![]() |
|
Hiipina-Varzuga 2.0...2015 - Printable Version +- Rover Ystävät ry Keskustelupalsta (https://roverfriends.fi/palsta) +-- Forum: Matkailu ... (https://roverfriends.fi/palsta/forumdisplay.php?fid=9) +--- Forum: Venäjä ja Aasia / Russia and Asia (https://roverfriends.fi/palsta/forumdisplay.php?fid=36) +--- Thread: Hiipina-Varzuga 2.0...2015 (/showthread.php?tid=4404) |
- -NewJuhani- - 13-03-2015 ranke Wrote:-NewJuhani- Wrote:https://www.vr.fi/cs/vr/fi/autonkuljetusehdot_fi Toihan on hyvä, ei tarvi lähtee viel lauantaina. Eikä hintakaan oo paha. - JuKu - 08-04-2015 Lomaa anottu viikolle 36. Sit vielä neuvottelut hallituksen kanssa... Ajattelin mennä autolla pohjoseen. Ehkä värtsilästä yli ja sit kohti pohjoista. Tuosta saisi oivan telttasaunan kiukaan
- hanes - 08-04-2015 JuKu Wrote:Ajattelin mennä autolla pohjoseen. Ehkä värtsilästä yli ja sit kohti pohjoista. Mulla on samat suunnitelmat. Voitais lyöttäytyä samaan letkaan jos noi muut kermapeffat fiilistelee junalla perille 8) Värtsilä tai Kuhmo on jees. Onks ton kiukaan koordinaatit tiedossa? - JuKu - 08-04-2015 Ei ihan vielä... http://uzm.spb.ru/history/kolsky.php - Mts2 - 08-04-2015 Näin vanhoja kaivoksia koluavana pisti heti silmään, liekö Molibdeenon kaivoksen alueella? Näyttäis olevan inansa kaakkoon Malij Vudjavr -järveltä ja toisen sivuston mukaan kiuas sata meetriä kaivoksen suuaukon alapuolella? http://www.geocaching.su/?pn=101&cid=7983 http://altertravel.ru/view.php?id=506 Joo, ja tosiaan. Jos porukkaan mahtuu, niin olen ehdottomasti mukana, lomat on tuolloin ja joka tapauksessa pitää mennä ainakin Petroskoihin tuttua moikkaamaan ja suunnille rämpimään maastossa ja katteleen sotilastukikohtia silloin. Osallistuja listaa: - JuKu - 10-04-2015 Keräilin vähän listaa mahdollisista osallistujista: JuKu Hanes ranke NewJuhani Pata Jr Pata mikkotapani Mikki3011 lacrits68 HNT Siipimies TAC68 Mts2 - lacrits68 - 10-04-2015 Uusi osoite 15/7 kitkantie Kuusamo
- ranke - 10-04-2015 lacrits68 Wrote:Uusi osoite 15/7 kitkantie Kuusamo No hitto. Tervetuloa!! TEMÄHIK - -NewJuhani- - 10-04-2015 ranke Wrote:lacrits68 Wrote:Uusi osoite 15/7 kitkantie Kuusamo Sä oot ottanut askeleen lähemmäs Hiipinää Onko hyvät tilat lantikoiden pusaamiseen? - lacrits68 - 11-04-2015 Ei tiedä vielä... - -NewJuhani- - 11-04-2015 lacrits68 Wrote:Ei tiedä vielä... No siellä päin on ainakin iso pohjolan talli :lol: , mutta siinä on lämmitys turhan lyhyen aikaa vuodessa. - JuKu - 11-04-2015 Jos saan kotoa luvan niin alustava suunnitelmani olisi seuraava: Ke-to ajelua jotain reittiä venäjän puolella kohti kuolan niemimaata. Ehkä yöpyminen imandra järven eteläpäässä. Pe-su seikkailua maastoissa suunnalla lovozero, revda, suo, vinssaus, umba. Sitten kohti varzuga... Tällä suunnitelmalla tosin kantalahti ja huippupalomies Sergei jäisi näkemättä :? - ranke - 11-04-2015 JuKu Wrote:Jos saan kotoa luvan niin alustava suunnitelmani olisi seuraava: Mä mukana. Laita Sergeille viehkeä selffie. TEMÄHIK - mikkotapani - 12-04-2015 JuKu Wrote:Tällä suunnitelmalla tosin kantalahti ja huippupalomies Sergei jäisi näkemättä :? Heehee... Onhan sinulla huippupalomies Sergein puhelinumero, ainahan voi sitten ainakin soitella... Liekköhän Sergei jo Kuopiossa opiskelemassa Suomalaiseksi huippupalomieheksi, niinhän hän ainakin puheidensa mukaan meinasi tehdä? - JuKu - 13-04-2015 Numero katosi kun puhelin hajos Googlen sateeliittikuvassa ja openstreetmap näkyy "tie" lovozero - revdan vähän alapuolelle. http://www.openstreetmap.org/#map=11/67.9463/34.8116 n. 21km Sitten olisi umba järven itäpuolella oleva mäki (1100m) jonne menee myöskin teitä ristiin rastiin. - hanes - 13-04-2015 Ohessa ison mittakaavan kuva joka ehkäpä auttaa hahmottamaan vaihtoehtoja reittivalinnoille. ![]() 1. Viimevuonna oltiin tuossa ympyrän alueella yötä kun palattiin Hiipinän huiputukselta. Siinä oli se iso joki mistä mentiin aamulla yli. Punaista katkoviivaa kuljettiin. Siitä pääsee sitten tonne ylös Revdan suuntaan. 2. Tuossa on vesistöylitys jossa ollaan abaut +metrin syvyisissä vesissä. Lienee haastavin paikka? 3. Revdan kaupunki. Varmaan aika eristäytynyt kylä. Sieltä saanee elintarvikkeita ja polttoainetta. 4. Tuolla on hienon näköinen näköalapaikka jossain 1100m korkeudessa ja sinne menee jotain ajouria. Mulla on joku OZI-viivakin jonkun aikaisemman reissuista tuon vuoriston alueelle. Olivat ajaneet jollain mitsupissin uudella lava-autolla joten eiköhän myökiin onnistuta :wink: - Mts2 - 16-04-2015 JuKu Wrote:Ke-to ajelua jotain reittiä venäjän puolella kohti kuolan niemimaata. Oliko suunnitelma siis lähtee edellisellä viikolla, että kerkiää 30.pv kantalahteen, vaiko vasta perästä? Itsellä olis myös meininki ajaa Tampesterista pohjoiseen ja lomassa pystyy joustamaan päivien mukaan vähäsen.. Pari päivää tohon ajoon pelipaikalle lienee hyvä varata, ettei tarvii 24/7 ajaa..? Venäjän puolta olis tarkoitus mahdollisimman paljon ajaa, eli Värtsilästä tai sitten mahtollisesti Vartiuksesta yli. Varaosatilausta tässä juuri kehittelen, että on ristikkoa ja vetaria ja laakeria sitten mukana
- -NewJuhani- - 16-04-2015 JuKu Wrote:Jos saan kotoa luvan niin alustava suunnitelmani olisi seuraava: Viimeksi jäi Vartzuka näkemättä niin eik olis hyvä aloittaa sieltä. Vartzuga-Umba highwy-kalliomaalukset-Kirovski. Sitten olisikin jo sunnuntai jolloin ne viikon lomalaiset liittyis porukkaan kun mentäis Hiipinälle. Kaikki käy mut tos suunitelmassa saattaa käydä ettei taaskaan päästä Vartzugaan. - ranke - 16-04-2015 -NewJuhani- Wrote:JuKu Wrote:Jos saan kotoa luvan niin alustava suunnitelmani olisi seuraava: Haluaako myös sunnuntaiautoilijat päästä Vartzugaan? Jukun esittämällä ajatuksella osa porukkaa olisi su Umbassa valmiina, vehkeet tanassa kohti itää, tai sitten ei... LR-seikkailua/korjaamista/hinaamista. Vartzugassa käynti on joka tapauksessa edestakaisin ajamista. Voi aika loppua kesken, jos koittaa Vartzugasta joitain polkuja/umpimettiä pitkin päästä Revdaan... Siis ei mulla ole mitään Varzessa käyntiä vastaan, päin vastoin. Mulle ei ole tärkeä ajaa samaa solaa pitkin ja huiputtaa jo saavutettua porareikää, vaikka todella hienoja mestoja ja maisemia siellä onkin!! Mutta, jos ne reitille osuu, niin sinne vaan, esim. solaa ja sitten huippari-leiristä ylös kohti Revdaa Haneksella oli jotain tietoa/reittiviiva Umba-järven itäpuolella olevasta "näköalapaikasta". TEMÄHIK - -NewJuhani- - 16-04-2015 Joo ei toi reitti aukee mulle Ite ehdotin aikaisemmin. Jos oltais Ryhmä 1 ,Kantalahdessa tai esim. "vanha"Leiripaikka Louhen lähellä, keskiviikkona ja mentäis Vartzugaan(250km sivu Kantalahdesta). Jatkettais umbaHW pitkin ylös Kirovskiin, eikös ne kalliomaalaukset oo siinä välillä. Ryhmä 2( jotka ei voi/pääse/ei saa lomaa ) tulisivat suoraan Kirovskiin lauantaina tai sunnuntaina. Lähdettäis siitä kiertämään Hiipinää. Kirovskista Revdan kautta kautta "hitsaus paikalle" järvileiriin--> läntinen hiipinä vastapäivään kiertäen- Kirovski-kotiin. Ma-su olis 14 pv, tuskin yhtään liikaa. 3pv ylös Kantalahteen.1400km 3pv Kantalahti-Vartzuga-UmbaHW-kalliomaalaukset(jatketaan matkaa jos sinne kalliomaalauksille ei pääse järkevästi.)-Kirovski.450-500km 1pv Kirovski-Revda-leiripaikka risteyksessä ylös tunturiin. 1pv huipulle ja alas. Mennäänkö me huipulle? 1pv Leiriin laaksossa, järven eteläpää. Missä oltiin viimeksi. 1-2pv läntisen Hiipinän kierto vastapäivään Kirovskiin. 3pv kotiin. 1400km Jo ei satu mitään haavereita. Nää on vedetty ihan hatusta mut jotain sinne päin kuitenkin. Rolling Eyes Embarassed Razz Tätä koko kierrosta ei tee 4.5 päivässä + matkat. 6 päivää + matkat kuulostaa minimiltä. Ma-su olis 14 pv, tuskin yhtään liikaa. Rolling Eyes Wink Cool - JuKu - 17-04-2015 Kuinkas monella käyettävissä 14 pv, 12pv 9pv? - -NewJuhani- - 17-04-2015 JuKu Wrote:Kuinkas monella käyettävissä 14 pv, 12pv 9pv? 14pv = ma-su-su 12pv = ke-su-su 9pv = pe-su-su - Kaitsu - 17-04-2015 Jos mä saan yhden lomaviikon tohon aikaan onnistumaan, niin se on toi 9pv eli lyhin...
- Pata - 17-04-2015 Jos jollain on vissiapinan paikka vapaana, niin olen kiinnostunut! 8) - JuKu - 17-04-2015 Jos saan kotoapoistumisluvan niin apinalle tilaa. 14-12pv reissu haaveissa. - TAC68 - 17-04-2015 12-14 pv ajatuksissa. Mulla on apina omasta takaa. Vinssi tosin puuttuu. - mikkotapani - 17-04-2015 TAC68 Wrote:12-14 pv ajatuksissa. Mulla on apina omasta takaa. Vinssi tosin puuttuu. Omasta takaa eli tälläkin kertaa ihan omaa tuotantoa? Kade iskee. Eikös se mennytkin niin ettei se apina, eikun piti sanomani siis omena kauas puusta putoa!
- Mts2 - 17-04-2015 14pv on itsellä hyvin käytettävissä. Vaikka pyyhkäsis jo lauantaina kantalahteen. Pohjoiseen siirtymiseen käytetty aika nyt vähän riippuu, lähteekö mahdollinen vinssiapinani mukaan, kahdella kuskillahan vetäsee putkeenkin sinne. - -NewJuhani- - 17-04-2015 Voin lähtee jo lauantaina (eli 16pv)mut maanantai oli mielessä mut on niin pitkä aika matkaaan....mars)--- :roll: :? ![]() matkakin on matkaa! Ei toi 1400km taitu yhdellä istumalla edes apukuskilla. - ranke - 18-04-2015 Mä jätän Vartzukan väliin ja vietän sen ajan mielummin tunturissa. Mulle Warre ei ole niin tärkeä kohde, että olisi tarve ajaa 500km edestakas samaa hiekkatietä. Olen 12pv ryhmässä kesusu, jos sellainen syntyy. TEMÄHIK |