Rover Ystävät ry Keskustelupalsta
D3 ulina/jurina - Printable Version

+- Rover Ystävät ry Keskustelupalsta (https://roverfriends.fi/palsta)
+-- Forum: Autot ... (https://roverfriends.fi/palsta/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Forum: Land Rover (https://roverfriends.fi/palsta/forumdisplay.php?fid=14)
+--- Thread: D3 ulina/jurina (/showthread.php?tid=2761)

D3 ulina/jurina - kairankaveri - 16-07-2012

Mikäköhän siellä huutaa kun olen epätoivoisesti etsinyt etupään ulinan vikaa pyöränlaakereista mutta laakerit vaihtamalla ei ulina loppunut.

Ulina reagoi alustan liikkeisiin eli tien heitoissa ulina käy erilaisena. Ulina muuttui jo jurinaksi joten en uskalla enää ajaa. Jurina tuntuu ratissa ja kaasupolkimessa.

- janjuan - 18-07-2012

Kardaanin ristikot?

- kairankaveri - 19-07-2012

Se on kokeilun alla nyt, saa nähdä auttaako. Vaikea noita ääniä on paikallistaa kun D3Confusedsa on niin hyvä äänieristys.

- jukkakh - 19-07-2012

Taitaa Seriekset olla tässäkin suhteessa parempia kun ei ole kuskeilta tämmöisiä kysymyksiä tullut :-)

- rami-mli - 19-07-2012

serieksessä on niin kova meteli että siinä se äänen metsästäminen vasta vaikeeta onkin. yleensä paikka hajoaa ennen kuin pitää tarpeeksi ääntä että kuuluisi yli muiden äänien :lol:

toivottavasti ei ole etuperä, saattaa olla hintava palikka Cry

- kairankaveri - 19-07-2012

jukkakh Wrote:Taitaa Seriekset olla tässäkin suhteessa parempia kun ei ole kuskeilta tämmöisiä kysymyksiä tullut :-)

Onkohan serieksellä kiskottu kymmeniä tuhansia kilometrejä 3 tonnin kuormia :wink:

Minun disco on ollut niin kovalla käytöllä että en ihmettele jos joku paikka alkaa kulumaan. Tyytyväinen olen ollut.

- jukkakh - 20-07-2012

rami-mli Wrote:serieksessä on niin kova meteli että siinä se äänen metsästäminen vasta vaikeeta onkin. yleensä paikka hajoaa ennen kuin pitää tarpeeksi ääntä että kuuluisi yli muiden äänien :lol:

Tuo olikin multa sellainen puujalkavitsin tapainen heitto :lol:
Eli kun asiaankuuluvaa ja normaalia jollotusta kuuluu koko ajan, niin ei siinä kiinnitä huomiota pieniin jurinoihin :wink:

- kairankaveri - 24-08-2012

vastaus: renkaat.

- castillo - 25-08-2012

kairankaveri Wrote:vastaus: renkaat.

Kerro lisää. Defessäni on ilmennyt myös vaimeahko tärinä/jurina, mikä tuntuu oikealle kaartaessa, selvimmin ehkä 60kmh nopeudessa. Etupyörän laakerikin tuli vaihdettua ja aika loppu se olikin mutta ei vaikuttanut tähän em. ilmiöön. Panhard-tangon pultti oli löysällä ja sen kiristys paransi tilannetta. Renkaat on uudehkot hankookin AT renkaat. Oliko sulla defessä koskaan samansuuntaista havaintoa.

- kairankaveri - 31-08-2012

jaahas, oliko defessäni ulinaa ja jurinaa? Tiskikaveriin verrattuna oli tosi paljon Big Grin

Mutta ei tuon suuntaista ollut. Mulla nyt renkaina karkeahkot AT renkaat, liekö Marshall tai jotain ( en viitsi mennä ulos katsomaan). Ne oli kuluneet edestä eriskummallisesti harkoille ja ulisivat ja jurisivat. Kun vaihdoin renkaat edestä taakse, ulina ja jurina siirtyi taakse. Takana renkaat oli kuluneet normaalisti ja eivät ääntäneet.