Rover Ystävät ry Keskustelupalsta
Disco 1 V8 -98 "Fenix" - Printable Version

+- Rover Ystävät ry Keskustelupalsta (https://roverfriends.fi/palsta)
+-- Forum: Autot ... (https://roverfriends.fi/palsta/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Forum: Land Rover (https://roverfriends.fi/palsta/forumdisplay.php?fid=14)
+--- Thread: Disco 1 V8 -98 "Fenix" (/showthread.php?tid=2483)

Pages: 1 2 3 4

Disco 1 V8 -98 "Fenix" - lacrits68 - 27-01-2012

moi!

Noniin...nyt on sitte Fenix noudettu!

[Image: DSC_0628resize.jpg]

Ekat 600km sujuivat kommelluksitta...2 "korjattavaa" asiaa löytyi jo! Vakionopeudensäädin ja joku/jokin täristää 100km/h ja yläspäin! Tuntuu persauksissa, ei ohjauksessa! Olisikohan kardaanin joku nivel huonolla hapella?

Siitä se alkaa....ja Ladogaan mennessä pitäis olla läpikäyty ja lähtö kunnossa!

//Janne

- Guest - 27-01-2012

Onneksi olkoon! Big Grin Näyttävä kapistus!

Andy

- T€€MU - 27-01-2012

AUTomaatti ja lt230:n jakis, siitäkös oivan rekisterikilpi keksittiin ? Wink

Hyvännäköönen peli ja varusteetkin jo valmiina !

- lacrits68 - 27-01-2012

toivottavasti tämä nyt pysyy ehjänä! Wink

- lacrits68 - 28-01-2012

havainto:

Kyllä muuten riittää lämmintä autoon! Mun mielestä DIIssa oli suht hyvä lämpö, mutta tämä vekotin on ihan sauna jos täysillä lämmittää! Big Grin lämmin auto talvella on ihana asia! Smile Ja lämpee tosi nopeesti!

//Janne

- lacrits68 - 28-01-2012

moi!

Huoltoa olis tarkoitus auton tehdä:

eli öljyjä koneeseen, laatikoihin, periin ja murroksiin
filttereitä ilma, pa, öljy ja laatikon filtterit
hihna/t

mitä muuta tulisi huoltaa, vaihtaa tarkistaa?

Lueskelin RAVEa ja sielä annetaan vaihtoehdoiksi V8i ja V8 4.0i eurooppa mallit on vissiin ne V8i, mutta ko koneelle anntaan MSI ja SFI mallit, eli onko noissa joku ero ja mistä sen näkee?

kuvista päättelin että SFIssä on ingnition module ja MFI on virranjakaja. (niin kuin mulla)

oliskos kellään asian tiimoilta sanottavaa ja neuvvottavaa? Smile

//Janne

- lacrits68 - 28-01-2012

moi taas!

Moon käyny läpi kaikki paperit jotka tuli auton mukana

1. KAIKKI katsastus paperit tallessa uudesta lähtien
2. KAIKKI huollot tehty "merkkiliikkeessä" 120 000km asti, autolla ajettu nyt 140 000km. Onko se nyt sitten hyvä vai huono asia? :roll:

tapaan pitää vain "ohjekirjan" autossa, loput paperit&kuitit menee mappiin sisälle...hyötyäkin on ollut kun oli näyttää vak yhtiölle kaikki kuitit defen tapauksessa!

//Janne

- kokkolanpoika - 28-01-2012

Series 2 diskoon tuli suorasytytys, eli hukkakipinä puolat perinteisen jakajan tilalle.. Se taitaa kulke nimellä V8 4.0i. Taitaa series 1sissä olla lähes kaikissa vielä jakaja. Jotku viimeset tieten voivat olla jotain hyprideitä..
Katoppas piruuttas näkyykö alakerrassa kampiakselin "risti" pultteja lohkon kyljessä. Jos näkyy sillon sinulla jo vahvempi alakertakin. Mutta epäilen ettei pultteja ole, on vain pultin paikat ilman reikiä.? Eli teoriassa ihan perinteinen 3.9si, ei 4.0..

- lacrits68 - 28-01-2012

moi!

Missäs nuo ristit pitäis olla?

//Janne

- kokkolanpoika - 28-01-2012

http://i187.photobucket.com/albums/x289/japanparts/OldV8/crossbolt2.jpg

Sulla varmaan tollanen lohko? P38si rangessa ja 2 sarjan diskossa on tuossa kohtaa pultit. Jos mosas menee remonttiin joskus, suosittelen poraamaan tuohon pultin reijät.

Disco 1 V8 - mtk71 - 29-01-2012

Moro, on kyllä hyvän näköinen kärry ja kohtuu kilometreillä, itselläni on samanlainen noin 175 tkm ajettu. Oon kans huomannu että toi kone tuottaa lämpöä tosi paljon.
Oletko saanut vakionopeussäätimen toimimaan? Jos et niin tarkistappas konehuoneessa kulkevan alipaineletkun kaikki liitokset, mulla oli letkun päät parista kohtaa haljennu, lyhensin niitä ja liitin uudelleen niin johan rupes toimimaan.
Toimiiko sun diflokin vivusto notkeesti? Jos ei niin sitä kannattaa yrittää alakautta rasvailla ja notkistaa.
Onko toi auto uudesta lähtien ollut ruotsissa?
Mikä vinssi tossa on, eikös siinä ole alkuperäinen puskuri paikallaan ja vinssipeti on kiinnitetty rungon alapuolelle?
Laitatko kuvia kiinityksistä ja alustasta, on nimittäin meikäläisellä vielä vinssi asentamatta ja etsin siihen vielä vinkkejä ja inspiraatiota. Smile

- lacrits68 - 29-01-2012

moi!

jep! Ihan Ruåttissa myyty 4 omistajaa minä 5.
Vinssinä sielä on ihan tuikku champion 12 000lb. Ei taida edes vaijeria kelalta otettu! Se on sit eriasia mitä tuollanen "kiinavinssi" kestää?

http://www.winchreviews.co.uk/post/1254896132/cta12000-lb-budget-winch

[Image: vinssi1.jpg]

[Image: vinssi4.jpg]

itellä oli kyllä mielessä laitaa sella putkipuskuri eteen ja laittaa se orkkis öljyyn ja säilöön!

se nopeussäädin on vieläkin pois toiminnasta, huomasin saman homman, letkut haökeilee...korjasin net jotkä näin, mutta ei kiinnosta ulkona räpeltää -18c pakkasessa! Wink

//Janne

- lacrits68 - 29-01-2012

ongelma:

tuossa tein tilauslistaa ja homma tyssäs hihnaan...siihen tarvitaan koneen numero....sen PITÄIS olla öljytikun alla, no eihän sitä löydy ja käärmeihminen kun en ole niin jäi projekti siihen!

Miten muuten tuon koneen numeron voi todeta?

//Janne

D1 V8 - mtk71 - 29-01-2012

Kyllä noi kiinan vinssit yleensä ihan ok on, mites kun katoin että sulla sen vinssin vapautus kahva on vähän ahtaassa pikassa, onko tosiaan ajateltu ettei sitä tarvi käyttää.
Oon minäkin sellaista kunnon vinssipuskuria katellu, mut ne vaan on aika pahuksen hinnakkaita, jos joku voi tarjota sellaisen edullisesti niin viestiä mulle vaan Smile
Minkä hihnan hankintaan sä sen koneen nron tarvit?

-Miika-

- lacrits68 - 29-01-2012

moi!

Ihan sen tavallisen remmin. vaihtoehtoja oli het monta:

Quote:Auxiliary Drive Belt - Grooved Type
V8 - up to Engine Number 36D50529 AND 38D32139 - Air Conditioned

Quote:Fan Belt
V8 - from Engine Number 36D50530C AND 38D32140C - Air Conditioned

ja muuta lisää! En vaan löytänyt oman koneen numeroa!

//Janne

- lacrits68 - 05-02-2012

moi!

nyt alkaa olla 2000km takana uudella tuttavuudella ja minkä verra on "normaali" kulutus V8?

Ite saan maantie ajossa 14l/100km ja kylillä ku pörrää niin sellaset 22l/100km. Nyt on kyllä olla mukavan viileä ilmat, moottorilämmitintä ollu käytössä jne!

Huoltoa olis tarkoitus tehdä...mitä huolto toimenpiteitä V8 pitää tehdä ajatellen just pa kulutusta? Dieselillä kun olen kaikki ajoni ajanut niin niissä on riittänyt öljyt ja suodattimet! Smile

netissä kun engelsmannit kehuu että 10l/100km pitäis päästä? :O

//Janne

- Juge - 05-02-2012

Kulutukset tuntuu sulla olevan ihan kohillaan. Eikä muuten tuo Engelsmannin kehuma 10l / 100km ole kaukaa haettu - itellä henk. koht. kokemuksia +300tkm ajetulla 3,5l v8 vm. -88 Range manuaalilla: Kajaaniin inttiin ja takasi, sukuloimassa Järvenpäässä, sama juttu - tasaisen rauhallisesti kun ajelee, pääsee kohtuu helposti 10l tuntumaan.

- Velar - 05-02-2012

Kun Rangen kulutus on 10L/100km, niin ei kone kauan kestä. Käy silloin todennäköisesti aika laihalla ja sytkän ennakko liian monta astetta...

- lacrits68 - 05-02-2012

Velar Wrote:Kun Rangen kulutus on 10L/100km, niin ei kone kauan kestä. Käy silloin todennäköisesti aika laihalla ja sytkän ennakko liian monta astetta...

moi!

Minä kun en pensa vehkeistä ymmärrä, niin opiskellaan! Mitäs tuo tarkoitaa? Miksi kone ei kestä? Mitä tarkottaa "laihalla"?

//Janne

- maddis - 06-02-2012

Saa liian vähän bensaa suhteessa ilmaan -> palaa kuumempana -> sulaa männät pahimmassa tapauksessa.

Tai sitten itse olen käsittänyt väärin. Wink

- Fredi - 06-02-2012

Ns viralliset kulutusluvut Defen V8:lle taitaa olla 14-18 mil/gal, parhaimmillaan siis 15l/100km.

- lacrits68 - 08-02-2012

moi!

Spacerit helv***tiin ja samoin ne leveät rinkulat!

Alle coopperin M+S nastoilla ja uusilla vanteilla! Muuttui se uraherkkä kaytös miellytäväksi ajomukavuudeksi! Smile pitokin IHAN toisesta maailmasta!

[Image: 2012-02-0815resize.jpg]

Takaa ottaa 235/85/26 coopperit pelliin kiinni! tarvii varmaan "cameloida" pikkusen! Wink

//Janne

- lacrits68 - 09-02-2012

moi!

Miten/millä nuo helmat leikkaa siistimmin? Peltisakset? rälläkkä? pistsaha? thm?

//Janne

- Guest - 09-02-2012

Lontoonkielisillä palstoilla on varmasti kuvineen kerrottu mitä ei pitäisi tehdä ja niinpäinpois... Smile

Andy

- maddis - 09-02-2012

Eikö siinä autossa ole kuitenkin ihan hyvä ne helmat olla? Wink

Vai mistä nyt oli kyse?

- arska - 09-02-2012

lacrits68 Wrote:moi!

Miten/millä nuo helmat leikkaa siistimmin? Peltisakset? rälläkkä? pistsaha? thm?

//Janne
meinaat varmaan takaloksun etureunaa johon ne ottaa kiinni .. millinen laikka ja sillä sievästi etureunasta pois Big Grin

kannattaa kokeilla myöskin ottaako muuallekin (maksimi)joustoissa kiinni, voi olla että ottaa.. tai jos siellä on vielä ne vakaajatangot niin sittenhän se ei jousta eikä ota kiinnikkään :wink:

Fenix - mtk71 - 09-02-2012

Quote:jos siellä on vielä ne vakaajatangot niin sittenhän se ei jousta eikä ota kiinnikkään
Mulla otti kans just tonne takaloksuun pyörä kiinni maastossa, eikä ollu kun 31" kiinni. Noi mitkä Jannella on alla on vielä isommat. Ei se takavakaaja paljoo vastaan paa jos on kunnollinen vääntö päällä.
Mä lisäsin jousitusta 2" ja otin vakaajan pois, ei haittaa ajo-ominaisuuksia ja toimii vähän paremmin metsässä. Tosin vieläkin välillä osuu sinne takakulmaan pyörä.

-Miika-

- lacrits68 - 09-02-2012

moi!

Paljonkos te otitte si pelliä pois?

//Janne

- Guest - 09-02-2012

Tässä vaiheessa kansa vaatii kuvia sekä tulevasta kaarirempasta että aikaisemmin tehdyistä... Big Grin

Andy

- arska - 09-02-2012

L-Andy Wrote:Tässä vaiheessa kansa vaatii kuvia sekä tulevasta kaarirempasta että aikaisemmin tehdyistä... Big Grin

Andy
Oikealle puolelle pikapikaa tehty toteutus laikalla :
[Image: P1020617.jpg] [Image: P1020622.jpg] Pintapellihän on alumiinia joten ruostumisesta ei kannata huolestua tuossa paikkaa.

ja toiselle puolelle toteutus peruuttamalla peräkärri linkkuun Sad :
[Image: P1020627.jpg]

Ei raavi....

Etupäässä saattaa ottaa kanssa pyörät kiinni vakiopuskurien päihin maastoajelussa...