Rover Ystävät ry Keskustelupalsta
Panssari topic! - Printable Version

+- Rover Ystävät ry Keskustelupalsta (https://roverfriends.fi/palsta)
+-- Forum: Autot ... (https://roverfriends.fi/palsta/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Forum: Off Road (https://roverfriends.fi/palsta/forumdisplay.php?fid=15)
+--- Thread: Panssari topic! (/showthread.php?tid=668)

Pages: 1 2 3

- HNT - 30-05-2011

Itekkin aloin aihetta miettimään, eikös tähän nyt voisi päteä sama kuin alu vs. peltivanteet? Rautaa voi takoa takaisin ruotuun, alu murtuu?

- HNT - 30-05-2011

1, aluvanne tai tankin panssari ei mahdu mun uuniin, 2, mun uuni ei mee 400C:hen... :roll:

- MikaM - 30-05-2011

Alan itse taipumaan myös tuon perinteisen raudan puolelle, jo pelkästään sen takia että sitä voi hitsata ehjäksi kuka vaan, vaikka alkeellisissa oloissa (myös maastossa) ja sen tosiaan saa moukaroitua kohilleen jos rusahtaa solmuun, jossain maailman syrjällä :roll:

- Guest - 03-10-2011

Herätetäänpäs tämäkin topicci.

Etupanssariasennuksen jälkeen ajattelin suunnata katseeni perään, tankkipanssarista siis kyse Big Grin

Onko Suomen Serieksillä tankin panssareita ollenkaan (yhtä poikkeusta lukuunottamatta) vai onko niillä jokaisella...? Mun tietoon on tullut ainoastaan PP'n autossa oleva Haneksen asentama, muita ei ole näkynyt. Pajan sivuilla niitä ei mainita, eikä Suuri Mantec ainakaan suoraan myönnä valmistavansa sellaisia... Mikäs on asian laita, onko niitä jonkun salaseuran valmistamina maailmalla jossain piilossa ja salamyynnissä, vai pitääkö tehdä itse ja säästää...?

Andy

- Guest - 16-10-2011

Vastaan itselleni, eipä taida olla... Sad

Andy

- hanes - 17-10-2011

Piti sillon taannoin se sinne laittaa kun ostin uuden polttoainetankin "Ihaa":lle.
Nyt on tuohon "uuteen" Defeenkin tankkipanssari hankittuna kun kerkiäis liimaamaan sen kiinni. Jotenkin on pelko että se polttoainekanisteri puhkeaa ilman.

- Guest - 17-10-2011

Teitkö-itse-ja-säästit vai ostitko jostain...?

Andy

- hanes - 18-10-2011

Seriekseen ostin Ahosensetältä jonkun omavalmiste alumiini levyn (oli melkoisen jäykkää kamaa eikä mitään perus-alua) ja virittelin sitten siihen kiinnitykset teräksestä.

Defen panssari tuli hommattua eräältä palstalaiselta ja se on jotain hardoxia yms. polttoleikattuna ja taivuteltuna mittoihinsa.

- Guest - 18-10-2011

Hitsilainen, se Serieksen panssari näyttää aika lujalta viritykseltä. Sääli vaan ettei taida olla "tuotannossa" enään... Sad

Täytyypi tehdä itse ja säästää...

Andy

- hanes - 18-10-2011

Sopivan paksuinen hardoxilevy vaan kanttikoneeseen ja pikkasen taivutusta peräpäästä jotta saa kiinni takapalkin alle. Etupäähän joku simppeli rautainen ripustus. Ei paha.

- Guest - 18-10-2011

Täytyypi ottaa sun vanhasta vähän mallia ja ideoita. Asennus ei kuitenkaan tapahdu ennenkuin olen saanut uuden tankin hommattua, eli ensi vuonna... Smile

Andy

- hanes - 09-11-2011

Pistin maanantai-ehtoona Tuommoisen defen keulaan.

Olipa hyvä että olin hereillä tätä asentaessa, kun huomasin ettei ohjausvarsi pääse kääntymään vasemmalle loppuun asti vaan törmäsi tuohon panssarin pieleen.

No rälläkällä tästä selvittiin.

Noissa "yö-asennuksissa" on semmoinen riski että ihan unessa ja turauksista tohkeissaan meinaa aina joku juttu jäädä huomiotta. Confusedhock: