![]() |
|
Kesäkumi kuumetta - Printable Version +- Rover Ystävät ry Keskustelupalsta (https://roverfriends.fi/palsta) +-- Forum: Autot ... (https://roverfriends.fi/palsta/forumdisplay.php?fid=4) +--- Forum: Land Rover (https://roverfriends.fi/palsta/forumdisplay.php?fid=14) +--- Thread: Kesäkumi kuumetta (/showthread.php?tid=2535) |
Kesäkumi kuumetta - ryobi - 24-02-2012 Tuli vähän kaksimielinen otsikko 8) Mutta asiaan, eli meikäläisen 110hcpu tarvitsee uudet kesärenkaat. Insa Special Trackeista on ollutkin juttua, mutta onko porukalla kokemuksia muista Insoista; Dakar, Traction track lähinnä. Suurimmaksi osaksi tulee ajettua maantiellä, mutta jotenkin ne renkaat pitää olla räyhäkkäämmät kuin AT renkaat joilla ajoin viimekesän. Nyt on alla 265/75 R16 Nokian Hakkapeliitat RRC aluvanteilla, eikä kesärenkaat saisi olla ainakaan pienemmät, tallissa olisi toinen setti 7" RRC aluja, mutta onko niin ettei tuolle 7" leveälle vanteelle voi laittaa leveämpää kuin 265? Hyvin on sinänsä toi 265/75 toiminut noilla vanteilla joissa on ET33, ei ota mihinkään kiinni, ainut vain että taka-akselilla jää renkaat vähän sisään kun on takakaarissakin levikkeet-> esteettisesti ei niin siisti mielestäni. Mikä on muuten isoin kumi joka menee HCPU:n alle ilman korotusta? Mikä on isoin rengas jonka voi laittaa alle ilman muutoskatsastusta kun otteessa on vain yksi rengaskokomerkintä 7,5R16? Löysin haulla joitan juttuja jo näistä, mutta pidettäköön tällainen uusi keskustelu varmana keväänmerkkinä Kiitos, T: Tommi "Ryobi" Re: Kesäkumi kuumetta - jukkakh - 24-02-2012 ryobi Wrote:Tuli vähän kaksimielinen otsikko 8) Aloitit tosiaan kesäkumikampanjasi hyvissä ajoin ;-) Niin, jäi sitten valitettavasti lopullisesti selvittämättä se Rintajuopolla myynnissä olleen HCPU:n rengastus,,, No se meni kyllä (jälleen kerran) puhtaasti Juoppojen piikkiin se,,, - HNT - 24-02-2012 Mulla on Cooper STT, 235/85R16. Mutarenkaat, mutta mä oon ollu oikein tyytyväinen maantieajossa ja maastossa. Tänäkin talvena on oikein hyvin pärjännyt. Eipä taida Defeen saada muutoskatsastamatta isompia nakkeja? 235/85R16 ja 7.50R16 on käytännössä samankokoiset, jopa niin, että ne on mulla otteeseen merkitty toisilleen vaihtoehtoina. 255/85R16 on kaiketi suurin mikä menee mukisematta paikoilleen, etupyörien kääntymistä joutuu ehkä rajoittamaan, mutta ei ole iso homma. - jukkakh - 24-02-2012 Ootko lueskellut 4X4 Maailman tähän asti kuin ihmeen kautta markkinoille saatua kolmea irtonumeroa ? Jossakin niistä oli kumiasiaakin, esittelyssä yks rengas. - ryobi - 24-02-2012 on jäänyt tuo 4x4 lehti täysin lukematta. On tullut vain lueskeltua ulkomaan foorumeita lantikoiden rengastuksista mutta eipä ole vielä kirkastunut ajatus siitä mitä tekisi. Onneksi on vielä aikaa muttei liikaa. Nykyiset renkulat on nastoilla niin ei niillä viitsi aivan viimeiseen venyttää, kyllä veikkaan että viimeistään huhtikuussa pitää jotkut rinkulat laittaa alle. - -NewJuhani- - 24-02-2012 Oliko se nyt toissa vuonna kun oli myynnissä "kuormaautoDefe", missä oli 37" rinkulat leimattu. Mulla ainakin mahtuu noi 255/85-R16 mutiaiset (7"ET33) Disco I vanteilla pyörimään vaivatta ilman korotuksia. - ryobi - 24-02-2012 Hyvä tietää -NewJuhani-, tuo 255/85 on yksi vahva kokovaihtoehto jota pyörittelen. Toisaalta tekisi mieli hankkia vanteet jotka levittäisivät ulospäin enenmmän, koska etenkin tuo taka-akselin renkaat jäävät melko sisään kun vanteena on 7"et33. Voisihan jotkut spacerit laittaa mutta eivät taida olla kauhean lailliset. Toinen vahva vaihtoehto taitaa olla 265/75r16 MT, sinänsä hyvä koko koska vaihtoehtoja tuntuisi olevan melko paljon eri merkeillä. - -NewJuhani- - 24-02-2012 ryobi Wrote:...etenkin tuo taka-akselin renkaat jäävät melko sisään kun vanteena on 7"et33... Tuon ongelman mä olen myös tiedostanut... on todella vaikeaa saada näyttävää kuraa kylkiin ja katolle offiajoissa, vaikkei ole edes levikkeitä takana. :lol: :oops: 8) - ryobi - 24-02-2012 ^ Toi on kyllä suuri ongelma 8) - solihull - 24-02-2012 Kyllä 295/75-16 on suurin rengas jonka saa helposti leimalle ja niitä löytyy joiltakin merkeiltä. Itsellä 285/75-16, Hankookin RT03. Olen tykännyt. Vanteina 8" vanteet ET tä ei tietoa, niin maalaa kyllä tehokkaasti sivulasit kuraan siviiliajossa. Vähemmän kiva ominaisuus pidemmän päälle...TT - ryobi - 24-02-2012 Onko sinulla Solihull autoa korotettu tms muita modifikaatioita? - -NewJuhani- - 24-02-2012 Pinnatuissa renkaissa (insa, sirocco) olis se hyvä puoli et esim. 235/85-R16 merkatuilla rekailla saa ilman muutoskatsastusta jopa yli 34" alle laillisesti. Noihin on kuulemma eräs Discon omistaja tyytyväinen (mulla on sama kuvio pinnaamattomana nastarenkaisena alla.) http://www.insaturbo.com/index.php?option=com_content&view=article&id=82%3Anueva-insa-turbo-dakar-09-07-2004&catid=35%3Anoticias&lang=es - -NewJuhani- - 24-02-2012 ryobi Wrote:Onko sinulla Solihull autoa korotettu tms muita modifikaatioita? Toi 285/75 on kirjan mukaan 6mm pienempi halkaisijaltaan kuin 255/85. Teoriassa, oikeasti erot voi olla muuta. Mulla on Hankook ATM koossa 235/85-R16 työmatkarenkaina. Ne on olleet hyvät, kulutusta kestävät ja tasaista kyytiä antavat. - Guest - 24-02-2012 Sampalla on BFG/AT 295/75R16 Defen alla 2" korotuksella ja hyvin mahtuu pyörimään maastossakin, tiedä sitten miten toimisi ilman korotusta. 285/75 vaatii 8" vanne mutta 280/85'sen mittavanne on 7". 235-265 menee kaikki 7"lle. Eiös Allulla ole just 285/75 Special Trackit 90'n alla? Ne tuntuu toimivan maastossa ihan kiitettävästi... Mulla on ollut Traction Trackit (7.50-16) 2½ vuotta ja hyvin ne ovat toimineet niin maantiellä, maastossa kuin lumessakin, suosittelen lämpimästi "yleisrenkaaksi", niissä valmistajan ilmoittama suhde on 70/30 (maasto/maantie). Andy - ryobi - 24-02-2012 Hyvää keskustelua, hyvä että porukka ottaa kesäkumit tosissaan :lol: Kyllähän tuo Special track on kuvioltaan aika miehekäs jo, mutta voi olla kyllä että ei kuitenkaan se järkevin vaihtoehto jos ajaa tiellä sen 95% ajoistaan, tällaista on tämä Wannabe offailu heh heh. Hyvä tieto L-andy traction trackeista, ne on ollut yhtenä vaihtoehtona kyllä. Toinen mitä olen Insalta katsellut on tuo dakar-malli http://www.extreme4x4.co.uk/acatalog/INSA_TURBO_DAKAR_TYRES.html Molempien mallien isoin koko on tuo 265/75...Varmasti olisi ulkonäkönsä puolesta isomman oloiset / uskottavammat kuin nykyiset 265/75 hakkapeliitta LT:t jotka ovat aika pliisut - Guest - 24-02-2012 Mulla on itse mielessä hankkia nimenomaan Dakar-mallia 265/75-koossa kesärenkaiksi Seriekseen. Pitäisi vaan löytää niitä 6,5-7" vanteita ensin... :? Traction Trackien ainut huono puoli on se että A) ne kuluu aika nopeasti, ja siihen liittyy B) hahlot ei mene BFG'n Track Edge'n tapaan pintaan asti vaan ne ovat ainoastaan pari milliä syvät. Tästä johtuen 45000km jälkeen hahloja ei ole enään ainuttakaan, ainoastaan isot klossit, joka taas talvella on pieni ongelma mutta muuten se ei haittaa etenemistä. Andy - Allu - 24-02-2012 Jep, Spesial Trakit 285/75 eivät oikein mahdu ilman korotusta, pinnattu gummi ja parikymmentä milliä kuvion syvyyttä tekevät halkaisjasta 86 senttisen. Ohjausta joutuu ulkonevan kuvion vuoksi rajoittamaan turhan paljon, siitä tosin selviäisi vanteilla jossa ET sopivampi. Tai speiserit. - ryobi - 24-02-2012 Eli pinnattu rengas on tod näk isompi todellisuudessa kuin samankokoinen ei-pinnattu, tässä tapauksessa vrt Insa VS Nokia? - solihull - 24-02-2012 ryobi Wrote:Onko sinulla Solihull autoa korotettu tms muita modifikaatioita? Ei ole korotuksia,,,vielä. Ja edessä lässähtäneet vakiojouset. Tosin mulla on takana vakaaja, joka rajoittaa epämukavasti kallistelua. Kuormituksessa takana rengas otti joustossa vähän levikkeen takareunaan mutta sen ongelman sai poistettua kätevästi vähän kääntämällä lokasuojan reunaa enemmän avaavaksi. TT - Allu - 25-02-2012 ryobi Wrote:Eli pinnattu rengas on tod näk isompi todellisuudessa kuin samankokoinen ei-pinnattu, tässä tapauksessa vrt Insa VS Nokia?Aivan, ja johtuu siitä, että renkaan runko on tuon nimellismitan kokoinen mutta alkupereisessä elämässään rungolla ollut esim. normi kesäpinta, kulutuspintaa n. 10 mm, pinnatussa maastokuviossa pintaa n. 20 mm, joten renkaan halkaisija kasvaa n. 20 mm. - Guest - 25-02-2012 Allu, sit kun ostat ET8-vanteita noille Speciaaleillesi voisin ostaa sun Wolffit halvalla... Andy - -NewJuhani- - 27-02-2012 Tuossahan on edge kuvio myös, eikä ihan paha hinta. Renkaathan tulee kotiovelle tohon rahaan. http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?details=Ordern&cart_id=81791139.136.17567&typ=R-177079&ranzahl=4&Breite=265&Quer=75&Felge=16&weiter=15&kategorie=6&Ang_pro_Seite=15&Transport=P&tyre_for=OFF&dsco=136 - ryobi - 27-02-2012 -NewJuhani- Wrote:Tuossahan on edge kuvio myös, eikä ihan paha hinta. Siistit! Pistetään harkintaan. Kiitos. - series3kalle - 27-02-2012 Eikös rengasliikkeissä ole eri hinta sille jos ostat firmasta renkaat ja asennutat ne samalla. Jos asennutat nettiliikkeestä ostetut kumit rengasliikkeessä maksaa asennus enemmmän , eikö? Kannattaa huomioida. - Suba - 27-02-2012 ryobi Wrote:-NewJuhani- Wrote:Tuossahan on edge kuvio myös, eikä ihan paha hinta. Noilla tämä on tämä talvi tullut ajeltua tosin nastoitettuna. Ajoltaan ihan hyvän tuntuiset renkaat. Varmasti paremmat ovat kesäkäytössä. - -NewJuhani- - 28-02-2012 50-80€ vanteille+tasapainoitus ( jopa alle laitettuna) on maksanut tähän mennessä kun vie vanteet ja renkaat liikkeeseen. Eipä oo kukaan kysynyt mistä on ostettu. Ei kaikkista liikkeistä maasturin pyöriä saakkaan, mutta varsinkin sesongin ulkopuolella työt kyllä kelpaa. Kannattaa kysellä useammasta paikasta. Puhelimessa hinnat saattaa olla vaikka mitä mutta kasvotusten ei välttämättä niin paljon. - -NewJuhani- - 28-02-2012 Muutama vuos sitten V70 Volleen kun ostin onlinesta niin laskin et 150 € säästi. Aluvanteille alle laitettuna. Maastopyöriä en oo uutena ostanut kuin yhdet (koopeelta), muuten mulle on riittänyt toisten "jämät". Maastopyörien korkeampaa asennus hintaa perustelevat lyijyn kilohinnalla. :lol: - -NewJuhani- - 28-02-2012 Niin ostin Volleen Nokian hakka H renkaat. - ryobi - 04-03-2012 Ajaakos kukaan täällä Special Trackeilla käyttöauton virkaa, eli asfaltillakin reilumpaa rullaamista? kestääkö hermo? - Allu - 04-03-2012 ryobi Wrote:Ajaakos kukaan täällä Special Trackeilla käyttöauton virkaa, eli asfaltillakin reilumpaa rullaamista? kestääkö hermo?Ajaa. Viime syksystä lähtien jatkuvasti, kun on taas hieman laiskotuttanut. Uutena renkaista lähti maantienopeuksissa reilu ujellus, nyt ne ovat nappuloiden pyöristymisen myötä hieman hiljentyneet tai minulta entisestään kuulo heikentynyt. |