Rover Ystävät ry Keskustelupalsta
andloverin kalustoa - Printable Version

+- Rover Ystävät ry Keskustelupalsta (https://roverfriends.fi/palsta)
+-- Forum: Talleissa tapahtuu ... (https://roverfriends.fi/palsta/forumdisplay.php?fid=7)
+--- Forum: Projektit / Projekt / Projects (https://roverfriends.fi/palsta/forumdisplay.php?fid=55)
+--- Thread: andloverin kalustoa (/showthread.php?tid=1660)

Pages: 1 2 3 4 5

- Pertsa - 06-03-2013

L-Andy Wrote:Joo, mut minä pidinkin tässä keskustelussa kahden sulakkeen järjestelmä ylivoimaisena verrattuna useampien sulakkeiden järjestelmään. Ja synkropakathan laukeaa tuon tuosta joten niiden epäluotettavuus ei varmaan tarvi mainitakaan... :wink: Tuplakytkin ja välikaasu on pop! :lol:

Andy

Englannissakin rummuttavat kovasti tämän "puoliksi synkrotun" puolesta saa nyt nähdä mitä tulee siitä ajamisesta minulla näin ensimmäisenä autona :roll:

- JT - 07-03-2013

Meinaatko turboa varten?
Itse en nostanut konetta olenkaan vaan tein pienet viisteet runkopalkin molemmille puolille.
Niin kuin kourutaltalla olisi lyönytpoikittaiset lovet palkin reunoihin. nyt turbon ja runkopalkin välissä on ilmaa n. 20 mm:ä. Riittää oikein hyvin. Ajattelin selittää asiaa katsastuksen yhteydessä katsurille mutta unohdin asian eikä katsuri ilmeisesti asiaa huomannut. Paikka on sen verran kaiken varjossa. Vahvistin tuon kohdan palkin sisällä, joten ajelen rauhallisin mielin tuon puolesta.
Sen downpipe:n ja pakoputken tein 2 1/4" putkesta ja putki menee samaa reittiä kuin alkuperäinenkin. Tiukkaahan sillä on mutta kunhan mutterit pysyy kiinni ei putki kalise mihinkään.
Voisin kokeilla saanko otettua kuvaa josta saisi jotain selvää ja sitten harjoitella kuvan linkitämistä Andyn ohjeiden mukaan
:oops:

- Guest - 07-03-2013

Pertsa Wrote:Englannissakin rummuttavat kovasti tämän "puoliksi synkrotun" puolesta saa nyt nähdä mitä tulee siitä ajamisesta minulla näin ensimmäisenä autona :roll:

Hyvä siitä tulee! Minä tarjoan nykyään välikaasua ja tuplakytkinta ihan jokaiselle autolle mitä ajan... :mrgreen:

andlover Wrote:oiskoha mite laillinen taikka vaikuttaako kestävyyteen jos tommosen pykältää?

Jos teet sen hieman nätimmin etkä jätä tollaisia saumoja näkyviin niin mikä jottei...

JT Wrote:Voisin kokeilla saanko otettua kuvaa josta saisi jotain selvää ja sitten harjoitella kuvan linkitämistä Andyn ohjeiden mukaan

Just meinasin ajatella....! Big Grin

JT Wrote:Sen downpipe:n ja pakoputken tein 2 1/4" putkesta ja putki menee samaa reittiä kuin alkuperäinenkin.

Nimenomaan tämä kiinnostaa. Mielestäni SIII'sen pakoputkiveto pannuhuoneesta eteenpäin on niin mielivikainen ja vammainen että sitä pitäisi karttaa keinoja kaihtamatta...

Andy

- widnas - 13-03-2013

ajattelin itsekin uusia pakoputken.se tulee rosterista ja kulkee palkin lapi kuten andylla.tuttu putkimies hommasi rosteriputket ja mutkat ja hitsaa sitten kasaan kunhan turaan ne itse ensin heftiin 8)
mutta kaikkea tata ennen odotellaan kevatta, koska rakennan +60cm korkean rampin jonka paalle auto ajetaan.ja ja poikkipalkkia ja alustapanssaria myos teon alle. :roll:

- Guest - 17-03-2013

Olisit nyt soittanut vaan... :roll: :mrgreen:

Andy

- Guest - 17-03-2013

Ei siinä kurjuutta kummempaa! Nyt kun remppa kuitenkin seisoo meet huomenna hakee 3kpl. 5mm pultteja jotka ovat riittävän pitkät eli sentti jengaa rattaaseen + kampiakselin näkyvän osuuden pituus + pari senttiä, peltilätkä joka on isompi kun ulosvetopulttien pulttijako ja taiot moljoonalaatikosta sopivan kokoinen pultti ja siihen mutteri. Siinä on sun ulosvetäjäsi..! Smile

Andy

- rami-mli - 18-03-2013

vaadin kuvia. ittellä sama edessä kunhan kelit lämpiää ja muut remontit tehty.

- Guest - 18-03-2013

Kuitti sille...!

Andy

- rami-mli - 19-03-2013

andlover Wrote:EN ALA!NYT MENI SNAPPONI9N ULOSVETÄJÄ KAPPALEIKSI, TEIN UUDEN 6MM LATIKASTA SE MENI MUNAN MUOTOSEKSI... :evil:

HIHNAPYÖRÄKII SÖKÖ, DISCOSTA HAJOS SITTE KAKSOISMASSA TOTAALISESTI...

ONNEKSI ON PREFE JA RRC

huh huh. johan potkii. oot varmaan jo antanu lämpöä sille hihnapylpyrälle

- Kaitsu - 19-03-2013

Helppo homma 8)

http://www.youtube.com/watch?v=EEf6d4DrThk

Sori! :oops:

Tollanen ulosvedin olis kyllä kätsy.

- rami-mli - 19-03-2013

toihan on helppo tehdä ja varmaan jo kokeiltukkin?

tosta videosta sai melkosen hupaisan kun laittoi tekstityksen päälle ja käännös suomeksi. mielenvikasta läpädeerust, saa käyttää mut ei oo pakko hei

- JuKu - 19-03-2013

Vähän tuon tyylinen ulosvetäjä on mulla. Ei sekään kestä jos on kovin tiukassa. Lähtee tuosta pultista kierteet. Onhan noita joskus halkaistukin kun ei lähde ehjänän irti (ei tosin kokemusta lantikasta)

- JuKu - 20-03-2013

Näin olen itse irrottanut toisenmerkkisestä hammaspyörän joka oli tiukassa kampiakselilla:

paineilmavinkuun pieni katkaisulaikka ja sillä pyörä halki mahdollisimman paljon.
Sopivalla taltalla pyörä halki ja uusi tilalle.

- Racingrabbit - 20-03-2013

Tuolta: http://www.paddockspares.com/err1642-crankshaft-timing-drive-gear-200tdi.html

- Kaitsu - 20-03-2013

andlover Wrote:...nyt pitäs saaha sitten se alapään jakoratas irti että näkisi kiilaurat Confusedhock:

Onko tuo ratas jotenkin tarpeellinen irrottaa ja kattoa ko. "urat" kun vaihtaa jakohihnan 200/300 TDi koneissa?

Jos ratas näyttäs olevan kunnossa niin eikö normaalisti riitä se hihna ja kiristin/rulla vaihtaa?

- Racingrabbit - 20-03-2013

Kaitsu Wrote:
andlover Wrote:...nyt pitäs saaha sitten se alapään jakoratas irti että näkisi kiilaurat Confusedhock:

Onko tuo ratas jotenkin tarpeellinen irrottaa ja kattoa ko. "urat" kun vaihtaa jakohihnan 200/300 TDi koneissa?

Jos ratas näyttäs olevan kunnossa niin eikö normaalisti riitä se hihna ja kiristin/rulla vaihtaa?

Tuon jakohihnan vetopyörän takana on kampiakselin etustefa,joka yleensä kannattaisi vaihtaa hihnan vaihdon yhteydessä.

- Guest - 20-03-2013

...sekä akselin kiila joka on tarkastusmerkki.

Andy

- Kaitsu - 20-03-2013

Riittääkös 300 TDiConfusedsä vain stefan vaihto vai onko siinäkin kiila?

Ja jos ton rattaan irrottaa, niin onko raati uuden vaihdon kannalla vai vanha takaisin jos vaurioitta irtoaa?

- JT - 20-03-2013

manuaalin mukaan nostajat voi vetää pois rautalankakoukulla. joten todennäköisesti tippuu pois kun käännät lohkon.

- JT - 20-03-2013

Hyvä idea ja sen verran tiukkaan, ettei seuraavana päivänä odota lattialla yllätys.
Hae netistä 200 Tdi:n manuska. Helpottaa remonttia, kun tekee sen ensin ruudulla :roll:

- solihull - 20-03-2013

No kumpaanko suuntaan sattuvat tippumaan. Jos ei tipu kun koneen kääntää nurin niin käännä takaisin ja ota nokka-akseli pois, josko sattuis sitten putoamaan ;-)

Eiköhän noi ole siellä ihan vaan painovoimalla paikallaan, ulkoholkki on pultilla lohkossa kiinni.
http://www.wapsipurtlandrover.co.uk/DISCOVERY-SERIES-1-1989-1998-25-L-200-TDi-VALVE-TAPPET-KIT
TT

- -NewJuhani- - 22-03-2013

andlover Wrote:Tilalle ihan jotai muuta Sad

Älä ny leikistä suutu!
Tongue :lol: Big Grin Confusedhock: Tongue :lol: :o

- Guest - 23-03-2013

Voisitko ihan huvin vuoksi penkittää sitä ahtaamattomanakin ja laittaa käyrät kiertoon jos joku vaikka tarvitsisi...

Andy

- rami-mli - 30-03-2013

andlover Wrote:Jaahans, jokohan sitä uskaltaisi nypätä auran pois keulilta ja viskata vinssin takasin. Eikai sitä lunta enää tule :?: Ei muuten mut on niin komia vinssipuskuri että (jopa oma tekeleeksi)

en usko, laita kuva :lol:

- Guest - 30-03-2013

Kaikista tein-itse-ja-säästin jutuista pitää olla kuva heti kun niistä mainitsee! Taitaa olla foorumin säännöissäkin.. :roll: :wink:

Andy

- Guest - 30-03-2013

Tässä olisi:

[Image: IMAG1098.jpg]

[Image: IMAG1099.jpg]

[Image: IMAG1100.jpg]

[Image: IMAG1101.jpg]

Andy

- Allu - 30-03-2013

^ Tarviskohan tuo puskuri lisätuennat runkopalkkeihin, ei oikein selviä kuvista?
Mutta voi Ziisus tuota koukun kiinnitystä vaijeriin :evil:

- Pata - 01-05-2013

kestää.

Omassa kiihotuspyörässä oli pelkillä klemmareilla kiinni ja hyvin pelitti. Jos siellä on jonkunlaiset kaulukset vielä putkissa mihin letku tulee, niin aina parempi.

- JT - 02-05-2013

Öljyn lämpöä en tiedä mutta turbo itsessään ei lämpene minulla kuin max. 250 c plussan puolelle :o .
Laitoin pakosarjaan lämpömittarin, kun rupesin säätelemään pumppua ja turbon hukkaportin vartta.
Itseasiassa ruuvauksien jälkeen lämmöt hieman laskivat.

- JT - 04-05-2013

Laitoitko liuskat myös vai ainoastaan kaikki kuulalaakerit?
Noista pakolämmöistä. Kun tuo 250 astetta tuntuu ja kuulostaa alhaiselta, niin paljonko ne yleensä ovat.