![]() |
|
Iltasanomien toimittaja puhuu puutaheinää Lantikoista - Printable Version +- Rover Ystävät ry Keskustelupalsta (https://roverfriends.fi/palsta) +-- Forum: Autot ... (https://roverfriends.fi/palsta/forumdisplay.php?fid=4) +--- Forum: Land Rover (https://roverfriends.fi/palsta/forumdisplay.php?fid=14) +--- Thread: Iltasanomien toimittaja puhuu puutaheinää Lantikoista (/showthread.php?tid=1859) |
Iltasanomien toimittaja puhuu puutaheinää Lantikoista - Setok - 05-04-2011 Artikkeli Mersun G300 ta:http://www.iltasanomat.fi/autot/Mercedes-Benz%20G300%20-%20äijäklassikko%20tyrmää%20edelleen!/art-1288380514530.html Vai että Defender on 'huomattavasti pienempi'? Missähän maailmassa tämäkin toimittaja elää? Ettei vaan olisi mennyt Mersun myyntipitchi tarkistamatta läpi. Laitoinkin tuonne hieman kommenttia... - Tapsa - 05-04-2011 No itselläni on 80-luvun G-Mersu sekä Series III ja olen myös joskus Defenderiäkin kokeillut ja ainakin minun tuntumani mukaan G on näistä kuskin paikalta katsottuna selkeästi tilavimman tuntuinen Että jospa se koko tarkoitti tuota. (En lukenut ko. artikkelia, ei jostain syystä kone päästä aviisin sivuille lainkaan) Let the war begin!
- Setok - 05-04-2011 Tapsa Wrote:No itselläni on 80-luvun G-Mersu sekä Series III ja olen myös joskus Defenderiäkin kokeillut ja ainakin minun tuntumani mukaan G on näistä kuskin paikalta katsottuna selkeästi tilavimman tuntuinen Kokeile ihan vaan copypastettaa koko osoitetta. En saanut sitä url-ominaisuudella laitettua mukaan, joku bugasi. Joka tapauksessa siellä kyllä selvästi musta sanottiin, että itse auto on selvästi pienempi. En tiedä ihan tarkkoja tilavuuslukuja, mutta kovin suurta eroa ei ainakaan voi olla. Mersussahan on viistottainen takapääkin, joka vähän poistaa tilavuutta. - AVRO - 05-04-2011 Helpoin ratkaisu on jättää nuo kaksi keltaista p***alehteä täysin koskematta, sekä sähköisessä-, että paperimuodossa. Ottamatta sen kummemmin kantaa nyt kyseessä olevaan artikkeliin. - Tapsa - 06-04-2011 Setok Wrote:Kokeile ihan vaan copypastettaa koko osoitetta. Kyllä mä kokeilin tuotakin, ei se sillon toiminut. - hanes - 06-04-2011 AVRO Wrote:Helpoin ratkaisu on jättää nuo kaksi keltaista p***alehteä täysin koskematta, sekä sähköisessä-, että paperimuodossa. :!: Kannatetaan ja vahvasti. Miksi maksaa uutisista joissa on 10% totuutta mukana. Jos sitäkään :?: - markku - 06-04-2011 tosta löytyy http://www.iltasanomat.fi/autot/Mercedes-Benz/G300/ ja sitten esim.oikea "yläkulma" - Setok - 06-04-2011 markku Wrote:tosta löytyy Tätä kautta pääsee kyllä videoon, mutta ei vissiin artikkeli kommenteineen. Sinne on syntynyt pienimuotoinen MB vs LR -väittely
- Jyrki J - 09-04-2011 Kyllä tuo minulla ainakin meni sinne juttuun kunhan löysi sen videon ensin siitä videosivulta. Tuon ainakin voi copy/pastella laittaa linkkiriville Code: http://www.iltasanomat.fi/autot/Mercedes-Benz%20G300%20-%20%C3%A4ij%C3%A4klassikko%20tyrm%C3%A4%C3%A4%20edelleen!/art-1288380514530.html#- jööran - 10-04-2011 En ymmärrä, miksi asiasta pitää ruveta kehittämään lämpöä. Jos joku arpoo, ottaisiko mersun vai Defenderin, on sitten paljon parempi että ottaa mersun. Yhtään lisää ei tarvita väärin odotuksin Defenderin hankkineita vinkumaan kaikista sen huonoista puolista. - p - HNT - 10-04-2011 Vaan kelpaisipa minullekin Mercedes G-klasse Pur-edition... Rahaa kun ei vaan löydy (suoraan sanoen järjetöntä) sataa tonttua nelivetoiseen tiiliskiveen. Tasauspyörästön lukot vakiona, hi-low range vaihdot onnistuu lennosta kun on synkro jakolaatikossakin... Lantikoissa vaan on se luonne. Mutta ei se luonne tule pelkästään p....an suunnittelun ja uppiniskaisuuden kautta...? - Setok - 10-04-2011 Niin no, aika moni on tuolla suhtautunut kommentteihini niin, että on jonkinlainen kannanotto MB vs LR. Sitä se ei ole. Kertaaakaan en ole MB sä ollut ja musta ne ovat ihan makean oloiset autot ja lukot kaikkialla on tietenkin hauska plussa. En tiedä olisivatko ne se mitä hankkisin itse, ja hinnatkin ovat aika suolaisia, mutta mulla ei ole mitään niitä vastaan.Potutti vaan vähän tuo toimittajan epätarkkuus. - Eero - 11-04-2011 Silloin harvoin kun tuommoisen näkee, mua ihmetyttää aina miten MB on onnistunut saamaan G tä niin älyttömän ruman. Design on kuitenkin sama kantti kertaa kantti kuin Defessä, mutta lopputulos on ihan kamala. Jopa Massif on G:tä kauniimpi, Wranglerista puhumattakaan.Joidenkin mielestä G sä täytyy olla jotain überhienoa, millään muulla ei selity se, että 80-lukuisesta 700tkm ajetusta huudetaan vielä yli 20 tonnia hock:
- castillo - 11-04-2011 Mercedeksen suomen www sivuilta löytyy mittakuvaa auton mitoista ja kyllä tuo 110 defe hyvin samoissa mitoissa on. Maavara lie isompi, raideleveys aikalailla sama, korkeutta ja pituutta lantikassa haju enemmän, geen akseliväli hiukka enemmän. Siis hyvinkin samankokoisista kulkineista on ainakin periaatteessa kysmys pikaisesti vertaillen. - Setok - 11-04-2011 Eero Wrote:Silloin harvoin kun tuommoisen näkee, mua ihmetyttää aina miten MB on onnistunut saamaan G En ehkä käyttäisi ihan niin voimakkaita sanoja, mutta näin asian vierestä vähän samoilla linjoilla ollaan Tai siis, musta ne on tietyllä tavalla ihan makeita ja kaukaa katsottuna sivusilmällä usein erehtyy luulemaan Lantikaksi. Silti jokainen muotovalinta mitä on tehty on mennyt rumempaan suuntaan esikuvastaan. En tiedä mikä tarkalleen siinä on. Kenties ihan vain ne kulmikkaat rengasaukot pistävät silmään.Tai sitten se, että ainakin perusmuodossa se istuu aika alhaalla, eikä vaikuta siltä, että maavaraa olisi mitenkään liikaa, tai akselivenytyksiä riittävästi (toki lukot auttaa). G Professional on ehkä parempi tuossa suhteessa, en tiedä. Niissä on vain sitä tiettyä 70-luvun Mercedeksen oloa ja, jos sallitte röyhkeyttäni, Mersut eivät ole melkeinpä ikinä olleet kovinkaan kauniita (toki laatu niissä on ainakin ennen ollut kohdallaan). Salaa katselen kyllä Wranglereista. Tiedän kumpaa itse preferoin, mutta ei mua mitenkään ärsyttäisi istua Wranglerissakaan. Sopivasti asennetta, ja edelleen tehty menemään oikeastikin tieltä pois. Jeep on myös varsin onnistuneesti uudistanut autoa 2000-luvulle. - Eero - 11-04-2011 Komppaan Setokia tuon Wrangler-asian suhteen. Vakiona ovat turhan matalia - tai matalalla, paremminkin. Pienen korotuksen kanssa oikein näyttävä peli, etenkin se pidempi Unlimited-malli. Ja mikä harvinaista, nykyinen malli on klassisemman näköinen kuin pari edellistä. Kammottaa vaan se kytkettävä neliveto; aika hankalaa vekslaamista (tai sudittelua) talviaikaan. - Setok - 12-04-2011 Juu, kyllä Defe nyt on työhommiin se parempi auto. Mutta silti en näytä surunaamaa kun näen Wranglerin menevän ohi. Sen ulkomuodot yksinkertaisesti miellyttävät (kuten myös Defenderinkin) ja siinä on samanlaista funtionaalisuuden tavoittelua josta pidän paljon. Samaan kategoriaan menee mulla H1, vaikka monella tavalla onkin oikeasti aika epäkäytännöllinen biili. - series3kalle - 12-04-2011 Quote:Kammottaa vaan se kytkettävä neliveto; aika hankalaa vekslaamista (tai sudittelua) talviaikaan.? Jos toi on serieksen kaltainen, eli takaveto maantiellä, ei se mun mielestä oo ollenkaan kammottava. Päin vastoin auttaa kääntymisessä talvella ja varottaa ajoissa liukkaasta... :wink: |