![]() |
|
Defeen uusia umpioita - Printable Version +- Rover Ystävät ry Keskustelupalsta (https://roverfriends.fi/palsta) +-- Forum: Autot ... (https://roverfriends.fi/palsta/forumdisplay.php?fid=4) +--- Forum: Land Rover (https://roverfriends.fi/palsta/forumdisplay.php?fid=14) +--- Thread: Defeen uusia umpioita (/showthread.php?tid=2900) |
Defeen uusia umpioita - Mikko - 02-10-2012 Mitäs olette omiinne laittaneet? - Ahosensetä - 02-10-2012 Jos oikein haluaa elvistellä niin Terrafirman LED-umpiot
- Mikko - 02-10-2012 ^Totta ihmeessä haluaa, mutta ei taida irrota ihan pikkurahalla. Ostoslista on muutenkin parin A4 en pituinen...Mitenkäs nuo Wipacin Crystalit? Kellään käytössä? - JuKu - 02-10-2012 Mikko Wrote:Mitenkäs nuo Wipacin Crystalit? On käytössä ja muistaakeni joku muukin kirjoitteli et oli liattanut nuo. Ihan kivan näköset. Valoteho... ei se ainakaan parantunut. Pitäis vielä laittaa rele ja paremmat polttimot. - castillo - 02-10-2012 Mullon ne vipacin rystallit. Kivan näköset eikä kuitenkaan kovin paljoa huonontunu valoteho. Laitoin releet + johdotukset sekä osramin +100% polttimot ja aika kirkkaat oli. Valokuvio lyhyillä ei ihan orkkiksen veronen mut näkee noilla. Se vaan korpee kun nuo kalliit ja kirkkaat polttimot ei kestä koko pimeää kautta ja polttimon vaihto on defessä vähän ahas homma kankealle vanhukselle. Mutta ne ledit ois päheet, mutta miten lie pelittää räntäsateessa ja lumisateessa kun ei lämpö taida riittää linssin sulana pysymiseen. Vai tuottaako ne lämpöä kuitenkin. - solihull - 02-10-2012 Tota noin...mun mielestä Wipac on semmonen merkki että en pelkän (olemattoman) brandin takia sen firman (halpiskamaa) autoihini ruuvaa ilmankaan. Mitä hyvää niissä on? Valojen osalta on ehkä viisainta hakea ihan paikallisesta liikkeestä 7" Hellan tai Boschin yleisumpiot oikeanlaisella kiinnityksellä ja laittaa kiinni. Siihen lisäksi uudet 2.5 mm2 johdotukset, releytys ja hyvät normipolttimot. Umpiot maksaa noin 25-40 e kpl. Niillä kympin hintaisilla Saturnusseilla näkee samalla tapaa kuin jollakin Wipaceilla... mä pistän kyllä Wipacin samaan riviin kaikkien halpahallilamppujen kanssa ennen kuin toisin todisteiden kera kerrotaan... TT - Mikko - 02-10-2012 ^^ ja ^^^OK. Onko sitten parempia vaihtoehtoja jos ei mennä LED hommiin asti? Aika hiljaista vaikuttais olevan... Noi oman kiesin umpiot alkavat olemaan suht finaalissa. Mieluiten kuitenkin ottaisin lasiset jos järkihintaan löytäisi, koska se kaikki talvinen siihen kiinni paistuva rapap....a ei varmasti lähde muovista irti yhtä siististi ja jälkiä jättämättä kuin lasista. Jos vaan kerrot mistä voi tuommoiset tiskiltä hakea niin menen heti huomenna poimimaan. - castillo - 02-10-2012 Tarkennan hieman. Eli ei kai nuo vipacit tosiaan mitään superihmeitä ole. Ei olleet kakkoskoppasen golfin hellatkaan. Valoteho on vähän sellainen kummajaisuus. Nimittäin minun autoistani (siis kaikista omistamistani) defen valot on ihan parhaat ja ei nuo crystal wipacit mielestäni huonot ole. Lyhkäsillä valoilla sais olla laajempi kuvio, mutta se on ehkä osittain säädöllä laajennettavissa. Olen odotellut pimeää aikaa säätöä varten. Mutta nykyautoissa on kaikenlaista kaksoisxenonia ja rojektoria ja varmasti ne on ihan huippuja. Marraspimeillä sadekeleillä silti moni kaipaa parempaa näkemistä vaikka ois maailman parhaat xenonit keulalla. Ja jotta näillä ajatuksillani olisi pohjaa niin ne omistamani kulkineet ovat olleet: fiat 128, vw golf -87, golf -95, volvo 740 -91, mersu 124 -95 ja väyrysmersu -98 ja defe. Noista ainoastaan volvossa lie ollu valot jo uutena, lisävaloa siihenkin oli haalittava. Defellä pärjää ilman lisukkeja. - Mikko - 02-10-2012 ...tu mä oon pihalla näistä hommista. :oops: Wipacithan tuossa mun autossa on jo valmiiksi, quadit tosin. Pitää varmaan yrittää elvyttää noita jos vaan suinkin mahdollista. Paremmat polttimot ja snadi säätäminen kantanee pitkälle. Muovia taitavat nuokin olla... :lol: Taitavat lasiset umpiot olla aika kortilla näinä päivinä. Haen takkini... - Jyräys - 02-10-2012 Xenonsarja tavallisiin umpioihin tekee ihmeitä. Nimellisesti laittomia, muttei ketään kiinnosta, kunhan suuntaat ne kunnolla. No, katsasmiestä joskus kiinnostaa, mutta vanhojen H4 ten paikalleen vaihtaminen ei ole kummoinen homma.Ikinä enää en aja niillä keltaisilla kynttilöillä, kun kunnolliset valotkin on keksitty. - Jyräys - 02-10-2012 Niin, lisää xenon-kehua: Niiden kanssa ei tarvitse tehdä relejumppaa. Jännitteeksi riittää nääs 9V. - Mikko - 02-10-2012 ^Linkkejä toimivaksi todettuihin tuotteisiin? - castillo - 02-10-2012 Mulla oli tuossa mersussa ihan asiallinen xenonsarja. Kyllähän niillä hyvin näki ja sai ne suunnattuakin ihan käypäsesti (minun mielestä). Kyllästyin kuitenkin kalliiden polttimoiden hajoamiseen 1,5v välein, ainaiseen katsastusjumppaan, poliisien puhutteluun ja ainaiseen pelkoon että koska taas sinivuokot ottaa skodan kyytiin. En ikinä laittomia xenoneja laita koslaani ellei satu olemaan hajavalon hyvin niputtavat projektoriumpiot keulilla. Mutta xenon lisäpitkiä oon harkinnu defeen. Ja kyllä mua aikalailla häiritsee nämä tehokkaasti häikäisevät amisvastaantulijat liian ylös näyttävillä xenoneillaan. Vaikka kuinka koittaa katsella ohi niin sokastuu, etenkin kun itsellä huonommat lyhdyt. Mutta ei tuntunut kivalle ottaa sama palaute vastaan kun itse olin häikässy omankylän ihmisen pientareelle. Hävetti aivan oikeasti! Kandee miettiä mitä sinne keulille asentelee. - Jyräys - 02-10-2012 Häikii ne halogeenitkin, jos osoittavat mihin sattuu. Itse katson liiterin seinästä ennen lähtöä. Joskus joutuu yhden kliksun ottamaan alaspäin, jos on kuormaa. - Jyräys - 02-10-2012 Mikko Wrote:^Linkkejä toimivaksi todettuihin tuotteisiin? http://www.elekma.com/ollo_xenon-muutossarja_h4_kannalla_6000k Itselläni ollut Ollot käytössä vääränmerkkisessä pari vuotta ja ~40tkm. Ei ole mennyt yhtään polttimoa vielä. Ihan samoja noi näyttäisi olevan Kiinasta tilattujen kanssa, muttei ole juuri hintaeroakaan. Ylläoleva sarja odottaa asennustaan omaan Defenderiin, juuri vasta sain valot toimimaan yleensäkään... - Mikko - 02-10-2012 OK. Kiitti. Laitamme harkintaan. - Ahosensetä - 03-10-2012 Älä laita xenoneita. Castillon kanssa samoilla linjoilla. Vastaantulijan kannalta todella ärsyttävät tavallisissa umpioissa. T, Antti - HNT - 03-10-2012 Samaa mieltä. Siihen on ihan hyvä syy miksi noi Xenon-sarjat on laittomia tavallisissa umpioissa. - Mikko - 03-10-2012 Jep... Taidan passata xenonit. Ei jaksa alkaa jännittämään katsastuksia, eikä sokaisemaan vastaantulijoita. Yritän elvytellä noita vanhoja sen minkä pystyn, ja tyrkkään niihin paremmat polttimot. Eiköhän niistä ihan soivat vielä saa. Releytys pitäisi jossain saada hoidettua. Varmaan jokainen autosähkäri tuosta suorituu? Kiitos mielipiteistä ja linkeistä. |