![]() |
|
Katsastus - Printable Version +- Rover Ystävät ry Keskustelupalsta (https://roverfriends.fi/palsta) +-- Forum: Autot ... (https://roverfriends.fi/palsta/forumdisplay.php?fid=4) +--- Forum: Land Rover (https://roverfriends.fi/palsta/forumdisplay.php?fid=14) +--- Thread: Katsastus (/showthread.php?tid=1373) |
Katsastus - EJP - 12-09-2010 Väittivät katsastuksessa, että olen purkanut valojen korkeus säädön pois defestä... Katsastusmies etti tunnin koneelta mainintaa asiasta. Ite seisoin hiljaa vieressä ja naureskelin.. Lopuksi väitti että taka-akselissa pitäisi olla automaattinen "korkeuden säätö, samaan tapaan kuin rangessa.. Antoi leiman kyllä lopuksi, koska ei löytänyt asiasta mainintaa mistään.. onko muilla samoja kokemuksia?, tapahtui Lahdessa Laatukadulla.. 95 vuodesta eteenpäin kuulemma pakollinen autossa kuin autossa. Oma -98 - markku - 12-09-2010 Valojen korkeussäätimiä on jouduttu laittamaan esim. Saksasta tuotuihin autoihin (Era kirjoitti pitkän jutun tästä foorumilla) kun ne on puuttunut. Jos sinun auto on alkup. Suomiauto niin en tiedä miksi siinä ei ole valojen korkeussäätöä. Taka-akselin korkeussäätöä en keksi mistä se sen repäs. - solihull - 12-09-2010 Tervehdys! Defenderi on saanut ainakin HCPU-mallissa poikkeuksen, että ei tarvitse valojen korkeussäätöä. Se koska se on tullut STW-malleihin, en tiedä. Tiedän vain että niitä on sekä että ilman ja kanssa. Ja onhan siellä alla boge eli kyllähän se tavallaan auton vaaterissa pitää, joskaan ei taida täyttää näitä nykyajan vaatimuksia. TT PS. Koska 110 STW:n taakse on tullut kallistuksenvakaajat ja onko niissä aina ollut boge? - Ahosensetä - 12-09-2010 Poistettu Valojen korkeussäädöstä... - Defender 110 - 12-09-2010 Minulla vm.2002 Defender 110 Safari Van pakettiauto ja on varmasti Suomiauto. Eipä löydy valojen korkeussäätöä ja itselläni ollut myös se mielikuva, että pitäisi näin uudessa autossa olla pakollinen. Juuri katsastin auton eikä katsurilla ollut mitään sanomista asiaan... En kyllä erityisemmin muistuttanut asiasta ja ei katsuri muutenkaan kovin tarkasti katsonut autoa. Onko muuten samat säännöt pakettiautoilla ja henkilöautoilla? - Hessu - 12-09-2010 Löysin aikoinaan Aken (Trafi) sivuilta dokumentin jossa Defenderi on vapauttettu valojen korkeussäädöstä. Jouduin asiaa silloin katsastuksessa selvittelemään. Enpä vaan enää sitä löytänyt... Hessu Edit: Löytyipäs kuitenkin: http://www.ake.fi/pdf/LR%20Defender%20ajovalojen%20korkeuss%C3%A4%C3%A4t%C3%B6.pdf - Lantarooveri - 12-09-2010 Kyllä vastaava valitus on tullut kohdalle. Kehotin näyttämään mullekin jos sen taka-akselin korkeuden säädön jostain löytää. Lisäksi kuulemma ensiasennusrenkaat oli liian leveät, mutta puolen tunnin stron selailun jälkeen kelpasivat. Nosturin keventimestä loppui nostovara ja yritti epätoivoisilla virityksillä pudottaa koko kulkineen nosturilta. Tämä siis Turussa merkkiliikkeen vieressä olevalla asemalla. Kehui että on niin harvinainen auto.... Arvatkaapa vaihtuiko konttori. - jokseenkin - 28-11-2010 Perheeseen kuuluvissa -00 ja -01 vuosimallien Defender 110 STW:eissä on muistaakseni kummassakin ajovalojen korkeudensäätö. Taka-akselin korkeudensäädöstä Herttoniemen Autokatsastuksen Hernesaaren ja Herttoniemen toimipisteet eivät ole valittaneet silloin kun minä niitä olen siellä käyttänyt. - -NewJuhani- - 28-11-2010 Hessu Wrote:Löytyipäs kuitenkin: http://www.ake.fi/pdf/LR%20Defender%20ajovalojen%20korkeuss%C3%A4%C3%A4t%C3%B6.pdf Mulla on kyseinen paperi rekisteriotteen välissä, ettei tarvi väitellä turhaan. - Ramiv - 28-11-2010 Käytin omaa Lahden Katsastajankadun toimipisteessä ja kyseltiin kanssa että missä on valojen korkeudensäätöpyörä. Kerroin että olen kuullut että näillä on joku erivapaus, jolloin katsastaja hetken tuumailtuaan sanoi että kyllä uskoo minun sanaani eikä lähde kaivelemaan tietoja koneelta. Eli vaihda konttoria.. - jyrkipie1 - 01-12-2010 Läpi meni Disco 2. Ei edes kokeillut valojen korkeussäätöä eikä etsinyt rungonnumeroa. Rekisterikilven valosta korjauskehotus ja sanoi että etujarrulevy kannattaa vaihtaa ensi vuoden katsastukseen mennessä (ei merkintää). Huomautti että aika paljon moottoriöljyä valuttanut jostain (tämäpä taas huolestuttaa). - Ahosensetä - 01-12-2010 Poistettu - Romeo - 02-12-2010 Toisessa ketjussa olikin juttua Freekun korinumeron etsinnästä. Kun ei meinannut löytyä, yritin vihjata että onkos se nyt leiman estävä asia kun jo kahdesta paikasta löytyi. Katsastusmies alkoi funsimaan että josko se stanssattu numero löytyisi kun aletaan osa kerrallaan purkamaan... Siinä vaiheessa annoin periksi ja lupasin selvittää asian itse - ja täältä foorumiltahan se apu löytyi, maahantuoja ei koskaan vastannut soittopyyntööni. - jyrkipie1 - 02-12-2010 Ahosensetä Wrote:jyrkipie1 Wrote:... eikä etsinyt rungonnumeroa.Eikä varmaan olisi löytänyt, ellet jo ole siirtänyt sitä muualle En oikein ymmärrä tuota rungonnumerohommaa. Aikanaan Pajerosta eivät löytäneet ja käskivät etsiä näkyville. Vein liikkeeseen mistä sen olin vähän aiemmin ostanut ja pyysin kaivamaan numeron esille. No ne meistivät siihen saman tien uuden numeron. Jossakin seuraavassa katsastuksessa sitten löysivätkin jostain tiedon että se numero on jo aiemmin siirretty toiselle puolelle (sitä numeroa taas ei koskaan löytynyt). Sen jälkeen aina jännitti että mitä ne siitä numerosta sillä kertaa keksii. Mitä sellainen numero todistaa. Jos haen jostain Venäjältä varastetun Discon ja hakkaan siihen jonkun romun rungonnumeron, niin täydestä menee? - Romeo - 02-12-2010 jyrkipie1 Wrote:En oikein ymmärrä tuota rungonnumerohommaa. Aikanaan Pajerosta eivät löytäneet ja käskivät etsiä näkyville. Vein liikkeeseen mistä sen olin vähän aiemmin ostanut ja pyysin kaivamaan numeron esille. No ne meistivät siihen saman tien uuden numeron. Jossakin seuraavassa katsastuksessa sitten löysivätkin jostain tiedon että se numero on jo aiemmin siirretty toiselle puolelle (sitä numeroa taas ei koskaan löytynyt). Sen jälkeen aina jännitti että mitä ne siitä numerosta sillä kertaa keksii. Totta, Freekkuunkin löytyi eri lähteistä ehdolle niin monta paikkaa josta numeron voisi löytää että tosiaan olisi helppoa kaivertaa uusi numero johonkin noista ja esittää se katsastuksessa. - Bullet - 02-12-2010 Se meistattu numero pitää virallistaa katsastusaseman leimalla numeron kumpaankin päähän. - jyrkipie1 - 02-12-2010 Bullet Wrote:Se meistattu numero pitää virallistaa katsastusaseman leimalla numeron kumpaankin päähän. Mikäli oikein muistan niin Pajeroon myyjäliikkeen korjaamo iski molempiin päihin tähdet (*XXX12345678*). - -NewJuhani- - 02-12-2010 Discoon lyötiin uudet numerot kun vanhat alkoi hyytymään. Ensin todettiin konttorilla et vanha näkyy just ja just. Sen jälkeen mentiin tallille ja lyötiin numerot. Konttorilla jo sovittiin et itse lyödään tähdet päihin. Sen jälkeen näyttämään konttorille ja paperiin tieto et vin numero paikka muutettu ja mistä löytyy. Ei sitä numeroa voi meistää uuteen paikkaan ellei alkuperäistäkään ole löytynyt(ainakaan virallisesti 8) ). - Ramiv - 02-12-2010 Valmistenumeroista muistuu mieleen episodi noin 20v sitten. Ostin uuden jarruttoman kärryn ja sitte konttorille rekisteröintipapereiden tekoon. Konttorin täti tuumas että juu ei onnistu, tällä valmistenumerolla on jo rekisteröity yks kärry. :o Minä että mites se on mahdollista, ja tarkistettiin että mun kärryn numero on sama kuin otteessa. Selvis että eri mallisarjaa olevissa kärryissä voi samalla valmistajalla olla sama valmistenumero. Ei auttanu mikään, tehtaan kuorma-auto toi mulle uuden kärryn ja vei vanhan mennessään, onneksi ei ollu kiirettä sen kärryn käytössä sillon. Siihen aikaan niitä ei tippaakaan kiinnostanu se, että se toinen kärry oli rekisterissä värillä tiedoilla, tätä kysyin useamman kerran. - baxxter - 02-12-2010 jyrkipie1 Wrote:Mitä sellainen numero todistaa. Jos haen jostain Venäjältä varastetun Discon ja hakkaan siihen jonkun romun rungonnumeron, niin täydestä menee?Saako kioskin ryöstää, jos siitä ei jää kiinni? ![]() Kilvet on nopea vaihtaa, valmistajan kilpikin on usein vaan tarra jonka päälle voi merkkiliikkeestä tilatun uuden tarran lätkästä, mutta runkonumeroa ei kukaan vaihda "vahingossa" ![]() Romeo Wrote:Totta, Freekkuunkin löytyi eri lähteistä ehdolle niin monta paikkaa josta numeron voisi löytää että tosiaan olisi helppoa kaivertaa uusi numero johonkin noista ja esittää se katsastuksessa.Vakaa käsi kyllä saa olla, jos nykyautoon meinaa saada tehdastekoisen numeron tehtyä
- jyrkipie1 - 03-12-2010 baxxter Wrote:jyrkipie1 Wrote:Mitä sellainen numero todistaa. Jos haen jostain Venäjältä varastetun Discon ja hakkaan siihen jonkun romun rungonnumeron, niin täydestä menee?Saako kioskin ryöstää, jos siitä ei jää kiinni? Tarkoitinkin vain että koko rungonnumerosta niuhottaminen on vain rehellisten ihmisten kiusaamista eikä hidasta rikollisia vähääkään. - Ahosensetä - 03-12-2010 Poistettu - Mikki3011 - 03-12-2010 Itselle tullut nyt "muuttoautoissa" vastaan, jotta AKE/Trafi on kirjannut papereihin auton alustanimeron väärin! Ja sen korjaaminen byrokraateilta ei ole mikään "olankohautusjuttu"... 2005 rekisteröitiin uusi D3 asiakkaalle ja paperit tietenkin toimitettiin (minulle) huoltoon, jotta kaikki paperit menee omille paikoilleen ja tiedot laitetaan järjestelmiin niin kuin kuuluu. Huomasin jotta alustanumerossa oli virhe ja ilmoitin siitä myyjälle ja ajoneuvosihteerille, joilla valtuudet rekisteröinteihin yrityksessä. Sitten soitto Hakuninmaalle, jotta äsken tuotu rekisteröintiin auto teille, mutta nyt on alustanumero väärin ,eli tarvii korjata... Ensimmäinen KÄSKY, korjatkaa se auton alustanumero, koska heillä EI VOIDA MUUTTAA jo olemassa olevaa rekisteriä ja VIN:ä???? Totesin jotta virhe on sattunut siellä päässä, koska auton papereistahan nuo numerot otetaan ja tarkastetaan jotta täsmäävät... Ja eiku muuta se alustanumero tuli käsky!!! Kysyin, jotta miäs tehdään kun asiaks saa auton ja lähtee sillä ulkomaille, jossa se vaikka varastetaan ja huomataan, ettei tällaista autoa ole edes VALMISTETTU??? Johan muuttui ääni kellossa... Sitten piti viedä auto, kaikki paperit ja tilpehöörit uudelleen tarkastettavaksi, mutta kun oli ostettu rekisterikilpi, niin olisi pitänyt saada tuo 1000 vai oliko se jo 2000€ veroa uudelleen! Samalla auto "syynättiin" pikkumaisen tarkasti ja alettiin epäillä lasien laillisuutta (tummat kun keskiyö), vaikka niistä löytyi valmistajan tiedot ja tarvittaessa olisi saatu vaikkae-todistuksen kopiokin niiden laillisuudesta. Eli jouduin suurennuslasin alle!!!! Kun paperit oli saatu kuntoon, ilmoitti virkailija, jotta nyt sitten kestää n. 2viikkoa jotta tulee uudet kilvet tähän "uuteen" autoon ja vanhat pitää palauttaa, mutta he voivat antaa siksi aikaa "normikilvet" ja asiakas voi tulla sitten rekisteröimään auton uudelleen. Kysyin VÄLITTÖMÄSTI, jotta EIHÄN AUTOA OLE REKISTERÖITY NYT "NORMIKILVELLÄ", koska asiakas NIMENOMAISESTI HALUAA AUTON OMALLA KILVELLÄÄN ensirekisteröinnistä alkaen, koska auto tulee olemaan hänellä lopun ikää, eikä halua otteeseen huomautusta "edellisestä rekisteritunnuksesta"? Juu, normikilpi, koska nuo erikoiskilvet pitää palauttaa!! (ja piste) Voitte uskoa jotta olin kuin S. Pasanen kiemurtelemassa kuin "naisen logiikassa", kun en voinut uskoa, jotta uudet kilvet on romutettava, laitettava "sijaiskilvet" ja auton ensirekisteröinti meni perseelleen! Pyysin sitten kohteliaasti päästä hänen esimiehensä juttusille, kun tuo kommunikaatio oli niin vaikeata, ja homma alkoi luisumaan "niinsanotusti vitt**lun puolelle", joten on vain pakko siityä puolilla ylöspäin. "EI ONNISTU" tuli vastaus ja virkailija poistui paikalta... Onneksi olen ollut paikan monivuotinen asiakas ja soitin sitten ent. työkaverilleni, joka silloin sattui olemaan ko. puulaakin johtaja... Kerroin episodista ja ensimmäinen toteamus, tää laitetaan heti kuntoon! Sama virkailija paikalle, esimies katsomaan jotta homma onnistuu, ja itse juomaan kuppi "moottorikuraa". Meni n. 2 minuuttia, autossa oikeat kilvet ensirekisteröitynä, runkonumero korjattuna ja verot kunnossa (ei tarvinu maksaa uudestaan). Ja anteeksi ei pyytänyt, totesi, jotta olisi pitäny selkokielellä kertoa mitä haluaa, eikä sopertaa mitä sattuu... Arvatkaa kuinka useasti olen käynyt sen jälkeen Hakuninmaalla??? SUOSITTELEN HELSINGISSÄ ALEKSIS KIVEN KADUN KONTTORIA!!! Meinaan homma ja ASIAKASPALVELU TOIMII!!!!! - baxxter - 03-12-2010 Mikäs sitte olis nykykäytännölle vaihtoehto? Eikö autoa tarvitse yhdistää ikinä papereihin runkonumerolla? Entä onko liian vaativaa pitää huolta 2x15cm kokoisesta läntistä omassa autossa? (on se) |