![]() |
|
D2 mittarivalopolttimot ilmastointilaitteelle - Printable Version +- Rover Ystävät ry Keskustelupalsta (https://roverfriends.fi/palsta) +-- Forum: Autot ... (https://roverfriends.fi/palsta/forumdisplay.php?fid=4) +--- Forum: Land Rover (https://roverfriends.fi/palsta/forumdisplay.php?fid=14) +--- Thread: D2 mittarivalopolttimot ilmastointilaitteelle (/showthread.php?tid=2501) |
D2 mittarivalopolttimot ilmastointilaitteelle - juha - 07-02-2012 moro Mitähän tyyppiä nuo polttimot ovat. Kyseessä siis automaatti ilmastointi ja -00 disco. Voisi hakea polttimot ennen kuin purkaa kojetaulun. Ohjeen paneelin purkuun löysinkin mutta poltintyyppi hakusessa - JariR - 07-02-2012 Moro, Itselläkin oli joskus mielessä että yhden polttimon olisin vaihtanut repsikan puolen lämpötilansäätönappiin, mutta on jäänyt toistaiseksi odottamaan. Tämän viestiketjun kuitenkin tuolloin satuin löytämään: http://www.aulro.com/afvb/discovery-2/80998-clock-dash-light-replacement.html Ainakin tuosta selviää osanumerot noille polttimoille. Monelle saattaisi olla iloa vaihto-operaatiosta otetuista kuvista. - Jari R. - oilywadder - 07-02-2012 Motonetista löysin omaani nuo polttimot joskus. Ajoin ilmastoinnin paneeli irrotettuna motonetin pihaan ja vaihdoin polttimot siinä pihalla. Pikku homma ja halvat polttimot... Radion kun ottaa pois niin pääsee helposti käsiksi paneelin jousiin. Pari ruuvia auki paneelin takaa ja polttimoiden kannat paljastuvat. - MikaM - 07-02-2012 Mäkin olen miettinyt pitäisikö noiden palaa no mulla on siis edessä sama operaatio jossain vaiheessa... näinköhän löytyisi jostain ledi valot noihin ni ei tarttis joka välissä olla tekemässä uusiksi ![]() Pitää tutkailla lisää... - jyrkipie1 - 08-02-2012 MikaM Wrote:ni ei tarttis joka välissä olla tekemässä uusiksi Vajaan vuoden toimi minulla toinen puoli. Toinen puoli vielä palaa. polttimot vaihdettu - juha - 08-02-2012 No niin. Polttimot ihan normipolttimoita 3 kpl lasikanta ja 2 kpl muovikanta. En saanut kuvia operaatiosta mutta helppohomma. Itse otin paneelin alakautta irti eli tuhkakuppi ja kolikkokuppi pois, molempien takaa 3 ruuvia irti ja pulloteline, tuhkakuppihässäkkä lähtee irti. Sieltä koloista sormella ilmastointipaneelin sivuilta metalli jouset alas ja paneeli irtoaa. Kolme liitintä irti paneelista ja sisään lämpimään purkamaan. Molemmilla sivuilla ruuvi ja paneeli auki. Ja siellä ne polttimot pitävät pesää. Kannattaa ottaa irti ja mennä niiden kanssa kaupoille, tai niin kuin minä. koppasin paneelin varaosakaupoan pihalla irti ja purin tiskillä.. kiitoksia taas ohjeista ja kommenteista - jukkakh - 08-02-2012 JariR Wrote:Moro, Yleensähän kannattaa samalla vaivalla vaihtaa kaikki esiinkaivetusssa osakokonaisuudessa olevat. Oman kokemukseni mukaan mittarivaloja vaihtaessa jos on nuukaillut ja päättänyt vaihtaa vain yhden, niin luullessaan, että homma on done saa huomata, että vaihtoperaation jälkeen vähintään se viereinen on vuorostaan pimeänä. Ilmeisestikin vanha ja rapeaksi paahtunut hehkulanka ei kestä minkäänlaista ylimääräistä tönäisyä :wink: D II valot... - ässä - 08-02-2012 Jos kaikki valot pimeänä, saattaa "rasian" sisällä puoliskot yhdistävä valkoisen johdon pistoke reistailla. näin minulla. Polttimot olivat ehjät. Re: D II valot... - MikaM - 08-02-2012 ässä Wrote:Jos kaikki valot pimeänä, saattaa "rasian" sisällä puoliskot yhdistävä valkoisen johdon pistoke reistailla. näin minulla. Polttimot olivat ehjät. Ok pitää katsoa, tosin mun tuurilla sit joku lamppu heti palaa... joten samalla ne vaihtaa kaikki uusiin kun kerran on irti
- juha - 09-02-2012 joo. kannattaa vaihtaa kaikki poltimot kerralla. kustannus n 10 €. se mikisi menin alakautta oli se että en osannut irroittaa soitinta............. :oops: .mitenkähän se radio irtoaa ilman väkivaltaa(kysyy epätieoinen sysmästä) Radion irrottamalla paneeli todnäk tosi helppo irroittaa - Lantarooveri - 09-02-2012 Saa sen paneelin irti myös menemättä sen paremmin ylä- kuin alakauttakaan. Kehys antaa sen verran periksi että hitsauslangasta taivutetulla koukulla saa ne klipsit avattua ja vedettyä paneelin ulos. Jotkut on onnistuneet saamaan ne avattua jopa muovikortilla, mutta itse en ole siinä onnistunut. Koukuilla on onnistunut hyvin. Ei jää jälkiä muoveihin kun ei riehu väkisin. Radion irrottaminen on tietysti kiinni siittä minkälainen radio on kyseessä.
- rami-mli - 10-02-2012 näitten polttimoiden kanssa olen kuullut viisaat sanat että kannattaa vaihtaa kaikki kerralla. se on sama kun sytytää kynttilät samaan aikaan ni kyllä ne sammuu samaan aikaan. varsinkin jos ovat samanlaisia valot toimii muuten ei - juha - 17-02-2012 :evil: reilun viikon polttimo rempan jälkeen toiminut kuin unelma. (välillä tosin pakkasilla heitti auto öljyt pihalle putsarin tiivisteestä). Tänään vielä töihin mennessä ja osan matkaa ihan normaalia. Mutta... Sitten kaupoilta kotia kohti, auto käyntiin, vain humahdus ja sitten hiljaista, näyttö pimeä, muut valot paneelissa kyllä palavat :evil: Kotiin 25 km ei elonmerkkiä. Kotona paneeli irti, auto pyöri kokoajan. Kun otin laatikosta pienintä johtonippua irti niin puhallin hurahti, paneelin valo ei. Sopivassa kohdassa liitin käynnistää puhaltimen moottorin täysille kun kokonaan irti niin kaikki pimeänä, kun pohjassa niin valot palavat, keskellä puhallin pyörii. Voi kun saisi nämä kaksi asiaa kohtaamaan. Onkohan se paneeli mennyt vai mikä Re: polttimot vaihdettu - mikael - 10-03-2012 Kiitokset tiedoista...! Olipahan helppo homma toi ohjauspaneelin lamppujen vaihto hyvillä ohjeilla...! Polttimot maksoivat Motonetissa yhteensä alle 10 € . mikael Disco 2 td5 (2004) - juha - 10-03-2012 aiempi vika ilmastoinnin pätkimisessä oli kosketus häiriö siinä valkeassa johdossa panelin sisällä, sain sen korjattua ja nyt jo uskaltta sanoa että toimii
- jomppe - 28-12-2012 Lantarooveri Wrote:Kehys antaa sen verran periksi että hitsauslangasta taivutetulla koukulla saa ne klipsit avattua ja vedettyä paneelin ulos.Millä etäisyydellä nuo klipsit on ? Koitin koukulla ja kortilla, mutta ei osunut kohdilleen. Painuuko ne sivulle päin vai ? Tosin valot syttyivät aamulla taas parin viikon jälkeen. Kosketushäiriö?
Re: D2 mittarivalopolttimot ilmastointilaitteelle - jomppe - 30-12-2015 Tänään nuo tuli vaihdettua, kun kaikki pimeni viikon sisällä. Ohjauspaneelin ja kehysmuovin väliin ruokailuveitsi, lämmönsäätimien kohdalle kummallekin puolelle, niin syvälle, kunnes tuntuu metalli vastassa. Kevyt vääntö veitsillä, kahvoista ulos, niin että veitsien kärjet kääntyy kohti yksikköä, ei tarvi paljoa voimaa, ja yksikkö irtoaa. Älä väännä väkisin jos ei heti osu kohdalle. Johtojen liittimien päällä on lukitusnastat, niitä meisseliään kevyesti painamalla ja työntämällä liittimet irtoaa helposti. Sitten takaa kaksi ruuvia auki ja polttimoihin pääsee käsiksi. Siellä on kolme isompaa, jotka valaisee näytön, lasikantapolttimo kiinni muovikannassa ja kolme pienempää jotka valaisee lämmönsäätimet ja painikkeet. Pienistäkin saisi pelkät polttimot vaihdettua, mutta työläämpi, eikä polttimot löydy niin helposti. Vanhoista polttimoista vielä vihreät kortongit uusien päälle ja kokoamaan yksikköä. Koko hommaan meni 5-10min Re: D2 mittarivalopolttimot ilmastointilaitteelle - Juge - 16-01-2016 Vanhemmillani -04:nen D2, jossa oli myös tuo lämmityslaitteen kylmä-kuuma säätimet olivat pimeänä, mutta lcd näytössä paloi valo. Aikani Googlasin ja löysin kätevän tavan irrottaa tuon paneelin - ilman että ottaa radiota irti. Siihen tarvitaan kaksi lattanaa muovia, esim. voiveistä. Ne työnnettiin lämmityslaitteen paneelin kummaltakin puolelta keskeltä sisään noin parin - kolmen sentin matkalta, niillä taitettiin peltinen pidin sivuun ja sitten se paneeli vain pömpähti vähän ulos niin sen sai sormin siitä pois. Ihan perus-pikkupolttimot sinne meni, mutta kannattaa ottaa mallit mukaan ja Motonettiin. Itse huomion sellaisen, että vaikka polttimon lanka oli ehjä, se ei silti syttynyt, uusi polttimo tilalle ja kuntoon tuli. Aika helppo homma loppuviimein. Re: D2 mittarivalopolttimot ilmastointilaitteelle - jomppe - 04-05-2016 Tässä vielä videota polttimoiden vaihdosta https://m.youtube.com/watch?v=5vauDtoDjyk |