Rover Ystävät ry Keskustelupalsta
Moottorin huohottimien jäätyminen - Printable Version

+- Rover Ystävät ry Keskustelupalsta (https://roverfriends.fi/palsta)
+-- Forum: Autot ... (https://roverfriends.fi/palsta/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Forum: Rover -henkilöautot (https://roverfriends.fi/palsta/forumdisplay.php?fid=12)
+--- Thread: Moottorin huohottimien jäätyminen (/showthread.php?tid=1486)

Pages: 1 2

Moottorin huohottimien jäätyminen - MrNorton - 22-10-2010

Eli taas otolliset ajat tuo huohottimen jäätymiseen edessä-mahdollisesti.Onko kukaan hankkinut tuota uutta letkusarjaa joka voisi poistaa tämän ikävän ongelman,mikä mahtaa olla letkujen ulkohalkaisija?.
ymmärsin että saksassa on ollut joku kamppanja jossa olisi noita letkuja vaihdettu isompaan mutta olisi kiva tietää ennen mahdollista kone damagea.

Korjasin otsikkoa / Ahosensetä

Re: Moottorin huohottimien jäätyminen - AvSM - 22-10-2010

Tästähän oli puhetta hieman tuolla toisessa ketjussa. Meikäläiselle on asennettu eristys yhteen tai muutaman letkun päälle mutta se ei ole auttanut. Letkun halkaisija on alkuperäisissä tietääkseni 9mm. Tämähän on ilmeisesti koko letkun halkaisija ja ongelma taitaa olla se että putken sisämitta/halkaisija on liian pieni jonka vuoksi tukkeutuu helposti meidän talviolosuhteissa.

Poistin turhan lainauksen / Ahosensetä

- karitt - 22-10-2010

Voi pirskatti, eikö löydy firmaa, joka kohtuuhinnalla keksisi sähkölämmityksen noille turhauttaville letkuille?? - tai voisiko poistaa koko tyhmät viherpipoletkut talveksi???
nimim. "kuusi tonnia viime talven jäätymisestä...paljonkohan ensi talven lasku" :evil:

- eeroun - 19-11-2010

Mulla asennettiin pari viikkoa sitten huohotinletkun kylkeen lämmityskierrosta kuumavesiletku. Saa nähdä miten pelaa.

- MrNorton - 21-11-2010

Voitko kertoa mitä maksoi,missä asennettiin?.

- JariJ - 28-11-2010

Mitä vaikuttaa moottorin toimintaan, jos huohotuksen ohjaa suoraan ulkoilmaan talviaikaan eikä kiertoon ?.

- eeroun - 03-12-2010

MrNorton Wrote:Voitko kertoa mitä maksoi,missä asennettiin?.

Huoltorep asensi ja muistaakseni kaksinumeroisella investoinnilla.

- Connoisseur - 13-12-2010

Mullakin oli viime talvena lähellä isompi koneremppa, mutta onneksi selvittiin putsauksella.

Täksi talveksi ajattelin lähteä ihan nokkapeitteen avuin, onko kellään tietoa saako Rover 75seen sopivia suojia/peitteitä nokkaan vai pitääkö tehdä itse jostain. Ja jos pitää, niin onko vinkkejä? Loppujen lopuksi sen voi tehdä vaikka pahvista, mutta vinkkejä jonkun nätimmän version tekemiseen ovat tervetulleita 8)

EDIT:
Ja heti seuraavaksi huomasinkin parit vinkit tuossa toisessa topicissa! Smile
http://roverfriends.fi/foorumi/viewtopic.php?t=3761

- AvSM - 14-12-2010

Itse olen sen nokkasuojan tehnyt pahvista ja toimii ihan hyvin. Sitä tehdessä kannattaa muistaa tehdä reikä/lovi konepellin avauskahvalle 8)

Toinen "talvimodi" on ollut vapaavirtaussuodattimen hankinta normaalin suodatinboxin tilalle ja se on auttanut kaasuläppäongelmaan erittäin hyvin. 40€ sijoitus siis kannatti.

- Mikki3011 - 20-12-2010

BD127EX on tuo land Roverin "huohottimen jäätyminen" huoltokampanja, ja sieltä löytyy se varaosanumero...

Huohotin - MrNorton - 22-12-2010

Kaveri laittoi tänään tuosta vesikierrosta huohottimen ympärille "modifikaation",samalla huomattiin että saksassa on ilmeisesti jo joku käynyt aiemmin muuttamassa systeemiä.Yritän liittää tuosta saksalaisten versiosta kuvan-en kylä tiedä miten se onnistuisi...

- Arden green - 23-12-2010

[Huoltorep asensi ja muistaakseni kaksinumeroisella investoinnilla.[/quote]

Toimiiko?

- MrNorton - 23-12-2010

No ainakin vielä on öljyt pysyneet "veivikuopassa".En tiedä miten tuo saksalaisten tekemä olisi toiminut.Tosin kiinnostaisi kuulla tuo Land roverin viimeisin päivitys-estää tuon huohottimen jäätymisen,olisi mielessä päivittää siihen.

- Arden green - 23-12-2010

Itellä tuli öljyt tänään ulos, maanantaina laitetaan
se lämmitys systeemi Huolto Repissä.

- MrNorton - 23-12-2010

Paha paha,toivottavasti ei mitään rikkonut.

- Tapsa ja Dumbo - 26-12-2010

Aikanaan tonnari Saabissa oli fiksusti turbolle menevä metallinen jäähdytysnesteputki kumisen huohotinputken sisällä :-). Päät vulkanoitu kiinni.... toimiva ratkaisu pohjolan oloissa.

Tapsa

- kimmo linnavuori - 12-02-2011

Yksi ratkaisumalli huohottimen jäätymisen estämiseksi
http://www.karaasi.com/tarinoita_9.htm

- solihull - 12-02-2011

Tervehdys!
Auttaako tuo todella? Hyvin useinhan se huohottimen jäätymisestä seuraava konevaurio tulee nimen omaan kylmäkäynnistyksen jälkeen ennen kuin kone on lämmennyt.

TT

- fille - 16-02-2011

No niin, nyt se tapahtui minulle myös. Eilen klo 7.15, matkalla Helsinkiin niin Kurikassa, Kyrönjoen sillalla öljyvalo syttyi. sammutin moottorin heti ja totesimme että moottorissa ei ole juuri enää öljyä.
No, saatiin auto hinattua korjaamoon ja toinen auto lainaksi joten päästiin Helsinkiin (Venemessut Big Grin ) ja samalla hain Karaasilta pari "proppua" eli nokka-akselin päätytiiviste (LUC100150).
Osat toimitettu Kurikkaan eilen illalla ja nyt toivotaan vaan että noilla pärjää, ja stefat on ehjät.

Aion kyllä kokeilla tuo Karaasin systeemi ja myös eristää huohotinputket.

Kun katastrofi tapahtui eilen olin ajanut Vaassta n 80 km, ulkolämpötila -30, koneen lämpötila n 87. Nokka kokonaan peitossa, eli sekä ylä- että alagrilli tukossa.

- karitt - 16-02-2011

Fille, osanottoni, mutta jos vaurioita ei ehtinyt tapahtua, selvisit halvalla! Itse en ole enää ajanut pahimmilla pakkasilla tällaisella modernilla 75/2.5 vaunulla! Meillä kaikkien remonttien hinnalla olisi saanut jo toisen seiskavitosen! Vanha 75 eli Rover P4 sieltä noin 60 vuoden takaa ei kärsi näistä ongelmista eikä edes P6, jollaisella nykyisin ajelen kovien pakkasten aikaan.

Halu olisi kyllä käyttää erinomaisen mukavaa, lämmintä ja tyylikästä 75Confusedta talvellakin, mutta ilman riskiä, joten Karaasin modifikaatio kiinnostaa kovasti.

Siispä kysymys Karaasi Ky:lle:

Paljonko muutostyö maksaa, kauanko työ vie aikaa ja mikä on jonotusaika korjaamolle. jotta työn saisi teetetyksi. Harva meistä asuu Espoossa, jolloin mahdollisuus saada työ teetettyä odottaessa muutamissa tunneissa olisi ihannetilanne!

nimimerkki "vastauksesta kiitollinen"

- Ahosensetä - 16-02-2011

Kannattaa varmaan soittaa Kimmolle, hän tuskin lukee palstaa edes viikottain.

- karitt - 16-02-2011

Joo, eipä minulla kiirettä, uutisten mukaan viikon päästä jo keli lauhtuu! Kunhan ensi talveksi.
Palstan lukemisahkeruudesta: tunnen kyllä pappenheimilaiseni! 8)

- fille - 16-02-2011

Tänään hain auton kotiin, en huomannut mitään ylimääräisiä ääniä ja öljyt pysyi sisällä. Isäni tuli perässä ja hänen mukaan ei ollut öljynhajua joten pidetään peukkuja. Roverissa sen sijaan alkoi haiskahtamaan öljystä muutaman kymmenen km:n ajettua mutta se oli kyllä eilisen öljyt jotka paloivat Big Grin

- JariJ - 17-02-2011

Quote:Itse en ole enää ajanut pahimmilla pakkasilla tällaisella modernilla 75/2.5 vaunulla!

Sama täällä, kun pakkanen oli yli -15 asteen,niin Rover 75/2,0 ltr pysyy parkkipaikalla ja silloin ajellaan Citroen CX:llä !!

- fille - 17-02-2011

Ahaa, samanlainen sekakäyttäjä kuin minä! Tosiaan minun Citikkani on mallia XM.

Edit: poistettu turha lainaus

- JariJ - 17-02-2011

Juu,piti ruveta sekakäyttäjäksi kun kahtena peräkkäisenä talvena moottori sylkäisi öljyt pihalle. Onneksi moottorille ei käynnyt mitään,vaan selvisi stefojen vaihdoilla.

- JariJ - 17-02-2011

solihull Wrote:Tervehdys!
Auttaako tuo todella? Hyvin useinhan se huohottimen jäätymisestä seuraava konevaurio tulee nimen omaan kylmäkäynnistyksen jälkeen ennen kuin kone on lämmennyt.

TT

Minulle on tapahtunut tuo kaksi kertaa ( eli huohotinputki jäätyy ja moottoriöljyt pihalle ). Ensimmäisellä kerralla olin ajanut Tuusulasta Heinolaan n. 120km, pakkasta n. -27 astetta ja toisella kerralla Tuusulasta Riihimäelle n. 50 km, pakkasta n. 20 astetta.

- AvSM - 22-02-2011

Kerran tuli meikäläiselläkin öljyt pihalle pakkasella öljytikun kautta. Huoltorepissä autoon tekivät silloin jotain. En muista enää kunnolla mutta sanoivat avanneensa kannen ja tehneet jotain sinne (katotaan jos auttaa). Täytyy koputtaa puuta sillä tuo on näyttänyt auttavan. En vaan tiedä mitä tekivät vai tekivätkö mitään. Ehkäpä Huoltorepin edustaja voisi muistaa. Vuosi oli silloin 2006 muistaakseni.

- fille - 22-02-2011

Onko kellään tietoa missä kohtaa nämä yleensä jäätyy? Putkeissa?
Mihin se putki joka tulee sieltä VIS-moottorin alta oikein kytkeytyy? Onko se vaan venttiilikopassa kiinni vai löytyykö sieltä tai jostain muualta sihti/kuppi joka olisi puhdistettavana?
Minulla on nyt putkien eristystalkoot käynnissä, katotaan jos auttaa.

Mennyt talvi - MrNorton - 03-05-2011

Montako konetta mahtoi viime talvena hajota-toivottavasti ei yhtään.