![]() |
|
Offijouset Rangeen - Printable Version +- Rover Ystävät ry Keskustelupalsta (https://roverfriends.fi/palsta) +-- Forum: Autot ... (https://roverfriends.fi/palsta/forumdisplay.php?fid=4) +--- Forum: Off Road (https://roverfriends.fi/palsta/forumdisplay.php?fid=15) +--- Thread: Offijouset Rangeen (/showthread.php?tid=2901) |
Offijouset Rangeen - maddis - 02-10-2012 Rangessa on nyt Terrafirman medium 2" korotuksella olevat jouset. Tosin, eteen onkin menny normaalikorkuiset jouset, jonka huomasin vasta jälkeenpäin. Mielessä on käynyt hommata eteenkin 2" korottavat jouset, mutta sitten aloin miettimään josko uusis kaikki jouset jollain löysemmillä, mutta samalla pidemmillä. Takana kun on jo Terrafirman pitkät iskarit ja edessäkin 2" normaalia pidemmät iskarit. Mistä noita jousia kannattas katsoa tai missä värkissä olis sopivat jouset tuohon? Autolla ajetaan hyvin vähän tiellä joten löysät jouset ei haittaa. - Velar - 03-10-2012 Classicin takajouset eteen ja tuuma fylliä jousilautasen alle. Kaksi jousilautasta ja takajouset tekee eteen noin 4-tuumaa, jolloin kardaani ottaa kiinni rungon poikkipalkkiin. Toki siihen voi tehdä kolon kardaania varten, ku alakaa tekemään. Sitte se on ainaki niin kamala ajaa, että Pyynikinharjussa ei riitä leveys nousta tietä pitkin ylös.. Renkaat kaatuu alle, ku etuakseli on niin nokallaan. - maddis - 03-10-2012 Niin no.. Missään en puhunut että 4" pitäs korottaa joten tuommosella vastauksella ole mitään arvoa. Ja mitään 'fylliä' en ala jousen alla laittamaan. Korotus tehdään jousilla kun fyllillä se jousto ei lisäänny yhtään. - Racingrabbit - 03-10-2012 Minä meinasin kokeilla seuraavaksi Flatdogin jousia: http://www.paddockspares.com/pm1101-defender-90-plus-2-inch-set-of-4.html Nyt pätkässä on alla takana jotkut siniset (pirun jäykät) jouset ja 2" korotuspalat.Edessä Disco 1 takajouset ja 2" palat.Keula roikkuu varmaan 1.5" alempana (vinssin takia?) kuin takapää. Meni kyllä yhdeksääkymppiä suoraan kahdella sormella ohjaten,vaikka alla oli 35x12,5x15 Mud Terrainit.Eli p....apuhetta ajo-ominaisuuksien totaalinen häviäminen auton alustan korotuksen myötä. Nämä "tee se itse" miesten "lautas" viritykset on ehkä asia erikseen... ![]() Mulla on 110" sa noin 4" korotus ja 35" Simexit alla,mutta siinä onkin etutukivarret vaihdettu 6 astetta korjaaviin.Ohjattavuus maantienopeuksissa on silti ihan normaalin oloinen.
- maddis - 03-10-2012 Tuo vaikuttaa aika hyvältä setiltä. Tosin, noi on pätkädefen jouset joten kuin lie hyvin toimivat Rangessa. Paikalleen taitavat sopia, mutta tuosta selostuksesta ei käy oikein selville mitään, että kuinka jäykät tms. ne on. Disco 1:een näytti löytyvän kans +2" jouset tuolta valmistajalta. Sitten oli erikseen heavy duty - versio normikorkeudella. Tuosta voisi äkkiä päätellä, että ovat 'normaalit' jouset jossa 2" korotus, mut tuo on vaan arvelua. - Racingrabbit - 03-10-2012 Nokian pojille meni pari sarjaa Britpartin 2" korotusjousia (Paddockin 2" lift kit) pätkä Defeen ja Disco ykköseen. Äkkiseltään tuntuivat tosi jäykiltä irrallaan kokeiltaessa,odotellaan nyt mitä kokemuksia tulee kunhan saavat asennettua autoihin alle. - maddis - 04-10-2012 Täytyy etsiskellä sitten, kun hieman käynyt mielessä josko jo tämän vuoden puolella tuon jousiasian selvittäisi. Tietysti jos saavatt testattua nopeasti niin mikäs siinä. ![]() Joku vain sano, että jousia pitäs hetki 'sisäänajaa' että uutena ovat jäykät mutta jonkuajan kuluttua olivat notkeammat. - lacrits68 - 04-10-2012 Racingrabbit Wrote:Nokian pojille meni pari sarjaa Britpartin 2" korotusjousia (Paddockin 2" lift kit) pätkä Defeen ja Disco ykköseen. Näin! Mulla oli 2s discossa just nu! Kantaa kuormaa hyvin mutta liian "kankeet" offi hommiin! (mun mielestä) Nuo terrafirman PALJON paremman oloiset ja tuntuiset! Pikkuisen vähemmän "go cart" tuntumaa! Enämpi pehmonen ja joustava! //Janne - maddis - 04-10-2012 Onko sulla Terrafirman mediumit vai lightit? Noita lighteja mietiskelin kans, mutta en tiedä kuinka suuri ero niissä on mediumiin verrattuna ja on tuota rautaakin tullut lisättyä panssarin/vinssin muodossa 'jonkinverran'. - lacrits68 - 04-10-2012 maddis Wrote:Onko sulla Terrafirman mediumit vai lightit? Noita lighteja mietiskelin kans, mutta en tiedä kuinka suuri ero niissä on mediumiin verrattuna ja on tuota rautaakin tullut lisättyä panssarin/vinssin muodossa 'jonkinverran'. moi! Mulla on ne mediumit "pro sport" iskareilla! //janne - Guest - 04-10-2012 Mulla on menossa Terrafirman +2" Mediumit Discon alle, muistaakseni nille luvataan 100kg kantavuutta + auto. Andy - tiipe - 04-10-2012 Mulla on Rcc pritpartsin 2" korottavat jouset edessä +75 kg ja takana +200kg yks 1500km venäjän reissu reiluilla varusteilla sai ihmeitä aikaan nyt hyvät . - hanes - 04-10-2012 Mulla defessä Terrafirman light +2 ja ihan ryhdikkäänä seistä töjöttää vaikka on vinssit ja omatekoset tubularit keulilla. Lisäkorkeutta jos haluaa niin palikoita alle! Suosittelen. |