Rover Ystävät ry Keskustelupalsta
osien palauttaminen englantiin - Printable Version

+- Rover Ystävät ry Keskustelupalsta (https://roverfriends.fi/palsta)
+-- Forum: Autot ... (https://roverfriends.fi/palsta/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Forum: Yleistä keskustelua (https://roverfriends.fi/palsta/forumdisplay.php?fid=17)
+--- Thread: osien palauttaminen englantiin (/showthread.php?tid=2750)

osien palauttaminen englantiin - rami-mli - 09-07-2012

olettekos joutunut ikinä palauttamaan mitään tilaamaanne osaa takaisin. mulle on tullut 2 saman puoleista jarrukilpeä. olis spostilla yhteyksissä ja vaihtavat osan koska se on heidän virheensä.

Minkä firman toimittamana osa kannattaa lähettää takaisin?

- lacrits68 - 09-07-2012

moI!

Osti 5 vannetta 3 oli oikei ja 2 väärää...niistä 2 oli vielä molemmat erillaisia!

Lopputulos:

sain pitää nuo 2 vanetta ja lähettivät 2kpl oikeita tilalle!
Oli liian kallista lähettää takas!

Kyseessä oli devon4x4

//Janne

- kokkolanpoika - 09-07-2012

Määkin oon joskus saannut väärää tavaraa, ovat antaneet pitää tavaran tai jos osa rahallisesti arvokas 400£ ovat myynneet sen sitten 100£ minulle + uus osa tullut tilalle kuluitta.
Kyseessä JE-Developments.. 8)
+ Rimmerbros ja RPIV8

Viimeksi tuli TNT rikkoma pahvipaketti, osat olivat mutkalla ja käyttökelvottomia. Otin yhteyden myyjään, ja lupasivat toimittaa uuden. Tosin vielä ei ole pakettia näkynnyt kun kyseessä hiukan custom osa..

Kannattaa selvittää että onko mitään järkee lähettää jarrukilpeä takas kun se maksaa muutaman euron ja kulut on tod näköisesti kalliimmat.
Suomen postikin noita pikkuosia kuskaa, jarrukilpihän ei paina onneksi mitään. Mutta keskustele myyjän kanssa kuluista ensiksi.

- solihull - 09-07-2012

En kyllä edes viitsisi reklamoida ko. jarrukilvestä sen enempää kuin laittaisin spostia ja pyytäisin lähettämään uuden "halvalla" ja voisin hyvittää väärästä osasta jotakin pientä.

Mulle ei ole vääriä osia tullut kuin omasta mokasta vaikka on tullut aika paljon tilattua. Tosin nyt on joku useamman satasen tilaus selvityksessä kun rahat meni eikä osia ole näkynyt (express4x4) ja firma on sulkenut nettisivunsakin...

TT

- rami-mli - 09-07-2012

okkei. myyjän kanssa oon vaihtanut sähköpostia jossa kertoivat että vaihtavat väärän tavaran oikeiseen eli olishan se lähetettävä sinne. eihän heidän virheestään varmaan mulle postimaksuja tule eli vastaanottaja saapi maksaa viulut. osa on noin 60£ arvoinen ja lähettelyjen jälkeen alkaa olemaan +-0

- kokkolanpoika - 09-07-2012

Mää meinasin tilata V8sin hipo startin Englannista nyt keväällä, kysyin että mites takuu toimii toimitus kulujen osalta.. Itse maksat jos startti hajoaa.. Ja kulut olisivat olleet startille Suomeen jotain 30£ luokkaa. Totesin että ei mitään järkeä..
Nyt sitten ostin P38sin Boschin startin paikallisesta puljusta 2-vuoden takuulla ja pikkusen edukkaammin kuin Brittien joku oma hipo startti..

JE-developments sano kun tuli vääriä osia että älä lähetä niitä, rahti maksaa liikaa sama kuka sen maksaa. Maksa enemmin sata £ rahaa niin saat 400£ osat itelles..

Toisilla homma toimii paremmin kuin toisilla.. Sama koskee Suomen toimintaa.. :lol:

- AVRO - 10-07-2012

Ei ole tarvinnut lähetellä osia takaisin. Taannoinen laturijupakka hoitui mielestäni erittäin hienosti vaikka toki mielellään olisin ottanut toimivan laturin heti ensimmäisellä kerralla... :roll:

Ostin FFConfusedta laturin, se osoittautui lyhyen käytön jälkeen huonoksi. Lähetin saarelle spostia johon liitin skoopilla otetun käyrän laturin tuottamasta sähköstä. Vastasivat aika nopeasti että p***anahan tuo näyttää olevan, lähetämme takuuna uuden. Anteeksipyyntöjen kera.

Takuulaite oli melkein yhtä huono. Spostia... Lupasivat lähettää vielä yhden laturin, ja vieläpä alkuperäisen Marellin. Mistään rikkiosien takaisinlähettämisestä ei mainittu mitään, lopuksi kysyin vielä asiaa ettei jää epäselväksi. Vastasivat vaan lyhyesti että pidä osat, maksaa se lähettely sen verran että ei kannata.

Toinen tapaus oli tuo kirottu ilmastoinnin lauhdutinkenno keulille, mätäni puhki vuodessa. Tätä eivät halunneet takaisin, mutta eivät myöskään suostuneet enää täysin ilmaiseksi lähettämään uuttakaan. Epäilivät kiven tms tekemää reikää. Sain kuitenkin toisen kennon reilulla alennuksella ja tietysti ne pahoittelut päälle.
Tämähän ei sinänsä korjannut ongelmaa kokonaan koska se uusikin kenno puhkes ~vuodessa, taas kulmasta kuppautui puhki. --> p***aa laatua.
En jaksanut enää tilailla maailmalta vaan ostin täältä uuden kennon, tarvike sekin. Se on nyt kestänyt jo toista kesää. Smile

Jäi aika hyvä kuva saaren takuupolitiikasta, ei tarvinnut kiukutella tai uhkailla millään. Jokusen asiallisen kysymyksen jälkeen korvaava menettely käyntiin. Toisaalta usko noihin tarvikeosiin sai melkoisen kolauksen...

- solihull - 12-07-2012

solihull Wrote:En kyllä edes viitsisi reklamoida ko. jarrukilvestä sen enempää kuin laittaisin spostia ja pyytäisin lähettämään uuden "halvalla" ja voisin hyvittää väärästä osasta jotakin pientä.

Mulle ei ole vääriä osia tullut kuin omasta mokasta vaikka on tullut aika paljon tilattua. Tosin nyt on joku useamman satasen tilaus selvityksessä kun rahat meni eikä osia ole näkynyt (express4x4) ja firma on sulkenut nettisivunsakin...

TT

Handelsbanken hoiti hienosti hommansa. Jonkun pankkimaksulain mukaan pankin on korvattava asiakkalle tällaisessa nettikaupassa kadonnut vastikkeeton raha eli jos tavaraa ei ole toimitettu ja asia pitäisi olla kunnossa. Tilittivät summan ja pankki koettaa periä saatavia Express4x4Confusedtä, jos saavat.

TT