Rover Ystävät ry Keskustelupalsta
Veskun Roverit Defe - Printable Version

+- Rover Ystävät ry Keskustelupalsta (https://roverfriends.fi/palsta)
+-- Forum: Omat fixaukset ja vastaavat (https://roverfriends.fi/palsta/forumdisplay.php?fid=102)
+--- Forum: Defender - Defe -mallit (https://roverfriends.fi/palsta/forumdisplay.php?fid=106)
+--- Thread: Veskun Roverit Defe (/showthread.php?tid=2773)

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16

- rami-mli - 13-01-2014

hieno mörkö defe ja vielä v8, asiaa. onnittelut.

- vesku - 14-01-2014

Eipä lähde uutukainen käyntiin. Tai siis ei pyöritä lainkaan.
Starttimoottoria kun oli edellinen omistaja pakkasessa lämmitellyt niin lähti käyntiin.
Nyt siis sama homma. Ei inahdakkaan. Starttimoottori on kaksi vuotta vanha.
Autoa on pesty ennen pakkasia painepesurilla konehuoneestakin, joten jäässäkin saattais olla.
Nyt laitoin sisätilanlämmittimen konetilaan startin yläpuolelle jos vaikka tokenis.

- masamjv - 14-01-2014

Komea peli!

Mahdatko tällä pelillä vappuna Karjalaan lähteä? Tongue

- Pata - 14-01-2014

Tarkistas myös se startin pohjaan abikolla kiinni tuleva johto. Omasta (ja sun exästä) oli aikanaan irronnu ja oireet olivat samat. Piuha kiinni ja matka jatkui.

- vesku - 14-01-2014

Ei auttanu.

Ja Masa: tälläpä aion Vappuna osallistua juu Big Grin

- vesku - 14-01-2014

Solenoidi naksahtaa, mutta muuta ei tapahdu. Koitin hieman koputella starttia, mutta tuloksetta.

- Pata - 14-01-2014

Jos on jäässä, niin kuumailma puhaltimella kuumaksi?

- vesku - 14-01-2014

Koitin illalla ettia kuumailmapuhallinta, mut ei löytyny. Aamulla uusiks Big Grin

- Guest - 14-01-2014

Hiustenkuivaajakin toimii jos on hieman järeämpää mallia!

Andy

- vesku - 15-01-2014

Hiustenkuivaajalla lämmittelin starttia ja avot! Johan läks käyntiin.
Kävin pikku lenkillä ja lämmöt nousi sekä konepellin alta tuli sankka vesihöyry.
Pikaisesti tarjoustalosta hakemaan jäähdytinnestettä ja sitä paisariin sekä ylävesiletkun kautta koneeseen kunnes koneen päästä alkoi pulppuamaan nestettä. Taas menoksi!
Lämmöt nousee paikoitellen 100 asteeseen, kaikki letkut ja syyläri kuumia.
Ei näy keittävän enää.
Ja nyt lämmöt pysyy 70-80 asteessa.

- vesku - 17-01-2014

Ja taas tarttis näyttää startille hiustenkuivainta..
Pitää varmaan ostaa oma, ettei tuu hellasäröä Big Grin

Ai niin. Lupasin jollekulle noi mun vanhat lampunympärysmuovit, mut yhteystiedot on kadonnu. Pitäisinkin ne ittelläin ku toinen omista on haljennu.
Jooko?

- Henkka - 17-01-2014

No joo, saat pitää silmänympärykset...

Eli minulle ne oli tulossa, mutta onneksi ehdin vielä lisäämään Paddockin huoltotarviketilaukseen lampunympärykset itselleni.

Onnittelut uuden kärryn johdosta. Kun jaksoit hiukan odottaa niin taisi löyty aika herkku... Mulla olis yhdet orkkis takalevikkeet ylimääräisenä, niitä on hiukan leikattu toisesta päädystä. Hollolassa voi käydä sovittamassa.

- vesku - 17-01-2014

Kiitos!
Toivottavasti sua ei harmita.
Auto on tosi mieleinen ja muuttelen sitä toki hieman oman näköiseksi pikkuhiljaa. Mun pitää hankkia autoon lämmöneristettä, lattiaverhoilut, tosiaan ne levikkeet ja muuta pientä.
Bensawebasto tuli just ostettua ja sen kytkentä jossain vaiheessa.
Muutenhan auto on ihan valmis uusiin seikkailuihin!

- Henkka - 17-01-2014

Ei jäänyt harmittamaan yhtään.

Eikä se lämmöneristys niin tarkkaa ole - ilmawebasto täysille niin ne lumet sulaa auton päältä ja säästyy siltäkin vaivalta.

- vesku - 25-01-2014

Näin keuhkokuumehöyryissä on tullu mieleen palauttaa autoa huomattavasti lähemmäs alkuperäisenoloista ulkonäköä.
Noita vanhoja Saudi specksein olevia autoja kun ei täälläkään ole liikaa.

Eli kun tästä paranen ja jos silloin ajattelen vielä samoin niin ainakin keula kokee muutoksen, samoin rengastus ja levikkeet.
Vinssin kuitenkin haluan säilyttää, mutta enenmmän vakiomallisella vinssipuskurilla.

Tämmöstä tänään Big Grin

- siipimies - 25-01-2014

Sanotaanko tuota sitten mopon saamiseksi takaisin hallintaan vai mites? Big Grin

- Racingrabbit - 25-01-2014

Mitäs niihin "Saudi specseihin" sisältyy ja miten paljon niitä on Suomeen tullut?
Törmäsin viime viikolla yhteen puna-valkoiseen -83 110":iin,jonka yhteydessä puhuttiin myös Saudi historiasta.

- vesku - 25-01-2014

Saudi specs- mainitaan silloin tällöin ulkomaan foorumeilla ja mitä sieltä nyt olen ymmärtänyt niin ainakin kojelauta on samaa mallia NAS versioiden kanssa eli ilmastointi tulee kojelaudan sisältä, eikä alapuolella olevana yksikkönä kuten tavallisesti. Tuuletusluukut ovat aukeamattomat ja niissä tuollaiset mustat muovit. Muuta en oo vielä saanu selville.
Liukkonen kertoi tuoneensa kymmenen autoa sieltä aikanaan.

- Racingrabbit - 25-01-2014

Liukkosen tuomaksi se 110":kin mainittiin,mutta ei siinä kyllä reumatismi-luukuissa mitään eroa normiautoon ollut.

- vesku - 25-01-2014

Mut siis jos siin ei oo ilmastointia? Silloin reumatismiluukut normaalit Big Grin

- vesku - 26-01-2014

Kuume on hieman laskenut ja edelleen tuntuu kyllä siltä, että otan tuon tubular-mallisen vinssipuskurin pois. Sen laitan myyntiin kun saan ruuvattua toisen paikoilleen.
Tilausta Fistfourille!

- HNT - 26-01-2014

[Image: IMAG1219.jpg]

Tongue

- Racingrabbit - 26-01-2014

Tuotakin vinssipuskuria voisi vielä "sieventää",kun laittaisi törröttävän rullakidan tilalle valurautaisen liukukidan.

[Image: _img900.jpg]

- HNT - 26-01-2014

Joo, mut tohon tulee vielä jossain kohtaa inspiraation löytyäessä leikki-karjapuskuri (Lantikan originelli pehmeä sellainen) joten tuo rullakitakin jää aikalailla sinne karjapuskurin koipien väliin piiloon.

Nyt tuollalailla paljaana olisi kyllä paljon sievempi liukukidalla.

- vesku - 26-01-2014

Tuo on kyl hieno puskuri, mut mahtuuks Warnin 9500TI-vinssi siihen puhkomatta maskia..?

- HNT - 26-01-2014

Ei siihen mahdu mikään vinssi maskia leikkaamatta, mutta mitä sitten?

Olisi varmaan pärjännyt silläkin jos olisi vaan hiukan viilannut, mutta mä nyt suurpiirteisesti katsoin, et poikki vaan ja vinssi sisään. Ei MUN mielestä näytä mitenkään rujolta.

Superwinchin Talon 9.5 istuu aikalailla millilleen runkoaisojen väliin. Ja mulla on vielä ylikoko välijäähdytinkin keulalla.

- vesku - 26-01-2014

No nyt on puskurihommat kunnossa!
Lisää aiheesta kun tavarat vaihtaneet omistajaa.

- Kaitsu - 26-01-2014

Älä nyt Vesku hirveesti downgreidaa tota katuautoksi kun se on mettään kuin tehty...safareillehan sä oot kuiteski menossa ja katuautohan sulla on jo... :wink: ehkä kohta LR tuote sekin 8)

- vesku - 26-01-2014

En liikaa tietty, mut hirviölevikkeet pois ja keulaan kaunis land rover-ilme eli normi grilli ja tubularin tilalle tavallinen vinssipuskuri. Konepellin reijät pitää myös paikata. Ulkoisesti vähän lähemmäs orkkista.
Tää on mulle tärkeetä koska mun mielestä tämmöset roover laatikot on maailman kauneinpia autoja Big Grin

Eikä tästä käyttistä tule, mutta tottakai haluan ajella tätä säännöllisesti kelien lämmittyä tienpäälläkin Big Grin

- vesku - 31-01-2014

Kuumeettoman päivän kunniaksi kävin vääntämässä vinssipuskuria keulilta. Aisan päällä olevat kaksi pulttia eivät aukea kun alapään mutterit pyörii mukana. Eikä sinne mahdu lenkkiä, jolla sais pidettyä vastaan. Ruuvarillakin koitin hillitä alamutterin pyörimistä, mutta tuloksetta.. Meinaa tulla kiire kun puskuria tullaan hakemaan alkuviikosta..
Peipposen viehättävä kuski toi uudet Modularit sekä maskiritilän pihaan.
Äänieristepaketti sekä webasto odottaa asennusta.
Alkuviikosta saapunee uudet lokarinlevikkeet.

Auto pitää leimata enskuun loppuun mennessä, eikä toisia renkaita enää periaatteessa ole. Tais olla tyhmä veto myydä nuo leimarenkaat pois.. Kuikuilin tuonne spesial trackin ja jousen väliin ja saattais ne pyöriä ilman spacereita just sen verran, et sais niillä leimattua. Aion ainakin koittaa. Big Grin