![]() |
|
Ajovalojen suuntaus - Printable Version +- Rover Ystävät ry Keskustelupalsta (https://roverfriends.fi/palsta) +-- Forum: Autot ... (https://roverfriends.fi/palsta/forumdisplay.php?fid=4) +--- Forum: Muuta keskustelua (https://roverfriends.fi/palsta/forumdisplay.php?fid=16) +--- Thread: Ajovalojen suuntaus (/showthread.php?tid=1485) |
Ajovalojen suuntaus - Ahosensetä - 22-10-2010 Poistettu - markku - 22-10-2010 Mä epäilen osan kuskeista laittaneen H7 väärinpäin paikalleen ja sitten on esim. ajajanpuoleinen valo suoraan vastaantulijan silmään hock:
- SuffixA - 22-10-2010 Taivaalle sojottavia xenoneja tulee joskus vastaan tai sitten ajelee perässä hock: . On se hurjaa, kun takana tulevan valot näyttää tasaisella tiellä mun auton yli :!: hock: .No joskus toisinkin. Eli kerran tuossa läheisellä parkkialueella naapurin rouva sanoi ohi mennen, että eihän noilla hänen autonsa valoilla näe kyllä yhtään mitään :!: . Minä sitten vilkaisin niitä ja totesin, että kyllähän ne näyttää sentään toimivan, mutta jos rouva kääntää tuon korkeuden säädön normaaliasentoon, niin eiköhän tuo suuntaus korjaannu kuin itsestään . Oli säätöpyörä livahtanut toiseen äärilaitaan.Rouva siinä kovasti päivitteli, että eipä hän tiennyt autossaan tuollaista olevankaan hock: :wink: . Että vähän OT, mutta kuitenkin siitä korkeuden säädön tarpeellisuudesta... :wink: .
- era - 22-10-2010 markku Wrote:Mä epäilen osan kuskeista laittaneen H7 väärinpäin paikalleen ja sitten on esim. ajajanpuoleinen valo suoraan vastaantulijan silmäänVaihdoin just ennen katsastusta H7:n ja laitoin mielestäni ihan oikein, mutta katsastusmiehen mukaan suuntaus ei oo kohillaan. On siinä kyllä askaretta kun yrittää ahtaassa tilassa saada sen kohdalleen. Eikä mun sormet ole edes XXL-kokoa Kai se on liian vaikeata tehdä sellaista lamppua, johon olis helppo vaihtaa polttimo niin ettei sitä pystyisi asentamaan väärin...
- Ahosensetä - 22-10-2010 Poistettu - maddis - 22-10-2010 Taitaa olla nykyään EU-vaatimus, ettei lampun vaihto saa olla 'liian' hankalaa? Ts. ei pidä joutua purkamaan koko keulaa yhden lampun takia. Koskee tietysti vain uusia autoja. - JariJ - 22-10-2010 Moi ! Mulla on yhdessä harrasteautossa tuning-umpiot ( E-hyväksytty ) ja niissä valokuvio ei ole epäsymmetrinen eli "valokuvio" on tasainen vaakaviiva ja se ei nouse oikealle. - Ahosensetä - 22-10-2010 Poistettu - Ahosensetä - 22-10-2010 Poistettu - Mikki3011 - 22-10-2010 maddis Wrote:Taitaa olla nykyään EU-vaatimus, ettei lampun vaihto saa olla 'liian' hankalaa? Ts. ei pidä joutua purkamaan koko keulaa yhden lampun takia.Ei vaan polttimo pitää saada vaihdettu "normaaleilla" käsityökaluilla, yksinkertaisin menetelmin (katsokaapas miten VW:n Beetle sumuvalon polttimo vaihdetaan!) Kuinka moni tarkastaa ajovalon suuntauksen kun Xenon-polttimo hajoaa??? Tasonsäädön takia se kun on tehtävä testerillä... Joka on varmaankin "jokaisen auton työkalupussissa"!!! - series3kalle - 23-10-2010 Kyllä joo ihmetyttää että eikö ihmiset halua nähdä pimeällä mitään vai eikö vaan välitetä? Yksisilmäisiäkin liikkuu paljon, ja vielä sellaisia missä koko toinen puoli on pimeenä... Mulla ainakin on semmonen tarve että pimeällä toivoo aina että näkis vielä paremmin kun mitä hyvilläkin valoilla näkee. Kuinka moni ajaa hiljempaa illalla/yöllä kun näkyvyys on päivänvaloa paljon huonompi? Mulla ainakin tippuu ajonopeus Pololla vakiovaloilla, kun ei näe ollenkaan niin hyvin kuin serieksen tupla H-4silla. Surullisen usein vaan näkee ihmisiä jotka ajaa sen ajonopeuskyltin näyttämää "pakollista" 80km/H säällä kuin säällä valoista riippumatta...
|