaitsu - 16-02-2013 L-Andy Wrote:En pääse Siuntiolle... Yllätä heidät, kerro että ne pidetään tällä kertaa Siuntion lounas ja polttoaine sä :wink: :lol:
- Guest - 17-02-2013 Series saisi olla 9-paikkanen jotta kaikki mahtuisi, muuten mainio idea! ![]() Andy - -NewJuhani- - 17-02-2013 kaldo Wrote:Jenkki on hyvää. Ne tehdään Turkissa, suosi suomalaista ja syö ksylimaxia. - TimoV - 18-02-2013 L-Andy Wrote:TimoV Wrote:Ostin jenkin... :oops: No ei oikeestaan... Perhekoko alkaa olla vaan jo sellanen, että Grand Voyager alkaa olla melkein pakollinen. Ihan ei mukavuudenhalu Defeen taivu... - vesku - 19-02-2013 Moni asia hatuttaa. Laitoin defen myyntiin. - Kaitsu - 19-02-2013 vesku Wrote:Moni asia hatuttaa. No helkkari, Pata:lla oli sama homma aikasemmin, onnex perui - mieti ny vielä... :roll: - -NewJuhani- - 19-02-2013 vesku Wrote:Moni asia hatuttaa. Et kai sen johdon takia! - vesku - 19-02-2013 Ois mukavaa olla käyttis ja harrastepeli erikseen. Pääasiassa siksi laitoin kokeeksi myyntiin. Johdon toki korjaan ennen myyntiä. Onko oikeesti tietoa mitä sen laitto kustantaa? - siipimies - 19-02-2013 vesku Wrote:Johdon toki korjaan ennen myyntiä. Onko oikeesti tietoa mitä sen laitto kustantaa?Huoltorep sanoi aikanaan, että tonnilla vaihtavat kokonaan, mutta minulle vaihtoivat vain osan reilusti halvemmalla. - vesku - 19-02-2013 Kiitos. Kalliilta kuulostaa.. - huithapeli - 19-02-2013 Kokeilitko Vesku vaihtaa pelkästään sen ensimmäisen pätkän johtosarjasta? Se ensimmäinen pätkä ei ole kallis ja vaihtokin melko nopeasti tehty. Ainakin mulla katosi käyntiongelmat jo pelkästään sillä. -huithapeli- - vesku - 19-02-2013 Enpä oo koittanut vielä. Putsaillut oon useamman kerran. Aamuisin putsailukaan ei auta vaan koneen pitää ekaks antaa lämmetä viitisen kilometriä ja vasta sitten sen saa uudelleen käynnistämällä käymään kaikilla pytyillä. - -NewJuhani- - 19-02-2013 Jos öljyä on pelkääjänpenkin alla niin kyl se koko johdon joutuu vaihtamaan. Vähän sama kuin korjais ruostevauriot vain pakkelilla. "Huit sinnuu, pakel on kallista. Näil pakkasil paperi ja vesi paikkaa..." Tos taisin aikaisemmin mainita mitä se liikkeessä maksaa, mut voihan olla et hinnat laskeneet. Tarjoukset vaan useasta paikasta! - castillo - 19-02-2013 Vähä ot:ksi menee... Mersuissa on samansorttista vaivaa automaattilootan ohjausboxin suhteen, kun öljy nousee kapillaarisesti johtoja pitkin boksiin ja se täyttyy pikkuhiljaa. Harvoin kuitenkaan johtaa ohjausboksin kuolioon. Siinä auttoi kun ölpät kaato pois ja huolellinen puhdistus jollain spray-litkulla. Ja touhu uusii taas vuoden parin päästä. Tympeä vaiva ja vehon resepti korjailuun sikakallis, mutta harva niitä heidän reseptillä hoitaa. Mutta onhan näitä kalliita tyyppivikoja autossa kuin autossa. Muutamia lähipiirin tapahtumia vuoden ajalta: Velimiehen vajaan 10k€:n arvoista tourania korjattiin n. 6,5 tonnilla, kun kone joka ei pitänyt hajota hajosi. Kaverin 10-v vanha V70 nielaisi 2800€ (mm sähkömurheita), että sai leimaan, eräs ML vajaan 10t€ loota/suutin yms remppaan, sukulaismiehen amerikan Ford möhkö 8donaa suutinremppaan, bemarin alustahuolto 2500€ jne. Äkkiä ajatellen järjetöntä rahan haaskuuta, mutta kun kaikissa näissä tapauksissa on tutusta ja "omasta autosta" kyse, minkä jo tuntee suurimmaksi osin. Eli kun äkkiä tuntuis että myy **skan pois ja hakee hyvää käytettyä edukkaasti tilalle... mutta siihen "uuteen, mitä ei tunne menee äkkiä isolla tukulla euroja korjailuun ennenkuin tuntee autonsa. Harva myy juuri huollettua ja isolla rahalla läpikäytyä kulkinettaan. Tai ainakaan minä en näin osaa ajatella. Tosin olen myös erittäin huono myymään yhtään mitään kulkupeliä. Jokainen autoni on ollut omistuksessani minimissään 5 vuotta ja ne on myyty perhetilanteen muuttumisen (istumapaikat loppunu kesken) seurauksena olosuhteiden sanelemana. Jokainen auto on löytänyt uuden omistajan lähipiiristä ennen kuin olen ehtinyt myymää rueta. Tosin tietävät miten autojani pidän, enkä tavoistani pääse ![]() Tällaiset "korjauskierteet "tulee aina pyytämättä ja yllärinä, vaikka kuinka olisi henkisesti ja rahallisestikin varautunut. Itse olen ajatellut niin, että harvakseltaan voi isomman pompsin maksaa vaikka velalla, kun kuitenkin isosti säästää itse vaivaa näkemällä ja huoltamalla autoa niissä pienemmissä huolto ja korjaustoimenpiteissä. KopKopKop puuta koputan nyt. Defeäni luonnehtisin ehkä niin, että minulla on hyvä aihio, jota joutuu jossain vaiheessa isolla rahalla korjaamaan. Niin kauan kuin korjaaminen on mahdollista ja osia saa rahalla niin koitetaan selvitä. Jos kone porsii niin uutta tilalle, ellei muu auta. Voishan sitä tietty ostaa uuden rellun kun edukkaita ovat ja ajaa päivittä sen muutaman vuoden päästä uuteen. Arvon aleneminen vaan maksaa monin verroin reippaampaankin korjailuun nähden. Sekin on nähty ihan läheltä. Mutta harrastuskulkine ja käyttis samassa on aina haastava asia. Mä käänsin asian omas taloudessa niin, että defe on samalla ykkösauto ja harrastuskulkine, melkeen perheenjäsen, ihan katoksen sille rakensin vartavasten. Ja se käyttis onkin sitten muutaman satkun 124-linttamersu, jolla pääasiassa työ yms akuutit ajot ajellaan. Sillä mennään turhat ajot defeä taloudellisemmin ja hyvin varmatoimiseksi on lintta osoittautunu. Eikä tipu korkealta vaikka leviäisi atomeiksi. Ja uusia saa leimattuna muutamalla satkulla nettiauton tarjonnasta. Persaukinen oon silti. Ja tulevaisuus työnkin suhteen iso :?: - JariR - 19-02-2013 Mulla vaihdettiin moottorin johtosarja (ja suutinlinjan johtosarja) viime kesäloman alla D2:een. Vähän suolanen maku siitä laskusta jäi, mutta kun ei kerta kaikkiaan ollut aikaa siinä itsekään johtoon paneutua. Pyysin kuitenkin vanhan moottorinjohtosarjan varoiksi itselle. Oon miettinyt että saisikohan tuosta käyvän varaosan itselle jos sarjan saisi jossain kunnolla pesetettyä isossa ultraäänipesurissa, vai hakeutuuko öljy sellaiseen paikkaan johtosarjassa että se ei sieltä lähde edes ultrassa? - -NewJuhani- - 19-02-2013 Pitäis pistää uus johto poikki ennen ekaa liitosta. Tehdä johtoon liitokset mistä öljy ei mee eteenpäin. Voi olla et sitä ekaa johtoa pitää silti vaihtaa 7 vuoden välein, mut säästtyis se kalliimpi johto ja älyboxi ilman öljyä. - Kaitsu - 19-02-2013 Veneessä ehkäistään veden alapuolelle menevissä runkoläpivienneissä lappoilmiö joutsenkaulalla, joka on vedenpinnan yläpuolella eli läpivientien letkut kierrätetään tarpeeksi ylhäälle. Tuossa pitäisi käyttää samanlaista periaatetta, (ei tosin lappoilmiön) mutta öljyn valumisen estämiseksi. Eli moottoritilassa pitäisi uudella johtonipulla olla sen verran lisäpituutta entiseen verrattuna, että siihen voi tehdä pienen mutkan ylöspäin. Ei se öljy varmaankaan kiipeä, jos sitä ei paineella sinne johtonipun sisään ajeta....tämä kommentti tosin tietämättä millainen tuo konstruktio Defessä on... |