![]() |
|
mitä autoa inhoat eniten - Printable Version +- Rover Ystävät ry Keskustelupalsta (https://roverfriends.fi/palsta) +-- Forum: Autot ... (https://roverfriends.fi/palsta/forumdisplay.php?fid=4) +--- Forum: Muuta keskustelua (https://roverfriends.fi/palsta/forumdisplay.php?fid=16) +--- Thread: mitä autoa inhoat eniten (/showthread.php?tid=2556) Pages:
1
2
|
- AVRO - 03-03-2012 VW Golf, kaikki kopat. Varsinainen sopuli-ilmiön ilmentymä, kaikilla pitää olla semmoinen. Jostain syystä esim. Tojon Gorilla ei ärsytä yhtään niin paljoa kuin yli-uber Golf. Räyh, menitkin kysymään.
- lacrits68 - 04-03-2012 relluja...! elämäni kalleimmat kilometrit! :evil: :twisted: - hanes - 04-03-2012 Peesaan andloveria. Ja lisäks vielä se pemarikuskien juuttaanmoinen hinku päästä paalupaikalle. - JariJ - 04-03-2012 Täydellisenä "autohulluna" ei ole vielä vastaan tullut ainoatakaan automerkkiä tai tai mallia, jota olisin inhonnut. Toki huonoja & hyviä puolia löytyy merkistä kuin merkistä. Omistuksessani on ollut mm. seuraavia merkkejä; Toyota,Peugeot,PolskiFiat,Mosse,Renault,Citroen,Fiat,BMW,MB,Audi,VW, Chevrolet,Buick,Datsun,Rover,RangeRover,Jeep,Ford,Volga,Volvo,Saab, Cadillac,Alfa-Romeo,Jaguar. Ehkä "kiihkein" suhde, niin hyvässä kuin pahassa on ollut Renault Fuegon kanssa. Auto oli vikaherkkä, mutta turbomoottorilla varustettuna aivan mainio ajettava. Suurin positiivisin yllätys on ollut Citroen CX GTI Turbo II vm.89. Ajelin sillä yhden talven ja auto toimi älyttömän hyvin, vaikka oli jo yli 20v. vanha. Lähti nöyrästi käyntiin jopa 28 asteen pakkasessa ja turbomoottorissa riitti voimaa nopeisiin ohituksiin. Ainoastaan hieman alimitoitettu lämmityslaite Suomen oloihin harmitti hiukan. - Guest - 04-03-2012 Audikuskeja vielä ymmärrän jollain tavalla, wannabe-bemarikuskeja jotka tunnollisesti kuskaavat lapsiaan sillä sporttisemmalla vaihtoehdolla treeneistä seuraaviin ja sitten kaupan kautta kotiin. Mut bemarikuskit... (huom. pieni b) ... Kysymys kuulukin, onko se niin että tietynlaiset miehet ostavat bemareita koska he haluavat olla sellaisia miehieä jotka ostavat bemareita...? :lol: :wink: Vähän vastaavasti voisi todeta että on olemassa kakstyyppistä LR-omistajaa. He jotka tarvitsevat niitä työn tms. puolesta, ja he jotka haluavat olla Indiana Jones... :wink: Andy Indiana Jones - rejouni - 04-03-2012 Ei yksiselitteistä vastausta, mutta ainakaan Audi ei kuulu suosikkien joukkoon, kun se vaikuttaa niin elitistiseltä (sama koskee ehkä Bemaria, mutta lähipiirissä on niin paljon Bemuja, etten henno niitä moittia). En kyllä pidä myös peruscorollasta ja Nissan familysedaneistakaan yhtään. Omia negatiivisia kokemuksia löytyy Renault espase Expressionista, kun vaihdelaatikko (tomaatti) hajosi 32 tkmajetusta autosta sekä Daihatsu Charadesta, jossa muutaman vuoden vanhassa 100 tkm ajetussa autossa pohja oli ruostunut puhki. - janjuan - 04-03-2012 Poliisiautoa,merkistä riippumatta :!:
- Thomas - 04-03-2012 rejouni Wrote:..Audi ei kuulu suosikkien joukkoon, kun se vaikuttaa niin elitistiseltä.. Tässähän oikein punastuu; olen jo pitkään potenut pahoja itsetunto-ongelmia mutta nyt näen maailman aivan uusin silmin ![]() Itse suorrastaan rrakastan kaikkia otto- ja diesel-moottorivoimalla toimivia parillisella pyörämäärällä varustettuja kulkuneuvoja. Ja kaikenlaisia hybridi/eko-voimanlähteellä varustettuihin ajokkeihin on jo ehkä hieman perversioiden puolelle menevä kiinnostus.. Suurimmaksi ongelmaksi näen vain ne ratin takana olevan jauhoaivot tuolla liikenteessä; auton merkistä riippumatta.. Mutta jos joku ajoneuvo täytyy erityisesti nostaa inhokki-listalle, niin ainakaan kaverin '96 vuoden 911 Porschen suhteen ei ole luotto kovin korkealla. Keskimäärin 2/3 reissuista mitä ollaan tehty, on joko päättynyt kesken tai aiheuttanut seisoskelua räntäsateessa - eli thumbs down tuolle kotterolle.. -t- - Velar - 04-03-2012 Itteäni inhottaa aikalaila kaikkien uudempien autojen muotoilu, joka on tapahtunut suunnilleen siten, että ilmapallon näköistä kappaletta on venetetty ja puristettu muutamaan suuntaan. Sitten laikataan siivu pois, niin autossa on pohja. Leikataan pyöräkotelot ja valmista tuli. Lopputulos on kuitenkin silmiä hämmentävän rumaa yleensä ja tästä paras esimerkki on ehkä Ford Ka. Todella ruma luomus. Ei millään pahalla Foordia kohtaan, mutta on se vaan ruma malli. Neljä pyöräinen pölynimuri, jossa on ratti ja valot. - kokkolanpoika - 04-03-2012 Land Rover/Rover Ne aiheuttaa Vihaa, Tuskaa ja aina vaan rakastumista uudelleen siihen samaan vanhaan romuun.. - ALF - 04-03-2012 En nyt tiedä inhoanko jotain merkkiä erityisesti, mutta kaikki ne perus Corollat, golffit ja focukset yms. joita on joka liikennevaloissa muutama, niin ne ei vois vähempää kiinnostaa. Auton pitää herättää tunteita. - ISbj0rn - 04-03-2012 MOPOAUTOT! - Eero - 04-03-2012 Thomas Wrote:kaverin '96 vuoden 911 Porschen suhteen ei ole luotto kovin korkealla. Keskimäärin 2/3 reissuista mitä ollaan tehty, on joko päättynyt kesken tai aiheuttanut seisoskelua räntäsateessa - eli thumbs down tuolle kotterolle.. Tuo havainto on aika jännästi ristiriidassa esim saksalaisten katsastustilastojen ja (ADACin?) luotettavuustilastojen kanssa: niissä 911 on jo vuosikaudet ollut kärkisijoilla. Tietysti poikkeusyksilöitäkin varmasti on, ja ovathan nuo kalliita huoltaa, eli joiltakin voinee helposti jäädä ennakoivat jutut tekemättä.. PS. Saankohan mä enää kirjoitella tänne, kun olen kohta tojotamies PPS. Korollat ja sen semmoset inhottaa :lol: - Suba - 04-03-2012 ALF Wrote:En nyt tiedä inhoanko jotain merkkiä erityisesti, mutta kaikki ne perus Corollat, golffit ja focukset yms. joita on joka liikennevaloissa muutama, niin ne ei vois vähempää kiinnostaa. Auton pitää herättää tunteita. Alfin kanssa samoilla linjoilla. Kyllä autossa pitää olla se jokin...sielu, tunnetta jne. - Showman - 05-03-2012 Nissan Vanette on ehkä kamalin katiska jonka ratissa olen koskaan ollut, vaikkakin muuten Datsunit ovat jämäköitä rautoja. Jokainen meistä tekee virheitä. Nissan teki sen Vanettensa ja LR putka on tekemässä sitä kovaa vauhtia tämän uuden ns. Defensä kanssa - yritä siinä nyt sitten olla Intiaani Joonas kuten Andy ilmaisi... Myös tämä MOPOAUTO osasto on aika korkealla listalla, mutta toisaalta minua kiehtoo myös se kansalaisrohkeus jota niiden kuskeilta vaaditaan. Ajatus jo siitä vetää kananlihalle, että olisin tuollaisen sisällä, kun 130 HCPU tulee satasta takakontista sisään... - Guest - 05-03-2012 Showman Wrote:Nissan Vanette on ehkä kamalin katiska jonka ratissa olen koskaan ollut, x2 :lol: Vaikka just meidän kokeama Vanette oli kaikista Vanetteista se surkein.. Andy - solihull - 05-03-2012 JariJ Wrote:Ehkä "kiihkein" suhde, niin hyvässä kuin pahassa on ollut Renault Fuegon kanssa. Auto oli vikaherkkä, mutta turbomoottorilla varustettuna aivan mainio ajettava. Suurin positiivisin yllätys on ollut Citroen CX GTI Turbo II vm.89. Näähän on HIENOJA pelejä molemmat. Oikeastaan mun "ensirakkauksia" kumpikin. Koskaan ei vain ollut varaa Fuegoon, joka ulkonäöllisesti oli varsin persoonallinen katusportti, joskin sitten pettymykseksi oli täyttä R18 -tekniikkaa... Minulla inhokki on saab. Maailma ei menettänyt mitään ja en ymmärrä miksi joku itkisi saapin konkurssille. Varsinkin ne äijät, jotka puhuu kaljahuuruissaan syvällä rintaäänellä 99 ja 900 saapeista sekä 240 sarjan volvoista ylistyssanoin on masentavaa kuultavaa. Niillä ajaa kansanryhmä, jolla ei oikeasti ole edes varaa ajaa niin isoruokaisilla autoilla...mutta pitää vaan ajaa kun pitää olla saappi tai kartanovolvo. Tää on vaan mun näkemys. Lähes kaikki autot menee ellei muuten niin huumorilla. Mutta tietyt käyttäjäryhmät vaan pilaavat jopa huumoriarvon. Niin, vanha saappi ja volvo ei mene siis huumorillakaan... ellei siitä tee huumoria ihan oikeasti. Automassa on persoonatonta. Kansa haluaa ajaa selaisella tutulla ja turvallisella. Golfit ja Corollat ei häiritse. Automassan seassa vanha Hiacet huvittaa, Manne-Mersut naurattaa, kaikki 80-lukuiset autot herättävät jo pientä kunnioitusta, autoilu on siis aika hauskaa eikä se herätä suuria inhoreaktioita. Paitsi ne saapit ja vanhat volvot... Mutta kun miettii, millä itse ajaa ja on tullut ajettua, niin ei paljon ole varaa kirjoittaa enempää ;-) TT - hietsu - 05-03-2012 Jotenkin ei: -japsit -ranskalaiset -fiatit -opelit ei sytytä. Fiat/ranska yhteistyön tuloksia olen matkailuauton alustana käpistellyt...pakosta. Japsit mielikuvassa jotenkin persoonattomia... - series3kalle - 05-03-2012 EHDOTTOMASTI BMW ja AUDI. Useimmiten juuri näiden autojen ratista löytyy mulkkuja, jotka vaarantavat muiden hengen liikenteessä. Joutaisivat jalankulkijoiksi. Sitten on myös vastakohtana se kohtelias ja huomaavainen pienempi joukko jotka ajaa samanmerkkisillä. Toivottavasti palstalaisista löytyy enemmistö jälkimmäisiä. Yleisesti huomattua liikenteessä on se että jos ajaa serieksellä tai vw poololla mukavaa ajonopeutta 70km/h, niin tosi harva malttaa ajaa perässä. Toisaalta jos serieksellä ajaa 110km/h niin silti kaikki pyrkii ohi... :?: - Guest - 05-03-2012 series3kalle Wrote:Toisaalta jos serieksellä ajaa 110km/h niin silti kaikki pyrkii ohi... :?: Se johtuu varmaan ainoastaan siitä että he epäilevät oman nopeusmittarin toimivuutta koska eihän noin vanhalla autolla niin lujaa pääse! :lol: Andy - Velar - 06-03-2012 Jos serieksellä ajaa 110km/h, niin tulee vaan mieleen, että voi sitä ilmeisesti vähän hitaammallakin autolla nauttia vauhdin hurmasta
- karitt - 06-03-2012 Mosse, Pobeda, Volga ja Lada. Täytyy olla todellinen hätätilanne, että kyytiin nousisin. :x - Kaitsu - 06-03-2012 Samat sanat, Ford KA ja Citroenin Xsara Picasso ovat mun silmissä kananmunia joihin on laitettu pyörät alle enkä voisi kuvitella ikinä omistavani kumpaakaan...jonkun toisen mielestä tietysti todella sympaattisia pelejä, mutta nää on mun inhokit. Velar Wrote:Itteäni inhottaa aikalaila kaikkien uudempien autojen muotoilu, joka on tapahtunut suunnilleen siten, että ilmapallon näköistä kappaletta on venetetty ja puristettu muutamaan suuntaan. Sitten laikataan siivu pois, niin autossa on pohja. Leikataan pyöräkotelot ja valmista tuli. Lopputulos on kuitenkin silmiä hämmentävän rumaa yleensä ja tästä paras esimerkki on ehkä Ford Ka. Todella ruma luomus. Ei millään pahalla Foordia kohtaan, mutta on se vaan ruma malli. Neljä pyöräinen pölynimuri, jossa on ratti ja valot. - oilywadder - 07-03-2012 Kaikkein eniten inhoan OMAA autoa silloin kun se on rikki :evil: Mulla on ollut 408 ja 1,5 SL mosse - hienoja pelejä molemmat ja luotettavampia kuin lantikat. Myös Ford KA oli viikon (tuli vaihdossa omegaan). Maantieominaisuudet huonommat kuin pätkäserieksellä... Penkit kuin lypsyjakkarat. Emäntä meinas tikahtua nauruun kun istuin kuskin penkille. Kutsui kulkinetta munakelloksi... Nyt kun kilometrejä tulee vuodessa yli 50t, niin tien päällä inhottaa eniten mopoautot. Automerkeistä tunnen eniten inhoa DKW:tä (audi) ja bmw:tä kohtaan, mutta se on kai lähinnä minun ongelmani. - Kaitsu - 07-03-2012 oilywadder Wrote:Nyt kun kilometrejä tulee vuodessa yli 50t, niin tien päällä inhottaa eniten mopoautot. Vähän off topic, mutta miten noiden oikeasti kuuluisi ajaa esim. 80km/h maantiellä? Tavallisella mopollahan pitää ajaa muutenkin pientareen puolella, mutta käsittääkseni hitaamman ajoneuvon, oli se sitten auto, traktori tai muu pitää väistää pientareelle ja päästää takana tulevat ohi jos kerää jonoa. Vai onko tämä sääntö jossain vaiheessa kumottu? Aika usein koppimopot vain jököttävät kaistalla ja takan hervoton jono. Eikös niissä ole taustapeilit kuitenkin? - hanes - 07-03-2012 Kaitsu Wrote:Eikös niissä ole taustapeilit kuitenkin?Ei ole, koska ne on ohitettu niin monta kertaa niin läheltä ja kummaltakin puolelta että semmoiset turhuudet karsiutuu nopsaan pois ![]() edit: taustapeili on peitetty karvanopilla ja muulla tilppeellä. - kaldo - 08-03-2012 Kunhan ne mopoautot ajas ees tien oikeessa laidassa, mutta kun tuntuu ettei niin kapeeta mopoautoa olekkaan, että ne sinne mahtus. Pariinkin kertaan tuli vanhalla Rangella mopoautoilialle tehtyä selväks, että mahtuu se muuallekkin kuin keskiviivan viereen. Päällepäin hyvinkin maastouskottavalla katiskalla ku meni päristeleen ihan luukkuun kiinni, niin tulihan sitä tilaa. Ohitus vielä niin, että ite pysy jotakuinkin omalla kaistalla. Mahto olla kivaa katella 36 tuumasta pyörivää rengasta hipaisuetäisyydeltä. Eihän niin saa tehdä, mutta aina ei jaksa olla mukava ja koittaa ymmärtää. - 46disco2003 - 08-03-2012 kaldo Wrote:Kunhan ne mopoautot ajas ees tien oikeessa laidassa, mutta kun tuntuu ettei niin kapeeta mopoautoa olekkaan, että ne sinne mahtus. Se kuka muistaa viellä ni kertokoon totuuden, ajoitteko itse muka mopolla aina täysin kaistan oikeaa laitaa eli sulkuviivan toisella puolella jos sellaisella tiellä olitte? Itse en ajanut laitoja pitkin peeveelläni. - castillo - 08-03-2012 mauto on kyllä inhokkini, osittain siksi että moni sen ansiotta saanut kuljettaja on tilannetajua ja ajotaitoa vailla. Viimeksi eilen eräs edellisenä päivänä sellaisen saanut "asiakas" pyöräytti pappa betalar kotteronsa katolleen vasta pienen ajomatkan jälkeen polanteisella tiellä. Kortin korjasi sinikot aseman aarteisiin ja vakuutusyhtiö lunastaapi raadon. Turppikset oli onneksi kii joten ei juuri ihmisille vaurioita sattunut. Mitä ny pikku nolotus henkiselle puolelle. Niin anheettoman tarpeeton keksintö kun vain voi olla. Tänä aamuna lavamauto (tosin vanharouva ratissaan) veti vaasantietä keskiviivan tuntumassa körötellen perässään kilsan jonoa ja minäkin myöhästyin töistä. Sylettää usein nämä kolmiolla varustetut ansiotta ansaitut unohdetun vanhemmuuden jälkipaikkaushankinnat ja turhat hidasteet aamuliikenteessä. - series3kalle - 08-03-2012 Meilläpäin piti koulubussin ajaa oikeeta reunaa 90km/h ettei ollu tien tukkona kun PV:llä painoi yks kaistahirmu ohi nurjassa huoruudessa -90luvulla... :wink: |