![]() |
|
Ilmawebasto defeen - Printable Version +- Rover Ystävät ry Keskustelupalsta (https://roverfriends.fi/palsta) +-- Forum: Autot ... (https://roverfriends.fi/palsta/forumdisplay.php?fid=4) +--- Forum: Land Rover (https://roverfriends.fi/palsta/forumdisplay.php?fid=14) +--- Thread: Ilmawebasto defeen (/showthread.php?tid=1603) |
Ilmawebasto defeen - vesku - 05-12-2010 Moi! Yritän asennella webaston airtop 2000 lämmitintä defeen ja tarvitsen vähän asennusapuja. Mihin olette sijoittaneet puhaltimen? Pelkurin penkin alle koteloon? Onko tankissa valmista lähtöä naftan saantia varten vai mistä sen saa otettua? Mihin se lämpö kantsii ohjata ja mitä kautta lämmitysputket/läpiviennit tehdä? Mää olen jo haalarit pääl tallis eli apujaa! Re: Ilmawebasto defeen - Ahosensetä - 05-12-2010 Poistettu - Guest - 05-12-2010 Asensin Eberin vastaava malli Airtronic syksyllä Seriekseen ja päädyin monista eri syistä asentamaan sitä kuljettajan penkin taakse lattialle kyljelleen siten että pakoputki on viety ulos taaksepäin pyöräkoteloon. Piti huomioida (+/-)-johtojen pituus, pakoputken läpivienti, paloilman saanti, imuilman saanti, puhallusilman vienti, polttoaineputken veto ja naftapumpun sijainti tankkiin nähden (etäisyys, korkeus, nousukulma). Käytin Serieksen alkuperäinen imuputki naftalinjalle ja porasin sille reiän tankin kanteen. Jos asennusohjeissa mainitaan jotain pumpun maksimietäisyydestä tankista niin ehdotan että sitä seurataan. Mulla on nyt pumppu manuaalin mukaan n.30cm liian kaukana tankista mikä johtaa siihen että lämppäri ei käynnisty ekalla jos tankissa on liian vähän naftaa... :oops: Andy - lacrits68 - 05-12-2010 moI! tämän mä olikin jo ihan unohtanu! Sorry! :oops: ![]() ![]() eli putki ylöspäin on takapenkin lämmitys, outki vasemmalle on kuskinpuoleinen lämmönjako" ja alaspain vänkärin jalkojen lämmitys! ojain namiska on tupakisytttimen vieressä, sähköyt suoraa akulta ja 10A sulake välissä! PA on otettu suoraan tankista! En tiedä onkos siihen laitettu "ylimääräinen" otto....näyttää kyllä mun silmissä ihan "originaalilta". Multa loppuu pa tulo webastolle kun on alta 20l tankissa tavaraa...! Ja jos se lämmitin haukkaa ilmaa niin mulla ainaski meni "ilmaamiseen" 5-6 "kylmäkäynnistystä" ennenkuin se polttoaine oli polttimella!//Janne - vesku - 06-12-2010 Kiitoksia vastauksista! Otitko Janne sen polttoaineen tankista siitä putkenpätkästä, jossa on ne pultti ja kiristysmutteri päässä? Eli hanttarin puolelta katsottuna tankin yläosasta. Nostopumppuhan tuossa mun webastossa näyttää letkujen välissä olevan. - lacrits68 - 06-12-2010 moI! sielä se tankin pohjassa luuraa! Ihanteellisessa paikassa tulevia safareita ajatellen! ![]() ![]() //Janne - vesku - 06-12-2010 Mulla tankin yläosassa/sivulla vastaava lähtö. Siitä se lähti toimimaan kun äsken kokeilin! Hyvä. Nyt takas talliin! - Ramiv - 06-12-2010 Tässä yksi asennusvaihtoehto myös polttoaineen saannille, paluuputkeen "astia".
- vesku - 08-12-2010 Kiitosta vastauksista. Nyt on vehje kytketty, mutta lähtee sattumanvaraisesti päälle ja on päällä vain hetken, jonka jälkeen vilkuttaa valoa ja ei lämmitä enää. Sama toistuu kun koittaa uudestaan ja uudestaan.. Mis vika? - lacrits68 - 08-12-2010 vesku Wrote:Kiitosta vastauksista. moi! Miten se vilkuttaa? Vilkutus on vikakoodi! "lue" miten se vilkuttaa ja kerro! Mulla oli sama juttu ja kone vaati 6-8 "kylmäkäynnistystä" ennenkuin polttoaine oli polttimella asti! http://roverfriends.fi/foorumi/viewtopic.php?t=2666&highlight=webasto Quote:mulla ei ole kelloa vaan portaaton manuaali namiska! vilkutuksen antamat "vikakoodit" sivulla 31! //Janne - vesku - 08-12-2010 terve! Katselin vikakoodin. 5 vilkutusta. Eli siis johdotuksessa tai tuo flame sensor eli liekki sensori näyttäis olevan.. - lacrits68 - 08-12-2010 vesku Wrote:terve! moi! eli yhteensä 10 "vilkkua"? //Janne - vesku - 08-12-2010 Eiku siis viis vilkkua yks pitkä ja sit taas 5 vilkkua yks pitkä ja sitä rataa.. - lacrits68 - 08-12-2010 moI! elikkä sun webasto ei saa polttoainetta vikakoodi F1. Lueppas se sivu 30 "selfdiagnostics-reading flash codes" eli webasto vilkuttaa aina ne 5 nopeeta ja sen jälkeen se varsinaisen vikakoodin! eli 5+1=vikakoodi F1. nyt vaan talliin ja käytät konetta 3-4 kertaa niin kauan että se alkaa käymään! Menee yllättävän pitkä aika ennen kun polttoaine on lämmittimessä! kyllä se siitä! //Janne - vesku - 09-12-2010 No niinhän siinä sitten kävi, jotta ohikulkeissani poikkesin Pajalle ja siellä aina niin avuliaat pojjaat päättivät auttaa ja avot sie! Webasto toimii!!! Ei saanut tavaraa tankista kun letku ei ollu tarpeeks syvällä ja kesti sitten vielä tovin ennen ku ilmakuplaset oli saatu pois naftalinjasta. Hoitu siinä muutama heräteostoskin samalla ![]() Kiitos! |