Rover Ystävät ry Keskustelupalsta
Project Grandi - RR - Printable Version

+- Rover Ystävät ry Keskustelupalsta (https://roverfriends.fi/palsta)
+-- Forum: Omat fixaukset ja vastaavat (https://roverfriends.fi/palsta/forumdisplay.php?fid=102)
+--- Forum: Range Rover mallit (https://roverfriends.fi/palsta/forumdisplay.php?fid=107)
+--- Thread: Project Grandi - RR (/showthread.php?tid=1536)

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9

- Velar - 18-11-2012

Kiitos, kiitos ja kiitos Oulun suuntaan hitsaustaitoselle Kimmolle Smile Takanurkkien palat ja alempi takaluukku tässä nyt odottaa uusimista seuraavana.. Ne ei nimittäin ole nätit. Samoin se takapuskurin pääty uupuu :/ Noh.

-Tänään uusittu pakosarjan ja downpipen välinen tiiviste vasemmalle puolen.

- kimlahti - 18-11-2012

Siihen takapuskuriin vois asentaa kytkimen joka sytyttää merkkivalon kojelautaan kun se käpy loikkaa metsään. :lol:

- Velar - 19-11-2012

Joo niin vois Big Grin Laittas tollasen ovikytkimen sinne alle sievästi sitten, niin ois "missing bumper endcap" varoitusvalo :lol: Miksi se on muuten aina vänkärin puolen takakäpy, joka karkaa..? :roll:

- Velar - 21-11-2012

No nyt ois Grandilla taas lupaa ajella hieman toista vuotta 8) Leima tuli ja "viaton" auto :roll: Voi että, ku tietäsivät.. :roll:

- ISbj0rn - 21-11-2012

yeah! Tas Paja on turvassa vähän aika. Big Grin

- Velar - 20-12-2012

Nyt vähä jurppii aika paljo. Joku jannu ajo tollasella pirkka mersulla (audi) suoraan mun alle. Nyt on Grandin nokka aikalytyssä, mutta ei muuten kauhean vähällä päässy audikaan. 2 tonnia painava britti vasara napautti pirkkamersulle todellisen "faceliftin."

Eniten harmittaa tämä vuosien työ tuon auton kans, jos sen nyt vakuutusyhtiö lunastaa :x

- Velar - 20-12-2012

Nyt vähä jurppii aika paljo. Joku jannu ajo tollasella pirkka mersulla (audi) suoraan mun alle. Nyt on Grandin nokka aikalytyssä, mutta ei muuten kauhean vähällä päässy audikaan. 2 tonnia painava britti vasara napautti pirkkamersulle todellisen "faceliftin."

Eniten harmittaa tämä vuosien työ Grandin kans, jos sen nyt vakuutusyhtiö lunastaa :x

- Kaitsu - 20-12-2012

No voi helvata..!!!

Eikös siitä voi jonkunlaista settlementtiä neuvotella vaikka lunariin menis ja sitten laittaa vielä kuntoon itse jos se ei ihan toivoton ajatus ole?

Artisti tietty maksaa, vaikka vakuutusyhtiöltäkin jonkun könttäsumman saisi... :evil:

- Guest - 20-12-2012

Tämä topikki kuvineen itsessään antaa suhteellisen hyvät neuvotteluasetelmat kun vakuutusyhtiön kanssa rupeet vääntämään kättä. Lunastaminen ei ole enään itsestäänselvyys vaan korjausrahaa on yleensä neuvoteltavissa itselleen.

Andy

- Velar - 20-12-2012

Tuohon autoon niin älytön könttäsumma rahaa menny, että ei sitä saa koskaan tuosta pois, jos lunari tulee.

Just nyt ei ois aikaa alkaa autoa rakentaan uusiksi, ku ois vähä muutaki rojektia :? Eikä tiiä onko runkokaan suora tuon tällin jäliltä... :x Onneksi oli kaasarimallin etupuskuri kuitenki, ku se on paljo vahvempi, ku efissä.

- series3kalle - 20-12-2012

"We ride together,we die together..."

Nyt ei vaurioita oo tietysti nähty livenä, mut
pistäppä reipaasti auto kuntoon ni projekti ja elämä jatkuu.

8)

- Velar - 20-12-2012

Näyttäs vähä, että tuo törmäysvoima on edenny tuota kuskin puolen kylkeä pitkin imeenkin pitkälle... Ovikin liikkunut taakse päin Confusedhock:

[Image: crash_zps0fb88a43.jpg]

- Guest - 20-12-2012

Onko syylari ehjä?

Andy

- Velar - 20-12-2012

En tiiä.. Konepelti ei aukea. Ei sieltä ainakaan vuoda mitään. Ajelin kuitenki kotia sillä, niin ettei ilmekkään värähtäny.

- kimlahti - 20-12-2012

Kyllä tuosta auto vielä tulee. Rengaskin on siellä missä pitääkin. Pikku naarmuhan tuo vain. :wink: Tarkista jakarin suoruus. Tuppaavat menemään mutkalle reilummissa kopsuissa. Etuoven asemointi muuttuu helpostikin kun etunurkkaa tönii.

- Velar - 20-12-2012

En sen enempää tarkistellu vaan tilasin hinausauton, joka vei auton Elopajalle. Vastapuolen vakuutus maksaa luonnollisesti kulut. Millähän sitä nyt lähtis jouluksi Ouluun.. :roll:

- Guest - 20-12-2012

Jos syylari ei vuoda laskee lunastusuhka eksponentiaalisesti. Ota tukku rahaa ja korjauta auto!

Andy

- ISbj0rn - 20-12-2012

Corolla nyt sitten?? Tongue

- Allu - 20-12-2012

ISbj0rn Wrote:Corolla nyt sitten?? Tongue
Onhan sulla pihassa sijais"auto".
Velar hakee joulun jälkeen Pajalta korjatun Rangen.

- ISbj0rn - 20-12-2012

Velar oli mun bestmään, eli se ei saa edes aja meidän lainari, se sa laina Disco!

- JuKu - 20-12-2012

En tiedä miten vakuutusyhtiö menttelee tällaisten arvoautojen kanssa mutta parivuotta sitten olisivat lunastaneet edellisen työmatkakulkineen. En halunnut lunastusta vaan korvauksen. Tarjosivat seuraavaa: korjausarvio 1800€ lunastushinta 700€ tai 550€ rahaa tilille ja itse saan pitää romun. Pienen neuvottelun jälkeen sain 700€ rahaa ja auto jäi mulle.

- Guest - 20-12-2012

Toissa vuonna kun lankomies romutti defensä Ruovedellä vakuutusyhtiö tarjosi kaksi vaihtoehtoa: Joko lunastussumma tai sitten AVK'n asettaman tapauskohtaisen jälleenmyyntihinnan verran korjausrahaa + raato.

Andy

- rami-mli - 20-12-2012

ei näyttäis kauhean pahalta osumalta, don't worry. itte olisin ottanu kertakorvauksen ja puuhaillut kuntoon. saattas jäädä muutama satanen harminpalkkaakin. toisaalta kun laitattaa kuntoon pajalla niin voi heittää remonttihuolet pois ja odotella ehjää autoa.

- Kaitsu - 20-12-2012

Ei tuo nyt äkkiseltään tosiaan HIRVEÄN pahalta vaikuta. Kyllä tuosta mun mielestä vielä auto tulee ja tässä tapauksessa varmana kannattaakin korjata.

Tai itse ainakin yrittäisin - ihan näkemättä vaan ton kuvan perusteella.

Miten paljon vakuuksesta saa siihen "apurahaa" neuvoteltua, on sitten toinen juttu.... :roll:

- oilywadder - 20-12-2012

Surunvalittelut Cry

Toivottavasti pääset vakuutusyhtiön kanssa hyviin kauppoihin...

Älä hyväksy ensimmäistä, toista tai kolmattakaaan tarjousta... paitsi jos ne on hyviä Big Grin

Harmi jos menee lunastukseen noin hyvä yksilö Cry

- rami-mli - 20-12-2012

oilywadder Wrote:Harmi jos menee lunastukseen noin hyvä yksilö Cry
autoahan ei tarvitse antaa lunastukseen vaan ottaa kertakorvauksen ja auton. se mitä se korvaus on, vaihtelee paljonkin. vanhempien/halvempien autojen kanssa toi kertakorvaus on melko yleistä. korjaamoilla/maalaimoilla on vaan nykyään niin suuret tuntiveloitukset että hinta nousee pikku rutussakin pariin tonniin nopeasti. varaosien saanti on vielä toinen juttu. varsinkin harrasteauton kanssa toi korvaus on aina vaikea määrittää kun autoon on käyttänyt paljon aikaa ja rahaa. jos auto on erittäin isolla rahalla rakennettu voi sen vakuuttaa sille käypään summaan. vakuutuksen hintahan on tietysti korkeampi siinä vaiheessa mutta silloin kun napsahtaa niin harmitus on paljon pienempi.

- Velar - 21-12-2012

Jotain sen suuntasta tietoa tuli, että tämä olis vielä korjauskelvollinen, eikä ees "kauhean paha" pikasesti tarkastellen. Smile

- Kaitsu - 21-12-2012

Velar Wrote:Jotain sen suuntasta tietoa tuli, että tämä olis vielä korjauskelvollinen, eikä ees "kauhean paha" pikasesti tarkastellen. Smile

No sitähän mä sanoin Big Grin

Ei Grandista kannata liian helpolla luopua!!

- kaldo - 22-12-2012

Kävimpä kurkkaamassa tätä Elopajan pihassa kun olin ohi menossa. Laiskuus ja pakkanen teki sen, etten viittiny runkoa käydä tutkimassa/konttaamassa. Eli päällisin puolin katsomalla, mun mielestä ihan peltien vaihdolla selviää.

- Jyräys - 22-12-2012

Ei kai kunnollinen runko yhdestä Audista miksikään väänny... :twisted: